Deficienta de minerale care iti omoara acumularea de masa musculara

Publicat in

Poate deficienta unor minerale sa incetineasca acumularea de masa musculara, sa ingreuneze arderea grasimilor si chiar sa iti strice starea de spirit? Dap! Iata de ce minerale are nevoie un sportiv.

Poate o deficienta de minerale sa iti scada nivelurile de testosteron?

Daca te antrenezi cum trebuie (sa nu mai vorbim daca esti sportiv de performanta), transpiri destul de mult asa ca probabil ai o deficienta de zinc; acesta, alaturi de seleniu, mentine nivelurile optime de testosteron si sprijina sistemul imunitar. Deficienta de zinc este o deficienta minerala pe care singur nu ti-o doresti

Si vestile proaste nu se opresc aici. Daca esti om, probabil esti deficient in magneziu. Unele estimari arata ca pana la 80% din populatia occidentala nu consuma suficient magneziu si are deficiente. Si chestia cu transpiratul se aplica si magneziului: cu cat transpiri mai mult, cu atat pierzi mai mult magneziu. 

Magneziul este responsabil pentru peste 300 de procese din corpul uman, de la functionarea muschilor si nervilor, la sinteza proteinelor. Daca suferi de insomnii, anxietate sau atacuri de panica, dieta saraca in magneziu cu siguranta nu te ajuta! O alta problema poate fi proasta absortie a magneziului, fie din alimente sau suplimente. 

Alte minerale importante precum cromul sau vanadiul ajuta la mentinerea normala a glicemiei si insulinei, a caror importanta ar necesita minim alte 10 000 de cuvinte sa fie expusa. 

Pe scurt, chiar daca exista 11 minerale esentiale sanatatii umane, cele 5 listate mai sus (zinc, seleniou, magneziu, crom si vanadiu) sunt cele care lipsesc cel mai des celor care se antreneaza, asa ca ar trebui sa fie suplimentate sub forma chelata. 

De ce minerale chelate? 

Definitia exacta a unui mineral chelat este lunga si complexa, asa ca trebuie retinut doar ca implica dubla legare a unui aminoacid de un mineral. Procesul asigura ca aminoacidul chelat de mineral este suficient de mic pentru a fi absorbit de intestin, dar si suficient de mic pentru a fi transportat in interiorul celulelor. 

Suplimentele minerale nechelate sunt problematice. In cel mai rau caz, nu sunt absorbite. In cel mai bun caz sunt absorbite in cantitati mici si selectiv pentru ca alimentele pe care le mancam au chimicale care le inhiba absortia. 

Ai putea lua minerale nechelate intre mese. Poate functiona, daca stomacul este complet gol, dar nu se intampla prea des daca nu esti anorexic! Si mai este problema deranjarii gastro-intestinale. Multe minerale iti fac stomacul sa se revolte daca nu sunt luate cu mancare. 

Mineralele chelate pot fi luate cu mancare (dar si pe stomacul gol) si tot se absorb, si nu provoaca probleme. 

Morala articolului: suplimenteaza-te cu minerale, sunt necesare, si ai grija ca aceste minerale sa fie chelate. 

Referinte

Articole din aceiasi categorie

Fa-ti propriul pre-workout Fa-ti propriul pre-workout Este timpul sa devii creativ! Invata cum sa economisesti bani facandu-ti propriul pre-workout cu aceste doua retete simple. 09 Dec, 2019
suplimente sa te recuperezi dupa antrenamentele Cele mai bune suplimente pentru recuperarea dupa antrenamente Recuperarea dupa antrenamente este factorul cel mai important in determinarea progreselor tale. Iata ce suplimente te ajuta sa te recuperezi mai eficient pentru a iti atinge cu usurinta obiectivele si a avea mai putina febra musculara. 03 Apr, 2017
yohimbina poate fi utila la slabit Arde Yohimbina grasimea incapatanata? Este greu sa scapi de grasimea incapatanata, dar se spune ca exista o substanta naturala care te poate ajuta: yohimbina. Este adevarat? Sau este doar un alt mit propagat de industria suplimentelor? 19 Nov, 2018
femeile prefera barbatii cu cortizol mic Relaxeaza-te...femeile prefera barbatii cu cortizol mic In studii unde femeile sunt puse sa alcatuiasca fata barbatului ideal si sa ii clasifice in functie de atractie, sunt mai atrase sexual de barbatii cu nivele mari de testosteron, ceea ce inseamna implicit nivele mici de cortizol. 14 Feb, 2016
Acizii grasi omega-3 te ajuta sa faci exercitii fizice intense Acizii grasi omega 3 si exercitiile de intensitate Inflamatia tendoanelor si tendinita pot fii probleme serioase pentru sportivii care fac in mod frecvent exercitii fizice intense. Afla de ce acizii grasi omega-3 sunt o solutie foarte buna la aceasta problema. 14 Feb, 2016
4 suplimente ignorate pe care ar trebui sa le folosesti 4 suplimente ignorate pe care ar trebui sa le folosesti Toti beau proteine si stimulente pre-antrenament, dar sunt o groaza de suplimente mai putin cunoscute, cu numeroase beneficii. Iata 4 dintre ele. 24 Feb, 2020
Urmareste-ne
pe facebook

Steroizi.ro - sursa ta de informatii pentru cele mai noi tehnici de antrenament,

cele mai bune planuri nutritionale si cele mai eficiente metode de slabire si definire.

Oricare ar fi scopul tau, noi iti punem la dispozitie uneltele de care ai nevoie pentru a iti construi corpul pe care il vrei.