5 vitamine importante pentru masa musculara si recuperare

Publicat in

Te trage inapoi o deficienta de vitamine? Invata ce vitamine sunt esentiale pentru a creste si a te recupera optim.

Cand te intorci spre casa de la sala, cresterile musculare si reparatiile musculare au loc la nivel celular. Sinteza celulara si refacerea tesuturilor depinde de o varietate de vitamine si minerale. 

Aceste vitamine pot fi luate dintr-o dieta echilibrata, dar de multe ori nu este ceva practic in societatea moderna si daca ai lipsuri in aceasta privinta, te pot trage inapoi in privinta cresterii masei musculare si recuperarii. Invata cum anumite vitamine iti pot imbunatati rezultatele de la sala. 

1. Vitamina A

Vitamina A este o vitamina uitata. Este binecunoscuta pentru efectele pozitive asupra sanatatii ochilor, dar multe alte beneficii ale sale par a fi uitate. Pentru sportivi si culturisti, vitamina A este utila pentru ca sustine sinteza proteinelor, esentiala cresterilor musculare. Nivelurile de vitamina A descresc pe masura ce sinteza proteinelor creste. Este legat de faptul ca este nevoie de vitamina A pentru descompunera proteinelor in timpul procesului de reperatie al muschilor

Daca rolul sau in cresterea si repararea muschilor nu este suficient, vitamina A are efect direct asupra testosteronului. Intr-un studiu pe 102 baieti care suferau de pubertate intarzaiata, suplimentarea cu vitamina A si fier a produs rezultate similare de maturizare cu grupul care a primit testosteron exogen. Asta demonstreaza ca deficientele de vitamina A au impact asupra productiei sanatoase de testosteron. 

2. Vitamina D

Vitamina D este cea mai importanta vitamina cand vine vorba de cresterea muschilor si recuperare. Vitamina D este unica, in sensul ca, corpul are nevoie de expunere la lumina solara pentru a o produce. Stii deja ca vitamina D este importanta pentru mentinerea sanatatii, si ca mare parte din populatie are deficiente, dar cum sustine cresterile musculare si recuperarea? 

Vitamina D este cea mai importanta vitamina cand vine vorba de producerea testosteronului. Unele studii au aratat ca suplimentarea cu vitamina D poate creste semnificativ forta exploziva la adulti, cand este insotita de un program de antrenamente cu greutati. Vitamina D are rol si in sinteza proteinelor, partial datorita impactului asupra productiei de testosteron. 

Pe langa toate acestea, vitamina D poate imbunatati si sanatatea osoasa. Vitamina D lucreaza alaturi de calciu si magneziu, minerale esentiale in dezvoltarea oaselor. 

 combate acneea

3. Vitamina C

Vitamina C este printre cele mai discutate vitamine de pe planeta. Cu totii am fost raciti si am primit sfatul de a consuma mai multa vitamina C. Dar care sunt beneficiile sale asurpa cresterilor musculare si recuperarii? 

In primul rand, vitamina C este un antioxidant puternic care protejeaza celulele musculare de radicalii liberi. Mai mult, ajuta la formarea testosteronului si altor hormoni anabolici. 

Vitamina c ajuta si la formarea de colagen. Cum colagenul este principalul constituent al tesuturilor conjunctive, vitamina C devine o componenta esentiala in mentinerea sanatatii oaselor si muschilor, fara accidentari. Prin intarirea colagenului, articulatiile sunt mai capabile sa faca fata greutatilor mari, cu mai putine sanse de accidentari. 

Intr-un studiu, vitamina C luata inainte si dupa antrenamente a redus febra musculara si a prevenit oxidarea glutationului, un antioxidant foarte puternic. 

4. Vitamina E

Vitamina E are multe aplicatii practice. Multi o stiu ca un remediu pentru vergeturi si probleme ale pielii, dar nu stiu si celelalte proprietati ale sale. 

Vitamina E este un antioxidant foarte puternic, care lucreaza la protejarea integritatii celulelor din corp. Exercitiile intense produc radicali liberi, adica produse toxice rezultate in urma respiratiei celulare. 

Pe masura ce acesti radicali liberi se acumuleaza, corpul devine mai toxic, ducand la performante scazute, oprirea cresterilor musculare, recuperare proasta si sanatate imunitara subreda. Vitamina E ataca acesti radicali liberi si ii scoate din corp. Rezulta mai putin sters oxidativ si o descrestere a avariilor celulare. 

Vitamina e are efecte pozitive si asupra fluxului sanguin, asa ca sustine cresterile musculare si recuperarea prin imbunatatirea fluxului de sange catre muschi. 

5. Vitaminele B (B6, folat si B12)

Vitamina B6, folatul si vitamina B12 sunt cele mai importante vitamine B cand vine vorba de cresterea masei musculare. Toate au rol direct in metabolismul proteic. Studiile au aratat ca, cu cat este mai mare consumul de proteine, cu atat ai nevoie de mai multa vitamina B6.

Un alt fapt interesant este ca vitamina B6 este necesara pentru absortia vitaminei B12. Impreuna, aceste vitamina B sunt esentiale in productia de celule rosii si celule imunitare, ambele fiind de nepretuit in privinta cresterilor musculare si repararii. 

Sa iei acid folic (vitamina B9) in combinatie cu B6 si B12, poate reduce nivelurile de homocisteina si imbunatati productia de oxid nitric. Rezulta flux de sange mai bun si o hranire mai eficienta a muschilor. 

Referinte

  1. Ryer, S.C., et al. (2006). Int J Sport Nutr Exerc Metab, 16, 270.
  2. Carrillo, A.E., et al. (2013). Clin Nutr, 32, 375.
  3. Devaraj, S., et al. (2007). Am J Clin Nutr, 86, 1392.
  4. Livera, G., et al. (2002). Reproduction, 124, 173.
  5. Magliano, D., et al. (2006). Eur J Cardiovasc Prev Rehabil, 13, 341.
  6. No authors listed. (1998). BMJ, 316, 894.
  7. Pilz, S., et al. (2011). Horm Metab Res, 43, 223.
  8. Silva, L.A., et al. (2010). J Physiol Sci 60, 51.
  9. Zadik, Z., et al. (2004). Clin Endocrinol (Oxf), 60, 682.

Articole din aceiasi categorie

Ar trebui sa consumi proteine inainte de culcare Ar trebui sa consumi proteine inainte de culcare? Ar trebui sa consumi proteine inainte sa te bagi la somn si daca da, ce fel de proteine ar optimiza cresterile musculare? Citeste totul aici! 25 Nov, 2019
6 lucruri pe care ai vrut mereu sa le stii despre steroizi 6 lucruri pe care ai vrut mereu sa le stii despre steroizi Daca vrei sa inveti adevarul despre steroizii anabolizanti - cum functioneaza, cat de eficienti sunt, ce efecte negative au si multe altele - citeste acest articol! Primul pas catre sanatate si un aspect fizic impresionant, este informarea! 08 Oct, 2018
Nivelele mari de testosteron te ajuta sa traiesti mai mult Mentine-ti ridicate nivelurile de testosteron pentru a trai mai mult Nivelurile mici de testosteron sunt asociate cu o rata mai mare de mortalitate si te si ingrasa. Iata de ce trebuie sa dai importanta nivelurilor de testosteron. 24 Jul, 2017
femeile prefera barbatii cu cortizol mic Relaxeaza-te...femeile prefera barbatii cu cortizol mic In studii unde femeile sunt puse sa alcatuiasca fata barbatului ideal si sa ii clasifice in functie de atractie, sunt mai atrase sexual de barbatii cu nivele mari de testosteron, ceea ce inseamna implicit nivele mici de cortizol. 14 Feb, 2016
este steroidul trenbolon toxic pentru ficat? Este trenbolon toxic pentru ficat? Trenbolon este unul din cei mai utilizati steroizi anabolizanti. Se gaseste sub forma injectabila, de aceea multi spun ca nu este toxic pentru ficat. Dar oare stau lucrurile chiar asa? 16 Jun, 2017
suplimentele cu colagen protejeaza si repara articulatiile Suplimente nutritive cu colagen Daca faci sport de suficient de mult timp, sigur te-ai lovit (sau te-au lovit ele) de dureri de umeri, coate, genuchi, spate, etc. Dar am vesti bune: suplimentele nutritive cu colagen pot atenua durerile articulare la sportivi. 14 Feb, 2016
Urmareste-ne
pe facebook

Steroizi.ro - sursa ta de informatii pentru cele mai noi tehnici de antrenament,

cele mai bune planuri nutritionale si cele mai eficiente metode de slabire si definire.

Oricare ar fi scopul tau, noi iti punem la dispozitie uneltele de care ai nevoie pentru a iti construi corpul pe care il vrei.