Nu separa flexibilitatea de mobilitate

Publicat in

Un sportiv desavarsit are nevoie si de flexibilitate, dar si de mobilitate, cei doi termeni definind lucruri diferite.

Flexibilitatea este deseori confundata cu nevoia de a face stretching care apoi este vazuta ca parte a mobilitatii tale. Asa ca sa incepem prin a defini ce sunt flexibilitatea si mobilitatea. Flexibilitatea este raza ta de miscare pasiva (cand esti relaxat). De exemplu, stai in piciore si roaga pe cineva sa iti ridice piciorul in fata, cat de sus poate. Aceasta este flexibilitatea piciorului tau in acea pozitie. 

Pe de alta parte, mobilitatea este raza ta de miscare activa. De exemplu, pune pe cineva sa iti ridice piciorul in fata si apoi incearca sa iti ridici si mai sus piciorul, fara ajutorul acelei persoane. Daca nu poti, coboara piciorul si ridica-l fara ajutorul altei persoane. Inaltimea la care reusesti sa il ridici singur este mobilitatea ta. 

Flexibilitatea iti influenteaza mobilitatea prin faptul ca desi ofera o raza de miscare statica, reprezinta totusi un marker care influenteaza mobilitatea. Dar pentru a fi cu adevarat mobil trebuie sa ai forta pentru a te putea misca liber pe toata raza de miscare, si sa poti avea o raza de miscare completa pentru a fi cat mai mobil posibil. 

Totul este legat si de activitatea ta sportiva specifica. Un halterofil va avea alt nivel de flexibilitate si mobilitate fata de un gimnast. 

Totusi nu ar trebui sa vezi flexibilitatea si mobilitatea ca pe ceva atat de separat, in sensul ca ai nevoie doar de una din ele. Orice sportiv are nevoie de amandoua, indiferent de disciplina sportiva practicata. Cine nu vrea sa se miste cat mai usor si liber posibil, indiferent de ce sport practica?

Cand apare o accidentare nu este usor sa iti dai seama daca este din cauza limitarii miscarilor sau suprauzurii. Daca mobilitatea si flexibilitatea unui sportiv sunt optime, il ajuta sa evite accidentarile care pot aparea ca urmare a schimbarilor bruste de directie, executie proasta a unor miscari sau chiar si de ghinion in situatii active (lucrurile pot merge prost in orice activitate fizica). 

Mobilitatea este partea de final a exercitiilor de forta. Sa ai forta mare in partea de final a unui exercitiu de forta (precum ridicarea completa a unei haltere de la piept, pana sa intinzi complet coatele) va facilita abilitatile unui sportiv de a face mai multe miscari cu sanse mai mici de accidentare, din moment ce are un control mai bun asupra propriilor articulatii. 

Referinte

Articole din aceiasi categorie

cum sa iti cresti anduraanta sportiva prin forta Sistemele energetice si testul la smuls Un sportiv adevarat ar trebui sa poata trece testul la smuls cu lejeritate. Daca inca nu poti, iata aici un antrenament pentru asta si cum utilizeaza acesta sistemele energetice ale corpului pentru a iti transforma corpul intr-o masinarie mai eficienta. 15 Mar, 2018
Metode de crestere a testosteronului la sportivi 10 modalitati de a creste testosteronul la orice sportiv Nivelele optime de testosteron sunt cruciale pentru conditia fizica, compozitia corpului si sanatatea oricarui sportiv, indiferent de disciplina in care activeaza. Din pacate nivelele scazute de testosteron fac ravagii si in randul sportivilor de performanta si in randul amatorilor. Iata cum poti rezolva aceasta problema. 18 Jan, 2017
exercitiile cu greutati sunt importante pentru ciclisti Puterea pedalelor De ce ciclistii trebuie sa mearga la sala de forta pentru a isi imbunatati performantele pe bicicleta si pentru a evita accidentarile. 23 Nov, 2016
exercitii cu greutati in sala de forta pentru ciclisti Exercitii cu greutati pentru a te pregati de MTB Se apropie sezonul cald si daca vrei sa abuzezi bicicleta pe poteci si carari de munte trebuie sa ai fizicul corespunzator. Iata 5 exercitii cu greutati care sa te ajute sa iti intrii in forma ta maxima. 21 Apr, 2016
dureri de tibie la cei care alearga Alergatori: sindrom de compartiment si dureri de tibie Daca alergi mult s-ar putea sa suferi de unul din aceste doua sindromuri, dar sa le ignori socotind durerile ca facand parte din joc. Invata ce sunt sindromul de compartiment si durerile de tibii. 11 Oct, 2017
ce inseamna sa fii cu adevarat mobil Redefineste mobilitatea Ce inseamna de fapt sa ai mobilitate? Este extrem de importanta pentru orice sportiv si pentru conditia fizica a oricui, dar este deseori prost inteleasa. 07 Mar, 2018
Urmareste-ne
pe facebook

Steroizi.ro - sursa ta de informatii pentru cele mai noi tehnici de antrenament,

cele mai bune planuri nutritionale si cele mai eficiente metode de slabire si definire.

Oricare ar fi scopul tau, noi iti punem la dispozitie uneltele de care ai nevoie pentru a iti construi corpul pe care il vrei.