Nu separa flexibilitatea de mobilitate

Publicat in

Un sportiv desavarsit are nevoie si de flexibilitate, dar si de mobilitate, cei doi termeni definind lucruri diferite.

Flexibilitatea este deseori confundata cu nevoia de a face stretching care apoi este vazuta ca parte a mobilitatii tale. Asa ca sa incepem prin a defini ce sunt flexibilitatea si mobilitatea. Flexibilitatea este raza ta de miscare pasiva (cand esti relaxat). De exemplu, stai in piciore si roaga pe cineva sa iti ridice piciorul in fata, cat de sus poate. Aceasta este flexibilitatea piciorului tau in acea pozitie. 

Pe de alta parte, mobilitatea este raza ta de miscare activa. De exemplu, pune pe cineva sa iti ridice piciorul in fata si apoi incearca sa iti ridici si mai sus piciorul, fara ajutorul acelei persoane. Daca nu poti, coboara piciorul si ridica-l fara ajutorul altei persoane. Inaltimea la care reusesti sa il ridici singur este mobilitatea ta. 

Flexibilitatea iti influenteaza mobilitatea prin faptul ca desi ofera o raza de miscare statica, reprezinta totusi un marker care influenteaza mobilitatea. Dar pentru a fi cu adevarat mobil trebuie sa ai forta pentru a te putea misca liber pe toata raza de miscare, si sa poti avea o raza de miscare completa pentru a fi cat mai mobil posibil. 

Totul este legat si de activitatea ta sportiva specifica. Un halterofil va avea alt nivel de flexibilitate si mobilitate fata de un gimnast. 

Totusi nu ar trebui sa vezi flexibilitatea si mobilitatea ca pe ceva atat de separat, in sensul ca ai nevoie doar de una din ele. Orice sportiv are nevoie de amandoua, indiferent de disciplina sportiva practicata. Cine nu vrea sa se miste cat mai usor si liber posibil, indiferent de ce sport practica?

Cand apare o accidentare nu este usor sa iti dai seama daca este din cauza limitarii miscarilor sau suprauzurii. Daca mobilitatea si flexibilitatea unui sportiv sunt optime, il ajuta sa evite accidentarile care pot aparea ca urmare a schimbarilor bruste de directie, executie proasta a unor miscari sau chiar si de ghinion in situatii active (lucrurile pot merge prost in orice activitate fizica). 

Mobilitatea este partea de final a exercitiilor de forta. Sa ai forta mare in partea de final a unui exercitiu de forta (precum ridicarea completa a unei haltere de la piept, pana sa intinzi complet coatele) va facilita abilitatile unui sportiv de a face mai multe miscari cu sanse mai mici de accidentare, din moment ce are un control mai bun asupra propriilor articulatii. 

Referinte

Articole din aceiasi categorie

competitii de ciclism - cum te pregatesti pentru ele Competitii de ciclism: ce sunt si cum sa te pregatesti pentru ele Competitiile de ciclism au devenit din ce in ce mai populare. Fie ca sunt pe sosea, prin paduri sau pe munti, aceste curse de ciclism atrag din ce in ce mai multa lume, asa ca este important sa vorbim despre ele. 01 Sep, 2016
ce muschi sunt implicati cand pedalezi pe bicicleta Principalele grupe de muschi cu care pedalezi si cum sa le antrenezi Orice sport are anumiti muschi de baza. In cazul ciclismului acestia se gasesc pe solduri si picioare. Iata care sunt acestia si cum sa ii antrenezi corect. 04 Oct, 2017
implementeaza aceste schimbari in viata ta si devino un sportiv mai eficient si performant 39 de modalitati sa nu fii un sportiv ca toti ceilalti Atitudinea pe care o ai zi de zi te defineste ca om si ca sportiv. Nu fii ca toti ceilalti, ia deciziile grele in privinta vietii, antrenamentelor si nutritiei si evolueaza ca om si ca sportiv. 21 Feb, 2018
12 sfaturi pentru hipertrofie 12 sfaturi pentru hipertrofie Sfaturi despre cum orice sportiv isi poate creste masa musculara. Aceste sfaturi functioneaza doar daca te antrenezi suficient de intens. 14 Feb, 2019
Forta si marime pentru sportivi cum sa iti cresti fizicul Forta si marime pentru sportivi Orice sportiv va beneficia de pe urma cresterii fortei si in functie de disciplina sportiva si de pe urma cresterii masei musculare. Iata 7 reguli simple pentru forta si marime. 22 Aug, 2018
beneficiile antrenamentelor cu greuitati pentru maratonisti si alergatori De ce maratonistii ar trebui sa se antreneze si cu greutati Maratonistii, amatori sau profesionisti, beneficiaza enorm de pe urma includerii in rutina lor a antrenamentelor cu greutati. Iata 10 motive pentru care oricine iubeste alergarile pe distante mari ar trebui sa mearga periodic si la o sala de forta. 05 Jul, 2017
Urmareste-ne
pe facebook

Steroizi.ro - sursa ta de informatii pentru cele mai noi tehnici de antrenament,

cele mai bune planuri nutritionale si cele mai eficiente metode de slabire si definire.

Oricare ar fi scopul tau, noi iti punem la dispozitie uneltele de care ai nevoie pentru a iti construi corpul pe care il vrei.