Cele mai mari greseli nutritionale facute de femei

Publicat in

In acest articol o sa vorbim de cateva lucruri pe care le fac femeile in raport cu dieta, si care le pot afecta serios rezultatele.

Reducerea exagerata a caloriilor mancate

Este o greseala des intalnita la cele care vor sa slabeasca. Te-ai ingrasat putin in ultima perioada si te decizi ca este timp[ul sa mai slabesti. Primul lucru pe care il faci este sa elimini "prostiile" din dieta, si eventual orice urma de grasime sau carbohidrat. Poate ca alegi calea low carb si o duci atat de departe incat nici macar nu te uiti la fructe cand mergi la hipermarket. 

Initial o sa scazi in greutate rapid. Zic scadere in greutate si nu slabire (arderea grasimilor) pentru ca cel mai probabil vei arde putina grasime si multa din greutatea pierduta va fi din alte parti. De exemplu, glicogen din muschi si apa. Asta te pacaleste sa crezi ca reducerea drastica a caloriilor este solutia si o dai inainte cu abordarea care (crezi tu) a functionat. 

Dar dupa cateva saptamani, scaderea in greutate se opreste. Ajunsa aici reduci si mai mult caloriile si mananci din ce in ce mai putin, eventual crescand si durata si frecventa antrenamentelor. Dupa cateva saptamani, in ciuda efortului, tot nu slabesti. In acest punct este ceva des intalnit sa iti bagi picioarele in ea de slabire si sa incepi sa mananci alimente bogate in calorii si zahar. Rezultatul? Revii la punctul de plecare. 

Sfatul meu este sa mananci cantitatea maxima de calorii, care iti permite sa slabesti. Calculeaza-ti rata metabolica bazala (poti cauta pe google cum), si afla cate calorii trebuie sa mananci zilnic. Scade doar cateva sute (maxim 400-500) din acestea si ajusteaza-ti dieta pentru a avea rezultate sustenabile pe termen lung. 

Te feresti de grasimi

Exista un motiv pentru care unele grasimi se numesc acizi grasi esentiali. Daca nu ai ghicit din nume, sunt esentiale! 

Cineva, in trecut, a decis ca daca un gram de grasime contine mai multe calorii decat un gram de carbohidrati sau proteine, eliminarea lor din dieta duce la slabire. Asa au aparut decenii de evitare a grasimilor si a consumului de alimente degresate. Mare parte din alimentele fara grasimi de pe rafturi contin mai mult zahar, pentru a avea gust. Urmand aceste sfaturi, s-a ajuns la epidemia de obezitate pe care o vedem astazi. Un real succes! 

Mananca grasimi sanatoase zi de zi, sub forma de peste gras, ulei din nuca de cocos presat la rece, ulei de masline extravirgin, avocado, masline, unt (cu moderatie), oleaginoase, unturi de oleaginoase. Daca urmezi o dieta saraca in carbohidrati incearca sa ai grasimi la fiecare masa.

Vezi mancarea ca pe o recompensa

De cate ori nu am auzit "am ars 500 de calorii azi, o sa ma recompensez cu un pahar cu vin" sau "saptamana asta am mancat bine o sa ma rasfat cu o pizza in weekend". 

Nu am o problema daca bei vin sau mananci pizza. Dar nu este bine sa vezi mancarea ca pe o recompensa. Termenul...oficial, este "masa trisata". Dar poate fi un termen nociv, in raport cu felul in care percepi mancarea. Daca vezi unele alimente precum un rasfat sau recompensa risti sa dezvolti o relatie nesanatoasa cu mancarea

Mananca alimente care te fac fericita, pana la urma astfel de mancare exista pentru a te bucura. Dar nu gandi ca te recompensezi cu alimente. 

Daca mananci ce trebuie 90% din timp si lasi 10% din alegerile alimentelor in contextul intalnirilor cu prietenii/familia, atunci esti pe drumul cel bun. Nu fa o obsesie din mese trisate si recompense. 

Referinte

Articole din aceiasi categorie

femeile trebuie sa manance mai multe proteine Femeile au nevoie de mai multe proteine In fitness, cand vine vorba de a manca mai multe proteine, de regula lumea se gandeste la culturisti, sportivi si barbati. A devenit ceva macho sa mananci proteine, de parca acest macronutritent ar fi destinat exclusiv sexului tare. Dar ca femeie ai o multitudine de beneficii daca iti cresti aportul de proteine. 18 Apr, 2016
ce trebuie sa faca femeile care se antreneaza cu greutati Cele mai bune sfaturi pentru femeile care se antreneaza cu greutati Esti o femeie care se antreneaza deja cu greutati adevarate?Foarte bine! Iata cele mai importante aspecte pe care sa te concentrezi. 23 Nov, 2017
Doamnelor domnisoarelor construiti muschi pentru a fi mai suple Doamnelor/domnisoarelor construiti muschi pentru a fi mai suple Antreneaza-te cu greutati pentru a slabi. Da, cu tine vorbesc domnisoara! Foloseste aceste 4 unelte de antrenament pentru un fizic incendiar. 28 Feb, 2019
ce sa mananci dupa sarcinapentru a slabi si nu te ingrasa Sfaturi nutritionale pentru noile mamici Daca esti o mamica care abia a nascut nimic nu iti va testa relatia cu mancarea mai mult decat perioada postpartum de catvea luni de la nastere. Iata ce sa faci pentru a evita ingrasarea, problemele de sanatate si insusirea de obiceiuri nutritionale proaste. 08 Feb, 2018
femeile trebuie sa se antreneze cu greutati pentru a fi sanatoase si a arata bine 15 motive pentru care toate femeile ar trebui sa se antreneze cu greutati Antrenamentele cu greutati vor transforma femeile in monstrii plini de muschi? Pe scurt, NU! Ce se intampla cu adevarat cand o femeie face antrenamente intense cu greutati? De ce este important si ce efecte va avea asupra corpului? 03 Nov, 2017
femeile trebuie sa se antreneze cu greutati mari 5 motive pentru care femeile trebuie sa se antreneze intens Din ce in ce mai multe femei incep sa se antreneze cu greutati, dar inca sunt reticente in privinta intensitatii folosite in sala de forta. Aici gasesti 5 motive pentru care sa pui discuri pe bara si sa iti etalezi adevarata forta. 06 Oct, 2017
Urmareste-ne
pe facebook

Steroizi.ro - sursa ta de informatii pentru cele mai noi tehnici de antrenament,

cele mai bune planuri nutritionale si cele mai eficiente metode de slabire si definire.

Oricare ar fi scopul tau, noi iti punem la dispozitie uneltele de care ai nevoie pentru a iti construi corpul pe care il vrei.