Beneficiile suplimentarii cu taurina

Publicat in

Taurina este un aminoacid cunoscut mai ales ca facand parte din bauturile sportive. Dar te poti suplimenta cu taurina fara a consuma bauturi pline de zahar si cafeina, pentru a reduce stresul si a imbunatati metabolismul.

Sa slabesti si sa fi in forma este unul din telurile tale? Sa ai masa musculara mai mare? Sau incerci sa iti reduci nivelele de stres si anxietate? Poate ca vrei sa dormi mai bine si sa nu mai fi obosit tot timpul. Sa ai un aport suficient al aminoacidului taurina este cea mai buna modalitate de a combate stresul si a fi motivat.

Taurina este aminoacidul care controleaza stresul si nivelul de anxietate pentru ca descreste nivelele de cortizol si induce un somn mai bun. De asemenea, imbunatateste performantele fizice si timpul de reactie, facand-o utila pentru sportivi de performanta.
Sustine sanatatea insulinei si previne diabetul, crescand nivelele de energie. Taurina este un nutrient important pentru creier, scade tensiunea arteriala, protejeaza inima si lupta impotriva inflamatiilor. 

Acest articol se va concentra pe cele mai utile 10 beneficii ale suplimentarii cu taurina pentru un corp cu mai putina grasime si cu o sanatate mai mare.

1. Ia taurina pentru stres mai putin

Chiar si cele mai senine persoane spun ca si-ar dori mai putin stres in viata lor. Taurina te poate ajuta! Taurina este un aminoacid care calmeaza sistemul nervos  prin facilitarea producerii neurotransmitatorului GABA. Prin ridicarea nivelelor de GABA, taurina va ajuta organismul sa faca fata mai bine anxietatii, astfel incat gandurile tale sa nu o ia razna si sa experimentezi cresterile bruste de cortizol si adrenalina, care vin la pachet cu stresul si anxietatea.

Daca ai nivele mici de taurina, sistemul nervos va raspunde exagerat la stres. Un sistem nervos surescitat in mod cronic inseamna nivele mai mari de cortizol, si de multe ori si o crestere a tesutului adipos. Daca ai experienta in ceea ce priveste slabirea, stii ca organismul renunta la ea cel mai usor cand este calm, nu stresat sau prea stimulat. Simplul efect de reducere al stresului te va ajuta sa arati mai bine si sa scapi de grasimea in plus. 
Suplimentarea cu taurina reduce anxietatea in situatii stresante, ceea ce iti permite sa performezi mai bine.

2. Mananca carne pentru a optimiza nivelele de taurina

Taurina este un acid organic derivat din aminoacidul cisteina. Dar, taurina se comporta mai mult ca un neurotransmitator datorita efectelor sale de calmare a sistemului nervos.

Taurina poate fi sintetizata in pancreas, daca exista suficienta cisteina in corp. Cel mai bine este sa iti iei taurina din dieta, suplimentandu-te cand esti intr-o perioada stresanta sau nu reusesti sa ai un aport suficient de taurina.

Sportivii si cei care se antreneaza cu greutati vor epuiza rapid acest nutrient, pentru ca este implicat activ in refacerea tesutului muscular si arderea grasimilor. De exemplu, baschetbalistii tind sa aibe nivele mici de taurina si magneziu din cauza vitezei cu care se misca.

Sursele naturale de taurina sunt carnurile si alimentele de origine animala: carnuri, lapte, oua si fructe de mare sau peste. Vegetarienii si veganii sunt foarte deficitari in taurina. Asta poate duce la nivele mari de anxietate. In aceste situatii, este recomandat un supliment cu taurina. Pentru carnivori, cea mai buna sursa de taurina este carnea crescuta organic, care va aduce si un plus de carnitina, cu care taurina functioneaza sinergetic pentru a arde grasimi.

3. Ia taurina pentru a arde grasimi

Taurina ajuta corpul sa metabolizeze grasimile, fiind esentiala pentru producerea de energie si un fizic fara procente mari de grasime. 

Grasimile sunt arse astfel: nutrientul carnitina este responsabil pentru transportul grasimilor la celule pentru a fi arse. Prin cresterea concentratiilor de carnitina din muschi, se sustin procesele de ardere a grasimilor, dar trebuie sa ai si suficienta taurina pentru ca sistemul sa functioneze cum trebuie. Taurina este implicata in faza initiala a metabolizarii grasimilor si mobilizarii lor, pe cand carnitina duce grasimea la celule pentru a fi arsa. 

4. Ia taurina pentru o sanatate mai buna a insulinei

Taurina este binecunoscuta pentru capacitatea sa de a imbunatati sensibilitatea la insulina. Taurina face celulele mai sensibile la insulina, prin mai multe mecanisme.

In primul rand, taurina are un efect anorexigen asupra hipotalamusului, reducand senzatia de foame prin imbunatatirea producerii energiei si a metabolismului. Efectul anorexigen al taurinei imbunatateste rolul insulinei de control a ingerarii de alimente, si ajuta la oprirea ingrasarii.

Taurina are si efect antioxidant si reduce inflamatia din hipotalamus. Un hipotalamus inflamat sporeste insulina secretata de pancreas, si duce la ingrasare si obezitate.

O abilitate mai concreta a taurinei in privinta aspectului fizic este capacitatea ei de a imbunatati arderile calorice in repaus. Prin cresterea nivelelor de taurina se cresc si arderile grasimilor prin activarea unor cai care au legatura cu sensibilitatea la insulina si utilizarea glucozei.

5. Ia taurina pentru a creste nivelele de testosteron

Se stie despre taurina ca poate creste nivelele de testosteron fara a le creste si pe cele de estrogen. Doza utila pentru cresterea testosteronului este de 3-5 grame/zi, pentru cineva de 85 de kg.

Evident, sa ai mai mult testosteron este benefic pentru a arata bine, mai ales ca barbat; testosteronul promoveaza dezvoltarea masei musculare si opreste acumularea de grasime. Si exista o legatura directa intre nivele mici de testosteron si sanatatea proasta a barbatilor, in special metabolism deficitar si diabet.

Alaturi de taurina, alti nutrienti utili in cresterea testosteronului sunt omega-3, magneziu, zinc si vitamina D.

hormon de crestere natural

6. Ia taurina pentru a lupta cu stresul oxidativ

Taurina este un antioxidant extrem de eficient, dar din pacate mai putin cunoscut. Taurina lupta cu radicalii liberi si mentine celulele sanatoase si vii, prin abilitatea sa de a pastra homeostaza si echilibrul organismului.

Alaturarea dintre taurina si omega-3 are un efect sinergetic, in ceea ce priveste combaterea radicalilor liberi si inflamatiilor din corp, in special din tesuturile grase. 

7. Ia taurina pentru performante fizice mai bune si recuperare mai rapida

Suplimentarea cu taurina va creste forta musculara, va imbunatati anduranta si performanta, atat a sistemului aerob cat si a celui anaerob.

Un studiu recent a aratat ca exercitiile fizice intense golesc rapid rezervele de taurina ale corpului, dar suplimentarea cu taurina in timpul efortului fizic contracareaza aceste pierderi si imbunatateste capacitate de efort.
In studiu, taurina a imbunatatit anduranta, comparativ cu un placebo. Mai mult, dupa efortul fizic s-au facut teste de urina, si s-a constatat ca taurina reduce creatina si alti biomerkeri pierduti prin excretia urinara. Asta inseamna ca taurina imbunatateste recuperarea dupa efort fizic si reduce efectele oboselii musculare.

Motivul pentru care taurina are proprietatile mentionate mai sus este ca imbunatateste arderile grasimilor. Ingerarea de taurina inainte de o cursa de ciclism lunga, a dus la arderea de grasime cu 16% mai mult comparativ cu un grup placebo.

Taurina ajuta si la producerea de mai multa forta de catre fibrele musculare cu raspuns rapid, prin sustinerea contractiilor musculare si intarzaierea instalarii oboselii. 

8. Sporeste nivelele de taurina pentru o sanatate mai buna a sistemului cardiovascular

Taurina protejeaza inima si scade tensiunea arteriala, iar cresterea cantitatii de taurina din muschi mareste capacitatea de efort fizic al pacientilor cu insuficienta cardiaca. Dozele necesare sunt de 500 mg de taurina, administrate de 3 ori pe zi, pentru un total de 1,5 grame. 

Se pare ca taurina imbunatateste homeostaza calciului, care in schimb ajuta functia cardiovasculara.

9. Ia taurina alaturi de magneziu pentru a dormi mai bine

Impreuna, taurina si magneziul sunt solutia pentru a scapa de stres, a fi mai calm si a dormi mai bine. Vei avea si o stare emotionala mai buna. Cei care au deficit de magneziu si/sau taurina sunt mai expusi riscurilor de depresie si motivare scazuta.
Cum am mai spus deja, taurina creste nivelele de GABA, calmeaza sistemul nervos si scade anxietatea. Si magneziul calmeaza sistemul nervos si combate oboseala.

10. Ia taurina pentru functii cerebrale mai bune

Taurina poate incetini delcinul cognitiv care vine odata cu inaintarea in varsta. Poate imbunatati si capacitatea de invatare si retinere de lucruri noi, in special la varstnici, si ajuta la dezvoltarea functiilor cognitive la copii.

Cand este asociata cu cafeina, taurina imbunatateste timpii de reactie si scade strea de somnolenta la indivizii care au fost privati de somn. Se pare ca a combina cafeina si taurina este ceva ideal pentru a combate oboseala cauzata de lipsa somnului, pentru ca, cafeina ofera stimulii, pe cand efectul de calmare al taurinei combate oboseala. O alta combinatie pentru a combate oboseala cauzata de lipsa somnului este taurina cu carnitina si ceai verde. Aceasta combinatie este eficienta si pentru reducerea rapida a anxietatii si imbunatatirea energiei si concentrarii. 

 

Referinte

Articole din aceiasi categorie

epicatechina - masa mussculara si anduranta Epicatechina - masa musculara mai mare si performante mai bune Epicatechina este un compus natural gasit in plante care te poate ajuta sa iti depasesti limitarile naturale in privinta acumularii de masa musculara si a performantelor fizice. Iata despre ce este vorba. 29 May, 2017
Culturismul si steroizii anabolizanti Folosirea steroizilor in culturism O analiza detaliata a stilului de viata al culturistilor, si mai ales al substantelor dopante folosite de acestia. Include exemplul unui ciclu de steroizi al unui culturist profesionist. 14 Feb, 2016
Energie fara stimularea sistemului nervos 3 ingrediente non-stimulatoare pentru a te energiza Suplimentele cu stimulente sunt din ce in ce mai populare, pentru ca te ajuta sa ai antrenamente eficiente, sa fii pompat si sa te simti energizat fara a avea efecte secundare. Dar exista si persoane care nu pot suporta sau folosi stimulente precum cafeina, din diferite motive. Vestea buna este ca exista si alternative foarte eficiente. 14 Feb, 2016
Masa musculara mai mare folosind inhibitori de miostatina 3 inhibitori de miostatina Miostatina este un factor care limiteaza cresterile musculare. Dar, noi cercetari au descoperit ca exista trei suplimente nutritive care ii pot diminua efectele. 14 Feb, 2016
Cafeaua verde te poate ajuta sa slabesti rapid Extractul de cafea verde te ajuta sa slabesti Cafeaua neagra poate fi utila sportivilor si persoanelor active pentru ca aduce energie si concentrare. Dar cafeaua verde are anumite proprietati unice care au transformat-o intr-un supliment de slabire foarte popular. 23 Jan, 2017
magneziu ai nevoie de mai mult Magneziu: ai nevoie de mai mult Majoritatea sportivilor si celor care merg la sala de forta au deficiente de magneziu.Si asta le poate da peste cap antrenamentele si progresele. Iata de cat ai nevoie si cum sa il obtii. 28 Nov, 2016
Urmareste-ne
pe facebook

Steroizi.ro - sursa ta de informatii pentru cele mai noi tehnici de antrenament,

cele mai bune planuri nutritionale si cele mai eficiente metode de slabire si definire.

Oricare ar fi scopul tau, noi iti punem la dispozitie uneltele de care ai nevoie pentru a iti construi corpul pe care il vrei.