Suplimentul care trateaza mancatul in exces

Publicat in

Este doar o masa trisata sau o relatie nesanatoasa cu mancarea - hiperfagie? Afla ce supliment te poate ajuta!

Cate din astea ti se par cunoscute? Cel putin o data pe saptamana: 

  • Mananc multa mancare, pana ce simt disconfort. Parca nu ma pot opri din mancat. 
  • Mananc foarte repede mancarea. Uneori iau o muscatura noua inainte sa termin de inghitit ce am in gura. 
  • Deseori dupa ce fac asta ma simt dezgustat, abatut sau vinovat. 
  • Imi este putin rusine de asta, asa ca mananc singur sa nu ma vada altii. 
  • Simt impulsul de a manca asa desi nu imi este foame fizic.
  • Adun mancare sau o ascund de familia mea.
  • Ca sa controlez asta, tin diete restrictive, uneori extreme, din care elimin grupe intregi de macronutrienti. Uneori tin post intermitent. Greutatea imi fluctueaza. 

Conform psihologilor si expertilor in boli nutritionale, daca cateva din aceste puncte te descriu, suferi de o tulburare alimentara, in cazul asta hiperfagie. Hiperfagia este cea mai des intalnita forma de tulburare alimentara, intrecand anorexia si bulimia. 

Majoritatea celor care sufera de hiperfagie sunt grasi, cum te-ai astepta, dar nu toti. Poti suferi de tulburari alimentare si sa arati ok pe dinafara.

Nu am o problema, la naiba!

Daca esti un culturist, un CrossFitter, sau cineva pasionat de fitness, te poti gandi: "hei, fac multe de pe lista aia, dar nu am o tulburare alimentara". 

Poate ca ai dreptate, dar trebuie sa recunosti ca multe din practicile nutritionale pe care le aplicam cad in zona gri. Mesele trisate, de exemplu. Sau dietele foarte sarace in carbohidrati, postul intermitent, dieta carnivorilor, veganismul, perioade de acumulare urmate de perioade stricte de dieta. Intelegi unde bat! 

Da, culturistii profesionisti alterneaza intre perioade de supraconsum alimentar si perioade de restrictii calorice, dar nu a zis nimeni ca dieta unui culturist este sanatoasa!. 

Toate aceste practici nutritionale pot fi alunecoase. O masa trisata care iti crapa burta in doua urmata de zile de restrictii? Te impingi mai tare la antrenamente ca sa arzi caloriile mancate? Se numeste comportament compensator. Este o tulburare alimentara ca la carte

Aceste comportamente devin tulburari alimentare cand iti afecteaza viata normala. Mananci singur sau in secret, eviti sa mananci in oras cu familia sau prietenii, te simti vinovat zile la rand, etc. 

Dupa ce ai citit toate astea te simti:

  • A. Interesat si ceva de care sa tii cont
  • B. Dute-n p... cu articolul tau. Sa ma s..., habar nu ai ce spui, nu am nicio problema! 

Este B? In general, daca ceva de deranjeaza foarte tare este pentru ca loveste o coarda sensibila in tine. Starea defensiva exagerata poate arata ca ai o problema. 

pastile de slabit

Un supliment care ajuta

Daca ai tulburari alimentare sau ceva asemanator, un nou studiu iti poate oferi solutia. 

Se stie ca stresul este factorul declansator al tulburarilor alimentare. Rhodiola rosea moduleaza stresul. Asa ca cercetatorii s-au hotarat sa sperie niste soareci si sa le dea acest popular adaptogen (adaptogenii sunt substante care ajuta corpul sa se adapteze - reziste - la stres).

Intai au indus tulburari alimentare soarecilor; i-au hranit 4 zile la rand cu alimente foarte gustoase. Apoi i-au pus la o dieta stricta 4 zile. Au ciclizat acest tipar 8 saptamani pana ce soarecii au inceput sa prezinte semne de tulburari alimentare. Apoi au expus soarecii la stres ceea ce a declansat hiperfagia. Iata ce s-a intamplat:

  • Soarecii care NU au primit rhodiola au mancat foarte mult.
  • Cei care au primit o doza mica de rhodiola au avut episoade mai puitin severe de hiperfagie. 
  • Hiperfagia a fost complet eliminata la soarecii care au primit doza mare de rhodiola. 

Cum sa folosesti aceste informatii

Sportivii folosesc rhodiola rosea in timpul perioadelor stresante fizic pentru a se recupera mai bine dupa antrenamentele intense. Se pare ca poate fi utila si celor cu tulburari alimentare. 

Daca suspectezi ca suferi de tulburari alimentare si sunt declansate de stres, fa o cura de rhodiola rosea. Alege o metoda:

  • 3 saptamamani da, una nu.
  • 6 saptamani da, doua nu.
  • 12 saptamani da, patru nu.

Alege un supliment de calitate, care sa aibe concentratii mari de rhodiola. Iar daca tulburarea ta alimentara este grava, cauta ajutor de specialitate

Referinte

  1. Cifani, et al. "Effect of salidroside, active principle of Rhodiola rosea extract, on binge eating." Physiology & Behavior, Volume 101, Issue 5
  2. NEDA, National Eating Disorders Association, Binge Eating Disorder

Articole din aceiasi categorie

cum sa bei apa cand faci efort fizic Hidratarea in timpul efortului Hidratarea este extrem de importanta, mai ales in timpul efortului si mai ales daca mediul in care te antrenezi este unul cald. Iata ce trebuie sa stii despre hidratare pentru a performa cat mai bine. 15 Oct, 2018
betaina, masa musculara, slabire Betaina Poate ai vazut scris pe unele suplimente pre-antrenament, la ingrediente, betaina. Poate te intrebi daca este un fel de beta-alanina, si la ce foloseste. Confuzia se opreste aici! Afla ce este si ce face cu adevarat betaina. 14 Feb, 2016
un alt motiv sa iei suplimente cu ulei de peste Un alt motiv sa iei suplimente cu ulei de peste Daca nu aveai destule motive sa iei un supliment cu ulei de peste, iata inca unul: fii mai rapid, cu reflexe mai bune si joaca mai destept. 13 Apr, 2016
suplimente nutritive pentru energie mai multa cand faci sport Suplimente pentru cresterea energiei Exista un supliment pentru orice. Iar a avea energie la antrenamente si pentru a fi activ toata ziua este extrem de important. Iata cateva din cele mai bune suplimente nutritive pentru a avea energie si a fi cat mai activ. 31 Jul, 2017
Inlocuieste proteina din zer cu proteina din mazare Cel mai bun inlocuitor pentru proteina din zer Proteina din zer este regele suplimentelor proteice, dar nu trebuie sa disconsideram sursa sa, si anume proteina din lapte. Afla de ce proteina din lapte este cel mai bun inlocuitor pentru proteina din zer. 14 Feb, 2016
Proteine din mazare pentru masa musculara Proteinele din mazare: o metoda buna de a construi masa musculara Cand vine vorba de shake-ul proteic de dupa antrenament, proteina din zer este cea mai tare! Dar iata ca noi cercetari scot la iveala un alt candidat pentru proteina suprema si anume porteinele derivate din mazare. 14 Feb, 2016
Urmareste-ne
pe facebook

Steroizi.ro - sursa ta de informatii pentru cele mai noi tehnici de antrenament,

cele mai bune planuri nutritionale si cele mai eficiente metode de slabire si definire.

Oricare ar fi scopul tau, noi iti punem la dispozitie uneltele de care ai nevoie pentru a iti construi corpul pe care il vrei.