Acidul Alfa Lipoic

Publicat in

ALA este un supliment deseori trecut cu vederea. Dar pe langa a fii un excelent antioxidant, luat in cantitatile adecvate poate reduce glucoza din sange, si tine sub control glicemia, lucru foarte important pentru un sportiv.

Din larga gama de suplimente sportive si de wellness face parte si ALA sau acidul alfa lipoic. A fost o vreme cand a avut parte de o atentie sporita, fiind considerat un supliment foarte bun. Asa ca va voi prezenta cateva lucruri despre el.

Alte nume:

  • Acid lipoic
  • Acid thioctic
  • Acid 1,2-dithiolane-3-pentanoic
  • Acid 1,2-dithiolane-3-valeri
  • Acid 6,8-thioctic

ALA a fost izolat pentru prima data in 1950 de catre Dr. Lester Reed, la Universitatea din Texas. Din 1950 pana in 1980, ALA a fost studiat doar in ceea ce priveste efectul sau asupra glucozei. Dar la sfarsitul anilo '80 s-au descoperit si puternicele sale efecte antioxidante.

ALA mai este cunoscut si sub denumirea de "antioxidantul universal". Denumirea vine de la faptul ca este solubil atat in apa cat si in grasime si poate trece de membrana creierului. Asta il face utilizabil in tot organismul: muschi, grasime, organe, creier. Pe langa asta, actioneaza atat in interiorul celulelor cat si in afara lor, distrugand radicalii liberi inainte sa patrunda in celule dar si o data ce au patruns.

Pe langa faptul ca este un puternic antioxidant, poate creste eficienta altor antioxidanti, precum vitamina C sau vitamina E, coenzima Q10, etc. Asa ca suplimentarea cu ALA da organismului o capacitate sportita de a se lupta cu radicalii liberi. Numai asta este suficient sa faca din ALA un supliment excelent.

Pe langa proprietatile antioxidante ALA ajuta si la imbunatatirea vederi, si poate regenara ficatul, inlaturand mineralele nocive din organism. Asta poate fii de folos celor care folosesc steroizi anabolizanti orali, hepatotoxici. Este bun dupa cura de steroizi, el neprotejand ficatul, doar ii grabeste mult regenerarea

Mai nou, s-a reusit obtinerea unui supliment mult mai puternic, denumit R-ALA. Aceasta este cea mai pura forma de acid alfa lipoic. Asta il face mai usor de sintetizat si metabolizat de catre organism, si este de 5 ori mai puternic decat ALA.

Pe langa efectele antioxidante, de mare interes pentru sportivi este si proprietatea sa de a imita insulina. Asta inseamna ca grabeste eliminarea glucozei din sange, si astfel organismul nu mai secreta la fel de multa insulina. Se stie ca insulina favorizeaza depunerea grasimilor. Astfel R-ALA poate fii folosit cu succes in perioadele de definire, in dietele ketogenice, si poate inlocui cu succes substante de doping precum metforminul. Despre reducerea glucozei din sange si rolul R-ALA puteti citi si aici.
Si ALA  simplu are efecte asupra insulinei, dar dozele trebuiesc mult crescute.

Surse naturale de acid alfa lipoic sunt:

  • carnea rosie (cea mai bogata sursa)
  • spanacul
  • cartofii (mai ales in coaja)

Dozele recomandate de ALA sunt intre 200 si 600 mg pe zi. Sub 200 mg pe zi beneficiati doar de efectele antioxidante. Se spune ca cea mai eficienta doza in perioadele de definire este de 3000 mg pe zi (atunci cand se doreste o reducere drastica a glucozei, inlocuind substante farmaceutice mai puternice). Asta duce la o ardere de grasimi accentuata, marirea sensibilitatii la insulina si folosirea mai eficienta a carbohidratilor. Doza totala trebuie impartita in 3 doze mai mici de-a lungul zilei.

In ceea ce priveste suplimentele cu ALA, acestea sunt foarte sensibile, ALA degradandu-se cu mare usurinta. Asa ca luati produse de la firme consacrate, evitati pulberile si suplimentele care contin creatina si ALA. Cel mai bine este sub forma de pastile. Si revin la R-ALA, despre care se spune ca este cea mai biologic disponibila forma de ALA. Este mult mai scumpa, dar pentru calitate si rezultate merita si efortul financiar. Si nu uitati ca este de 5 ori mai eficienta decat ALA, asa ca si dozele trebuiesc ajustate corespunzator.

Referinte

Articole din aceiasi categorie

culturistii profesionisti si steroizii anabolizanti Steroizi: ce folosesc cu adevarat culturistii profesionisti Informartii din culisele culturismului, despre ce folosesc cu adevarat profesionistii IFBB. 14 Feb, 2016
Ibuprofenul iti ataca testiculele Ibuprofenul iti ataca testiculele Cand te doare ceva, gandeste-te de doua ori daca sa iei ibuprofen. Iti face testiculele sa se comporte ca si cum ar avea 90 de ani! 04 Feb, 2019
efectele prohormonului 11 KT asupra muschilor Prohormonul 11-KT Un nou prohormon isi face loc pe piata suplimentelor nutritive. 11-KT se vrea un inlocuitor pentru SARM, care au fost interzise in S.U.A. Dar este el sigur si legal? 16 Aug, 2016
Bicarbonatul de sodiu poate fi folosit ca supliment pentru intarzaierea oboselii. Anduranta Bicarbonat de sodiu ca supliment sportiv? Exista o substanta ascunsa in bucataria ta care te poate ajuta sa treci mai usor de antrenamentele de intensitate. Este vorba de bicarbonatul de sodiu. Iata ce trebuie sa stii despre acesta substanta care devine un adevarat supliment sportiv. 14 Feb, 2016
Este nevoie cu adevarat sa bei proteine dupa ce te antrenezi? Proteine dupa antrenament - sunt necesare? Este nevoie sa cumperi o pudra proteica? Este cazeina mai buna decat proteina din zer? Merita sa dai bani in plus pe izolat sau hidrolizat? Exista o cantitate anume de proteina care trebuie consumata dupa antrenamente? Nu pot sa mananc in loc sa beau shake-uri proteice? Raspunsurile le gasesti aici! 12 Dec, 2016
12 nutrienti pentru reducerea stresului si cortizolului 12 nutrienti pentru reducerea stresului si cortizolului Stresul si implicit eliberarea de cortizol care il insoteste este printre cei mai importanti factori cand vine vorba de aspectul fizic si starea generala de sanatate. Combate efectele nocive ale stresului cu acesti 12 nutrienti foarte puternici. 13 Mar, 2018
Urmareste-ne
pe facebook

Steroizi.ro - sursa ta de informatii pentru cele mai noi tehnici de antrenament,

cele mai bune planuri nutritionale si cele mai eficiente metode de slabire si definire.

Oricare ar fi scopul tau, noi iti punem la dispozitie uneltele de care ai nevoie pentru a iti construi corpul pe care il vrei.