Acidul Alfa Lipoic

Publicat in

ALA este un supliment deseori trecut cu vederea. Dar pe langa a fii un excelent antioxidant, luat in cantitatile adecvate poate reduce glucoza din sange, si tine sub control glicemia, lucru foarte important pentru un sportiv.

Din larga gama de suplimente sportive si de wellness face parte si ALA sau acidul alfa lipoic. A fost o vreme cand a avut parte de o atentie sporita, fiind considerat un supliment foarte bun. Asa ca va voi prezenta cateva lucruri despre el.

Alte nume:

  • Acid lipoic
  • Acid thioctic
  • Acid 1,2-dithiolane-3-pentanoic
  • Acid 1,2-dithiolane-3-valeri
  • Acid 6,8-thioctic

ALA a fost izolat pentru prima data in 1950 de catre Dr. Lester Reed, la Universitatea din Texas. Din 1950 pana in 1980, ALA a fost studiat doar in ceea ce priveste efectul sau asupra glucozei. Dar la sfarsitul anilo '80 s-au descoperit si puternicele sale efecte antioxidante.

ALA mai este cunoscut si sub denumirea de "antioxidantul universal". Denumirea vine de la faptul ca este solubil atat in apa cat si in grasime si poate trece de membrana creierului. Asta il face utilizabil in tot organismul: muschi, grasime, organe, creier. Pe langa asta, actioneaza atat in interiorul celulelor cat si in afara lor, distrugand radicalii liberi inainte sa patrunda in celule dar si o data ce au patruns.

Pe langa faptul ca este un puternic antioxidant, poate creste eficienta altor antioxidanti, precum vitamina C sau vitamina E, coenzima Q10, etc. Asa ca suplimentarea cu ALA da organismului o capacitate sportita de a se lupta cu radicalii liberi. Numai asta este suficient sa faca din ALA un supliment excelent.

Pe langa proprietatile antioxidante ALA ajuta si la imbunatatirea vederi, si poate regenara ficatul, inlaturand mineralele nocive din organism. Asta poate fii de folos celor care folosesc steroizi anabolizanti orali, hepatotoxici. Este bun dupa cura de steroizi, el neprotejand ficatul, doar ii grabeste mult regenerarea

Mai nou, s-a reusit obtinerea unui supliment mult mai puternic, denumit R-ALA. Aceasta este cea mai pura forma de acid alfa lipoic. Asta il face mai usor de sintetizat si metabolizat de catre organism, si este de 5 ori mai puternic decat ALA.

Pe langa efectele antioxidante, de mare interes pentru sportivi este si proprietatea sa de a imita insulina. Asta inseamna ca grabeste eliminarea glucozei din sange, si astfel organismul nu mai secreta la fel de multa insulina. Se stie ca insulina favorizeaza depunerea grasimilor. Astfel R-ALA poate fii folosit cu succes in perioadele de definire, in dietele ketogenice, si poate inlocui cu succes substante de doping precum metforminul. Despre reducerea glucozei din sange si rolul R-ALA puteti citi si aici.
Si ALA  simplu are efecte asupra insulinei, dar dozele trebuiesc mult crescute.

Surse naturale de acid alfa lipoic sunt:

  • carnea rosie (cea mai bogata sursa)
  • spanacul
  • cartofii (mai ales in coaja)

Dozele recomandate de ALA sunt intre 200 si 600 mg pe zi. Sub 200 mg pe zi beneficiati doar de efectele antioxidante. Se spune ca cea mai eficienta doza in perioadele de definire este de 3000 mg pe zi (atunci cand se doreste o reducere drastica a glucozei, inlocuind substante farmaceutice mai puternice). Asta duce la o ardere de grasimi accentuata, marirea sensibilitatii la insulina si folosirea mai eficienta a carbohidratilor. Doza totala trebuie impartita in 3 doze mai mici de-a lungul zilei.

In ceea ce priveste suplimentele cu ALA, acestea sunt foarte sensibile, ALA degradandu-se cu mare usurinta. Asa ca luati produse de la firme consacrate, evitati pulberile si suplimentele care contin creatina si ALA. Cel mai bine este sub forma de pastile. Si revin la R-ALA, despre care se spune ca este cea mai biologic disponibila forma de ALA. Este mult mai scumpa, dar pentru calitate si rezultate merita si efortul financiar. Si nu uitati ca este de 5 ori mai eficienta decat ALA, asa ca si dozele trebuiesc ajustate corespunzator.

Referinte

Articole din aceiasi categorie

terapia post ciclu - cum se face corect PCT si recomandari pentru cicluri Terapia post ciclu (PCT) este cel putin la fel de importanta ca ciclul de steroizi in sine. Invata cum sa o urmezi corect, pentru o revenire optima si pastrarea masei musculare. 14 Feb, 2016
ce nu stii despre vitamina D si calciu Ce nu stii despre vitamina D Lipsa unor vitamine de baza te fac sa pierzi masa musculara? Da-te aproape si pregateste-te sa fii scolit. Azi vorbim de vitamina D! 18 Jun, 2018
cafeaua si numeroasele ei beneficii Cafeaua si numeroasele ei beneficii Cafeaua este probabil cel mai utilizat supliment nutritiv (da, are toate elementele pentru a fi incadrata in aceasta categorie) din lume, fiind consumata de sportivi din toate disciplinele, dar si de sedentari, adolescenti, varstnici. Iata de ce este atat de populara si cum te poate ajuta sa fii mai sanatos si mai activ. 13 Apr, 2016
creatina si cele mai importante beneficii ale sale Creatina: top 10 beneficii Creatina, regele tuturor suplimentelor nutritive si sportive! Si cu toate acestea multi inca nu stiu ce face si de ce ar trebui sa se suplimenteze cu ea. Gasesti aici 10 motive pentru a folosi creatina si cum sa profiti la maxim de ea. 13 Apr, 2016
Este Cardarine un arzator de grasimi atat de bun Este Cardarine un arzator de grasimi atat de bun? Cardarine (GW-501516) este un medicament unic, folosit de sportivi pentru cresterea andurantei si pentru arderea grasimii. Se spune ca este foarte eficient cand se doreste slabirea, dar este cardarina atat de eficient in aceasta privinta, sau sunt doar mituri? 04 Jun, 2018
Cum se administreaza creatina Cand sa iei creatina Cand iei creatina: inainte de antrenament sau dupa antrenament? Sau cand iti este mai comod? Exista diferente reale intre aceste momente? Raspunsul te poate uimi! 14 Feb, 2016
Urmareste-ne
pe facebook

Steroizi.ro - sursa ta de informatii pentru cele mai noi tehnici de antrenament,

cele mai bune planuri nutritionale si cele mai eficiente metode de slabire si definire.

Oricare ar fi scopul tau, noi iti punem la dispozitie uneltele de care ai nevoie pentru a iti construi corpul pe care il vrei.