Muzica pentru antrenamentele din sala de forta

Publicat in

Muzica iti poate alimenta antrenamentele surprinzator de eficient, dar genul neadecvat de muzica iti poate afecta negativ sistemul nervos si implicit randamentul in sala.

Cercetarile arata ca muzica potrivita ascultata la antrenamente te poate ajuta sa faci fata mai bine oboselii si iti poate imbunatati performantele fizice in sala a de forta. Face asta prin diminuarea efortului perceput, cresterea fluxului de sange si indepartarea mai rapida a lactatului din muschi, ceea ce scade durerea si disconfortul, permitandu-ti sa te antrenezi mai mult si mai intens. 

Dar nu este nevoie ca stiinta sa ne spuna asta. Muzica este folosita de sute de ani pentru cresterea testosteornului la luptatorii si soldatii care merg la lupta, dar trebuie folosita intelept. Muzica nepotrivita, la momentul nepotrivit, iti poate face mai mult rau decat bine

Iata esenta: nu asculta nimic agresiv cand introduci un exercitiu nou la antrenamente (sau cand esti spre finalul unui ciclu de antrenament) pentru ca iti poate afecta negativ performantele. 

Muzica tare si dura iti omoara performantele?

Pentru a intelege cum muzica iti poate afecta performanta, ne ajuta graficul clasic al curbei inversate a excitarii. Imagineaza-ti ca la un capat este muzica soft si la celalalt muzica dura, gen heavy metal. 

raport muzica si performante fizice

Daca vii la antrenament plin de cafeina, ascultand Metallica, nu vei avea rezultatele la care speri. Te poate suprastimula si iti poate trimite sistemul nervos in iad, mai ales la exercitiile tehnice. Nu este nevoie nici sa asculti Kenny G, dar probabil ca ai performa mai bine daca nu ai asculta nimic (unora le merge bine cu muzica clasica in fundal, daca va vine sa credeti). 

Cand sa dai volum

Pe masura ce obosesti o sa ai nevoie si de stimulare. Atunci este momentul sa dai volum muzicii si sa scoti la inaintare death metalul ala (nu asculti death metal? probabil de asta nu ai inca muschi!). Un sfat bun este sa pastrezi cantecul preferat pentru exercitiile grele, compuse, sau cand vrei sa stabilesti un nou record personal. Apelezi la artileria grea doar cand ai nevoie de ea - nu tot timpul - altfel te vei desensibiliza si isi va pierde efectul.

Ca fapt divers, muzica in general pare sa creasca performanta cand faci cardio, asa ca o poti asculta mereu cand faci asta. Doar nu da prea tare din cap pe banda de alergare (da, tot la death metal ma refer)!

Referinte

  1. Biagini MS, Brown LE, Coburn JW, Judelson DA, Statler TA, Bottaro M, Tran TT, Longo NA. Effects of self-selected music on strength, explosiveness, and mood. J Strength Cond Res. 2012 Jul;26(7):1934-8. doi: 10.1519/JSC.0b013e318237e7b3.
  2. Bacon CJ, Myers TR, Karageorghis CI. Effect of music-movement synchrony on exercise oxygen consumption. J Sports Med Phys Fitness. 2012 Aug;52(4):359-65.

Articole din aceiasi categorie

scapa de durerile de spate cand te antrenezi la sala 8 sfaturi pentru a elimina durerile de spate la antrenamentele cu greutati Acest mic ghid iti va da pasii necesari pentru a rezolva problemele legate de durerile de spate la antrenamentele cu greutati. Sfaturile se bazeaza pe o combinatie de studii stiintifice si experienta antrenorilor de top cu sportivi de performanta. 03 Oct, 2017
Atitudinea iti poate determina nivelele de testosteron Testosteron mai mult in doua minute Poate atitudinea si pozitia corpului sa duca la cresteri semnificative ale secretiei de testosteron? 14 Feb, 2016
Odihneste-te catre castiguri musculare uriase Odihneste-te catre castiguri musculare uriase Numarul de seturi, de repetari si metodele de intensificare sunt mereu in mintea ta cand te antrenezi pentru cresterea muschilor. Dar perioadele de odihna dintre seturi? La ele nu prea te gandesti, nu? Acestea sunt la fel de importante ca ceilalti factori, cand vine vorba de cresterea masei musculare. 26 Feb, 2019
Alte 4 motive pentru care sa faci culturism Alte 4 motive pentru care sa faci culturism In prima parte am vazut care sunt 3 dintre cele mai mari beneficii ale culturismului. Acum o sa exploram alte 4 motive pentru a te antrena precum un culturist. 31 Oct, 2018
Cum sa iti protejezi spatele cand faci indreptari Cum sa iti protejezi spatele cand faci indreptari Indreptarile au inceput sa revina in forta in salile de fitness, si asta este bine. Dar sunt inca multi care le fac incorect sau se tem ca isi vor accidenta spatele. Aici gasesti explicatii privind tehnica corecta de a face indreptari in siguranta. 06 Feb, 2018
reguli dupa care sa schimbi programul de antrenament cu greutati Cat de des sa schimbi programul de antrenament? Cum sa gestionezi oboseala acumulata la antrenamente si procesele adaptive si cat de des sa schimbi rutina de la sala pentru a avea progrese constante si a evita supraantrenamentul si/sau oboseala cronica. 02 May, 2017
Urmareste-ne
pe facebook

Steroizi.ro - sursa ta de informatii pentru cele mai noi tehnici de antrenament,

cele mai bune planuri nutritionale si cele mai eficiente metode de slabire si definire.

Oricare ar fi scopul tau, noi iti punem la dispozitie uneltele de care ai nevoie pentru a iti construi corpul pe care il vrei.