Mentinerea motivarii la antrenamente: ce sa faci cand vointa nu este suficienta

Publicat in

Partea cea mai grea a antrenamentelor este sa mergi la sala. Dar ce faci atunci cand nu iti gasesti motivatia de a te antrena? Citeste mai departe...

Ai simtit vreodata un entuziasm salbatic cand ti-ai propus un nou tel? Oricat de frivole, obiectivele noi sunt deseori insotite de un sentiment coplesitor ca poti cuceri lumea. Ai forte proaspete si motivatia este ridicata, esti gata sa faci fata oricarei situatii.

Apoi... "life happens". Motivatia ti se opreste iar vointa iti scade! Nu ti-ar placea sa treci de la punctul A la punctul B fara sa te lovesti de aceste caderi ale motivatiei? In realitate, mentinera motivatiei pe termen lung este greu. Cu siguranta ca vei avea parte si de perioade mai proaste. Dar ce poti face? Cum iti poti mentine motivatia cat mai ridicata?

Intai, trebuie sa intelegi cum obiceiurile iti afecteaza starea de spirit. Orice obicei porneste de la un declansator care iti reaminteste sa te comporti intr-un anumit fel. Dupa ce iti reamintesti, indeplinesti obiceiul ca o rutina cu scopul de a ajunge la un fel de recompensa.

Exemplul 1: Alarma suna la ora 6 dimineata pentru antrenamentul cardio (reamintire). La 6:30 esti deja echipat ca sa alergi (rutina). Dupa antrenament iti continui ziua simtindu-te energizat si fantastic (recompensa).

Exemplul 2: Ajungi acasa dupa o zi obositoare la munca. Iti este foarte foame (reamintire). Deschizi frigiderul si apuci cel mai convenient aliment care iti iese in cale si mananci prea mult fara sa iti dai seama (rutina). Sentimentul de placere indus de alimente declanseaza sistemnul de recompensare, dar mai tarziu te simti groaznic pentru ca te-ai abatut de la dieta. Unde poti interveni pe parcursul acestei insiruiri de evenimentee ca sa nu te abati de la dieta si sa ramai pe calea cea buna?

suplimente nutritive pentru masamusculara

Strategia = actiune

Ne place sa facem lucruri si sa realizam ceva. Sa ai o strategie in privinta a ceva ce vrei sa realizezi te ajuta sa ramai motivat! Si cand iti cunosti obiceiurile si tabieturile iti este usor sa realizezi o strategie. Asa ca primul pas de a ramane motivat este sa te cunosti cat mai bine, sa stii cum reactionezi in anumite situatii, ce te entuziasmeaza si ce te demotiveaza.

Pentru a iti mentine motivarea afla ce schimbari trebuie sa faci in stilul tau de viata punandu-ti urmatoarele intrebari.

1. Exista obiceiuri pe care trebuie sa ti le schimbi?

Reamintire, rutina, recompensa. Le poti identifica pe toate 3 in privinta unui obicei pe care trebuie sa ti-l schimbi? Asta te va ajuta sa iti dai seama ce, cand si de ce apar aceste obiceiuri care te abat de la obiectivul tau.

2. Esti stresat in viata de zi cu zi?

Uneori munca, viata sociala, familia si relatiile necesita mult mai multa energie mentala si fizica decat iti dai seama. Daca te simti coplesit da o mai mare atentie zonelor din viata ta care nu merg bine, pentru a le rezolva si a iti reduce stresul din viata. Vointa este o resursa finita a corpului, iar daca mintea iti sta doar la un anumit lucru, celelalte aspecte ale vietii au de suferit.

3. Munca, viata, nutritia si antrenamenmtele sunt prea greu de mentinut in echilibru?

Stii la ce ora din zi ai cea mai multa energie sau te poti concentra cel mai bine pe antrenamente? Poti adapta antrenamentele astfel incat sa fie mai scurte dar eficiente? Iti poti pregati mesele mai eficient? Lucreaza la utilizarea mai eficienta a timpului pentru a creste productivitatea si a reduce efortul depus.

4. Sunt antrenamentele in linie cu scopurile tale? 

Te antrenezi ca sa iti mentii pe termen lung corpul pe care il ai? Sau vrei sa slabesti? Poate vrei masa musculara? Antrenamentele pot varia in functie de cata energie mentala ai, cata flexibilitate in viata de zi cu zi si mai ales in functie de ce vrei sa obtii de la corpul tau.

5. Ai suficient timp sa te recuperezi dupa antrenamente?

Este posibil sa fii supraantrenat sau sa nu te recuperezi cum trebuie? Daca da, ar fi intelept sa iei masuri, cum ar fi o saptamana de descarcare, sau pauze chiar mai mari daca este nevoie. Ar trebui sa iei in considerare prioritizarea somnului si odihna activa mai ales dupa antrenamentele intense.

hormon de crestere natural

6. Ai prea multe asteptari de la tine?

Te critici des, iti spui ca nu esti in stare de nimic? Este posibil ca obiectivele si asteptarile tale sa fie prea ambitioase si deloc apropiate de nivelul tau actual de abilitati, timp disponibil sau orice numar de factori.

Mai bine iti analizezi obiectiv situatia actuala si iti setezi scopuri in functie de ea. Deseori obiectivele realiste creeaza obiceuri sanatoase. 

Pune stacheta suficient de jos pentru a o atinge in 90% din cazuri. Asa ramai pe calea cea buna si progresezi constant. 

7. Ai ganduri negative?

Gandurile se transcriu in realitate. Felul cum gandesti, vorbesti si te vezi afecteaza rezultatele pe care le poti obtine. Si nu este o idee filozofica si atat! De exemplu,se stie clar ca atitudinea si felul cum gandesti iti pot creste sau scadea nivelele de testosteron! In loc sa te concentrezi pe aspectele negative, cultiva-ti o mentalitate pozitiva prin a vedea si lucrurile bune pe care le realizezi. Si lasa loc si de imperfectiuni, pentru ca nimeni nu este perfect.

8. De ce vrei sa atingi obiectivul pe care ti l-ai setat?

Sa intelegi in profunzime de ce vrei un anumit lucru te va motiva sa lucrezi cu adevarat pentru a il atinge. Daca intelegi cu adevarat de ce vrei acea schimbare vei putea intelege care iti sunt prioritatile.

Sa iti pui unele intrebari grele iti poate aduce raspunsuri care sa te ajute sa te motivezi si sa iti refaci rezervele de vointa pentru a avea antrenamente reusite si a iti atinge mai usor obiectivele propuse in domeniul fitness-ului si nu numai! 

 

Referinte

Articole din aceiasi categorie

Cum iti afecteaza sexul performantele sportive Sex, haltere si performante Ar trebui sa te abtii de la sex inainte de o competitie sportiva? Cum afecteaza sexul nivelele testosteronului? Poti castiga masa musculara daca faci sex des? Si este adevarat ca femeile au antrenamente mai eficiente dupa sex? Afla raspunsurile aici! 14 Feb, 2016
informatii despre steroizzi din lumea profesionistilor 3 Dosarele steroizilor Vol. 3 In partea a treia a acestei serii se va discuta despre antiestrogeni, Synthol, Proviron si alte cateva aspecte ale fetei nevazute a culturismului profesionist. 14 Feb, 2016
Geneticul te impiedica sa construiesti masa musculara? Geneticul te impiedica sa construiesti masa musculara? Esti curios sa afli cat de mare te poti face daca mergi la sala de forta? Citeste acest articol si testeaza formulele din el pentru a iti face o idee despre potentialul tau genetic. 14 May, 2019
Cand este cel mai bine sa te antrenezi Cel mai bun moment din zi pentru a face antrenamentele In acest articol amplu vom discuta despre cele mai bune momente din zi pentru a face antrenamentele cu greutati in functie de cronotipul tau, dar si despre cele mai bune momente pentru a face antrenamentele aerobice, si daca a face sport dimineata pe stomacul gol chiar te ajuta sa slabesti mai repede. 19 Jul, 2016
nu fa stretching static inainte de antrenamente cu greutati Evita stretchingul inainte de antrenamente A face stretching inainte de inceperea unei activitati sportive este aproape dogma in lumea sportului. Dar se pare ca aceasta practica nu este deloc benefica. 02 Oct, 2018
exercitii pe care sa le eviti in sala de forta 5 exercitii pe care n-ar trebui sa le faci...niciodata Exercitiile prezentate in acest articol, desi pot fii eficiente in dezvoltarea masei musculare, sunt foarte distructive cu articulatiile, de aceea implica un risc prea mare, si nu ar trebui utilizate niciodata. 14 Feb, 2016
Urmareste-ne
pe facebook

Steroizi.ro - sursa ta de informatii pentru cele mai noi tehnici de antrenament,

cele mai bune planuri nutritionale si cele mai eficiente metode de slabire si definire.

Oricare ar fi scopul tau, noi iti punem la dispozitie uneltele de care ai nevoie pentru a iti construi corpul pe care il vrei.