Iti sunt afectate cresterile musculare de circuitele cu greutati?

Publicat in

Antrenamentele de tip circuit sunt grozave cand vrei sa slabesti. Sunt folosite chiar si pentru acumularea de masa musculara. Dar sunt cu adevarat utile pentru asta sau din contra, pot afecta negativ cresterile musculare?

Iti afectezi negatv cresterile musculare cand faci circuite intense cu greutati? Cu siguranta circuitele sunt sub optim cand te antrenezi pentru forta pura sau exercitii olimpice. Dar pot fi folosite eficient in fazele de hipertrofie/forta de baza?

Fazele de hipertrofie/forta de baza sunt ceva obisnuit in programele de antrenament peridiocizate, fie ca folosesc un model liniar sau fluctuant. Un avantaj evident al circuitelor este ca necesita putin timp, fiind ideale pentru cei cu o viata aglomerata sau pentru sportivii care vor sa faca cat mai multe exercitii fara a prelungi timpul de antrenament, sau vor sa utilizeze timpul economisit pentru a isi exersa tehnica.

Mai mult, circuitele tind sa provoace un sters metabolic mare si acumulare de lactat in muschi ceea ce duce la eliberarea masiva de hormon de crestere, acesta fiind asociat cu slabirea. 

Intr-un studiu din 2008, atat grupul care a urmat un antrenament de tip circuit, fara pauze intre seturi, cat si grupul care a facut antrenamente traditionale cu greutati (3 minute pauza intre seturi) au facut 5 seturi a cat mai multe repetari posibil cu o greutate de 85% din forta maxima (forta cu care se poate face o singura repetare corecta). 

Grupurile au avut valori similare pentru puterea maxima, forta maxima, repetarile facute si totalul de greutati ridicate. Circuitul a dus la o medie mai mare a pulsului pe durata antrenamentului, indicand o incarcare cardiovasculara mai mare, ceea ce poate imbunatati conditia fizica

Un studiu din 2011 a comparat biomarkerii dintre un circuit si un antrenament traditional, dar a folosit o greutate mai mica (75% din forta maxima), la 3 seturi a cate 10 repetari de impins cu haltera din culcat, tractiuni la helcometru, presa cu gantere pentru umeri, extensia picioarelor, flexia picioarelor din culcat si presa pentru picioare la 45 de grade

Acumularea de lactat, repetarile facute si rata de percepere a efortului au fost similare la cele doua programe, indicand ca ambele modele de antrenament pot fi folosite la acumularea de masa musculara. Culturistii de scoala veche pot fi reticenti la incercarea unei noi scheme de antrenament,precum circuitele,  dar cercetarile arata ca functioneaza, si pe langa masa musculara, stimuelaza si componenta cardiovasculara

Secretul succesului este de a incarca constant corpul, folosind toate variabilele in avantajul tau. Circuitele de timp HIIT produc cresteri musculare, dar ai grija sa folosesti la ele greutati mari si sa cresti aceste greutati de la antrenament la antrenament pentru a stimula continuu corpul sa creasca si a nu compromite forta.

Referinte

  1. lcaraz, P., Sanchez-Lorente, J., Blazevich, A. Physical Performance and Cardiovascular Responses to an Acute Bout of Heavy Resistance Circuit Training Versus Traditional Strength Training. Journal of Strength and Conditioning Research. 2008. 22(3), 667-671.
  2. Deminice, R., Sicchieri, T., Mialich, M., Francine, M., Ovidio, P., Jorao, A. Oxidative Stress Biomarker
  3. Responses to an Acute Session of Hypertrophy-Resistance Interval Training and Circuit Training. Journal of Strength and Conditioning Research. 2011. 25(3), 798-804.

Articole din aceiasi categorie

construirea de masa musculara este foarte usoara Sa construiesti masa musculara este usor Am incercat orice si nu reusesc sa cresc. Este o afirmatie pe care o auzi des. Dar adevarul este ca a avea o masa musculara mai mare este cel mai usor proces din lumea sportului. 28 Nov, 2017
Cum combati crampele musculare Prevenirea si tratarea crampelor musculare Daca ai avut crampe musculare, stii cat de neplacute sunt. Noi te vom invata cum sa scapi de ele. Daca nu ai avut, cu atat mai bine. Te vom invata cum a te feresti si pe viitor de ele. 14 Feb, 2016
Cand este cel mai bine sa te antrenezi Cel mai bun moment din zi pentru a face antrenamentele In acest articol amplu vom discuta despre cele mai bune momente din zi pentru a face antrenamentele cu greutati in functie de cronotipul tau, dar si despre cele mai bune momente pentru a face antrenamentele aerobice, si daca a face sport dimineata pe stomacul gol chiar te ajuta sa slabesti mai repede. 19 Jul, 2016
sfaturi despre cum sa cresti eficienta antrenamentelor la sala de forta 10 sfaturi pentru imbunatatirea antrenamentelor de forta Te duci la sala doar ca sa te duci la sala, fara a deveni mai puternic si mare? Inseamna ca undeva gresesti. Pune putin efort in antrenamentele tale si urmeaza sfaturile de aici pentru a progresa cat mai rapid. 17 Oct, 2017
scapa de durerile de spate cand te antrenezi la sala 8 sfaturi pentru a elimina durerile de spate la antrenamentele cu greutati Acest mic ghid iti va da pasii necesari pentru a rezolva problemele legate de durerile de spate la antrenamentele cu greutati. Sfaturile se bazeaza pe o combinatie de studii stiintifice si experienta antrenorilor de top cu sportivi de performanta. 03 Oct, 2017
Muschi mari si definiti 2011 - Anul muschiului Noul an este deja aici de doua luni. Va propun sa facem din 2011 anul muschiului! 14 Feb, 2016
Urmareste-ne
pe facebook

Steroizi.ro - sursa ta de informatii pentru cele mai noi tehnici de antrenament,

cele mai bune planuri nutritionale si cele mai eficiente metode de slabire si definire.

Oricare ar fi scopul tau, noi iti punem la dispozitie uneltele de care ai nevoie pentru a iti construi corpul pe care il vrei.