Iti sunt afectate cresterile musculare de circuitele cu greutati?

Publicat in

Antrenamentele de tip circuit sunt grozave cand vrei sa slabesti. Sunt folosite chiar si pentru acumularea de masa musculara. Dar sunt cu adevarat utile pentru asta sau din contra, pot afecta negativ cresterile musculare?

Iti afectezi negatv cresterile musculare cand faci circuite intense cu greutati? Cu siguranta circuitele sunt sub optim cand te antrenezi pentru forta pura sau exercitii olimpice. Dar pot fi folosite eficient in fazele de hipertrofie/forta de baza?

Fazele de hipertrofie/forta de baza sunt ceva obisnuit in programele de antrenament peridiocizate, fie ca folosesc un model liniar sau fluctuant. Un avantaj evident al circuitelor este ca necesita putin timp, fiind ideale pentru cei cu o viata aglomerata sau pentru sportivii care vor sa faca cat mai multe exercitii fara a prelungi timpul de antrenament, sau vor sa utilizeze timpul economisit pentru a isi exersa tehnica.

Mai mult, circuitele tind sa provoace un sters metabolic mare si acumulare de lactat in muschi ceea ce duce la eliberarea masiva de hormon de crestere, acesta fiind asociat cu slabirea. 

Intr-un studiu din 2008, atat grupul care a urmat un antrenament de tip circuit, fara pauze intre seturi, cat si grupul care a facut antrenamente traditionale cu greutati (3 minute pauza intre seturi) au facut 5 seturi a cat mai multe repetari posibil cu o greutate de 85% din forta maxima (forta cu care se poate face o singura repetare corecta). 

Grupurile au avut valori similare pentru puterea maxima, forta maxima, repetarile facute si totalul de greutati ridicate. Circuitul a dus la o medie mai mare a pulsului pe durata antrenamentului, indicand o incarcare cardiovasculara mai mare, ceea ce poate imbunatati conditia fizica

Un studiu din 2011 a comparat biomarkerii dintre un circuit si un antrenament traditional, dar a folosit o greutate mai mica (75% din forta maxima), la 3 seturi a cate 10 repetari de impins cu haltera din culcat, tractiuni la helcometru, presa cu gantere pentru umeri, extensia picioarelor, flexia picioarelor din culcat si presa pentru picioare la 45 de grade

Acumularea de lactat, repetarile facute si rata de percepere a efortului au fost similare la cele doua programe, indicand ca ambele modele de antrenament pot fi folosite la acumularea de masa musculara. Culturistii de scoala veche pot fi reticenti la incercarea unei noi scheme de antrenament,precum circuitele,  dar cercetarile arata ca functioneaza, si pe langa masa musculara, stimuelaza si componenta cardiovasculara

Secretul succesului este de a incarca constant corpul, folosind toate variabilele in avantajul tau. Circuitele de timp HIIT produc cresteri musculare, dar ai grija sa folosesti la ele greutati mari si sa cresti aceste greutati de la antrenament la antrenament pentru a stimula continuu corpul sa creasca si a nu compromite forta.

Referinte

  1. lcaraz, P., Sanchez-Lorente, J., Blazevich, A. Physical Performance and Cardiovascular Responses to an Acute Bout of Heavy Resistance Circuit Training Versus Traditional Strength Training. Journal of Strength and Conditioning Research. 2008. 22(3), 667-671.
  2. Deminice, R., Sicchieri, T., Mialich, M., Francine, M., Ovidio, P., Jorao, A. Oxidative Stress Biomarker
  3. Responses to an Acute Session of Hypertrophy-Resistance Interval Training and Circuit Training. Journal of Strength and Conditioning Research. 2011. 25(3), 798-804.

Articole din aceiasi categorie

Cand este cel mai bine sa te antrenezi Cel mai bun moment din zi pentru a face antrenamentele In acest articol amplu vom discuta despre cele mai bune momente din zi pentru a face antrenamentele cu greutati in functie de cronotipul tau, dar si despre cele mai bune momente pentru a face antrenamentele aerobice, si daca a face sport dimineata pe stomacul gol chiar te ajuta sa slabesti mai repede. 19 Jul, 2016
nu crede in aceste mituri despre antrenamente 4 mituri despre antrenamente pe care chiar le crezi Unele practici in care inca crezi sunt ineficiente si chiar contraproductive. Ti-a spus cineva sa le faci? Le faci deja? Opreste-te! 21 Mar, 2018
Recuperarea dupa efort fizic este foarte importanta, ai grija sa o faci corect Cum iti dai seama daca te recuperezi corect Daca faci un test simplu in fiecare dimineata, poti stii daca sa te duci la sala si sa dai totul din tine, sau sa fii mai conservator. 14 Feb, 2016
Geneticul te impiedica sa construiesti masa musculara? Geneticul te impiedica sa construiesti masa musculara? Esti curios sa afli cat de mare te poti face daca mergi la sala de forta? Citeste acest articol si testeaza formulele din el pentru a iti face o idee despre potentialul tau genetic. 14 May, 2019
cum sa iti imbunatatesti performanta la indreptari 10 secrete privind indreptarile Exista ceva primordial, care te satisface pana in maduva oaselor, atunci cand faci indreptari cu greutati mari. Iata cateva secrete pentru a creste kilogramele cu care poti face indreptari si a beneficia la maxim de pe urma acestui exercitiu grozav. 09 May, 2017
Cum sa iti protejezi spatele cand faci indreptari Cum sa iti protejezi spatele cand faci indreptari Indreptarile au inceput sa revina in forta in salile de fitness, si asta este bine. Dar sunt inca multi care le fac incorect sau se tem ca isi vor accidenta spatele. Aici gasesti explicatii privind tehnica corecta de a face indreptari in siguranta. 06 Feb, 2018
Urmareste-ne
pe facebook

Steroizi.ro - sursa ta de informatii pentru cele mai noi tehnici de antrenament,

cele mai bune planuri nutritionale si cele mai eficiente metode de slabire si definire.

Oricare ar fi scopul tau, noi iti punem la dispozitie uneltele de care ai nevoie pentru a iti construi corpul pe care il vrei.