Evita stretchingul inainte de antrenamente

Publicat in

A face stretching inainte de inceperea unei activitati sportive este aproape dogma in lumea sportului. Dar se pare ca aceasta practica nu este deloc benefica.

Exista o multime de dovezi stiintifice care arata ca stretchingul static slabeste muschii, fiind ultimul lucru pe care vrei sa il faci inainte de un antrenament. 

Un studiu care a folosit tehnologie care masoara semnalele mecanice musculare in timpul contractiilor facute dupa stretching a descoperit ca forta maxima a scazut semnificativ.  Cercetatorii au descoperit ca dupa stretching, forta a scazut si a ramas scazuta timp de doua ore, indicand ca efectele negative asupra performantelor fizice nu sunt de scurta durata

Au fost inregistrate si date electromiografice, o masuratoare a potentialului electric al muschilor. Stretchingul nu a schimbat aceste rezultate, sugerand ca eficienta neuromusculara nu este redusa de stretching. Mai degraba este vorbva de intinderea tesuturilor conjunctive si a fibrelor musculare, ducand la o productie de forta mai mica. 

Un al doilea studiu a descoperit ca stretchingul static al cavdricepsilor si femuralilor a scazut raportul dintre coapse si femurali. Acest raport este esential pentru puterea si viteza partii inferioare a corpului, pentru ca femuralii stabilizeaza genunchii si ajuta la controlul miscarilor puternice facute de cvadricepsi. Un raport de forta modificat intre cele doua grupe musculare duce la cresterea riscului de accidentari.

Ce trebuie retinut din toate acestea de catre orice sportiv:

  • Fa o incalzire dinamica inainte de antrenamente.
  • Lasa stretchingul static pentru o zi separata, cand nu ai antrenamente sau nu ai antrenamente prea solicitante. Pentru a fi eficient stretchingul static trebuie facuta aproximativ o ora.

Referinte

  1. Costa, P., Ryan, E., et al. Acute Effects of Static Stretching on Peak Torque and the Hamstrings-to-Quadriceps Conventional and Functional Ratios. Scandinavian Journal of Medicine and Science in Sports. June 2011. Published Ahead of Print.
  2. Esposito, F., Limonta, E., Ce, E. Time Course of Stretching-Induced Changes in Mechanomyogram and Force Characteristics. Journal of Electromyography and Kinesiology. 2011. 21, 795-802.

 

Articole din aceiasi categorie

Febra musculara nu inseamna crestere musculara Febra musculara inseamna crestere musculara? Febra musculara este un raspuns inflamatoriu resimtit de toti practicantii de sport. Dar este ea un reper bun pentru a determina eficienta unui antrenament? 14 Feb, 2016
reguli dupa care sa schimbi programul de antrenament cu greutati Cat de des sa schimbi programul de antrenament? Cum sa gestionezi oboseala acumulata la antrenamente si procesele adaptive si cat de des sa schimbi rutina de la sala pentru a avea progrese constante si a evita supraantrenamentul si/sau oboseala cronica. 02 May, 2017
Masa musculara mai mare asociata cu risc mai scazut de mortalitate Masa musculara mai mare asociata cu risc mai scazut de mortalitate Culturistii si cei care urmaresc sa isi creasca masa musculara au si un motiv legat de sanatate, pe langa aspectul fizic: masa musculara mai mare este asociata cu un risc mai mic de a muri de boli de inima. 18 Aug, 2016
Genuflexiuni cu bara in fata pentru abdomen si lombari Genuflexiuni cu bara in fata pentru abdomen si lombari Genuflexiunile cu bara in fata nu sunt utile doar pentru dezvoltarea picioarelor si fortei generale. Sunt ideale si pentru intarirea lombarilor si cizelarea abdomenului. 18 Jun, 2019
Secrete din culturism Trei lucruri din culturism pe care trebuie sa le uiti Aceste trei mituri din culturism sunt inradacinate atat de puternic in acest sport incat sunt considerate parte integra a lui, si uneori dicteaza strategia dupa care se ghideaza cei care vor rezultate mai bune in sala de forta. 14 Feb, 2016
ce trebuie sa stii despre partea negativa a exercitiilor Ce trebuie sa stii despre partea negativa a exercitiilor cu greutati Sa stapanesti partea negativa a exercitiilor cu greutati (partea excentrica) este esential si iti aduce rezultate mai mari in privinta masei musculara si andurantei musculare. 06 Jul, 2016
Urmareste-ne
pe facebook

Steroizi.ro - sursa ta de informatii pentru cele mai noi tehnici de antrenament,

cele mai bune planuri nutritionale si cele mai eficiente metode de slabire si definire.

Oricare ar fi scopul tau, noi iti punem la dispozitie uneltele de care ai nevoie pentru a iti construi corpul pe care il vrei.