Evita stretchingul inainte de antrenamente

Publicat in

A face stretching inainte de inceperea unei activitati sportive este aproape dogma in lumea sportului. Dar se pare ca aceasta practica nu este deloc benefica.

Exista o multime de dovezi stiintifice care arata ca stretchingul static slabeste muschii, fiind ultimul lucru pe care vrei sa il faci inainte de un antrenament. 

Un studiu care a folosit tehnologie care masoara semnalele mecanice musculare in timpul contractiilor facute dupa stretching a descoperit ca forta maxima a scazut semnificativ.  Cercetatorii au descoperit ca dupa stretching, forta a scazut si a ramas scazuta timp de doua ore, indicand ca efectele negative asupra performantelor fizice nu sunt de scurta durata

Au fost inregistrate si date electromiografice, o masuratoare a potentialului electric al muschilor. Stretchingul nu a schimbat aceste rezultate, sugerand ca eficienta neuromusculara nu este redusa de stretching. Mai degraba este vorbva de intinderea tesuturilor conjunctive si a fibrelor musculare, ducand la o productie de forta mai mica. 

Un al doilea studiu a descoperit ca stretchingul static al cavdricepsilor si femuralilor a scazut raportul dintre coapse si femurali. Acest raport este esential pentru puterea si viteza partii inferioare a corpului, pentru ca femuralii stabilizeaza genunchii si ajuta la controlul miscarilor puternice facute de cvadricepsi. Un raport de forta modificat intre cele doua grupe musculare duce la cresterea riscului de accidentari.

Ce trebuie retinut din toate acestea de catre orice sportiv:

  • Fa o incalzire dinamica inainte de antrenamente.
  • Lasa stretchingul static pentru o zi separata, cand nu ai antrenamente sau nu ai antrenamente prea solicitante. Pentru a fi eficient stretchingul static trebuie facuta aproximativ o ora.

Referinte

  1. Costa, P., Ryan, E., et al. Acute Effects of Static Stretching on Peak Torque and the Hamstrings-to-Quadriceps Conventional and Functional Ratios. Scandinavian Journal of Medicine and Science in Sports. June 2011. Published Ahead of Print.
  2. Esposito, F., Limonta, E., Ce, E. Time Course of Stretching-Induced Changes in Mechanomyogram and Force Characteristics. Journal of Electromyography and Kinesiology. 2011. 21, 795-802.

 

Articole din aceiasi categorie

sfaturi despre cum sa cresti eficienta antrenamentelor la sala de forta 10 sfaturi pentru imbunatatirea antrenamentelor de forta Te duci la sala doar ca sa te duci la sala, fara a deveni mai puternic si mare? Inseamna ca undeva gresesti. Pune putin efort in antrenamentele tale si urmeaza sfaturile de aici pentru a progresa cat mai rapid. 17 Oct, 2017
ce trebuie sa stii despre partea negativa a exercitiilor Ce trebuie sa stii despre partea negativa a exercitiilor cu greutati Sa stapanesti partea negativa a exercitiilor cu greutati (partea excentrica) este esential si iti aduce rezultate mai mari in privinta masei musculara si andurantei musculare. 06 Jul, 2016
Supraantrenamentul este real si poate avea cosnecinte grave. Ai grija sa nu te omori in sala de forta Nu te omori in sala de forta Trei factori de stres metabolic pe care sa ii eviti atunci cand te antrenezi prea intens. Sa tragi tare de tine la antrenamente este recomandat, dar nu trebuie sa exagerezi pentru ca vei avea mai mult de pierdut decat de castigat! 14 Feb, 2016
Recuperarea dupa efort fizic este foarte importanta, ai grija sa o faci corect Cum iti dai seama daca te recuperezi corect Daca faci un test simplu in fiecare dimineata, poti stii daca sa te duci la sala si sa dai totul din tine, sau sa fii mai conservator. 14 Feb, 2016
Mitul abdomenelor - ce trebuie sa faci pentru un abdomen definit Demitizand mitul abdomenelor Ideea principala a acestui articol este: exercitiile nesfarsite pentru abdomen nu vor topii grasimea de pe burta si nici nu vor mari muschii abdominali. 14 Feb, 2016
Cand este cel mai bine sa te antrenezi Cel mai bun moment din zi pentru a face antrenamentele In acest articol amplu vom discuta despre cele mai bune momente din zi pentru a face antrenamentele cu greutati in functie de cronotipul tau, dar si despre cele mai bune momente pentru a face antrenamentele aerobice, si daca a face sport dimineata pe stomacul gol chiar te ajuta sa slabesti mai repede. 19 Jul, 2016

Steroizi.ro - sursa ta de informatii pentru cele mai noi tehnici de antrenament,

cele mai bune planuri nutritionale si cele mai eficiente metode de slabire si definire.

Oricare ar fi scopul tau, noi iti punem la dispozitie uneltele de care ai nevoie pentru a iti construi corpul pe care il vrei.