Durerile de spate

Publicat in

Durerile de spate sunt unul din principalele motive pentru care multi sar peste antrenamente. Ai 85% sanse sa te doara spatele de-a lungul vietii. Iata care sunt cauzele si ce poti face pentru a nu lasa durerile de spate sa iti afecteze antrenamentele.

Crezi ca durerile de spate nu te pot afecta? Statistica iti este potrivnica, ai sanse foarte mari sa ai dureri de spate candva in viata ta. Iar astfel de dureri se pot agrava daca sunt ignorate. Iar un spate indurerat iti afecteaza totul, de la calitatea vietii la calitatea antrenamentelor.

Sunt multi care sar peste sala din cauza durerilor de spate, si mai multi care evita exercitii de baza din cauza acestei dureri, exercitii precum indrepatri, genuflexiuni si chiar flexii pentru biceps din stand. Sa analizam principalele 3 cauze ale durerilor de spate.

1) Stai jos mult

Mergem pe jos din ce in ce mai putin. Un studiu recent din "Medicine and Science in Sports and Exercise" a descoperit ca americanii fac doar 5,117 pasi pe zi - jumatate din cat este recomandat pentru o buna sanatate. Nu suntem americani, dar sigur nu suntem departe de ei, mai ales in zonele urbane. 

Cum iti afecteaza spatele mersul mai putin si statul jos? Cauzeaza rigidizarea muschilor soldurilor si pune presiune in plus pe discurile intervertebrale. Compresia si proasta aliniere sunt primele semne ale durerilor zonei lombare. 

Sa luam un exemplu: O femeie de 40 kg pune o presiune de 22,5 kg pe coloana vertebrala cand merge si de 35-50 kg cand sta pe loc in picioare. Daca aceeasi femeie sta jos, pune o presiune de 60 de kg pe coloana - asta daca are postura perfecta cand sta jos. Daca sta aplecata deasupra unui calculator sau telefon, cum stam multi din noi acum, presiunea creste la 115 kg! 

Cand stai jos in masina este si mai rau, presiunea fiind mai mare din cauza vibratiilor.

2) Fast food catre durere

Societatea moderna s-a ingropat in alimente grase, ambalate si de tip fast food. De aceea obezitatea este in floare. Nu este nici de mirare ca "American Journal of Epidemiology" a descoperit ca a fi supraponderal sau obez creste riscul de dureri de spate. Normal, greutatea inutila creste presiunea pe coloana. 

Dar, poate ca o sa fii surprins sa afli si de alte cauze ale durerilor de spate la cei supraponderalui. Sa iti bombardezi corpul cu grasimi trans si sirop de glucoza-fructoza streseaza ficatul. Un ficat suprasolicitat alimenteaza un raspuns autonom-visceral care trimite dureri catre zona lombara

 remediu caderea parului

3) Durerile de spate, stresul si intestinele

Multi experti cred ca stresul este cauza multor dureri de spate. De fapt, stresul emotional retinut cauzeaza tensiune in tot corpul si saraceste nervii si muschii de oxigen (hipoxie), creand dureri de spate.

Stresul este si una din cauzele principale ale problemelor gastrointestinale. Cand se afla sub stres, corpul activeaza sistemul "lupta sau fugi", care declanseaza o cascada hormonala. Hormonii eliberati redireactioneaza sangele dinspre sistemul digestiv. Majoritatea celor care simt dureri si tensiune in muschiul quadratus lumborum stang, ar putea simtii o durere transmisa de la colon. Glutenul si lactatele sunt alte declansatoare ale acestui raspuns.

Nu este de mirare ca durerile de spate si bolile intestinale sunt in crestere. Din pacate multi specialisti se concentreaza pe problmele biomecanice ale durerilor de spate si ignora problmele legate de stiluld e viata. Asa ca daca vrei sa iti rezolvi problmele cu spatele trebuie sa ataci toate cauzele. 

Ce poti face de acum ca sa eviti durerile de spate? Ridica-te de pe scaun cat mai des, evita junk foodul si misca-te cat mai mult. De asemenea, alege alimente care iti fac bine intestinelor - spatele iti va multumi!

Referinte

  1. Cohen SP, Argoff CE, Carragee EJ. Management of low back pain. BMJ. 2008;337:a2718  PubMed | CrossRef
  2. http://www.nap.edu/openbook.php?record_id=10032&page=17
  3. https://www.nap.edu/read/10032/chapter/4
  4. http://www.npr.org/blogs/thetwo-way/2012/04/16/150586667/americans-do-not-walk-the-walk-and-thats-a-growing-problem - http://www.npr.org/blogs/thetwo-way/2012/04/16/150586667/americans-do-not-walk-the-walk-and-thats-a-growing-problem
  5. BASSETT, DAVID R. JR.; WYATT, HOLLY R.; THOMPSON, HELEN; PETERS, JOHN C.; HILL, JAMES O. Pedometer-Measured Physical Activity and Health Behaviors in U.S. Adults. Medicine & Science in Sports & Exercise: October 2010 - Volume 42 - Issue 10 - pp 1819-1825. doi: 10.1249/MSS.0b013e3181dc2e54
  6. Rahman Shiri  Jaro Karppinen  Päivi Leino-Arjas  Svetlana Solovieva Eira Viikari-Juntura. The Association Between Obesity and Low Back Pain: A Meta-Analysis. Am J Epidemiol (2010) 171 (2): 135-154. DOI: https://doi.org/10.1093/aje/kwp356 Published: 11 December 2009
  7. http://www.cdc.gov/obesity/data/adult.html
  8. Peery AF, Dellon ES, Lund J, Crockett SD, McGowan CE, Bulsiewicz WJ, Gangarosa LM, Thiny MT, Stizenberg K, Morgan DR, Ringel Y, Kim HP, Dibonaventura MD, Carroll CF, Allen JK, Cook SF, Sandler RS, Kappelman MD, Shaheen NJ. Burden of gastrointestinal disease in the United States: 2012 update. Gastroenterology. 2012 Nov;143(5):1179-87.e1-3. doi: 10.1053/j.gastro.2012.08.002. Epub 2012 Aug 8
  9. http://www.aboutibs.org/site/what-is-ibs/facts/statistics

Articole din aceiasi categorie

semne ca te-ai antrenat corect Cum sa judeci daca un antrenament de hipertrofie a fost eficient Un antrenament de hipertrofie, adica care sa construiasca masa musculara, trebuie sa aibe echilibru intre intensitate si exces. Prea putin si nu stimulezi suficient muschii, prea mult si te dai singur inapoi. Iata cum sa iti dai seama daca faci ce trebuie in sala de forta. 20 Dec, 2016
Centura de culturism - este utila sau nu? Ai nevoie cu adevarat de centura de culturism? Un accesoriu nelipsit pentru unii, urata de altii, centura de culturism isi are rolul ei, si poate fii utila daca este folosita corect. 14 Feb, 2016
remedii pentru dureri umeri la sala de forta Cum sa rezolvi durerile de umeri cand impingi Te dor umerii cand impingi pentru piept sau deltoizi? Nu esti singurul! Iata cinci modalitati destepte de a te antrena eficient atunci cand ai umerii accidentati. 29 Nov, 2016
Refacerea dupa antrenamente - cel mai neglijat aspect al antrenamentelor cu greutati Refacerea dupa antrenamente - cel mai neglijat aspect al antrenamentelor cu greutati Antrenamentele sunt fundatia unui corp bine cladit, dar calitatea procesului de refacere de dupa antrenamente dicteaza cat de rapid si in siguranta iti atingi obiectivele. 26 Mar, 2019
Impinsul deasupra capului - diferente intre haltera, gantere, sezut si stand Impinsul deasupra capului - diferente intre haltera, gantere, sezut si stand Chiar daca sunt exercitii foarte asemanatoare, impinsul deasupra capului folosind gantere sau haltera si stand asezat sau in picioare, produce efecte fiziologice usor diferite. 19 Feb, 2019
culturismul este unul din cele mai sanatoase sporturi 3 motive pentru care sa faci culturism Culturismul, ca metodologie de antrenament, aduce printre cele mai mari beneficii corpului uman. Iata 3 dintre cele mai importante motive pentru a te antrena precum un culturist. 19 Sep, 2018
Urmareste-ne
pe facebook

Steroizi.ro - sursa ta de informatii pentru cele mai noi tehnici de antrenament,

cele mai bune planuri nutritionale si cele mai eficiente metode de slabire si definire.

Oricare ar fi scopul tau, noi iti punem la dispozitie uneltele de care ai nevoie pentru a iti construi corpul pe care il vrei.