Rolul vitaminelor si mineralelor in refacerea si repararea articulatiilor

Publicat in

Articulatiile sunt esentiale pentru buna desfasurare a antrenamentelor si a vietii de zi cu zi. Desi desconsiderate de multe ori, vitaminele si mineralele joaca un rol cheie in mentinerea sanatatii articulatiilor.


Refacerea si repararea tesutului si articulatiilor necesita multe vitamine si minerale care participa la sinteza de celule si tesut nou. De exemplu, anumite vitamine si minerale sunt necesare pentru formarea componentelor anti-inflamatorii endogene; aceste vitmanine si minerale sunt:

  • Vitamina B6
  • Vitamina E
  • Vitamina C
  • Niacina
  • Zincul
  • Seleniul
  • Magneziul

De asemenea, multe vitamine au rol antioxidant, protejand celulele de oxidarea produsa de inflamatii.

Vitaminele

Vitamina C:

Vitamina C este necesara la sintetizarea colagenului si este un puternic antioxidant. Vitamina C are un rol important in reducerea durerii si inflamarii rezultate dupa un antrenament intens. Intr-un studiu, 400 de mg de vitamina C au redus durerea cauzata de diferite exercitii. Intr-un alt studiu, s-a demonstrat ca ajuta la o mai buna recuperare dupa exercitii solicitante.

Vitamina E:

Pe langa faptul ca este un bun antioxidant, s-a aratat ca reduce distrugerea tesutului muscular si durerile musculare si articulare.
Atat vitamina E cat si vitamina C sunt utile in combaterea durerilor de ligamente si incheieturi, cat si a reducerii febrei musculare.

Vitamina D:

Carenta vitaminei D este ceva comun, mai ales la cei care traiesc spre nord. Exista o legatura directa intre lipsa acestei vitamine si probleme de sanatate care au o cauza inflamatorie. Pe langa asta, vitamina D este un puternic hormon anabolic, care ne poate ajuta mult in obtinerea rezultatelor dorite in sala.

Vitamina B:

Complexul de vitamine B este indispensabil pentru orice sportiv serios. Au un efect anti-inflamator, ajuta refacerea cartilagiilor si diminuarea durerii. Pe langa asta, dau energie organismului, ne ajuta sa ne concentram mai bine si ne feresc de accidentari. Asa ca un nivel optim de vitamine B in organism este obligatoriu pentru oricine desfasoara o activitate fizica.

Minerale

Mineralele sunt necesare pentru buna functionare a celulelor, si sunt implicate si in diferitele procese enzimatice care au loc in organism. Calciul si fosforul (sub forma de fosfati), alaturi de vitamina D sunt indispensabile pentru sanatatea oaselor si articulatiilor.
 

Bor:

Borul si magneziul sunt elemente cheie in fabricarea colagenului si influenetaza si metabolismul. Au efect anabolic asa ca este o idee buna sa ne suplimentam cu aceste minerale.

Zinc:

Zincul are si el un rol important in sanatatea articulatiilor, plus rolul anabolic pentru care este cunoscut (faimosul supliment sportiv zinc-magneziu).

Suplimente pentru incheieturi

Aceste suplimente trebuie sa contina doze terapeutice din toate mineralele si vitaminele descrise mai sus, plus alte elemente, pentru a preveni si a combate problemele musculo-scheletice si accidentarile.

De exemplu, un bun supliment pentru articulatii trebuie sa contina doze mari de B12, de preferat sub forma de metilcobalmina, o forma a acestei vitamine mai usor asimilata de catre organism (fata de cianocobalmina, care se absoarbe in proportie mai mica, dar este mai ieftina, deci mai des folosita la produsele de calitate inferioara).

Aceste suplimente ofera suportul muschilor, cartilagiilor si oaselor. Sunt gandite sa ajute la repararea tutror acestora cat si la ameliorarea durerilor si discomfortului.

Articulatii sanatoase si o buna recuperare dupa un antrenament greu sunt cheia succesului. Oricat de puternic esti, nu poti folosi acea forta daca nu te poti misca de durere! Asa ca, pe langa proteine, creatina, sau/ alte substante anabolice mai mult sau mai putin naturale, luati in calcul si cele de mai sus.

 

Referinte

Articole din aceiasi categorie

Suplimentele cu carbohidrati te pot ajuta sa ai mai multi muschi A te suplimenta cu carbohidrati sau a nu te suplimenta cu carbohidrati? Carbohidratii si suplimentele cu carbohidrati au fost arma secreta a sportivilor de performanta de decenii. Dar sunt ei necesari oricui? Se poate face performanta si fara carbohidrati? Afla daca trebuie sau nu sa te bazezi pe carbohidrati, in functie de efortul pe care il faci. 14 Feb, 2016
cortizolul poate fi anabolic daca profiti de el Foloseste cortizolul pentru a avea masa musculara si forta Cortizolul este un hormon catabolic, dar printr-o nutritie corespunzatoare poate deveni un hormon util in cresterea masei musculare, cresterea fortei si reducerea stratului adipos. 06 Feb, 2017
Minerale pentru un corp mai bun Minerale pentru un corp mai bun Mineralele sunt micronutrienti care nu atrag mai deloc atentia amatorilor de sport si sala in special. O mare greseala din partea lor, acestea fiind esentiale pentru sanatate si progresele antrenamentelor. 14 Feb, 2016
este maltodextrina un supliment util sportivilor? Maltodextrina - utila sau nociva? Maltodextrina este un aditiv si supliment nutritiv intalnit atat in sport cat si in industria alimentara. Chiar daca este considerat sigur de autoritati, maltodextrina este foarte controversata. Iata ce se stie pana acum despre maltodextrina. 14 Aug, 2017
ceai de turmenic ca supliment nutritiv Ceai de turmenic Ar trebui sa consumi zilnic ceai de turmenic? Pentru a fi sanatos si a avea performante in sala de forta dar si in afara ei, ar fi bine sa consumi cat mai mult turmenic. 09 Apr, 2018
Cresterea masei musculare si metabolismul Cresterea masei musculare si metabolismul Cresterea masei musculare ridica si metabolismul? Si daca da, atat de mult pe cat se crede? Iata adevarul! 11 Feb, 2019
Urmareste-ne
pe facebook

Steroizi.ro - sursa ta de informatii pentru cele mai noi tehnici de antrenament,

cele mai bune planuri nutritionale si cele mai eficiente metode de slabire si definire.

Oricare ar fi scopul tau, noi iti punem la dispozitie uneltele de care ai nevoie pentru a iti construi corpul pe care il vrei.