Rolul vitaminelor si mineralelor in refacerea si repararea articulatiilor

Publicat in

Articulatiile sunt esentiale pentru buna desfasurare a antrenamentelor si a vietii de zi cu zi. Desi desconsiderate de multe ori, vitaminele si mineralele joaca un rol cheie in mentinerea sanatatii articulatiilor.


Refacerea si repararea tesutului si articulatiilor necesita multe vitamine si minerale care participa la sinteza de celule si tesut nou. De exemplu, anumite vitamine si minerale sunt necesare pentru formarea componentelor anti-inflamatorii endogene; aceste vitmanine si minerale sunt:

  • Vitamina B6
  • Vitamina E
  • Vitamina C
  • Niacina
  • Zincul
  • Seleniul
  • Magneziul

De asemenea, multe vitamine au rol antioxidant, protejand celulele de oxidarea produsa de inflamatii.

Vitaminele

Vitamina C:

Vitamina C este necesara la sintetizarea colagenului si este un puternic antioxidant. Vitamina C are un rol important in reducerea durerii si inflamarii rezultate dupa un antrenament intens. Intr-un studiu, 400 de mg de vitamina C au redus durerea cauzata de diferite exercitii. Intr-un alt studiu, s-a demonstrat ca ajuta la o mai buna recuperare dupa exercitii solicitante.

Vitamina E:

Pe langa faptul ca este un bun antioxidant, s-a aratat ca reduce distrugerea tesutului muscular si durerile musculare si articulare.
Atat vitamina E cat si vitamina C sunt utile in combaterea durerilor de ligamente si incheieturi, cat si a reducerii febrei musculare.

Vitamina D:

Carenta vitaminei D este ceva comun, mai ales la cei care traiesc spre nord. Exista o legatura directa intre lipsa acestei vitamine si probleme de sanatate care au o cauza inflamatorie. Pe langa asta, vitamina D este un puternic hormon anabolic, care ne poate ajuta mult in obtinerea rezultatelor dorite in sala.

Vitamina B:

Complexul de vitamine B este indispensabil pentru orice sportiv serios. Au un efect anti-inflamator, ajuta refacerea cartilagiilor si diminuarea durerii. Pe langa asta, dau energie organismului, ne ajuta sa ne concentram mai bine si ne feresc de accidentari. Asa ca un nivel optim de vitamine B in organism este obligatoriu pentru oricine desfasoara o activitate fizica.

Minerale

Mineralele sunt necesare pentru buna functionare a celulelor, si sunt implicate si in diferitele procese enzimatice care au loc in organism. Calciul si fosforul (sub forma de fosfati), alaturi de vitamina D sunt indispensabile pentru sanatatea oaselor si articulatiilor.
 

Bor:

Borul si magneziul sunt elemente cheie in fabricarea colagenului si influenetaza si metabolismul. Au efect anabolic asa ca este o idee buna sa ne suplimentam cu aceste minerale.

Zinc:

Zincul are si el un rol important in sanatatea articulatiilor, plus rolul anabolic pentru care este cunoscut (faimosul supliment sportiv zinc-magneziu).

Suplimente pentru incheieturi

Aceste suplimente trebuie sa contina doze terapeutice din toate mineralele si vitaminele descrise mai sus, plus alte elemente, pentru a preveni si a combate problemele musculo-scheletice si accidentarile.

De exemplu, un bun supliment pentru articulatii trebuie sa contina doze mari de B12, de preferat sub forma de metilcobalmina, o forma a acestei vitamine mai usor asimilata de catre organism (fata de cianocobalmina, care se absoarbe in proportie mai mica, dar este mai ieftina, deci mai des folosita la produsele de calitate inferioara).

Aceste suplimente ofera suportul muschilor, cartilagiilor si oaselor. Sunt gandite sa ajute la repararea tutror acestora cat si la ameliorarea durerilor si discomfortului.

Articulatii sanatoase si o buna recuperare dupa un antrenament greu sunt cheia succesului. Oricat de puternic esti, nu poti folosi acea forta daca nu te poti misca de durere! Asa ca, pe langa proteine, creatina, sau/ alte substante anabolice mai mult sau mai putin naturale, luati in calcul si cele de mai sus.

 

Referinte

Articole din aceiasi categorie

ce sunt suplimentele care blocheaza carbohidratii Ce sunt suplimentele care blocheaza carbohidratii si functioneaza cu adevarat? Suplimentele care blocheaza carbohidratii fac parte din gama suplimentelor pentru slabit, dar actioneaza diferit fata de alte arzatoare de grasimi. Aici gasesti tot ce trebuie sa stii despre astfel de suplimente nutritive. 25 Jul, 2016
apa - beneficiile hidratarii corecte Apa - beneficiile hidratarii corecte Curios sa gasesti apa la sectiune de suplimente nutritive, nu? Dar apa este atat de importanta, si consumarea cantitatii corecte in functie de greutatea ta poate avea un impact atat de mare asupra performantelor si felului in care arati, incat poate fi trecuta cu usurinta in capul listei cu suplimente nutritive care trebuie folosite! 09 Aug, 2016
metoda eficienta de a iti creste dorinta sexuala Cum sa iti cresti libidoul Un nou studiu spune ca ne-am uitat la problema libidoului scazut in locurile gresite. Iata adevarul despre testosteron, estrogen si dorinta sexuala si cum sa rezolvi totul cu cateva suplimente si alimente naturale. 11 Dec, 2017
creatina si cele mai importante beneficii ale sale Creatina: top 10 beneficii Creatina, regele tuturor suplimentelor nutritive si sportive! Si cu toate acestea multi inca nu stiu ce face si de ce ar trebui sa se suplimenteze cu ea. Gasesti aici 10 motive pentru a folosi creatina si cum sa profiti la maxim de ea. 13 Apr, 2016
pastile si pudre care reduc febra musculara Ce este de fapt febra musculara si ce suplimente o reduc Febra musculara cu debut intarzaiat poate afecta greutatile cu care lucrezi, iar metodele traditionale de reducere a ei nu sunt bune de nimic. Iata ce functioneaza cu adevarat! 25 Jun, 2018
Cum sa te suplimentezi inteligent Dand un sens suplimentatiei Prin acest articol facem putina lumina in lumea suplimentelor nutritive, care poate parea intimidanta pentru cineva nou in domeniu. 14 Feb, 2016
Urmareste-ne
pe facebook

Steroizi.ro - sursa ta de informatii pentru cele mai noi tehnici de antrenament,

cele mai bune planuri nutritionale si cele mai eficiente metode de slabire si definire.

Oricare ar fi scopul tau, noi iti punem la dispozitie uneltele de care ai nevoie pentru a iti construi corpul pe care il vrei.