Reconfigureaza-ti antrenamentele pe intervale

Publicat in

Invata cum sa folosesti corect una din cele mai puternice arme impotriva grasimilor: HIIT (high intensity interval training).

Esti grabit sa iti faci antrenamentul? Iti place sa te antrenezi cu greutati, dar nu ai timp (si chef) pentru conditia fizica? Antrenamentele de mare intensitate pe intervale (HIIT - high intensity interval training) sunt solutia. Ele permit arderea unui numar mare de calorii si antrenarea sistemului cardiovascular intr-un timp scurt. Dar cu cate date mixte exista despre HIIT, a incepe de la zero pare o treaba grea. Mai jos sunt cateva sugestii pentru  a te ajuta sa iti construiesti propriul HIIT.

Sugestia 1 pentru antrenamente HIIT - Incepi usor

HIIT este eficient in a creste metabolismul si a arde grasimi, dar poate fi dur cu sistemul cardiovascular si sistemul nervos. Varsta, conditia fizica si chiar si sexul afecteaza capacitatea noastra de a ne reface.

Daca nu ai mai facut intervale, incepi cu una sau doua sesiuni intense pe saptamana pentru a evita supraantrenamentul. Asta va permite organismului sa aibe suficient timp sa isi refaca rezervele de energie pe masura ce se adapteaza la intensitatea crescuta a antrenamentelor.

Sugestia 2 pentru antrenamente HIIT - Fa ce iti place

Antrenamentele pe intervale pot ridica metabolismul de doua ori mai rapid decat antrenamentele cardio clasice. Dar 15 minute si atat nu constituie o rutina de fitness buna. Foloseste HIIT pentru a completa antrenamentele pe care deja le indragesti - antrenamentul cu greutati, alergari, ciclism, yoga, etc. Astfel vei diversifica activitatile fizice si vei ramane mai motivat, fara sa te plictisesti.

Sugestia 3 pentru antrenamente HIIT - Fa-ti un plan

Este bine sa ai deja un plan cand te apuci de HIIT. Exista diferite tipuri de antrenamente bazate pe intervale de mare intensitate. Tabata este un astfel de exemplu, acesta fiind excelent pentru a iti ridica metabolismul.

De asemenea, exista si alte tipuri de astfel de antrenamente, precum sprinturile, toate avand diferite nivele de la incepatori la avansati. Daca te tii de un antrenament prestabilit este mai usor sa trece de primele saptamani, si sa te adaptezi mai usor la aceasta metoda de antrenament.

Sugestia 4 pentru antrenamente HIIT - Fii cu ochii pe ceas

Foloseste un ceas cu cronometru sau un smartphone cu cronometru pentru a te forta la maxim si a beneficia pe deplin de antrenament, fie ca alergi, inoti sau ridici greutati in sala de forta. De exemplu, cand facem sprinturi, este usor sa alergam pana cand simtim arsurile din muschi si plamani si sa ne oprim. Dar de cele mai multe ori nu ne putem evalua in mod obiectiv oboseala, si fara un cronometru care sa ne arate cat am alergat, putem ca dupa 2 sprinturi facute corect sa incepem sa ne oprim mult prea devreme.

Sugestia 5 pentru antrenamente HIIT - Nu te sprijini de manere pe banda de alergat

Daca ne tinem de manerele benzii de alergat in timp ce o folosim pentru HIIT, se reduce mult consumul de oxigen si astfel scade mult si eficienta antrenamentului. Daca iti este greu sa te mentii pe banda, redu viteza si cresti progresiv pana te obisnuiesti.

Sugestia 6 pentru antrenamente HIIT - Fa schimbari mici

Ai deja la activ cateva luni de HIIT? Cateva schimbari minore pot face diferente mari. Mareste gradul de inclinatie al benzii de alergat, sau foloseste o vesta cu greutati sau greutati pentru picioare si maini cand alergi sau ridici greutati pentru a spori eficienta exercitiilor. A mari intervalul de lucru fata de cel de odihna este o alta modalitate excelenta de a creste anduranta si eficienta antrenamentelor, chiar si in mai putin de 25 de minute.

Referinte

Articole din aceiasi categorie

alternative la sania cu greutati. Alternative la sania cu greutati Sania cu greutati este o unealta fantastica pentru conditionare fizica si slabire. Dar prea putini au acces la un astfel de antrenament. Aici gasesti 5 alternative la sania cu greutati. 18 Apr, 2018
tehnici de antrenament care cresc arderile grasimilor si protejeaza masa musculara Arzi cu 450% mai multe calorii fara cardio 5 metode prin care sa arzi calorii care dau cu cardio de pamant. Secretul? Felul in care faci ultimul set la exercitiile cu greutati poate duce la o crestere dramatica a arderii grasimilor, fara sa pierzi masa musculara. 14 Feb, 2016
de  ce este HIIT mai eficient decat cardio pentru slabire S-a descoperit de ce HIIT este la fel de eficient precum exercitiile cardiovasculare de lunga durata Ani la rand s-a crezut ca solutia pentru a slabi sunt exercitiile cardiovasculare de joasa intensitate, facute perioade lungi de timp. In ultimii ani a luat amploare HIIT, adica exercitiile de mare intensitate facute pe intervale. Acum s-a descoperit si motivul pentru care exercitiile intense sunt cel putin la fel de eficiente (deseori chiar mai eficiente) precum cele de joasa intensitate, dar cu o durata mult mai mica de timp. 27 Jul, 2016
Cum sa slabesti daca ai peste 40 de ani. Cum sa slabesti daca ai peste 40 de ani Te antrenezi si mananci ca la 25 de ani, dar acum ca ai peste 40 nu mai reusesti sa slabesti? Nu are legatura cu vointa, ci cu ceva numit somatopauza. 17 Apr, 2019
Ceaiul verde matcha de ajuta sa slabesti si sa fii mai sanatos Cele 8 minuni ale ceaiului verde Matcha Despre ceaiul verde Matcha se poate spune ca este un super-ceai verde, si un super-arzator de grasimi. Asta pe langa toate celelalte proprietati benefice pe care le detine. 14 Feb, 2016
antrenament pentru a slabi repede Slabeste rapid cu acest antrenament Un program de doar 3 zile pe saptamana, care sa te ajute sa slabesti cat mai rapid. 16 Jan, 2019
Urmareste-ne
pe facebook

Steroizi.ro - sursa ta de informatii pentru cele mai noi tehnici de antrenament,

cele mai bune planuri nutritionale si cele mai eficiente metode de slabire si definire.

Oricare ar fi scopul tau, noi iti punem la dispozitie uneltele de care ai nevoie pentru a iti construi corpul pe care il vrei.