Poti cu adevarat creste testosteronul prin dieta?

Publicat in

Este un subiect delicat. Iata ce sa faci, si mai important, ce sa nu faci, pentru a iti creste nivelurile de testosteron prin dieta.

Exista vreo cale prin care sa cresti nivelurile de testosteron, sau cel putin sa le optimizezi, doar prin dieta? Testosteronul este un barometru sexual si al reproducerii. Partial, raspunde si la stimulii veniti din mediul inconjurator. 

Cand vine vorba de dieta, intrebarea este: exista suficienta mancare pentru a sustine nevoile metabolice? Nici prea putina nici prea multa? Daca da, secretia de testosteron creste. 

Metabolismul vrea efectul Goldilocks cand vine vorba de testosteron. De aceea cei sedentari si grasi, dar si culturistii definiti "la os" inainte de o competitie, nu au chef de sex si au erectii proaste. 

Asadar, primul lucru legat de dieta si testosteron pe care trebuie sa il retii este acesta: nu redu caloriile prea mult pentru o perioada prea lunga de timp. Acelasi lucru este valabil si pentru oricare din cei 3 macronutrienti (proteine, carbohidrati, grasimi), indiferent de numarul de calorii mancate. Aceste reduceri iti pot omori testosteronul. Al doilea lucru este de a echilibra antrenamentele cu recuperarea

Dar este un subiect nuantat, nicio practica nutritionala nefiind in alb sau negru. Indivizi usor surpaponderali pot urma diete ketogenice si sa inregistreze schimbari pozitive ale nivelurilor de testosteron. Aceeasi dieta poate cauza probleme de libidou, cresteri musculare si erectii, altor persoane. Discrepanta este explicata de individ. 

 masa musculara pe cale naturala

Daca ar exista niste reguli generale grosiere acestea ar fi:

  • Nu redu grasimile sub 20% din dieta. 
  • Nu redu carbohidratii sub 30% din dieta.
  • Mentine proteinele la peste 20% din dieta. 

O proportie de 40-30-30 (carbohidrati-proteine-grasimi) este buna daca vrei masa musculara sau participi la competitii sportive. O proportie de 30-40-30 este buna daca vrei sa slabesti. 

Unele studii arata ca daca ai deficiente de magneziu, zinc sau vitamina D, poti inregistra o crestere a testosteronului daca iei ZMA, alaturi de o doza de 2000-5000 U.I./ zi (luata cu cea mai mare masa din zi) de vitamina D. 

Ca sa recapitulam:

  1. Stai departe de a fi prea definit sau prea gras.
  2. Fereste-te de dezechilibre prea mari calorice sau ale macronutrientilor.
  3. Antreneaza-te suficient, dar nu prea mult! 

Daca nivelul de testosteron este optimizat, o vei simti. Vei fi mai concentrat. Vei performa mai bine in sala de forta si te vei recupera foarte bine dupa efort. Vei avea mai putina grasime si se va simti. Si penisul iti va fi mai responsiv si rezistent! 

Referinte

Articole din aceiasi categorie

Mananca carbohidrati pentru a avea muschi Revenirea carbohidratilor Carbohidratii nu sunt dusmanul, din contra, sunt prietenii celor care vor sa isi mareasca cat mai mult masa musculara. Daca vrei sa cresti, trebuie sa ai un aport important de carbohidrati! 14 Feb, 2016
Cum mancau culturistii din trecut Dieta culturistilor moderni vs. dieta culturistilor din trecut Culturismul, ca sport, a evoluat mult in ultimele decenii. Desigur, aparitia de noi substante anabolizante a schimbat mult fata acestui sport, dar dieta a ramas la baza oricarui fizic reusit. Sa comparam farfuria unui culturist modern cu a unuia din era de aur a cultursimului. 26 Jun, 2016
Celule musculare mai mari, muschi mai mari! Volum celular mai mare - muschi mai mari Creste volumul celulelor pentru a avea masa musculara mai mare. Aici vei invata ce trebuie sa faci pentru a volumiza celulele musculare. 14 Feb, 2016
Mituri despre dietele sarace in carbohidrati Mituri despre dietele sarace in carbohidrati Exista multe mituri in jurul dietelor sarace in carbohidrati (low-carb); dar asa se intampla cu orice subiect popular care starneste interesul multor oameni. In acest articol o sa separam graul de neghina si o sa vedem ce este adevarat si ce nu. 04 Nov, 2018
Mananca bine pentru a avea pectorali mai mari Plan nutritional pentru un piept mai mare Pentru a avea un piept mare, dincolo de antrenamente, ai nevoie si de un plan nutritional adecvat. 14 Feb, 2016
nivele sanatoase de insulina prin nutritie si sport Insulina, nutritia si aspectul tau fizic Sanatatea optima a insulinei este un echilibru fin intre ce mananci, cand mananci si cata activitate fizica faci. Insulina este extrem de importanta cand vine vorba de cata grasime si masa musculara ai, asa ca a avea nivele sanatoase de insulina este crucial cand vrei sa modifici felul cum arati. 03 Sep, 2017
Urmareste-ne
pe facebook

Steroizi.ro - sursa ta de informatii pentru cele mai noi tehnici de antrenament,

cele mai bune planuri nutritionale si cele mai eficiente metode de slabire si definire.

Oricare ar fi scopul tau, noi iti punem la dispozitie uneltele de care ai nevoie pentru a iti construi corpul pe care il vrei.