Marijuana si culturismul

Publicat in

Cum iti afecteaza marijuana efortul de a slabi si a construi masa musculara? Un subiect usor tabu, dar care merita abordat.

Marijuana este considerata un drog usor, si fie ca recunoastem sau nu, este folosita la scara larga de multi. Printre cei care fumeaza sau mananca produse cu marijuana sunt si persoane care fac sport pentru a arata mai bine. De obicei aceste persoane fumeaza marijuana oricum (la fel cum este si cazul cu cei care beau alcool), indiferent de impactul asupra aspectului fizic, dar cauta metode de a reduce potentialele efecte adverse.

Despre asta este acest articol. Sa va ajute sa intelegeti avantajele si dezavantajele consumului de marijuana si cum influenteaza aspectul fizic.

Sistemul endocannabinoid 

S-a descoperit ca substantele din marijuana, principalii fiind tetrahidrocannabinolul (THC) si cannabidiol (CBD), se leaga de doua tipuri de receptori din creier si corp. Acesti receptori au fost numiti dupa substantele din marijuana si au devenit cunoscuti ca receptori canabinoizi 1 si 2 (CB1 si CB2).
Cand de acesti receptori se leaga cannabinoizi exogeni (adica din afara corpului, precum marijuana) sau endogeni (compusi produsi de propriul corp) mai multe procese metabolice sunt influentate. 

THC si CBD actioneaza asupra CB1 si CB2 la fel cum AEA actioneaza asupra 2-AG (daca vrei sa pari destept data viitoare cand esti cu prietenii tai, doar arunca la intamplare propozitia asta!).

Sistemul endocannabinoid controleaza senzatiile de durere, apetitul, temperatura corpului, reactia la stres, functiile imunologice, somnul dar si alte functii. Mai interesant este ca muschii si grasimea utilizeaza si ele acesti receptori pentru a controla anumite procese.

Te poti gandi la sistemul endocannabinoid ca la unul din principalele centre de comanda ale organismului, care iti influenteaza metabolismul pentru a se adapta si reactiona la mediul inconjurator.

Atunci cand fumezi marijuana, sau mananci produse cu cannabis, esti precum un hacker care isi sparge propriul metabolism.

Cercetarile

Sa clarificam cateva lucruri. Intai, nu exista prea multe date legate de oameni, marijuana si exercitiile fizice. Majoritatea informatiilor pe care le stim provin de la studii pe soareci. Problema este ca sistemul endocannabinoid al soarecilor este usor diferit de al nostru. Deci, nu putem extrapola direct de la soareci la oameni. 

O alta variabila este ca nu exista prea multe studii legate de marijuana si culturisti. Deci, majoritatea informatiilor din acest articol sunt bazate pe mecanisme, studii animale si studii pe populatia generala. Asa ca, toate informatiile de aici au un mare neajuns: este nevoie de mai multe studii! 

Masa musculara si imbunatatirea performantelor fizice

Efectul direct al cannabisului asupra performantelor este clar: impiedica performantele fizice (si chiar si intelectuale) sub orice forma, si nu este ceva care te poate ajuta sa fi mai eficient cand faci exercitii fizice. 

Poate fi derutant, avand in vedere ca este pe lista substantelor interzise in orice sport. Dar nu se bazeaza pe faptul ca ar conferi cresteri nelegitime ale performantelor sportive, ci are la baza ideea ca este o substanta ilegala in cele mai multe locuri din lume.

Sa folosesti marijuana pentru a avea performante sportive mai bune este ca si cum ai lua diuretice pentru a controla diareea.

Marijuana are urmatoarele efecte:

  • Descreste timpul de reactie;
  • Intrerupe concentrarea;
  • Afecteaza negativ coordonarea dintre ochi si maini;
  • Reduce capacitatea de efort fizic si timpul pana la epuizare;

Aceste efecte apar pana la 36 de ore dupa consum. In ceea ce priveste masa musculara, consumul cronic de marijuana poate intrerupe semnalarea caii mTOR, prin desensibilizarea receptorului CB1 (mTOR este unul din semnalele importante pentru cresterile masei musculare). Am spus ca "poate intrerupe" din cauza ca studiile arata o relatie intre mTOR si marijuana in sistemul nervos al soarecilor. Mai exact, studiile  sugereaza nivele mici de testosteron si mari de cortizol, dupa expunerea la cannabis.

Toate informatiile de mai sus sugereaza ca folosirea de iarba in orele dinainte sau dupa efort fizic nu este o idee prea buna, daca vrei sa performezi bine si sa te recuperezi cum trebuie.

Daca cercetam ceva mai mult, si intelegem mai bine sistemul endocannabinoid, intelegem ca exista si o utilitate in ceea ce priveste recuperarea dupa antrenament si managementul supraantrenamentului.
Retine, ca sa construiesti masa musculara ai nevoie de un surplus caloric. Pentru multi hardgaineri este foarte dificil. Uzul pe termen scurt de marijuana creste pofta de mancare si poate ajuta in aceasta privinta. 

In acelasi timp, folosirea de cannabis poate relaxa sistemul nervos si poate ajuta in sindromul de supraantrenament. Cannabisul are efecte anxiolitice, creste HRV (un indicativ al descresterii stresului sistemului nervos) si ajuta la un somn mai bun. Toate acestea pot fi utile pentru un sportiv supraantrenat, a carui principala grija este recuperarea.

Efectele duale asupra apetitului

Efectele cannabisului asupra apetitului sunt interesante. Receptorul cannabinoid 1 controleaza acest efect. Cand folosesti marijuana, diferitii canabinoizi, in principal THC si cannabidiolul, interactioneaza cu CB1 si cresc apetitul. Asta se intampla brusc. In mod interesant, uzul frecvent de marijuana, poate avea efectul invers, de reducere a apetitului. Studiile pe soareci dar si pe populatia generala sustin ideea acestui efect dual asupra apetitului. Uzul pe termen scurt de marijuana creste pofta de mancare. uzul pe pe termen lung o scade

Se crede ca fenomenul este cauzat de doua mecanisme. THC se leaga de CB1 prin intermediul canabinoidului produs natural de corpul uman, 2-AG (arahidonoilglicerol). THC are un impact mai slab asupra apetitului comaparativ cu 2-AG. In acelasi timp, uzul continuu de marijuana descreste sensibilitatea receptorilor CB1, ceea ce in timp descreste si apetitul.

Cei care fumeaza des marijuana, utilizatorii cronici - fumeaza de trei ori pe saptamana sau mai mult, pentru un an sau mai mult - nu sunt obezi si mananca mai putin decat persoanele care nu folosesc marijuana.

Efectele fiecarui soi de marijuana

Cele doua soiuri majore de marijuana sunt indica si sativa. Indica are un nivel mai mic de THC raportat la cannabidiol. Sativa este opusul. 

De aceea sativa este preferata de cei carora le place sa fie "high"- influenteaza mai mult creierul decat indica. Exista si diferite amestecuri intre indica si sativa, pentru a obtine diferite procente de THC si CBD.

Intr-un studiu care a cercetat nivele mari de THC/mici de CBD, medii de THC/medii de CBD si mici de THC/mari de CBD, s-a constatat ca stimularea apetitului a avut cel mai mic efect in soiul cu nivele mici de THC/mari de CBD. De fapt, sunt unele indicii cum ca cannabidiolul ar putea suprima foamea.

Este o informatie pretioasa pentru cei care folosesc marijuana si vor sa stie care soiuri ii predispun la un consum de 3000 de calorii, la miezul noptii. Hardgainerii vor iubi acest efect, pe cand "rotofeii" nu prea.

Daca folosesti marijuana pentru a te recupera dupa supraantrenament, soiurile bogate in CBD au aceleai efecte de recuperare ca sourile bogate in THC, dar fara cresterea apetitului. Deci, pentru un hardgainer care vrea sa se recupereze mai bine, nivelele mari de THC sunt cele mai bune (de exemplu, sativa). Pentru cei supraantrenati si care vor sa micsoreze acumularea de grasime si sa slabeasca, sunt mai potrivite soiurile bogate in CBD si cu continut mic de THC (de exemplu, indica).

Marijuana si slabitul

Cum am punctat deja, consumul pe termen scurt sau pe termen lung de marijuana pot avea efecte diferite. Folosirea pe termen scurt creste in mod cert apetitul, relaxeaza si are un efect demotivant. Toate acestea sugereaza ca folosirea de marijuana duce la ingrasare.

Dar, efectele pe termen lung duc la fenomene inverse: apetit redus. Aceste teorii sunt sustinute de cercetari pe populatia generala, in care utilizatorii cronici de marijuana au procente mai mici de grasime. 
Si diferitele soiuri au efecte diferite. THC creste lipaza lipoproteica, principala enzima de stocare a grasimii - aceeasi pe care o afecteaza si insulina. THC poate creste si gama PPAR, care duce la cresterea diviziunii celulelor grase - adica se formeaza mai multe celule grase. 

Pe de alta parte, cannabidiolul (CBD) si alti cannabinoizi despre care nu am vorbit inca, tetrahidracannabivarin (THCV), pot descrete acumularea de grasime si pot creste arderea grasimilor (cel putin in studiile pe sobolani).

Acestea fiind spuse, putem afirma ca ESTE POSIBIL ca marijuana bogata in THC (sativa) sa duca la ingrasare mai rau decat marijuana bogata in CBD si saraca in THC (indica). Aceasta este doar o estimare facuta pe cele spuse mai sus, nu exista dovezi concrete in acest sens!

 Masa musculara mai mare, definire mai pronuntata

Diferenta efectelor pe sexe

Exista diferente importante in ceea ce priveste efectele marijuana intre barbati si femei:

  • Barbatii sunt mai afectati de cresterea apetitului decat femeile.
  • Barbatii au un libidou scazut de la consumul de marijuana, iar femeile invers.
  • La barbatii are un efect mai mare asupra energiei homeostatice, ceea ce poate insemna sanse mai mari de schimbari metabolice, fie negative, fie pozitive.
  • Asupra femeilor are efecte mai puternice de reducere a durerii si anxietatii.

Efecte endocrine

Corpul stocheaza cannabinoizi in tesutul adipos. Cand esti nemancat sau faci exercitii fizice, exista mai multi markeri de cannabinoizi in sange. Acesti markeri nu cresc suficient de mult pentru a iesi pozitiv la un test de droguri dar poate avea un impact asupra slabitului. 

Cannabinoizii din marijuana nu afecteaza numai receptorii canabinoizi din corp, dar functioneaza si ca inhibitori directi de enzime pentru multe din componentele hormonilor sexuali.

Daca folosesti marijuana si observi efecte de testosteron redus si de estrogen si progesteron crescute, atunci fumezi prea mult! Chiar daca nu ai mai folosit marijuana de ceva vreme, tot poti avea probleme in ceea ce priveste mediul hormonal, mai ales cand vrei sa slabesti.

De retinut

Stiu ca in acest articol exista multe informatii, dar fara multe aplicatii practice. Unele informatii pot parea contradicatorii; dar asta este problema cu astfel de subiecte complexe si putin cercetate. 

Dar iata cateva puncte care pot fi folosite concret ( cu viitoare studii urmand sa confirme sau infirme aceste teroii):

  • Uzul pe termen scurt creste apetitul si relaxeaza sistemul nervos. Pentru un sportiv supraantrenat grav, asta ar putea fi un posibil uz al marijuanei. Cel mai bine intr-un weekend lung sau intr-o saptamana de pauza de la sala si efort fizic in general.
  • Folosirea de marijuana in preajma antrenamentelor nu va ajuta cu nimic performanta si cresterea masei musculare, din contra!
  • Sativa este mai bogata in THC si ofera o euforie mai mare. Are si efecte mai mari de crestere a apetitului si de ingrasare. 
  • Indica este mai saraca in THC si mai bogata in CBD. Asta inseamna apetit mai putin crescut si euforie mai mica, si un posibil efect de slabire.
  • Femeile si barbatii reactioneaza diferit. Barbatii au parte de mai multe efecte negative in ceea ce priveste scaderea libidoului, metabolism redus si apetit mai mare. 
  • Cei care vor sa slabeasca si folosesc marijuana de mult trebuie sa inteleaga ca procesele de ardere a grasimilor va expun din nou corpul la canabinoizi, petnru ca acestia sunt stocati in tesutul adipos.
  • Marijuana poate afecta balanta hormonala, asa ca ai grija la schimbari in nivelele de testosteron, estrogen si progesteron. 
  • Daca vrei neaparat sa folosesti cannabis, mai bine consumi produse care se pot manca, in loc de fumat.
  • Marijuana poate ajuta in probleme grave de insomnii.
  • Exista povesti cu sportivi care spun ca a fuma marijuana inainte de competitii ii ajuta. Nu exista doivezi in acest sens, dar sistemul cannabinoid ajuta la blocarea durerii si la relaxarea mintii. Daca asta se si traduce in ceva tangibil in competitiile sportive este greu de spus.

Privind la toate informatiile din acest articol, putem spune ca folosirea de marijuana nu are niciun beneficiu pentru un culturist sau alt sportiv; mai ales daca ne uitam la cate alte activitati de relaxare exista. Dar, nu exista nicio dovada ca folosirea ocazionala de marijuana, in contextul unui stil de viata sanatos, te trage inapoi cu ceva, in ceea ce priveste performantele sportive si aspectul fizic. 
Decizia de a consuma sau nu marijuana este in totalitate a voastra. Dar acestea sunt faptele (pana cand noi studii vor fi disponibile).

Referinte

Articole din aceiasi categorie

partitionarea nutrieintilor. cum foloseste corpul nutrientii mancati Partitionarea nutrientilor Daca partitionezi nutrientii foarte bine, atunci cresterea in greutate va fii numai de la masa musculara. Daca nu, vei acumula si multa grasime. Iti poti dezvolta abilitatea de a partitiona nutrientii folosind cateva trucuri simple. 14 Feb, 2016
Dieta paleo adapta pentru culturisti. Masa musculara si forta! Dieta Paleo pentru culturisti Dieta Paleo este cunoscuta mai ales ca o dieta pentru slabit. Dar lucrurile nu stau chiar asa. Cu putine modificari, dieta Paleo se pare ca este dieta optima pentru orice culturist care vrea sa castige cat mai multa masa musculara, fara ados de grasime. 14 Feb, 2016
Lipsa somnului iti afecetaza masa musculara. Combate-o pentru a avea muschi cat mai mari. Reducerea efectelor lipsei somnului Lipsa somnului poate avea efecte devastatoare, atat asupra mentalului cat si asupra fizicului. Invata cum sa combati oboseala cauzata de lipsa somnului, pentru a nu iti afecta antrenamentele si performantele sportive. 14 Feb, 2016
ce sa mananci si ce sa nu mananci la antrenamente Greseli in privinta alimentatiei pentru antrenamente 10 greseli foarte frecvente din aria nutritiei pe care oamenii le fac cand se apuca de sport. Evita-le si vei avea progrese cu adevarat rapide si semnificative in sala de forta. 28 Jan, 2018
Cum sa fii eficient in prepararea meselor sanatoase Sfaturi pentru prepararea meselor sanatoase Daca vrei sa fii sanatos, sa ai masa musculara si o talie subtire trebuie sa iti prepari singur mesele. Daca te bazezi pe ce cumperi, nu vei ajunge prea departe. Aici gasesti cateva sfaturi pentru a prepara rapid si usor mancaruri delicioase care sa iti alimenteze antrenamentele. 20 Nov, 2016
Dieta vegetariana pentru masa musculara - construieste muschi mancand vegetale Dieta vegetariana pentru masa musculara Proteinele sunt importante pentru masa musculara si slabire. Dar ce faci daca esti vegetarian? Iata cum sa urmezi corect o dieta vegetariana pentru a avea un aport bun de proteine, vitamine si nutrienti, pentru a iti construi masa musculara si a arata bine. 09 Dec, 2018
Urmareste-ne
pe facebook

Steroizi.ro - sursa ta de informatii pentru cele mai noi tehnici de antrenament,

cele mai bune planuri nutritionale si cele mai eficiente metode de slabire si definire.

Oricare ar fi scopul tau, noi iti punem la dispozitie uneltele de care ai nevoie pentru a iti construi corpul pe care il vrei.