Ce sa mananci inainte de culcare pentru a nu te ingrasa

Publicat in

Sa mananci inainte de culcare poateincetini metabolismul grasimilor...dar nu si daca mananci asta! Iata ce spune stiinta asupra subiectului!

Este mancatul noaptea ceva rau?

Da si nu, dar mai mult nu! Diavolul este in detalii, iar in acest caz diavolul se regaseste in compozitia de macronutrienti a ceea ce mananci inainte de somn. 

Studii precedente despre mancatul inainte de somn formeaza un tablou dezolant. Sa mananci seara tarziu sau o gustare mare inainte de culcare duce la o ingrasare mai accentuata. Cu alte cuvinte, metabolismul grasimilor este intrerupt. 

Sa mananci mai mult cu cat te apropii de ora de cuclare (opus a manca cat mai mult mai devreme in zi) creste nivelurile de insulina, glicemia pe nemancate si nivelurile de trigliceride, toate cumulandu-se intr-un profil metabolic negativ. Chiar daca aceste gustari nu te fac sa depasesti portia zilnica de calorii, se pare ca organismul nu face fata bine acestor calorii, ceea ce poate afecta negativ hormonii care controleaza foamea. 

Dar aceste studii au fost facute cu alimente "obisnuite". Iar alimentele obisnuite sunt mancate de regula de persoane supraponderale care au o dieta de toata jena. Ce se intampla daca in loc de alimente pline de zahar si grasimi nesanatoase, treci la proteine? Un nou studiu din "The Journal of Nutrition" arunca ceva lumina. 

Studiul

Cercetatorii au adunat un grup de femei care mergeau la sala. Intr-o anumita parte a studiului femeile consumau 30 g de cazeina in timpul zilei. Intr-o alta parte a stdiului, au consumat acceasi cantitate de cazeina cu 30 minute inainte de culcare. 

Apoi au masurat prin diferite metode oxidarea grasimilor in timpul noptii si metabolismul grasimii abdominale subcutanate.

Rezultatele

Shake-ul de cazeina nu a oprit lipoliza din timpul noptii (ardrea grasimilor) si nu a crescut grasimea abdominala subcutanata. Asta i-a facut pe cercetatori sa afirme ca poti manca proteine inainte de cuclare fara sa afectezi metabolismul grasimilor. 

Detalii importante

  • Shake-ul de 30 de grame de proteine nu a continut cantitati semnificative de carbohidrati sau/si grasimi. Asa ca daca vrei sa consumi si tu un astfel de shake, alege pudre proteice fara multi carbohidrati sau grasimi. Ideal ar fi ceva pe baza de cazeina, iar intr-o lume perfecta cazeina aceea ar fi micelara
  • Subiectii au fost femei care se antrenau cu greutati, dar rezultatele ar trebui sa fie aceleasi si la barbati. Daca nu te antrenezi cu greutati, aceste informatii s-ar putea sa nu ti se aplice; daca daca nu ridici greutati, ce pana ma cauti pe site-ul meu???!!!

Incearca asta

Sa bei un shake proteic in timp ce e uiti seara la TV nu pare chiar o gustare. Iata cum sa faci lucrurile mai interesante. 

  1. Amesteca 1-2 cupe de cazeina cu o cantitate foarte mcia de apa sau lapte de migdale neindulcit. 
  2. Ingheata partial amestecul obtinut. Cam 30 minute ajunge.
  3. Mananca-l cu o lingura. Se apropie de budinca sau inghetata moale si iti da o satietate mai mare decat daca ai bea shakeul.

Referinte

  1. University of Pennsylvania School of Medicine. "Timing meals later at night can cause weight gain and impair fat metabolism: Findings provide first experimental evidence of prolonged delayed eating versus daytime eating, showing that delayed eating can also raise insulin, fasting glucose, cholesterol, and triglyceride levels." ScienceDaily. ScienceDaily, 2 June 2017.
  2. Brittany R Allman, Margaret C Morrissey, Jeong-Su Kim, Lynn B Panton, Robert J Contreras, Robert C Hickner, Michael J Ormsbee. Lipolysis and Fat Oxidation Are Not Altered with Presleep Compared with Daytime Casein Protein Intake in Resistance-Trained Women. The Journal of Nutrition, 2019; DOI: 10.1093/jn/nxz186

Articole din aceiasi categorie

este adevarat ca organismul nu asimileaza prea multe proteine deodata? Afla aici! Cate grame de proteine poti consuma la o masa? Suntem invatati ca nu putem manca mai mult de 30-50 de grame de proteina la o masa. Multi presupun ca organismul nu poate digera si absorbi mai mult de atat. Afla adevarul despre digestia proteinelor. 14 Feb, 2016
Creste volumul celulelor musculare pentru a avea muschi mai mari Cresterea volumului celulelor pentru masa musculara mai mare Invata cum sa maresti volumul celulelor musculare si vei creste sinteza proteinelor si vei opri degradarea tesutului muscular. 14 Feb, 2016
dieta pentru masa musculara pentru incepatori - mananca ca sa cresti Alimentatie pentru culturistul incepator - partea I Alimentatia este cel putin la fel de importanta precum ce faci in sala de forta. Dar multi culturisti incepatori (si nu numai) habar nu au ce sa manance pentru a isi sustine antrenamentele si a creste. Aceasta serie de doua articole iti va explica cat mai simplu si complet ce sa mananci, cum sa mananci si cand sa mananci. 25 Feb, 2018
alimente pentru anduranta si recuperare 10 super-alimente din lumea ultra-maratonistilor Multi dintre noi au auzit de acai, goji si seminte de chia. Super-alimente care apar in toate tabloidele. Dar fac pariu ca multi nu au auzit de alimentele de pe aceasta lista, folosite cu succes de sportivii de anduranta extrema. 28 May, 2017
carnuri mai putin utilizate pentru masa musculara Carnuri mai putin utilizate pentru masa musculara Mananci piept de pui, muschi de porc si fritpura slaba de vita. Toate sunt bune pentru a construi masa musculara. Dar exista sortimente de carne si carnuri mai putin utilizate care au un potential nutritiv si anabolic mult mai mare. 03 Jun, 2018
sfaturi nutritionale pentru sarbatorile de iarna si craciun 5 sfaturi nutritionale pentru sarbatorile de iarna Cea mai frumoasa parte a anului se apropie cu pasi repezi. Si probabil ca iti rozi unghiile de frica sa nu mananci alimente interzise si sa sa te ingrasi. Ca sa iti pastrezi sanatatea mentala si corpul la care ai muncit tot anul urmeaza aceste 5 sfaturi nutritionale pentru sarbatorile de iarna. 27 Nov, 2016
Urmareste-ne
pe facebook

Steroizi.ro - sursa ta de informatii pentru cele mai noi tehnici de antrenament,

cele mai bune planuri nutritionale si cele mai eficiente metode de slabire si definire.

Oricare ar fi scopul tau, noi iti punem la dispozitie uneltele de care ai nevoie pentru a iti construi corpul pe care il vrei.