Ce sa mananci inainte de culcare pentru a nu te ingrasa

Publicat in

Sa mananci inainte de culcare poateincetini metabolismul grasimilor...dar nu si daca mananci asta! Iata ce spune stiinta asupra subiectului!

Este mancatul noaptea ceva rau?

Da si nu, dar mai mult nu! Diavolul este in detalii, iar in acest caz diavolul se regaseste in compozitia de macronutrienti a ceea ce mananci inainte de somn. 

Studii precedente despre mancatul inainte de somn formeaza un tablou dezolant. Sa mananci seara tarziu sau o gustare mare inainte de culcare duce la o ingrasare mai accentuata. Cu alte cuvinte, metabolismul grasimilor este intrerupt. 

Sa mananci mai mult cu cat te apropii de ora de cuclare (opus a manca cat mai mult mai devreme in zi) creste nivelurile de insulina, glicemia pe nemancate si nivelurile de trigliceride, toate cumulandu-se intr-un profil metabolic negativ. Chiar daca aceste gustari nu te fac sa depasesti portia zilnica de calorii, se pare ca organismul nu face fata bine acestor calorii, ceea ce poate afecta negativ hormonii care controleaza foamea. 

Dar aceste studii au fost facute cu alimente "obisnuite". Iar alimentele obisnuite sunt mancate de regula de persoane supraponderale care au o dieta de toata jena. Ce se intampla daca in loc de alimente pline de zahar si grasimi nesanatoase, treci la proteine? Un nou studiu din "The Journal of Nutrition" arunca ceva lumina. 

Studiul

Cercetatorii au adunat un grup de femei care mergeau la sala. Intr-o anumita parte a studiului femeile consumau 30 g de cazeina in timpul zilei. Intr-o alta parte a stdiului, au consumat acceasi cantitate de cazeina cu 30 minute inainte de culcare. 

Apoi au masurat prin diferite metode oxidarea grasimilor in timpul noptii si metabolismul grasimii abdominale subcutanate.

Rezultatele

Shake-ul de cazeina nu a oprit lipoliza din timpul noptii (ardrea grasimilor) si nu a crescut grasimea abdominala subcutanata. Asta i-a facut pe cercetatori sa afirme ca poti manca proteine inainte de cuclare fara sa afectezi metabolismul grasimilor. 

Detalii importante

  • Shake-ul de 30 de grame de proteine nu a continut cantitati semnificative de carbohidrati sau/si grasimi. Asa ca daca vrei sa consumi si tu un astfel de shake, alege pudre proteice fara multi carbohidrati sau grasimi. Ideal ar fi ceva pe baza de cazeina, iar intr-o lume perfecta cazeina aceea ar fi micelara
  • Subiectii au fost femei care se antrenau cu greutati, dar rezultatele ar trebui sa fie aceleasi si la barbati. Daca nu te antrenezi cu greutati, aceste informatii s-ar putea sa nu ti se aplice; daca daca nu ridici greutati, ce pana ma cauti pe site-ul meu???!!!

Incearca asta

Sa bei un shake proteic in timp ce e uiti seara la TV nu pare chiar o gustare. Iata cum sa faci lucrurile mai interesante. 

  1. Amesteca 1-2 cupe de cazeina cu o cantitate foarte mcia de apa sau lapte de migdale neindulcit. 
  2. Ingheata partial amestecul obtinut. Cam 30 minute ajunge.
  3. Mananca-l cu o lingura. Se apropie de budinca sau inghetata moale si iti da o satietate mai mare decat daca ai bea shakeul.

Referinte

  1. University of Pennsylvania School of Medicine. "Timing meals later at night can cause weight gain and impair fat metabolism: Findings provide first experimental evidence of prolonged delayed eating versus daytime eating, showing that delayed eating can also raise insulin, fasting glucose, cholesterol, and triglyceride levels." ScienceDaily. ScienceDaily, 2 June 2017.
  2. Brittany R Allman, Margaret C Morrissey, Jeong-Su Kim, Lynn B Panton, Robert J Contreras, Robert C Hickner, Michael J Ormsbee. Lipolysis and Fat Oxidation Are Not Altered with Presleep Compared with Daytime Casein Protein Intake in Resistance-Trained Women. The Journal of Nutrition, 2019; DOI: 10.1093/jn/nxz186

Articole din aceiasi categorie

Poti cu adevarat creste testosteronul prin dieta Poti cu adevarat creste testosteronul prin dieta? Este un subiect delicat. Iata ce sa faci, si mai important, ce sa nu faci, pentru a iti creste nivelurile de testosteron prin dieta. 13 Oct, 2019
Cate grame de proteine trebuie sa mananci zi de zi? Pe toate! Cate proteine trebuie sa mananci pe zi? Exista multe dezbateri in ceea ce priveste cantitatile zilnice de proteine necesare unei persoane care face sport. Care este cantitatea zinica necesara de proteine? Cate proteine trebuie sa mancam la o masa? Ingrasa excesul de proteine? Raspunsurile la toate aceste intrebari, plus altele, le vei gasi in acest articol. 14 Feb, 2016
cum iti afecetaza dieta nivelele testosteronului si altor hormoni Cum iti afecteaza dieta nivelurile testosteronului si altor hormoni Mai mult testosteron si mai multi hormoni anabolici este ceea ce cautam cu totii. Un impact foarte mare in aceasta privinta il are dieta. Ce mancam afecteaza in mod direct balanta hormonala. 14 Feb, 2016
cum sa mananci sa ai muschi si sa slabesti Individualizarea macronutrientilor Cu totii suntem diferiti, asa ca nu exista o dieta unica care sa te faca mare si definit. Sansele sa gasesti pe internet o dieta care sa ti se potriveasca perfect sunt minime. Orice dieta trebuie individualizata, adica adaptata la nevoile si organismul tau! Iata despre ce este vorba! 14 Oct, 2018
Mituri despre dietele sarace in carbohidrati Mituri despre dietele sarace in carbohidrati Exista multe mituri in jurul dietelor sarace in carbohidrati (low-carb); dar asa se intampla cu orice subiect popular care starneste interesul multor oameni. In acest articol o sa separam graul de neghina si o sa vedem ce este adevarat si ce nu. 04 Nov, 2018
ce sa mananci inainte de culcare pentru a nu te ingrasa Ce sa mananci inainte de culcare pentru a nu te ingrasa Sa mananci inainte de culcare poateincetini metabolismul grasimilor...dar nu si daca mananci asta! Iata ce spune stiinta asupra subiectului! 01 Mar, 2020
Urmareste-ne
pe facebook

Steroizi.ro - sursa ta de informatii pentru cele mai noi tehnici de antrenament,

cele mai bune planuri nutritionale si cele mai eficiente metode de slabire si definire.

Oricare ar fi scopul tau, noi iti punem la dispozitie uneltele de care ai nevoie pentru a iti construi corpul pe care il vrei.