Masa musculara rapida

Publicat in

Un articol scurt si la obiect: un rezumat a ceea ce trebuie sa facem pentru a avea o masa musculara cat mai mare intr-un timp cat mai scurt.


Toata lumea vrea masa musculara rapida. Toti vor sa fie mari si o vor acum! Si fara sa foloseasca steroizi sau suplimente sportive, daca se poate. Viteza maxima cu care acumulezi muschi este determinata de geneticul fiecaruia. Si nu poti atinge acest maxim decat daca urmezi principiile culturismului. Trebuie sa ai in vedere tehnica corecta de executia a exercitiilor, folosirea de greutati adecvate, tipul exercitiilor, intensitate si perioade de recuperare. In plus, trebuie sa acorzi atentie si nutritiei si odihnei in afara salii. Daca esti la inceput de drum in culturism, sfaturile de mai jos te pot ajuta sa obtii ceea ce vrei, rapid. Probabil ca apoi vei vrea mai mult si noi tehnici si metode vor fi necesare. Pana atunci concentreaza-te pe a invata si stapani bazele masei musculare rapide.

Cum functioneaza cresterea masei musculare

Cand te antrenezi cu greutati, iti accidentezi in mod intentionat muschii, creand microtraume la nivelul tesutului muscular. Organismul, sesizand cresterea solicitarilor exercitate asupra sa, raspunde prin repararea muschilor cu fibre musculare mai mari si mai puternice. In timp, asta duce la acumularea (rapida, spera toata lumea) de masa musculara, care poate fi vazuta atunci cand te uiti in oglinda.

Tehnica antrenamentului pentru masa musculara

Ridica greutatile incet si lin, fara smucituri puternice, facand o miscare completa a exercitiului pe care-l executi. Coboara greutatile la fel de incet pe cum le-ai ridicat. Continua sa faci astfel de repetari pana cand nu mai reusesti sa o duci pe ultima la capat. Pentru o crestere rapida a masei musculare este important sa lucrezi pana la epuizarea muschiului; corpul raspunde mai rapid si eficient atunci cand il soliciti la maxim.

Greutatile corespunzatoare

Daca nu poti face 8 repetari ale unui exercitiu, atunci folosesti greutati prea mari. Daca poti face 13 repetari inainte sa obosesti complet, atunci greutatea folosita este prea mica. Daca folosesti greutati mici si faci repetari multe iti vei mari anduranta si conditia cardiovasculara, dar nu iti vei mari masa musculara. Greutatile mari iti cresc atat masa cat si forta musculara. Pentru inceput tinteste spre 10 repetari la mai toate exercitiile.

hormon de crestere natural

Exercitii pentru masa musculara rapida

Concenteraza-te pe exercitii care implica muschii mari ai corpului, daca vrei sa te maresti. Exercitiile de baza ale culturismului sunt impinsul pentru piept, genuflexiunile, indreptarile, tractiunile, presa pentru picioare, etc. Lucreaza toate grupele musculare ale corpului (piept, picioare, spate, umeri, brate). Fiecare  grupa este importanta, nu antrena mai mult una din ele si neglija alta. Foloseste la fiecare antrenament exercitii cat mai variate si schimba rutina de antrenament periodic, pentru a surprinde muschii si a nu le permite sa se adapteze stimulilor.

In afara salii

Cresterea masei musculare inseamna alternarea unor perioade de tensiune musculara cu perioade de recuperare. Odihneste-te 2-3 minute intre fiecare set, in timpul antrenamentelor, si 48 de ore intre antrenamente. Trei antrenamente pe saptamana sunt suficiente la inceput pentru o crestere rapida a masei musculare. Dormi 8 ore pe noapte, pentru ca organismul sa poata repara tesutul muscular avariat la antrenamente. Urmeaza o dieta echilibrata, bogata in proteine, vitamine si minerale, si cat mai putine prostii (fast food, prajeli, dulciuri, etc.). Astfel organismul va avea materia prima necesara sa iti construiasca muschii mult visati.

Rata de crestere a masei musculare

Acumularea de masa musculara nu este un proces atat de rapid pe cat ar vrea unii. Pentru a fi intr-adevar mare, este nevoie de ani de zile de antrenamente. Studiile au evidentiat o medie de 0.3 - 2 kg de muschi, intr-un interval de antrenament de 12 saptamani. Dar este doar o medie. Adevarul este ca o influenta mare o are si tipul somatic al fiecaruia si geneticul sau. Daca ai fost mereu slab si iti este greu sa iei in greutate procesul va fi mai lung decat in cazul celor care se ingrasa repede. Vestea cea mai buna este ca pentru cei care abia isi incep aventura "printre fiare" primele rezultate vor fi vizibile rapid, inca din primele 2-3 luni. Asadar, daca te afli printre ei, chiar vei avea parte de o masa musculara rapida.

 

Referinte

Articole din aceiasi categorie

Arnold despre gambe si cum sa ti le maresti Arnold despre gambe Arnold Schwarzenegger este unul din cei mai mari culturisti ai tuturor timpurilor. Iata parerea sa despre dezvoltarea gambelor, o grupa musculara la care a fost deficitar. 14 Feb, 2016
Cum se fac corect antrenamentele aerobe Intoarcerea antrenamentelor aerobe Pana nu de mult, cand se spunea "conditie fizica", sportivii si antrenorii de elita se gandeau la antrenamente anaerobe, care sa testeze limitele durerii si oboselii. Peste tot suntem invatati ca efortul de tip aerob nu isi are locul intr-un program serios de antrenament, decat in cazul in care se doreste definirea sau slabirea. Dar conditia fizica este mai mult de atat. 14 Feb, 2016
Crestere musculara rapida si sigura 2 mecanisme pentru crestere musculara rapida Va place ca la fiecare antrenament sa dati tot ce puteti si sa folositi cele mai mari gantere si discuri cat mai multe? Sau va place sa va pompati muschii si sa ii simtiti cum ard? Care din cele doua metode este cea mai buna pentru o crestere musculara rapida? A da, si cand ati schimbat ultima data exercitiile pe care le folositi? 14 Feb, 2016
antrenament pentru un spate imens Set gigant pentru un spate imens Un set gigant compus din 5 exercitii care iti va creste spatele intr-un timp record. Incearca-l! 15 May, 2018
fa sprinturi alaturi de antrenamentele cu greutati pentru a iti creste conditia fizica 4 antrenamente anabolice de conditionare fizica Multi din cei care merg la sala nu vor conditie fizica, ci doar sa arate bine. Dar sa ai conditie fizica va duce automat la un fizic mai aspectuos, la diminuarea ingrasarii si la o sanatate mai buna. Chiar si hardgainerii au nevoie de antrenamente de conditionare fizica. 07 Feb, 2017
Sarituri pe cutie de ce - sa iubesti exercitiile pliometrice 7 motive pentru a iubi sariturile pe cutie Sariturile pe cutie sunt un exercitiu pliometric, care aduce numeroase beneficii in ceea ce priveste conditia fizica, aspectul fizic si variatia antrenamentelor. Invata sa le iubesti si vei avea o noua unealta prin care sa progresezi catre scopul tau. 14 Feb, 2016

Steroizi.ro - sursa ta de informatii pentru cele mai noi tehnici de antrenament,

cele mai bune planuri nutritionale si cele mai eficiente metode de slabire si definire.

Oricare ar fi scopul tau, noi iti punem la dispozitie uneltele de care ai nevoie pentru a iti construi corpul pe care il vrei.