Efectul placebo asupra fizicului

Publicat in

Efectul placebo este real. Credinta iti va creste probabilitatea de succes indiferent de efortul depus. Psihicul va fii mereu un as in maneca pentru fizic. Psihicul va influenta in mod direct fizicul si modul cum performezi.

Efectul placebo este real. Credinta iti va creste probabilitatea de succes indiferent de efortul depus. Psihicul va fii mereu un as in maneca pentru fizic. Psihicul va influenta in mod direct fizicul si modul cum performezi.
 

Un studiu

"New England Journal of Medicine" a publicat un studiu care examina eficienta operatiei artroscopice la oameni care aveau artrita la genunchi. 180 de pacienti au facut operatie artroscopica la genunchi sau o operatie placebo. Cu alte cuvinte, unora li s-a facut o operatie corespunzatoare, pe cand altii doar au crezut ca au fost supusi unei interventii chirurgicale, dar in realitate s-a facut doar o incizie la nivelul pielii, pentru a ii pacali ca operatia a avut loc.

Pacientii au fost supravegheati apoi timp de 24 de luni, pentru a se observa imbunatatiri ale functiei genunchilor si reducerea durerii. Ambele grupuri de pacienti, atat cei palcebo cat si cei carora li s-a facut operatia, au evoluat in bine, avand parametrii imbunatatiti.

In mod suprinzator, pacientii din grupul caruia i s-a facut operatia, nu au raportat rezultate mai bune decat grupul placebo. Toti pacientii au crezut si astfel toti s-au vindecat. Studiul are implicatii mult mai mari decat operatia artroscopica. Daca crezi, reusesti!

Concluzia: starea mentala poate crea aceleasi rezultate ca si operatia. Poate ca este timpul sa iti pui credintele sub bisturiu, si sa te transformi, atat psihic cat si fizic, in ceea ce iti doresti sa fii.

Efectul placebo

Efectul placebo nu este o credinta de tip mistic, o credinta care face minuni. Efectul placebo este in sine un raspuns fiziologic cat se poate de real. Efectul poate fii amplificat in functie de invazivitatea placeboului corespunzator cu afectiunea tratata, mediu si asteptarile pacientului care primeste tratamentul placebo.

De exemplu, efectul placebo de reducere a durerilor este rezultatul eliberarii endorfinelor opioide endogene (secretate de organism) si a endocanabinoizilor. Cu alte cuvinte, credinta iti da o doza de morfina.

Rezultatele asteptate si credinta furnizeaza efectul. A te astepta la reducerea durerii, reduce durerea. Efectul placebo influenteaza in mod direct creierul sa elibereze substante asemanatoare cu medicamentele, fara riscul de dependenta si efecte negative. Credinta poate actiona ca unele medicamente si droguri puternice.

Daca ai folosi aceasta mentalitate si ai aplica-o pentru a avea mai multi muschi si o forta mai mare? Daca o faci cum trebuie rezultatele vor fii peste asteptari. Pana la urma, mintea si trupul sunt interconectate, lucru demonstrat de stiinta.

Aplicatii practice ale efectului placebo asupra fizicului

Exista relatari ale unor cazuri reale, cand pusti de 15 ani, au ridicat obiecte grele, precum partea din fata a unei masini de doua tone, atunci cand sub ele erau prinse persoane dragi. Atitudinea mentala corespunzatoare este critica cand ridici greutati mari.

Faimosul biochimist Vladimir Zatsiorsky a afirmat ca marea parte a oamenilor isi folosesc doar 65% din forta de care muschii sunt capabili. Sportivii profesionisti axati pe forta, precum halterofilii, isi pot folosi 80% din forta, si uneori pana la 90% in timpul competitiilor. Mintea limiteaza corpul, iar cele doua sunt o unitate inseparabila. Daca mental esti slab, si fizic vei fi slab.

Nu spun ca la fiecare antrenament trebuie sa te impingi la maximul absolut, incat sa iti risti sanatatea. Prea multa oboseala nu este recomandata, iti va "praji" sistemul nervos central. Dar, antrenamentele in care esti concentrat la maxim pe ceea ce faci, executate intr-o maniera agresiva, te pot duce pana la 80% din capacitatea musculara. Forta din timpul efortului maxim este forta maxima care poate fi produsa in conditii voluntare. Forta absoluta este forta cea mai mare care poate fii produsa de muschi, in conditii involuntare, si se poate masura doar in conditii de laborator.

A atinge forta absoluta este aproape imposibil, iar marea parte a oamenilor nici macar nu se vor apropia de ea. Pentru a fi diferit, si a avansa cat mai mult spre aceasta forta absoluta, trebuie sa ai starea mentala potrivita.

Se stie ca forta este data de numarul de fibre musculare actionate simultan. Aceasta functie, activarea fibrelor musculare, revine in totalitate sistemului nervos. A iti imagina mental ca poti ridica greutati foarte mari, sau a vorbi cu tine insuti, a te incuraja, poate actiona mai multe fibre musculare, crescand forta. Astfel vei putea ridica greutati mai mari, si asta va duce la o masa musculara mai mare.

undefined


Concenteraza-te pe ce ai de facut si vizualizeaza-te reusind. Timp de 20 de minute pe zi relaxeaza-te si imagineaza-te asa cum vrei sa fii: avand forta, lucrand cu greutati mari si aratand cum vrei sa arati. Vei realiza asta doar prin relaxare - respira adanc si relaxeaza-te. Cu cat mai vii imaginile, cu atat mai reala experienta. Cu cat mai reala experienta, cu atat mai transferabila in realitate.

Activitatea creierului precede miscarile, si este foarte important ca acele miscari sa fie vizualizate mental inainte de a fi efectuate fizic. Tehnicile de vizualizare au fost utilizate timp de decenii de antrenorii de top ex-sovietici, iar mai apoi au inceput sa se raspandeasca la nivel mondial, fiind folosite in prezent de toti antrenorii de elita. A fi capabil sa iti vizualizezi tehnica potrivita este crucial pentru a reusi sa folosesti greutati mari.

Starea emotionala

Starea ta emotionala, afecteaza direct performanta. De regula, influentate sunt urmatoarele:

  • cresterea secretiei de adrenalina;
  • intensificarea descarcarilor nervoase ale muschilor;
  • iradierea cu impulsuri nervoase de la muschii vecini, care nu sunt implicati in mod direct in efectuarea miscarii;
  • depresiile severe, anxietatea sau frica tind sa scada perfromantele sportive.

Cu totii am observat ca daca abordam un exercitiu cu teama de greutatile mari folosite, sansele sunt sa nu il reusim. Concentrarea si disciplina sunt necesare pentru a avea performante si a evolua. Vizualizeaza-te reusind si nu fii intimidat de greutati.

Partajarea gandurilor

Ca sa fii cel mai bun luptator, culturist sau profesor de matematica, trebuie sa te vezi in acea postura. Nu este un exercitiu inutil de a te simti bine. Asta va face organismul sa secrete substante asemanatoare cu medicamente sau droguri care te vor ajuta sa treci la urmatorul nivel.

Stabileste un scop, si mergi dupa el! Omul are incorporat un mecanism de reusita care nu functioneaza eficient daca nu te lupti pentru ceea ce vrei. Si tine minte sa fii specific - a face bani anul asta nu este un scop; a castiga o suma cu 4 zerouri este.

O veverita care nu a trecut niciodata printr-o iarna tot va stii instinctiv sa isi faca provizii de mancare. La fel si tu, ai in tine acest mecanism: succesul naste succes.

Sistemul nervos central nu poate face diferenta intre o experienta reala si una imaginata. Cu cat mai vie imaginatia, cu atat mai reala experienta. Fa mintea sa lucreze si mecanismele fizice vor actiona si ele.

Referinte

Articole din aceiasi categorie

antrenament de hipertrofie tras/impins Antrenament tras-impins Antrenamentele impartite pe zile de impins si zile de tras sunt ideale pentru masa musculara pentru ca permit o recuperare mai buna si o intensitate mai ridicata. Aici gasesti toate detaliile cat si exemple ale unor astfel de antrenamente. 14 Mar, 2018
Metoda de 100 repetari cu bara hexagonala (bara pentru trapez) Metoda de 100 repetari cu bara hexagonala Indreptarile cu bara hexagonala sunt un exercitiu hibrid perfect, combinand beneficiile genuflexiunilor cu cele ale indreptarilor. Foloseste aceasta metoda care dureaza 10 saptamani pentru a iti creste masa musculara generala. 01 May, 2018
Cum impingi cu haltera de la piept, precum un culturist sau powerlifter? Impingi ca un culturist sau powerlifter? Care este scopul tau? Sa ridici o masina sau sa ai un piept mare care atrage priviri? Cele 9 diferente dintre culturism si powerlifting pe care trebuie sa le stii pentru a iti atinge obiectivul. 14 Feb, 2016
Foloseste seturile gigant pentru a iti dezvolta muschii si forta Seturi gigant pentru masa musculara si definire Seturile gigant reprezinta o metoda avansata de antrenament, din categoria superseturilor, cu care se pot obtine rezultate foarte bune in privinta cresterii masei musculare, dar si de reducere a stratului adipos. 14 Feb, 2016
cum sa faci mai multe tractiuni in 30 de zile Dubleaza numarul de tractiuni pe care le poti face in doar 30 de zile Suna a reclama, dar nu este! Iti poti dubla numarul de repetari pe care il faci la tractiuni in doar 30 de zile, daca esti dispus sa mucnesti intens pentru asta. 17 Apr, 2018
exercitii cu greutati care dor dar care aduc rezultate 5 metode dureroase de a construi masa musculara Iti place durerea din timpul antrenamentelor? Stresul metabolic crescut este cel mai neglijat aspect din antrenamentele pentru masa musculara. Incearca aceste cinci tehnici de tortura fizica si experimenteaza cresteri cum nu ai mai vazut. 14 Feb, 2016
Urmareste-ne
pe facebook

Steroizi.ro - sursa ta de informatii pentru cele mai noi tehnici de antrenament,

cele mai bune planuri nutritionale si cele mai eficiente metode de slabire si definire.

Oricare ar fi scopul tau, noi iti punem la dispozitie uneltele de care ai nevoie pentru a iti construi corpul pe care il vrei.