7 motive pentru a iubi sariturile pe cutie

Publicat in

Sariturile pe cutie sunt un exercitiu pliometric, care aduce numeroase beneficii in ceea ce priveste conditia fizica, aspectul fizic si variatia antrenamentelor. Invata sa le iubesti si vei avea o noua unealta prin care sa progresezi catre scopul tau.

Exercitiile pliometrice construiesc forta exploziva, intaresc conditia fizica si imbunatatesc aspectul fizic. Dintre acestea, sariturile pe cutie reprezinta exercitiul emblematic pentru pliometrice. Poate ca nu esti un mare as la sarituri in inaltime si te intrebi "Ce naiba rost are sa sar? Eu doar vreau sa arat mai bine"! 

Dar vei fi surpins sa constati cate beneficii au sariturile pe cutie, de la imbunatatirea performantelor fizice, la un aspect fizic mult mai bun. Sunt incluse des in antrenamentele de CrossFit, fiind provocatoare si distractiv de facut.

Daca le vei include in programul tau de antrenament vei aduce un suflu nou, noi stimuli la care sa se adapteze corpul, si vei avea urmatoarele beneficii.

1) Iti vor face puternice picioarele

Sariturile iti cresc forta si tonusul muscular, si iti maresc atat forta partii inferioare cat si forta partii superioare a corpului. Sariturile pe cutie te forteaza sa sari suficient de sus incat sa iti folosesti absolut toti muschii picioarelor, dar si ai bratelor, pentru a te propulsa in sus. 

Dupa primele antrenamente cu sarituri pe cutie vei avea o febra musculara data naiba - dar nu iti fa griji, picioarele isi vor spori rapid forta musculara ca urmare a acestui exercitiu.

2) Te vor pregati pentru alte sporturi

Joci baschet in timpul liber, sau pur si simplu vrei sa fi capabil sa sari cat mai sus pe verticala? Sariturile pe cutie iti vor imbunatati sariturile verticale, viteza si anduranta, dar iti vor creste si coordonarea astfel incat sa poti excela in orice sport nou ai incerca. 

Daca ai facut vreodata sarituri pe cutie, atunci stii despre ce vorbesc - iti cresti gradul de coordonare rapid din moment ce esti nevoit sa te concentrezi pentru a nimeri cutia atunci cand esti obosit pe masura ce se acumuleaza efort fizic in timpul antrenamentelor.

3) Cresc arderile calorice si topesc grasimea

Sariturile pe cutie consuma cam 800-1000 de calorii pe ora (o ora de mers consuma 200-300 de calorii pe ora). Si cum sariturile de mare intensitate, precum cele pe cutie, stimuleaza adaptari in mitocondrii (unde grasimile si carbohidratii sunt transformati in energie), corpul va prefera sa arda grasimi inaintea carbohidratilor, pentru a avea energia necesara - astea sunt vesti bune pentru cei care vor sa mai dea jos din surplusul de grasime.

4) Te vor mentine puternic si echilibrat la batranete

Nu cred ca vrei sa cazi si sa iti fisurezi un sold, cand vei fi batran. Atunci incepi sa faci sarituri pe cutie.
Cum sariturile pe cutie ajuta la mentinerea echilibrului, te vor feri de cazaturi si accidentari la batranete. Plus, iti vor mentine oasele puternice si sanatoase toata viata. 

5) Te vor face sa arati mai dur

Poate ca nu vei reusi sa sari niciodata foarte sus, precum o fac unii. (exemplu youtube???). Dar, sa poti sari suficient de sus in mod repetat este impresionant. Sariturile pe cutie, alaturi de tractiuni si coreene, sunt unul din cele mai dure exercitii care exista. Daca le faci cu succes, arati celor din jur cat de dur si de fit esti!

Si ca sa te motiveze, iata un exemplu extrem de cat de sus pot sari unii.

6) Pot fi facute fara echipament

Daca nu vrei, nu poti sau nu gasesti sa iti cumperi o cutie pentru sarituri, iti poti face una singur, daca ai unelte si ceva abilitati de tamplarie. Daca nici asta nu este o optiune, si nu ai o cutie la sala, nu iti fa griji. Nu ai neaparat nevoie de o cutie pentru a face sarituri pe cutie!

Pur si simplu gaseste o platforma suficient de inalta, precum o bancuta, scari, sau o masa, poate chiar una mai inalta daca esti bun, si sari pe ele. Media cutiilor este de 50 de cm. 
In functie de conditia ta fizica, majoritatea femeilor vor incepe de la cutii/platforme de 35-45 cm inaltime, iar barbatii de la cutii de 50-70 cm inaltime.

7) Sunt distractive (pe bune!)

Dupa ce treci de frica de a le incerca, sariturile pe cutie sunt unul din cele mai distractive exercitii pe care le poti face. De ce? Pentru ca a sari iti da sentimentul de a fi copil, si este o activitate jucausa, care iti da un sentiment de energie, putere si tinerete. Si cum spuneam, este o abilitate care arata al naibii de bine! 

In final, un videoclip despre cum sa faci sariturile pe cutie.

Nu uita: iubeste sariturile pe cutie!

 

Referinte

Articole din aceiasi categorie

Placebo si masa musculara Efectul placebo asupra fizicului Efectul placebo este real. Credinta iti va creste probabilitatea de succes indiferent de efortul depus. Psihicul va fii mereu un as in maneca pentru fizic. Psihicul va influenta in mod direct fizicul si modul cum performezi. 14 Feb, 2016
Crestere musculara rapida si sigura 2 mecanisme pentru crestere musculara rapida Va place ca la fiecare antrenament sa dati tot ce puteti si sa folositi cele mai mari gantere si discuri cat mai multe? Sau va place sa va pompati muschii si sa ii simtiti cum ard? Care din cele doua metode este cea mai buna pentru o crestere musculara rapida? A da, si cand ati schimbat ultima data exercitiile pe care le folositi? 14 Feb, 2016
genuflexiuni cu bara in spate pentru picioare masive si un corp bine dezvoltat Genuflexiunile cu bara in spate Genuflexiunile cu bara in spate reprezinta cel mai puternic si eficient exercitiu din culturism. PUNCT! Nu exista niciun exercitiu care sa iti dezvolte masa si forta musculara generala asa cum o fac genuflexiunile cu bara in spate. 14 Feb, 2016
100 de repetari pentru un spate mare 100 de repetari pentru un spate mare Vrei o modalitate noua sa iti maresti spatele? Aceasta metoda intensa te ajuta sa faci asta. Si nu este nevoie decat de...100 de repetari! 16 Oct, 2018
masamusculara la apartul pec deck pentru piept Aparatul Pec Deck - util sau nu pentru antrenamentul pieptului? Este util sa incluzi la antrenamentul pieptului si aparatul Pec Deck? Sau mai bine ramai la fluturarile cu gantere? Afla raspunsul de aici! 18 Jul, 2017
Evita aceste greseli cand iti antrenezi umerii 5 greseli facute la antrenamentul umerilor Evita aceste greseli cand iti antrenezi umerii si vei fi ferit de accidentari si pe drumul catre deltoizi rotunzi si imensi. 14 Feb, 2016

Steroizi.ro - sursa ta de informatii pentru cele mai noi tehnici de antrenament,

cele mai bune planuri nutritionale si cele mai eficiente metode de slabire si definire.

Oricare ar fi scopul tau, noi iti punem la dispozitie uneltele de care ai nevoie pentru a iti construi corpul pe care il vrei.