HMB creste conditia fizica si viteza

Publicat in

HMB, un sumpliment intalnit la barul salilor de forta, dar oarecum ignorat, poate creste conditia fizica si viteza la sportivi, sustin noi cercetari.

Alergatorii, inotatorii, ciclistii si alti sportivi de anduranta au mai multa rezistenta daca iau 3 g de HMB pe zi, scriu nutritionistii polonezi de la Universitatea Poznan in "Journal of the International Society of Sports Nutrition". Mai mult, HMB creste viteza, protejeaza masa musculara si accelereaza descompunerea masei adipoase.

HMB

Cei care fac sala cunosc suplimentul nutritiv numit HMB ca un supliment care poate schimba compozitia corpului (raportul dintre masa adipoasa si masa musculara). Daca incepi o dieta de slabire, poti accelera rezultatele in primele zile ale dietei daca iei HMB. Conform unora - dar aceste afirmatii sunt controversate si contestate - culturistii pot acumula multe kilograme de muschi daca folosesc HMB. 

Multe din studiile asupra HMB sunt sponsorizate de producatori de suplimente sportive, dar nu toate. Si multe din studiile nesponsorizate arata ca HMB functioneaza.

HMB si sportivii de anduranta

Cercetatorii Krzysztof Durkalec­ Michalski si Jan Jeszka au fost curiosi daca HMB are efecte asupra sportivilor de anduranta. Au dat la 16 canotori 3 g de HMB pe zi timp de 12 saptamani. Au folosit sarea de calciu a HMB-ului pentru acest experiment.

Unii subiecti au luat o HMB si altii au luat un placebo, ca in orice astfel de cercetare.

HMB si compozitia corpului

In timpul experimentului de 12 saptamani, toti canotorii care nu au luat HMB au pierdut tesut slab (adica masa musculara), pe cand cei care s-au suplimentat cu HMB nu au pierdut tesut slab. Canotorii din grupul placebo au acumulat putin sub un kilogram de grasime, iar cei care s-au suplimentat cu HMB au pierdut un kilogram de grasime. 

undefined

Anduranta

Cercetatorii i-au pus pe subiecti sa cicleze pe o bicicleta statica inainte de inceperea suplimentarii cu HMB si apoi la finalul experimentului, crescand intensitatea cu 50 de Watti la fiecare 3 minute. Au masurat si aportul maxim de oxigen (VO2 MAX) si momentul la care subiectii si-au atins maximul ventilatoriu. 

Maximul ventilatoriu este momentul cand exercitiul fizic devine atat de intens incat incepi sa respiri mai adanc decat in mod normal pentru a furniza suficient de mult oxigen muschilor. Cu alte cuvinte, cand incepi sa gafai.

S-a masurat cand a aparut gafaitul, la ce intensitate (in watti) si la ce ritm cardiac. Dupa cum se poate vedea in graficul urmator, HMB a imbunatatit toate componentele de anduranta.

undefined

Viteza

In alt test, canotorii au trebuit sa cicleze cat de repe au putut timp de cateva secunde si s-a masurat puterea generata. Mai multa putere, mai multa viteza. HMB a facut mai rapizi subiectii.

undefined

Concluzii

Se presupune ca HMB activeaza enzime precum AMPK si Sirt1, implicate in anduranta si alte performante fizice. 

Cercetatorii polonezi au fost finantati pentru a face experimentul de guvernul polonez, asa ca putem presupune ca au fost obiectivi. Iata ce au spus despre experimentul lor.

"Studiul indica ca suplimentarea cu HMB la sportivi care se antreneaza pentru anduranta creste capacitatea aerobica a corpului, datorita mai ales capacitatii de absortie a unei cantitati mai mari de oxigen si intarzaierea oboselii, dar si prin reducerea tesutului adipos. Sunt indicii si ca ar putea creste puterea anaerobica." 

Referinte

  1. Journal of the International Society of Sports Nutrition (2015) 12:31.

Articole din aceiasi categorie

primul studiu care confirma superioritatea creatinei hcl Primul studiu care confirma superioritatea creatinei HCL fata de monohidrat Va fi regele detronat? Este creatina HCL mai eficienta in a construi masa musculara si a slabi decat creatina monohidrat? Un nou studiu sustine asta! Dar... 13 Apr, 2016
Beneficiile suplimentarii cu L-carnitina 11 super efecte secundare ale L-carnitinei 11 beneficii ale l-carnitinei, "efecte secundare" ale suplimentarii cu acest aminoacid, unul din cele mai populare suplimente pentru slabire si arderea grasimilor. 14 Feb, 2016
Suplimente nutritive care cresc testosteronul Cresterea naturala a testosteronului Ai tot auzit de minunile pe care le face testosteronul in ceea ce priveste masa musculara si arderea grasimilor, dar si a sanatatii in general? Vrei si tu mai mult, dar il vrei pe cai naturale? Afla cum il poti obtine. 14 Feb, 2016
Este nevoie cu adevarat sa bei proteine dupa ce te antrenezi? Proteine dupa antrenament - sunt necesare? Este nevoie sa cumperi o pudra proteica? Este cazeina mai buna decat proteina din zer? Merita sa dai bani in plus pe izolat sau hidrolizat? Exista o cantitate anume de proteina care trebuie consumata dupa antrenamente? Nu pot sa mananc in loc sa beau shake-uri proteice? Raspunsurile le gasesti aici! 12 Dec, 2016
este steroidul trenbolon toxic pentru ficat? Este trenbolon toxic pentru ficat? Trenbolon este unul din cei mai utilizati steroizi anabolizanti. Se gaseste sub forma injectabila, de aceea multi spun ca nu este toxic pentru ficat. Dar oare stau lucrurile chiar asa? 16 Jun, 2017
De ce sa iti iei toti nutrientii doar din mancare nu este ideal De ce sa iti iei toti nutrientii doar din mancare nu este ideal Dieta este si va ramane cea mai importanta. Dar sa elimini complet suplimentele nutritive si sa te bazezi doar pe mancare nu este solutia optima. Suplimentele isi au rolul lor. Iata de ce. 05 Mar, 2018
Urmareste-ne
pe facebook

Steroizi.ro - sursa ta de informatii pentru cele mai noi tehnici de antrenament,

cele mai bune planuri nutritionale si cele mai eficiente metode de slabire si definire.

Oricare ar fi scopul tau, noi iti punem la dispozitie uneltele de care ai nevoie pentru a iti construi corpul pe care il vrei.