Daca tragi de fiare iti transformi grasimea in muschi?

Publicat in

Pot antrenamentele cu greutati sa transforme masa grasa in masa musculara? Intr-un fel da, poate, dar nu chiar!

Ce FAC antrenamentele cu greutati

Antrenamentele cu greutati (sau cand te duci la sala sa tragi de fiare ca un salbatic) pot creste masa musculara, in special prin avarierea sa, ceea ce trimite semnale corpului sa repare si construiasca tesutul muscular. Asta se intampla cu ajutorul proteinelor ingerate. Carbohidratii si grasimile sunt sursele de energie care sustin acest proces. 

Antrenamentele cu greutati pot descreste si masa grasa stocata in corp, folosind grasimile pentru alimentarea atat a procesului de constructie musculara cat si a antrenamentelor fizice in sine.

Ce NU FAC antrenamentele cu greutati

Nu transforma in mod direct grasimea in muschi! Grasimea este alcatuita din trigliceride, molecule in forma de E mare, cuprinzand o structura de baza si 3 lanturi de acizi grasi. Aceste lanturi sunt facute aproape in intregime din carbon, hidrogen si oxigen. 

Masa musculara este alcatuita din tesut muscular, glicogen, apa si ceva grasime intra-musculara. Tesutul muscular (singurul tesut din corp care se poate contracta) este facut din lanturi de aminoacizi, care pot avea structuri foarte variate. Aceste lanturi contin nitrogen si nitrogenul este stocat in corp aproape in intregime sub forma de muschi (restul fiind in aminoacizii aflati in circulatia sanguina). 

Este IMPOSIBIL ca grasimea sa se transforme in muschi, grasimii lipsindu-i nitrogenul, si in corp nu exista niciun mecanism care sa reconstruiasca grasimea in aminoacizi. Nu exista dovezi ca aminoacizii pot fi fabricati in corp din altceva in afara de alti aminoacizi, printr-un proces numit transaminaza. 

Mare parte din muschii construiti de corp sunt din nitrogenul luat din dieta; proteinele alimentare sunt singura sursa notabila de nitrogen din dieta umana. 

Asadar, ridicarea de greutati poate construi masa musculara si poate induce arderea grasimilor, dar sunt doua procese separate si unul NU este rezultatul celuilalt. Inca un mit pus la pamant! 

Referinte

  1. Du M, Yin J, Zhu MJ. Cellular signaling pathways regulating the initial stage of adipogenesis and marbling of skeletal muscle . Meat Sci. (2010)
  2. Frayn KN. Fat as a fuel: emerging understanding of the adipose tissue-skeletal muscle axis . Acta Physiol (Oxf). (2010)
  3. GOLDNER F Jr. A review of the transamination reaction and its relationship to acute myocardial infarction . Am Pract Dig Treat. (1957)
  4. Hirotsu K, et al. Dual substrate recognition of aminotransferases . Chem Rec. (2005)
  5. Phillips SM. The science of muscle hypertrophy: making dietary protein count . Proc Nutr Soc. (2011)
  6. Phillips SM, Hartman JW, Wilkinson SB. Dietary protein to support anabolism with resistance exercise in young men . J Am Coll Nutr. (2005)

Articole din aceiasi categorie

cei definiti cu probleme de sanatate Slabanogi cu probleme de grasi Cei slabi in mod natural, care pot manca orice fara sa se ingrase, tot sunt expusi la riscuri in privinta sanatatii. Iata despre ce este vorba. 29 Nov, 2017
cand urmezi o dieta low-carb cortizolul creste Ditele low-carb si cortizolul Cand scopul este slabirea si definirea musculara de regula se urmeaza o dieta low-carb. Dar o astfel de dieta urmata mult timp poate duce la nivele ridicate de cortizol. Nu este ceva ce vrei sa se intample! Iata care este legatura dintre cele doua. 11 Jan, 2017
Acidul linoleic conjugat te poate ajuta sa slabesti CLA Acidul linoleic conjugat se gaseste sub forma de supliment nurtitiv de multi ani, dar nu multi ii cunosc puterea. Poate creste rata metabolica, ajuta la intarirea si mentinerea musculatuirii, sensibilizarea celulelor musculare la insulina plus multe alte efecte benefice pentru sanatate. 14 Feb, 2016
daca vrei sa slabesti fa aceste schimbari in viata ta 3 schimbari pentru a slabi mai repede Inainte sa te dai batut, citeste asta. Aceste 3 schimbari simple la antrenamentul, dieta si suplimentatia ta te vor ajuta sa arzi mai multe grasimi pentru a arata cat mai bine in aceasta vara. 14 Feb, 2016
Alege cum sa slabesti in functie de ce ti se potriveste Cum alegem cel mai bun program de slabit Cel mai bun program de slabit va include caracteristicile si nevoile personale ale celui care il va urma. Puteti alcatui un astfel de program si singuri, dar asta cere multa teorie si timp pentru a experimenta diverse abordari si a o gasi pe cea mai eficienta. 14 Feb, 2016
combinatii de exercitii pentru arderea grasimii si definire musculara 3 complexe noi pentru arderea grasimii si construirea de masa musculara Complexele reprezinta cele mai eficiente metode de a arde o groaza de grasime, de a construi masa musculara si de a imbunatati conditia fizica, toate in acelasi timp! Sunt grele, dar efortul investit iti va fi rasplatit inzecit! 21 Mar, 2018
Urmareste-ne
pe facebook

Steroizi.ro - sursa ta de informatii pentru cele mai noi tehnici de antrenament,

cele mai bune planuri nutritionale si cele mai eficiente metode de slabire si definire.

Oricare ar fi scopul tau, noi iti punem la dispozitie uneltele de care ai nevoie pentru a iti construi corpul pe care il vrei.