Cresterea masei musculare si metabolismul

Publicat in

Cresterea masei musculare ridica si metabolismul? Si daca da, atat de mult pe cat se crede? Iata adevarul!

Pun pariu ca ai mai auzit asta: muschii sunt precum motorul masinii tale. Cu cat motorul este mai mare cu atat consuma mai mult carburant. Ai muschi mari, arzi o multime de calorii. 

Este adevarat, dar supraaapreciat. 0,5 kg de masa musculara in plus va arde cu 15-25 de calorii in plus pe zi. Adica nu foarte mult. Este echivalentul unei treimi dintr-un mar. Daca iti cresti masa musculara cu 5 kg, ajungi pana la 200 de calorii arse in plus pe zi. Dar tot este departe de ce cred multi. 

Si cinstit, majoritatea nu pun pe ei 5 kg de muschi intr-un an de zile, mai ales dupa ce au trecut de faza de incepatori. Poate isi cresc greutatea corporala cu 5 kg, dar nu sunt doar muschi! Adultul de rand are potentialul de a isi creste masa musculara cu 15-20 kg de-a lungul vietii.

Ce vreau sa spun este ca desi a iti creste masa musculara va creste si arderile calorice, nu este o crestere atat de mare precum te-ai astepta. Si nu justifica sa mananci orice pentru ca ai muschii care sa arda caloriile in plus!

Ce face cu adevarat masa musculara in plus

Mai multi muschi usureaza procesul de slabire si ingreuneaza procesul de ingrasare. Dar nu cresterea arderii calorice este motivul. Este vorba de cresterea capacitatii de stocare! 0,5 kg de muschi in plus permit stocarea suplimentara a 15-20 g de glicogen muscular. 2,5 kg de muschi inseamna 75-100 g glicogen in plus. Asta inseamna ca poti manca mai multi carbohidrati inainte sa ii stochezi ca grasime - corpul reumple rezervele de glicogen inainte sa transforme carbohidratii in grasimi. 

Asadar, strict din punct de vedere mecanic, muschii mai mari inseamna mai mult loc pentru glicogen, ceea ce inseamna mai multi carbohidrati pe zi fara ingrasare. 

Sa poti manca mai multi carbohidrati zilnic iti mentine rata metabolica ridicata pentru ca, conversia T4 in T3 este dependenta de aportul de carbohidrati si nivelurile de cortizol. Niveluri mari de carbohidrati inseamna niveluri mici de cortizol, pentru ca functia cortizolului este de a mobiliza glicogenul pentru cresterea glicemiei. Nu este nevoie de asta cand mananci carbohidrati. 

Asadar, mai multi muschi iti permit sa mananci mai multi carbohidrati lucru care te ajuta sa iti mentii rata metabolica ridicata si te face mai anabolic prin niveluri mai mari de insulina si IGF-1

Sa ai mai multi muschi te face si mai sensibil la insulina. Este un lucru bun din doua motive:

  1. Daca esti mai sensibil la insulina inseamna ca trebnuie sa produci mai putina insulina pentru a isi face treaba. Daca ai niveluri mai mici de insulina, inseamna ca revine la normal mai rapid. Cat timp nivelurile de insulina sunt mari, mobilizarea grasimilor este mai putin eficienta. Asa ca, cu cat insulina scade mai rapid, cu atat vei arde mai multe grasimi.
  2. Daca muschii sunt mai sensibili la insulina, vei stoca nutrientii in ei in loc de grasime. De aceea sunt atat de eficiente suplimentele cu cetone din zmeura, precum Rasberry ketones: cresc sensibilitatea muschilor la insulina (chiar daca de cele mai multe ori marketingul este pentru arderea grasimilor, nu o fac in mod direct, ci prin intermediul metabolismului muscular). 

Alegoria cu motorul masinii nu este total gresita, dar are mai multe in spate decat stiu multi. Si nu arazi atat de mult combustibil cand construiesti muschi. Doar le folosesti mai bine pe cele in exces. 

Referinte

Articole din aceiasi categorie

steroizii anabolizanti care cresc cel mai mult forta si puterea Top 5 steroizi pentru putere pura Acestia sunt 5 dintre cei mai puternici steroizi, folositi de sportivii de forta la cel mai inalt nivel. Sunt substante cu care nu te joci si doar sportivii de top, care au nevoie de nivele de forta supra-omenesti, indraznesc sa se incurce cu ele. 21 Nov, 2016
Smoothiul care iti salveaza viata Smoothiul care iti salveaza viata Sa faci atac cerebral sau infarct previne construirea de masa musculara! Consuma doua pahare pe zi din acest smoothie ca sa eviti asta! 06 May, 2019
Reteta pentru a iti face propriul weight gainer Fa-ti propriul weight gainer Te-ai saturat sa arunci banii pe gainere pline de zaharuri ieftine si nesanatoase? Creeaza-ti propriul wieght gainer din ingrediente simple! 14 Feb, 2016
apa - beneficiile hidratarii corecte Apa - beneficiile hidratarii corecte Curios sa gasesti apa la sectiune de suplimente nutritive, nu? Dar apa este atat de importanta, si consumarea cantitatii corecte in functie de greutatea ta poate avea un impact atat de mare asupra performantelor si felului in care arati, incat poate fi trecuta cu usurinta in capul listei cu suplimente nutritive care trebuie folosite! 09 Aug, 2016
Cafeaua verde te poate ajuta sa slabesti rapid Extractul de cafea verde te ajuta sa slabesti Cafeaua neagra poate fi utila sportivilor si persoanelor active pentru ca aduce energie si concentrare. Dar cafeaua verde are anumite proprietati unice care au transformat-o intr-un supliment de slabire foarte popular. 23 Jan, 2017
Suplimente nutritive care cresc testosteronul Cresterea naturala a testosteronului Ai tot auzit de minunile pe care le face testosteronul in ceea ce priveste masa musculara si arderea grasimilor, dar si a sanatatii in general? Vrei si tu mai mult, dar il vrei pe cai naturale? Afla cum il poti obtine. 14 Feb, 2016
Urmareste-ne
pe facebook

Steroizi.ro - sursa ta de informatii pentru cele mai noi tehnici de antrenament,

cele mai bune planuri nutritionale si cele mai eficiente metode de slabire si definire.

Oricare ar fi scopul tau, noi iti punem la dispozitie uneltele de care ai nevoie pentru a iti construi corpul pe care il vrei.