Creatina mareste anumiti muschi mai repede

Publicat in

Uimitor, creatina functioneaza mai bine pentru anumiti muschi fata de altii. Iata ce spun noile cercetari asupra ei.

Suplimentele pentru masa musculara si steroizii au fost considerate mereu ca fiind democratice in prinvita efectelor lor. Le iei si daca mananci si te antrenezi cum trebuie iti creste tot corpul, uniform. Umeri, piept, spate, brate si picioare, crest toate. Micul Hulk se transforma in marele Hulk. 

Creatina poate fi totusi o exceptie. Nu numai ca unele studii au aratat ca poate creste forta partii superioare mai mult decat cea a partii inferioare, dar conform unor noi cercetari facute de Brad Schoenfeld si colegii sai, se pare ca, creatina poate induce cresteri mai mari in partea superioara a corpului, fata de picioare.

Ce au facut

43 de barbati tineri care se antrenau cu greutati au fost pusi sa participe la un studiu randomizat, in dublu-orb cu palcebo controlat. Toti barbatii au primit fie creatina fie un placebo timp de 8 saptamani. Intai a fost o faza de incarcare cu creatina (7 zile, 4 doze de 0,03 grame pe kilogram corp) si apoi a urmat faza de mentinere (7 saptamani, o singura doza de 0,03 grame pe kilogram corp). 

Toti participantii s-au antrenat cu greutati, facand 4 antrenamente pe saptamana:

  • Luni si joi: umeri, piept, triceps, abdomen.
  • Marti si vineri: spate, biceps, coapse si gambe.

Masa musculara slaba a fost masurata inainte si dupa 8 saptamani prin testul DEXA.

hormon de crestere natural

Ce au descoperit

Ambele grupuri (placebo si creatina) au crescut la toate grupele musculare, dar cei care au luat creatina au crescut ceva mai mult, cum era de asteptat. Dar nimeni nu se astepta ca grupul care a luat creatina sa creasca mai mult la membrele superioare (2,9%) fata de membrele inferioare (2,1%) si de 3 ori mai multa masa musculara pe trunchi.

La grupul care nu a luat creatina, cresterile musculare au fost egale in tot corpul! Grupul de cercetatori a notat ca, creatina este absorbita mai mult de fibrele musculare cu raspuns rapid, iar picioarele au o proportie mai mica a acestor fibre, comparativ cu partea superioara a corpului. De aceea partea superioara creste mai mult, pentru ca absoarbe mai multa creatina! 

Ce inseamna asta pentru tine

Programul de antrenament din studiu a inclus un volum mai mare pentru partea superioara decat pentru picioare. SI nu din greseala. Au facut asta pentru ca asa sunt in general programele de antrenament din culturism si au vrut sa imite o situatie cat mai reala in studiul lor. 

Asa ca este posibil ca aceste cresteri mai mici ale picioarelor sa fie si din cauza unui volum mai mic de antrenament. Dar este greu de ignorat faptul ca picioarele au mai putine fibre musculare cu raspuns rapid care absorb creatina

Adevarata lectie tine de antrenamente. Incearca sa incluzi mai mult volum la antrenamentul picioarelor. Asa vei creste mai mult si la partea inferioara a corpului, indiferent daca folosesti sau nu creatina. 

Referinte

  1. Joao Pedro Nunes, Alex S. Ribeiro, Brad J. Schoenfeld, et al. "Creatine supplementation elicits greater muscle hypertrophy in upper than lower limbs and trunk in resistance-trained men." Nutrition and Health, October 2017.

 

Articole din aceiasi categorie

Mituri si adevaruri despre beta-alanina Beta alanina - mituri si fapte Beta-alanina devine din ce in cea mai cunoscuta si utilizata, fiind considerata noua creatina. Fiind unul din cele mai eficiente suplimente nutritive din industria fitness-ului este inconjurata si de multe mituri si informatii false. Aici gasesti adevarul despre beta-alanina, ce este adevar si ce este fictiune. 14 Feb, 2016
iarba plus exercitii fizice egal beneficii.jpg Iarba + exercitii fizice = beneficii? Orice articol ai citit pe tema asta spune ca iarba si exercitiile fizice nu se combina bine. Dar acum apare un raport care contrazice toate acestea. 18 Nov, 2019
O alta proprietate uimitoare a creatinei O alta proprietate uimitoare a creatinei Se pare ca nu exista limite in privinta a ce poate face acest supliment necostisitor pentru tine, atat privind performanta cat si sanatatea. 03 Feb, 2020
metoda eficienta de a iti creste dorinta sexuala Cum sa iti cresti libidoul Un nou studiu spune ca ne-am uitat la problema libidoului scazut in locurile gresite. Iata adevarul despre testosteron, estrogen si dorinta sexuala si cum sa rezolvi totul cu cateva suplimente si alimente naturale. 11 Dec, 2017
Batoane proteice 5 indicii care indica calitatea Batoane proteice: 5 indicii care arata calitatea Vrei sa stii daca batonul tau proteic preferat este sanatos si util? Iata ce trebuie sa stii data viitoare cand cumperi un baton proteic. 16 Apr, 2018
pacaleala pudrelor proteice bio Pacaleala pudrelor proteice bio Ai vazut reclame la diferite pudre proteice, in special din zer, care sustin ca provin din lapte de la vaci crescute cu iarba, fara antibiotice si hormoni. Probabil crezi ca sunt mult mai sanatoase si calitative, nu? Gresit! Sunt la fel ca orice alta pudra proteica, dar mult mai scumpe. Iata de ce! 11 Jun, 2018
Urmareste-ne
pe facebook

Steroizi.ro - sursa ta de informatii pentru cele mai noi tehnici de antrenament,

cele mai bune planuri nutritionale si cele mai eficiente metode de slabire si definire.

Oricare ar fi scopul tau, noi iti punem la dispozitie uneltele de care ai nevoie pentru a iti construi corpul pe care il vrei.