Greseli in privinta exercitiilor olimpice

Publicat in

Cateva din cele mai intalnite greseli in randul halterofililor sau celor care se antreneaza pentru a putea arunca sau smulge cat mai mult.

Informatiile privind exercitiile olimpice nu sunt foarte multe, cel putin in limba romana. In engleza gasesti destul de multe articole pe aceste subiecte, dar exista numeroase pareri si strategii, iar antrenorii au metodologii care uneori se bat cap in cap. Dezbateri pe marginea acestui subiect pot fi la infinit, dar astfel de dezbateri nu te-ar ajuta cu nimic sa progresezi.

In schimb, sa ne uitam la cele mai frecvente greseli in antrenarea exercitiilor olimpice. Exista multe variabile care contribuie la succesul unui halterofil, si probabil ca unii antrenori ar avea o lista cu alte 5 greseli des intalnite in haltere. Privind lista de fata, poate fi vazuta ca un punct de plecare care sa te ajuta sa iti rafinezi tehnica si antrenamentele.

1) Pui accent prea mare pe exercitiile de asistenta

Pentru a atinge nivele cat mai inalte de performanta, cu risc minim de accidentari, halterofilii trebuie sa isi imbunatateasca constant tehnica. Asta inseamna ca baza antrenamentelor trebuie sa fie exercitiile clasice (smuls si aruncat), nu exercitiile de asistenta (suplimentare). La ramatul din picioare in stil olimpic, sportivul foloseste bratele sa ridice greutatea. La exercitiile olimpice, trebuie sa iti folosesti bratele ca sa te tragi sub bara ca sa o poti prinde. Daca volumul exercitiilor suplimentare de ramat in stil olimpic este prea mare relativ la exercitiile de baza, vei avea tendinta sa tragi greutatea cu bratele la smuls si aruncat, si astfel nu te vei putea trage suficient de rapid sub bara. Mai mult, antrenorii rusi au descoperit ca atunci cand se face acest exercitiu cu o greutate mai mare de 90% din forta maxima (forta cu care poti face o singura repetare corecta) - atat la priza de smuls sau de aruncat - tiparul miscarii se schimba in asa fel incat nu mai seamana cu cel al exercitiilor clasice (smuls si aruncat).

2) Te antrenezi prea intens pentru tehnica ta

In antrenamentele cu greutati nu practica te perfectioneaza, ci practica perfecta te perfectioneaza. In incercarea de a depasi recorduri personale, halterofilii deseori sacrifica tehnica pentru a putea face o repetare. De exemplu, pot lasa bratele sa se reindoaie cand ridica haltera deasupra capului sau isi rotunjesc lombarii la tragerea greutatilor sau punerea lor la piept. Una este sa permiti mici erori de tehnica la o competitie, ca sa poti ridica cat mai mult, si alta este sa nu te intereseze tehnica precara. Mai bine te concentrezi pe executia perfecta a exercitiilor de baza si de asistenta, decat sa te accidentezi si sa fii depunctat la concursuri. 

masa musculara pe cale naturala

3) Nu iti citesti jurnalul de antrenament

Nu este suficient doar sa scrii cat ridici intr-un jurnal de antrenament; trebuie sa scrii si cum te simti. De exemplu, daca ai facut un nou record personal la smuls si ti s-a parut usor, si te-ai gandit sa tragi spre tine haltera cand erai cu ea in partea de sus, noteaza asta. Astfel, in viitor, cand o sa te chinui la smuls, poti citit ce ai scris si sa aplici la antrenamentele actuale. Cauta si anumite trenduri. De exemplu, daca observi ca nu poti face aruncat a doua zi dupa un antrenament greu cu genuflexiuni, trebuie sa ajustezi volumul si intensitatea genuflexiunilor cand stii ca a doua zi ai exercitii olimpice.

4) Nu iti asculti corpul

Accidentarile sunt cele mai mari obstacole in calea progresului dar si mai rau este ignorarea accidentarilor. Daca peformantele iti sunt afectate din cauza problemelor de tendoane si ligamente investeste intr-o vizita la un kinetoterapeut sau chiropractician. Exista si remedei "facute acasa", precum rulari pe spuma sau stretching, care pot avea un impact major asupra sanatatii si perfromantelor. 

5) Nu mai vrei sa inveti

Exista multe variabile care contribuie la succesul in haltere, iar informatiile despre felul cum sa manipulezi aceste variabile este in continua modificare. Multi sportivi si antrenori adopta o anumita filozofie de antrenament si ignora complet ideile altor antrenori. De exemplu, chinezii sunt de parare ca femeile au nevoie de mai multe seturi de incalzire decat barbatii inainte de a incercat o ridicare maxima, si deseori fac cateva seturi de incalzire cu greutatea cu care vor incepe competitia. Daca progresul ti-a stagnat, deschide-ti mintea la noi idei!

Referinte

Articole din aceiasi categorie

6 exercitii pentru partea inferioara care nu provoaca febra musculara in sezonul competitional 6 exercitii pentru partea inferioara care nu provoaca febra musculara in sezonul competitional Antrenamentele cu greutati ar trebui facute tot anul, de orice sportiv. Dar febra musculara care poate aparea in urma lor iti poate compromite antrenamentele specifice si competitiile. Iata 6 exercitii pentru partea inferioara care nu provoaca febra musculara, dar sunt foarte eficiente. 06 Feb, 2019
antrenamente cu greutati pentru inotatori Ce muschi trebuie sa isi antreneze inotatorii Inotul este un sport care foloseste mai toti muschii din corp, dar exista 5 grupe musculare care pot face diferenta in performantele unui inotator. 26 Apr, 2017
Sportivii au nevoie de meditatie Sportivii au nevoie de meditatie Meditatia este o unealta puternica pe care orice sportiv , indiferent de ce sport practica, ar trebui sa o foloseasca. Citeste aici sa vezi cum te poate ajuta meditatia sa performezi mai bine. 09 Jan, 2019
tehnici de crestere a vitezei de alergare Cum sa alergi mai repede pe orice distanta O viteza mai mare pe pista sau pe teren avantajeaza orice sportiv. Iata metoda cea mai usoara de a alerga mai repede pe orice distanta. 09 Aug, 2017
exercitii cu greutati in sala de forta pentru ciclisti Exercitii cu greutati pentru a te pregati de MTB Se apropie sezonul cald si daca vrei sa abuzezi bicicleta pe poteci si carari de munte trebuie sa ai fizicul corespunzator. Iata 5 exercitii cu greutati care sa te ajute sa iti intrii in forma ta maxima. 21 Apr, 2016
antrenament pentru boxeri cu scopul de intarire a gatului Antrenamentul gatului la boxeri Multi boxeri se concentreaza doar pe antrenamentele specifice boxului si muschilor necesari generarii de forta cand se loveste cu pumnul si ignora unele grupe musculare precum cele ale gatului. Dar aceasta grupa musculara este vitala pentru un boxer, protejandu-l de comotii. 15 Feb, 2017
Urmareste-ne
pe facebook

Steroizi.ro - sursa ta de informatii pentru cele mai noi tehnici de antrenament,

cele mai bune planuri nutritionale si cele mai eficiente metode de slabire si definire.

Oricare ar fi scopul tau, noi iti punem la dispozitie uneltele de care ai nevoie pentru a iti construi corpul pe care il vrei.