Greseli in privinta exercitiilor olimpice

Publicat in

Cateva din cele mai intalnite greseli in randul halterofililor sau celor care se antreneaza pentru a putea arunca sau smulge cat mai mult.

Informatiile privind exercitiile olimpice nu sunt foarte multe, cel putin in limba romana. In engleza gasesti destul de multe articole pe aceste subiecte, dar exista numeroase pareri si strategii, iar antrenorii au metodologii care uneori se bat cap in cap. Dezbateri pe marginea acestui subiect pot fi la infinit, dar astfel de dezbateri nu te-ar ajuta cu nimic sa progresezi.

In schimb, sa ne uitam la cele mai frecvente greseli in antrenarea exercitiilor olimpice. Exista multe variabile care contribuie la succesul unui halterofil, si probabil ca unii antrenori ar avea o lista cu alte 5 greseli des intalnite in haltere. Privind lista de fata, poate fi vazuta ca un punct de plecare care sa te ajuta sa iti rafinezi tehnica si antrenamentele.

1) Pui accent prea mare pe exercitiile de asistenta

Pentru a atinge nivele cat mai inalte de performanta, cu risc minim de accidentari, halterofilii trebuie sa isi imbunatateasca constant tehnica. Asta inseamna ca baza antrenamentelor trebuie sa fie exercitiile clasice (smuls si aruncat), nu exercitiile de asistenta (suplimentare). La ramatul din picioare in stil olimpic, sportivul foloseste bratele sa ridice greutatea. La exercitiile olimpice, trebuie sa iti folosesti bratele ca sa te tragi sub bara ca sa o poti prinde. Daca volumul exercitiilor suplimentare de ramat in stil olimpic este prea mare relativ la exercitiile de baza, vei avea tendinta sa tragi greutatea cu bratele la smuls si aruncat, si astfel nu te vei putea trage suficient de rapid sub bara. Mai mult, antrenorii rusi au descoperit ca atunci cand se face acest exercitiu cu o greutate mai mare de 90% din forta maxima (forta cu care poti face o singura repetare corecta) - atat la priza de smuls sau de aruncat - tiparul miscarii se schimba in asa fel incat nu mai seamana cu cel al exercitiilor clasice (smuls si aruncat).

2) Te antrenezi prea intens pentru tehnica ta

In antrenamentele cu greutati nu practica te perfectioneaza, ci practica perfecta te perfectioneaza. In incercarea de a depasi recorduri personale, halterofilii deseori sacrifica tehnica pentru a putea face o repetare. De exemplu, pot lasa bratele sa se reindoaie cand ridica haltera deasupra capului sau isi rotunjesc lombarii la tragerea greutatilor sau punerea lor la piept. Una este sa permiti mici erori de tehnica la o competitie, ca sa poti ridica cat mai mult, si alta este sa nu te intereseze tehnica precara. Mai bine te concentrezi pe executia perfecta a exercitiilor de baza si de asistenta, decat sa te accidentezi si sa fii depunctat la concursuri. 

masa musculara pe cale naturala

3) Nu iti citesti jurnalul de antrenament

Nu este suficient doar sa scrii cat ridici intr-un jurnal de antrenament; trebuie sa scrii si cum te simti. De exemplu, daca ai facut un nou record personal la smuls si ti s-a parut usor, si te-ai gandit sa tragi spre tine haltera cand erai cu ea in partea de sus, noteaza asta. Astfel, in viitor, cand o sa te chinui la smuls, poti citit ce ai scris si sa aplici la antrenamentele actuale. Cauta si anumite trenduri. De exemplu, daca observi ca nu poti face aruncat a doua zi dupa un antrenament greu cu genuflexiuni, trebuie sa ajustezi volumul si intensitatea genuflexiunilor cand stii ca a doua zi ai exercitii olimpice.

4) Nu iti asculti corpul

Accidentarile sunt cele mai mari obstacole in calea progresului dar si mai rau este ignorarea accidentarilor. Daca peformantele iti sunt afectate din cauza problemelor de tendoane si ligamente investeste intr-o vizita la un kinetoterapeut sau chiropractician. Exista si remedei "facute acasa", precum rulari pe spuma sau stretching, care pot avea un impact major asupra sanatatii si perfromantelor. 

5) Nu mai vrei sa inveti

Exista multe variabile care contribuie la succesul in haltere, iar informatiile despre felul cum sa manipulezi aceste variabile este in continua modificare. Multi sportivi si antrenori adopta o anumita filozofie de antrenament si ignora complet ideile altor antrenori. De exemplu, chinezii sunt de parare ca femeile au nevoie de mai multe seturi de incalzire decat barbatii inainte de a incercat o ridicare maxima, si deseori fac cateva seturi de incalzire cu greutatea cu care vor incepe competitia. Daca progresul ti-a stagnat, deschide-ti mintea la noi idei!

Referinte

Articole din aceiasi categorie

ciclistii trebuie sa se antreneze cu greutati Antrenamente de forta pentru ciclisti Fa cateva antrenamente cu greutati pe saptamana si iti vei dezvolta permanent potentialul pe bicicleta. Este timpul ca ciclistii de toate nivelele sa imbratiseze antrenamentele cu greutati! 08 Feb, 2017
ce sa nu faci inainte sa mergi cu bicicleta 5 lucruri pe care nu trebuie sa le faci inainte de a merge cu bicicleta Vrei sa profiti la maxim de urmatoarea tura pe bicicleta? Evita aceste greseli de incepator. 04 Aug, 2016
Functioneaza mastile pentru antrenament Functioneaza mastile pentru antrenament? Mastile pentru antrenament, cele care simuleaza antrenamentele la mare altitudine, sunt la moda. Dar functioneaza ele cu adevarat? Merita sa investesti in asa ceva? 04 Apr, 2019
Metode de crestere a testosteronului la sportivi 10 modalitati de a creste testosteronul la orice sportiv Nivelele optime de testosteron sunt cruciale pentru conditia fizica, compozitia corpului si sanatatea oricarui sportiv, indiferent de disciplina in care activeaza. Din pacate nivelele scazute de testosteron fac ravagii si in randul sportivilor de performanta si in randul amatorilor. Iata cum poti rezolva aceasta problema. 18 Jan, 2017
Downhill - antrenament cu greutati in sala de forta pentru ciclistii extremi VIDEO! Antrenament cu greutati pentru Downhill Downhillul este un sport extrem facut cu bicicleta. Dar pentru a il putea practica in siguranta si cu placere, trebuie sa ai o conditie fizica de exceptie. 12 May, 2016
cum isi antreneaza strongman abdomenul Antrenamentul abdomenului pentru strongman In competitiile strongman abdomenul si toata zona mediana joaca un rol extrem de important. Un abdomen puternic determina forta intregului corp. Iata cum sa antrenezi eficient abdomenul pentru un fizic de strongman. 30 Mar, 2017
Urmareste-ne
pe facebook

Steroizi.ro - sursa ta de informatii pentru cele mai noi tehnici de antrenament,

cele mai bune planuri nutritionale si cele mai eficiente metode de slabire si definire.

Oricare ar fi scopul tau, noi iti punem la dispozitie uneltele de care ai nevoie pentru a iti construi corpul pe care il vrei.