Ciclism: reducera febrei musculare dupa sala

Publicat in

Stii deja ca pentru a fi un ciclist cat mai bun trebuie sa mergi si la sala de forta. Dar urasti febra musculara care apare dupa antrenamentele cu greutati. Iata cum sa reduci durerile pentru a nu iti fi afectate antrenamentele pe bicicleta.

Fie ca incluzi sala in antrenamente doar iarna sau faci sala tot timpul anului, un lucru este cert: dupa antrenamente picioarele iti sunt parca ca fideaua fiarta. De fiecare data cand introduci la antrenamente exercitii noi si facute neregulat, precum o faci cu exercitiile cu greutati, vei avea febra musculara. Este prefect normal. Face parte din ciclul avariilor musculare si vindecarii musculare care te face mai puternic si iti imbunatateste performantele pe bicicleta. 
Dar tinand cont de natura ciclismului, practicantii acestui sport sunt mai susceptibili la febra musculara cand incep sa mearga si la sala de forta.

In privinta ciclistilor, sala introduce stimuli destul de diferiti de sportul lor de baza. Antrenamentele cu greutati necesita forta si stabilitate in toate planurile de miscare, lucru diferit de cerintele liniare ale ciclismului. Ciclismul, prin contrast, are multe pozitii fixe - mainile stau pe ghidon, picioarele iti sunt clipsate de pedale si greutatea corpului sta pe sa. 

De ce apare febra musculara

Exista doua motive de baza pentru care apare febra musculara dupa ce mergi la sala: in primul rand acumularea de acid lactic, care creeaza un mediu acid in muschi. Acest acid lactic este generat mai ales de fibrele musculare de tip 2, un tip de fibre puternice, folosite cu precadere la antrenamentele cu greutati. Marea parte a acidului lactic este "spalat" din muschi in maxim 5 minute, dar reziduurile care raman pot cauza febra musculara; aceasta se duce de la sine in 12 ore. 

Al doilea motiv este responsabil de febra musculara resimtita a doua zi, numita si febra musculara cu debut intarzaiat: umflarea muschilor in interiorul fasciilor care ii inconjoara, ceea ce cauzeaza durere din cauza presiunii. 

Cand un muschi este supus avariilor sanatoase cauzate de exercitii fizice intense, apare o umflare locala. Aceasta umflare face ca muschiul si terminatiile nervoase din zona sa se apese de fasciile de care sunt inconjurati. Daca febra musculara dureaza mai mult de 48 de ore, inseamna ca te-ai antrenat prea intens. 

Cum invingi febra musculara

In primul rand, antrenamentele regulate cu greutati scad febra musculara resimtita. Dar exista si cateva lucruri pe care le poti face imediat pentru a reduce febra musculara.

In primul rand, fa stretching pentru muschii lucrati la finalul fiecarui antrenament. Si rularile pe spuma DUPA antrenamente sunt binevenite, acestea miscand mai bine sangele si evacuand acidul lactic acumulat in ei. 

Apoi sunt tehnicile de recuperare fizica precum masaje, acupunctura, fizioterapie, care promoveaza vindecarea tesuturilor, cresc fluxul sanguin si mobilizeaza fasciile musculare. Si din nou, cu cat mergi mai des la sala cu atat febra musculara resimtita va fi mai mica.

Referinte

Articole din aceiasi categorie

Ramai concentrat cand esti accidentat Ramai concentrat cand esti accidentat Accidentarile in sport sunt frecvente. Iar unele pot fi grave, tinandu-te pe tusa mult timp. Ce poti face in aceasta perioada pentru a ramane motivat? 10 Jul, 2019
masa musculara te transforma intr-un sportiv mai eficient Masa musculara te face un sportiv mai bun Este masa musculara un produs secundar al antrenamentelor de forta si conditionare facute de sportivi? Este masa musculara utila unui atlet si poate masa musculara incetini anumiti sportivi din diferite discipline sportive? Afla de aici! 20 Jul, 2017
exercitii care sa iti imbunatateasca prestanta la crossfit 8 exercitii pe care orice Crossfiter trebuie sa le faca CrossFit-ul presupune executia unor exercitii destul de hardcore, dar sunt unele exercitii de baza pe care multi crossfiteri le ignora si este o mare greseala. Daca practici CorssFit ar trebui sa incluzi cat mai des aceste 8 exercitii in antrenamentele tale. 24 Jan, 2018
Cum sa te antrenezi corect daca esti sportiv de performanta 3 metode de antrenament pe care sportivii le fac gresit Aceste trei metode foarte eficiente de antrenament sunt deseori implementate gresit de catre sportivi, fie ei de performanta sau amatori. Iata despre ce este vorba si cum se fac corect. 01 Mar, 2017
este nevoie de incalzire? Este nevoie de incalzire? Este nevoie ca sportivii sa se tot intinda si rasuceasca si sa petreaca atata timp cu incalzirea? Sau este ea supraapreciata? Nu este! Orice sportiv are nevoie de o incalzire buna. Iata si de ce. 08 Aug, 2018
Ciclisti profesionisti de urmarit pe strava 5 ciclisti profesionisti de urmarit pe Strava Strava este o aplicatie care iti inregistreaza turele cu bicicleta (si nu numai). Este folosita atat de amataori cat si de profesionisti, asa ca este ca o fereastra in turele, antrenamentele de echipa si viata de sportivi a unor ciclisti de renume. 20 Apr, 2016
Urmareste-ne
pe facebook

Steroizi.ro - sursa ta de informatii pentru cele mai noi tehnici de antrenament,

cele mai bune planuri nutritionale si cele mai eficiente metode de slabire si definire.

Oricare ar fi scopul tau, noi iti punem la dispozitie uneltele de care ai nevoie pentru a iti construi corpul pe care il vrei.