Ciclism: reducera febrei musculare dupa sala

Publicat in

Stii deja ca pentru a fi un ciclist cat mai bun trebuie sa mergi si la sala de forta. Dar urasti febra musculara care apare dupa antrenamentele cu greutati. Iata cum sa reduci durerile pentru a nu iti fi afectate antrenamentele pe bicicleta.

Fie ca incluzi sala in antrenamente doar iarna sau faci sala tot timpul anului, un lucru este cert: dupa antrenamente picioarele iti sunt parca ca fideaua fiarta. De fiecare data cand introduci la antrenamente exercitii noi si facute neregulat, precum o faci cu exercitiile cu greutati, vei avea febra musculara. Este prefect normal. Face parte din ciclul avariilor musculare si vindecarii musculare care te face mai puternic si iti imbunatateste performantele pe bicicleta. 
Dar tinand cont de natura ciclismului, practicantii acestui sport sunt mai susceptibili la febra musculara cand incep sa mearga si la sala de forta.

In privinta ciclistilor, sala introduce stimuli destul de diferiti de sportul lor de baza. Antrenamentele cu greutati necesita forta si stabilitate in toate planurile de miscare, lucru diferit de cerintele liniare ale ciclismului. Ciclismul, prin contrast, are multe pozitii fixe - mainile stau pe ghidon, picioarele iti sunt clipsate de pedale si greutatea corpului sta pe sa. 

De ce apare febra musculara

Exista doua motive de baza pentru care apare febra musculara dupa ce mergi la sala: in primul rand acumularea de acid lactic, care creeaza un mediu acid in muschi. Acest acid lactic este generat mai ales de fibrele musculare de tip 2, un tip de fibre puternice, folosite cu precadere la antrenamentele cu greutati. Marea parte a acidului lactic este "spalat" din muschi in maxim 5 minute, dar reziduurile care raman pot cauza febra musculara; aceasta se duce de la sine in 12 ore. 

Al doilea motiv este responsabil de febra musculara resimtita a doua zi, numita si febra musculara cu debut intarzaiat: umflarea muschilor in interiorul fasciilor care ii inconjoara, ceea ce cauzeaza durere din cauza presiunii. 

Cand un muschi este supus avariilor sanatoase cauzate de exercitii fizice intense, apare o umflare locala. Aceasta umflare face ca muschiul si terminatiile nervoase din zona sa se apese de fasciile de care sunt inconjurati. Daca febra musculara dureaza mai mult de 48 de ore, inseamna ca te-ai antrenat prea intens. 

Cum invingi febra musculara

In primul rand, antrenamentele regulate cu greutati scad febra musculara resimtita. Dar exista si cateva lucruri pe care le poti face imediat pentru a reduce febra musculara.

In primul rand, fa stretching pentru muschii lucrati la finalul fiecarui antrenament. Si rularile pe spuma DUPA antrenamente sunt binevenite, acestea miscand mai bine sangele si evacuand acidul lactic acumulat in ei. 

Apoi sunt tehnicile de recuperare fizica precum masaje, acupunctura, fizioterapie, care promoveaza vindecarea tesuturilor, cresc fluxul sanguin si mobilizeaza fasciile musculare. Si din nou, cu cat mergi mai des la sala cu atat febra musculara resimtita va fi mai mica.

Referinte

Articole din aceiasi categorie

Metode de crestere a testosteronului la sportivi 10 modalitati de a creste testosteronul la orice sportiv Nivelele optime de testosteron sunt cruciale pentru conditia fizica, compozitia corpului si sanatatea oricarui sportiv, indiferent de disciplina in care activeaza. Din pacate nivelele scazute de testosteron fac ravagii si in randul sportivilor de performanta si in randul amatorilor. Iata cum poti rezolva aceasta problema. 18 Jan, 2017
Downhill - antrenament cu greutati in sala de forta pentru ciclistii extremi VIDEO! Antrenament cu greutati pentru Downhill Downhillul este un sport extrem facut cu bicicleta. Dar pentru a il putea practica in siguranta si cu placere, trebuie sa ai o conditie fizica de exceptie. 12 May, 2016
redu febra musculara pentru a merge pe bicicleta mai bine Ciclism: reducera febrei musculare dupa sala Stii deja ca pentru a fi un ciclist cat mai bun trebuie sa mergi si la sala de forta. Dar urasti febra musculara care apare dupa antrenamentele cu greutati. Iata cum sa reduci durerile pentru a nu iti fi afectate antrenamentele pe bicicleta. 28 Mar, 2018
antrenament german pentru masa musculara dedicat luptatorilor Antrenamentul german de volum pentru sporturi de contact Greutatea este o chestiune foarte importanta pentru luptatori, fie ca vorbim de MMA, fie de box. Iata cum sa aplici antrenamentul german de volum cand ai nevoie sa castigi rapid cateva kilograme de masa musculara de calitate. 22 Feb, 2017
ce sa eviti cand faci exercitii olimpice pentru haltere Greseli in privinta exercitiilor olimpice Cateva din cele mai intalnite greseli in randul halterofililor sau celor care se antreneaza pentru a putea arunca sau smulge cat mai mult. 14 Feb, 2018
6 exercitii pentru partea inferioara care nu provoaca febra musculara in sezonul competitional 6 exercitii pentru partea inferioara care nu provoaca febra musculara in sezonul competitional Antrenamentele cu greutati ar trebui facute tot anul, de orice sportiv. Dar febra musculara care poate aparea in urma lor iti poate compromite antrenamentele specifice si competitiile. Iata 6 exercitii pentru partea inferioara care nu provoaca febra musculara, dar sunt foarte eficiente. 06 Feb, 2019
Urmareste-ne
pe facebook

Steroizi.ro - sursa ta de informatii pentru cele mai noi tehnici de antrenament,

cele mai bune planuri nutritionale si cele mai eficiente metode de slabire si definire.

Oricare ar fi scopul tau, noi iti punem la dispozitie uneltele de care ai nevoie pentru a iti construi corpul pe care il vrei.