Cel mai bun program de sprinturi pentru a slabi

Publicat in

Afla care este cea mai buna modalitate de a face sprinturi pentru a slabi intr-un ritm foarte rapid si a construi masa musculara. Aceste antrenamente nu dureaza deloc mult si sunt foarte eficiente, dar nu usor de facut.

Urmeaza un program de antrenamente cu sprinturi (cunoscute si ca "lansate") , scurt ca timp dar foarte intens, si vei slabi intr-un ritm foarte rapid, crescand si tonifiind si masa musculara. Cercetarile arata ca daca folosesti un protocol descrescator pentru sprinturi - 400 m, 300, m, 200 m, 100 m - vei produce un raspuns hormonal seminificativ, care promoveaza arderea grasimilor intr-un ritm alert si construirea de nou tesut muscular (sau, in cel mai rau caz, conservarea celui deja existent). 

In loc sa faci acelasi tip de sprinturi pentru 20-25 de minute, invata dintr-un studiu recent care a descoperit ca tot ce ai nevoie sunt doar cateva sprinturi facute la capacitate maxima.

Studiul a comparat un protocol de 4 sprinturi crescatoare (100, 200, 300 si 400 de metrii) cu unul de 4 sprinturi facute invers, descrescator. S-au monitorizat efectele celor doua protocoale asupra hormonilor, si subiectii studiului au fost atleti de elita. Intervalele de odihna au insumat in total 9 minute la ambele protocoale, cu 4 minute de odihna dupa sprintul de 400 de metrii, 3 minute de odihna dupa sprintul de 300 de metrii si doua minute de odihna dupa cel de 200 de metrii. 

Rezultatele au aratat ca ordinea descrescatoare a sprinturilor a produs urmatoarele rezultate si sportivii au perceput antrenamentul ca mai usor:

  • O eliberare mai mare de hormon de crestere si lactat in sange fata de protocolul crescator, indicand ca descresterea distantei sprinturilor este mai solicitanta pentru metabolism, ceea ce promoveaza mai mult arderea grasimilor.
  • O crestere semnificativ mai mare a testosteronului, aratand ca acest protocol este mai indicat pentru construirea de nou tesut muscular.
  • O eliberare mai mare de factor de crestere insulinic 1 (IGF-1) - un hormon care sporeste adaptarile musculare - aspect relevant avand in vedere ca un studiu anterior care folosise intervale constante de 250 m, dar mai putin intense, nu a dus la cresterea IGF-1.
  • O stimulare mai buna a axei hormon de crestere - IGF-1, aratand ca un timp mai lung de antrenament anaerob va avea un efect metabolic mai insemnat ceea ce se traduce prin mai mult tesut adipos ars.

Cel mai interesant aspect, chiar daca protocolul descrescator a fost mai solicitant pentru corp, participantii la studiu l-au perceput ca fiind mai usor, dandu-i 11 puncte la dificultate, fata de 13, cu cat l-au notat pe cel cu distante crescatoare. Sportivii au raportat ca faptul de a creste distantele de alergare, astfel incat cele mai grele de 300 si 400 metrii sa fie la final, a fost foarte greu de tolerat. 

Este un aspect extrem de important, principalul neajuns al antrenamentelor cu sprinturi fiind de ordin psihologic, provocarea mentala de a reusi sa treci peste durerea fizica resimtita. Durerea si disconfortul sunt accentuate in timpul unor astfel de sprinturi, mai ales ca pentru a avea beneficiile mentionate mai sus, sprinturile trebuie sa fie facute la capacitate maxima - sa alergi pe distanta respectiva cat de tare esti capabil! 

Deci, trebuie retinut ca a urma un protocol descrescator de sprinturi aduce avantaje metabolice mai mari si pare mai usor. Sa te antrenezi destept aduce rezultate mai bune decat sa te antrenezi doar intens. 

Referinte

Articole din aceiasi categorie

Nu ai timp d esport? fa aceste circuite scurte pentru a slabi si a arata mai bine Circuite rapide pentru a slabi Antrenamentele in circuit sunt populare in randul celor care nu au timp. Totodata, astfel de metode sunt o modalitate foarte buna de a arde grasimea in exces. 14 Feb, 2016
Antrenamentele cardiovasculare trebuie ciclizate pentru a avea un randament cat mai bun Ciclizarea antrenamentului cardiovascular Cand auzim cuvantul slabrie, automat ne gandim si la antrenamentele cardiovasculare. Programeaza aceste antrenamente prin rotatie pentru a manipula caile metabolice pentru rezultate garantate. 14 Feb, 2016
Slabeste rapid facand antrenamente cardiovasculare corecte Cardio pentru a slabi eficient Exercitiile cardiovasculare sunt unele din cele mai prost intelese si eronat folosite exercitii. In acesta rticol vom vorbi despre cea mai eficienta forma de cardio, si anume HIIT. 14 Feb, 2016
Alimente cu calorii negative mit sau realitate Alimente cu calorii negative: mit sau realitate? Alimentele cu calorii negative sunt cele al caror continut caloric este mai mic decat caloriile arse de corp pentru a le digera. Dar exista ele si in realitate sau este totul doar un mit nutritional? 19 Feb, 2020
otetul regleaza glicemia si te ajuta sa slabesti Un truc simplu pentru a iti imbunatati sensibilitatea la insulina si a slabi Daca vrei sa slabesti, cu cat esti mai sensibil la insulina cu atat ai sanse mai mari de reusita. Pur si simplu nu poti avea nivele mici de grasime si sanatate buna daca nu esti sensibil la insulina. Iata un truc simplu care contribuie la cresterea ei. 04 Aug, 2016
Obtine un penis mai mare slabind. Pierzi centimetrii, castigi centimetrii Pierderea in greautate si imbunatatirea conditiei fizice sunt importante din mai multe privinte, incluzand sanatatea, increderea in sine si chiar si pentru viata sexuala. 14 Feb, 2016
Urmareste-ne
pe facebook

Steroizi.ro - sursa ta de informatii pentru cele mai noi tehnici de antrenament,

cele mai bune planuri nutritionale si cele mai eficiente metode de slabire si definire.

Oricare ar fi scopul tau, noi iti punem la dispozitie uneltele de care ai nevoie pentru a iti construi corpul pe care il vrei.