3 inhibitori de miostatina

Publicat in

Miostatina este un factor care limiteaza cresterile musculare. Dar, noi cercetari au descoperit ca exista trei suplimente nutritive care ii pot diminua efectele.

Leucina, HMB si creatina, probabil ca toate cresc masa musculara prin proprietatile lor de a inhiba miostatina, o proteina care duce la atrofierea musculara. Cercetatori biomoleculari de la Universitatea Auburn din S.U.A. au scris despre asta in Jurnalul international al nutritiei sportive. Cercetatorii au facut experimente in vitro pe creatina, HMB si leucina si efectele pe care le au auspra celulelor musculare. 

Inhibitorii de miostatina

Celulele musculare isi incetinesc singure rata de crestere prin producerea proteinei miostatina. Prin dezactivarea acestei proteine, poti, mai mult sau mai putin, sa construiesti mai multa masa musculara si sa ai mai multa forta musculara, asa ca cercetatorii din intreaga lume cauta substante care sa blocheze actiunea miostatinei. 

Majoritatea cercetarilor in domeniu au fost facute de farmacologisti, dar exista si unele studii care nu au la baza medicamentele, ci stilul de viata si suplimentele nutritive, si cum influenteaza acestea miostatina si sintetizarea ei. De exemplu, acum 5 ani, cercetatori iranieni au raportat ca au reusit sa reduca productia de miostatina la sportivi axati pe forta musculara, prin administrarea de suplimente cu creatina.

Studiul

Cercetatorii au expus celule musculare tinere de tipul C2C12 la miostatina (MTSN) si la trei suplimente folosite in culturism: creatina (CrM), lecuina si HMB.
DM/CTL = grupul de control al celulelor, care nu au primit niciun tratament.

undefined

Rezultate

Ca rezultat al miostatinei, celulele musculare au produs mai putin MyoD, dar prezenta leucinei, creatinei si HMB, au corectat asta. MyoD este o molecula de semnalare anabolica, implicata in cresterea fibrelor musculare. Permite celulelor stem sa se ataseze de fibrele musculare. 

undefined

Leucina si HMB, dar mai ales creatina, au stimulat activitatea genei Mighty ("uriasa") din celulele musculare. Aceasta gena saboteaza activitatea miostatinei. Alt nume pentru gena Mighty este Akirin-1. Celulele musculare au format fibre musculare, dar prezenta miostatinei are un efect inhibitor. Leucina, HMB si, din nou, mai ales creatina, reduc efectul inhibitor. 

undefined

Pentru ca au vrut sa stie sigur daca gena Mighty este esentiala pentru cresterile musculare, cercetatorii au facut un alt experiemnet. De data asta au dezactivat gena Mighty folosind s-RNA. In celulele musculare in care s-a intamplat asta, mai putine fibre musculare au fost formate, decat in celulele musculare in care gena Mighty era activa. 

undefined

"Am demonstrat ca HMB, leucina si creatina monohidrat inverseaza efectele de atrofie induse de miostatina in miotuburi", noteaza cercetatorii . "Cauza probabila este actiunea independenta a fiecarui ingredient asupra expresiei mRNA a Akirin-1/Mighty. Mai mult, cercetarile noastre sugereaza ca in ciuda tratamentelor cu miostatina, tratamentul cu creatina monohidrat stimuleaza mRNA Akirin-1/Mighty ceea ce duce la un efect hipertrofic independent de sinteza proteinelor." 

"Mai multe studii ar trebui facute pentru a se vedea exact cum afecteaza HMB, leucina si/sau creatina, separat sau impreuna, expresia genei Akirin-1/Mighty. Si mai important, desi este evident ca gena Akirin-1/Mighty este necesara pentru mentinerea marimii miofibrelor, este nevoie de mai multe cercetari pentru a examina cum aceasta gena se raporteaza din punct de vedere mecanic la hipertrofia muschilor scheletici, in vivo".

Cu alte cuvinte, cercetatorii se intreaba daca leucina, HMB si creatina pot actiona sinergetic pentru a spori efectul de inhibare al miostatinei. Teoria este plauzibila daca se tine cont de faptul ca leucina si HMB stimuleaza cresterea musculara prin mecanisme diferite. 

Referinte

Articole din aceiasi categorie

creatina si cele mai importante beneficii ale sale Creatina: top 10 beneficii Creatina, regele tuturor suplimentelor nutritive si sportive! Si cu toate acestea multi inca nu stiu ce face si de ce ar trebui sa se suplimenteze cu ea. Gasesti aici 10 motive pentru a folosi creatina si cum sa profiti la maxim de ea. 13 Apr, 2016
Ghidul suplimentelor pentru culturistul natural Ghidul suplimentelor pentru culturistul natural Construieste masa musculara de calitate fara steroizi anabolizanti. Tot ce trebuie sa stie un culturist natural despre suplimentele sportive! 01 Apr, 2019
suplimente nutritive pentru cand te accidentezi facand sport Suplimente pentru refacerea dupa accidentari Accidentarile fac parte din sport. Dar este important sa te recuperezi corect si rapid, pentru a te putea antrena cat mai curand si cat mai eficient, fara sechele. Progresele tale viitoare depind de asta! 11 Sep, 2017
suplimente nutritive pentru energie mai multa cand faci sport Suplimente pentru cresterea energiei Exista un supliment pentru orice. Iar a avea energie la antrenamente si pentru a fi activ toata ziua este extrem de important. Iata cateva din cele mai bune suplimente nutritive pentru a avea energie si a fi cat mai activ. 31 Jul, 2017
Cafeina este o fata ieftina Cafeina este o fata ieftina Cafeina se gaseste in mai toate pre-workouturile date pe gat de cei care merg la sala. Asta pe langa cafelele pe care le beau de-a lungul zilei. Dar este ea utila pentru cineva care vrea muschi mai mari? 07 Jan, 2019
Suplimente sportive pentru masa musculara 7 suplimente pentru accelerarea cresterii musculare Suplimentele nutritive din acest articol nu sunt toate obligatorii pentru a avea progrese, dar te pot ajuta sa faci pasul in fata la care visezi. Un articol scurt, si la obiect! 14 Feb, 2016
Urmareste-ne
pe facebook

Steroizi.ro - sursa ta de informatii pentru cele mai noi tehnici de antrenament,

cele mai bune planuri nutritionale si cele mai eficiente metode de slabire si definire.

Oricare ar fi scopul tau, noi iti punem la dispozitie uneltele de care ai nevoie pentru a iti construi corpul pe care il vrei.