3 inhibitori de miostatina

Publicat in

Miostatina este un factor care limiteaza cresterile musculare. Dar, noi cercetari au descoperit ca exista trei suplimente nutritive care ii pot diminua efectele.

Leucina, HMB si creatina, probabil ca toate cresc masa musculara prin proprietatile lor de a inhiba miostatina, o proteina care duce la atrofierea musculara. Cercetatori biomoleculari de la Universitatea Auburn din S.U.A. au scris despre asta in Jurnalul international al nutritiei sportive. Cercetatorii au facut experimente in vitro pe creatina, HMB si leucina si efectele pe care le au auspra celulelor musculare. 

Inhibitorii de miostatina

Celulele musculare isi incetinesc singure rata de crestere prin producerea proteinei miostatina. Prin dezactivarea acestei proteine, poti, mai mult sau mai putin, sa construiesti mai multa masa musculara si sa ai mai multa forta musculara, asa ca cercetatorii din intreaga lume cauta substante care sa blocheze actiunea miostatinei. 

Majoritatea cercetarilor in domeniu au fost facute de farmacologisti, dar exista si unele studii care nu au la baza medicamentele, ci stilul de viata si suplimentele nutritive, si cum influenteaza acestea miostatina si sintetizarea ei. De exemplu, acum 5 ani, cercetatori iranieni au raportat ca au reusit sa reduca productia de miostatina la sportivi axati pe forta musculara, prin administrarea de suplimente cu creatina.

Studiul

Cercetatorii au expus celule musculare tinere de tipul C2C12 la miostatina (MTSN) si la trei suplimente folosite in culturism: creatina (CrM), lecuina si HMB.
DM/CTL = grupul de control al celulelor, care nu au primit niciun tratament.

undefined

Rezultate

Ca rezultat al miostatinei, celulele musculare au produs mai putin MyoD, dar prezenta leucinei, creatinei si HMB, au corectat asta. MyoD este o molecula de semnalare anabolica, implicata in cresterea fibrelor musculare. Permite celulelor stem sa se ataseze de fibrele musculare. 

undefined

Leucina si HMB, dar mai ales creatina, au stimulat activitatea genei Mighty ("uriasa") din celulele musculare. Aceasta gena saboteaza activitatea miostatinei. Alt nume pentru gena Mighty este Akirin-1. Celulele musculare au format fibre musculare, dar prezenta miostatinei are un efect inhibitor. Leucina, HMB si, din nou, mai ales creatina, reduc efectul inhibitor. 

undefined

Pentru ca au vrut sa stie sigur daca gena Mighty este esentiala pentru cresterile musculare, cercetatorii au facut un alt experiemnet. De data asta au dezactivat gena Mighty folosind s-RNA. In celulele musculare in care s-a intamplat asta, mai putine fibre musculare au fost formate, decat in celulele musculare in care gena Mighty era activa. 

undefined

"Am demonstrat ca HMB, leucina si creatina monohidrat inverseaza efectele de atrofie induse de miostatina in miotuburi", noteaza cercetatorii . "Cauza probabila este actiunea independenta a fiecarui ingredient asupra expresiei mRNA a Akirin-1/Mighty. Mai mult, cercetarile noastre sugereaza ca in ciuda tratamentelor cu miostatina, tratamentul cu creatina monohidrat stimuleaza mRNA Akirin-1/Mighty ceea ce duce la un efect hipertrofic independent de sinteza proteinelor." 

"Mai multe studii ar trebui facute pentru a se vedea exact cum afecteaza HMB, leucina si/sau creatina, separat sau impreuna, expresia genei Akirin-1/Mighty. Si mai important, desi este evident ca gena Akirin-1/Mighty este necesara pentru mentinerea marimii miofibrelor, este nevoie de mai multe cercetari pentru a examina cum aceasta gena se raporteaza din punct de vedere mecanic la hipertrofia muschilor scheletici, in vivo".

Cu alte cuvinte, cercetatorii se intreaba daca leucina, HMB si creatina pot actiona sinergetic pentru a spori efectul de inhibare al miostatinei. Teoria este plauzibila daca se tine cont de faptul ca leucina si HMB stimuleaza cresterea musculara prin mecanisme diferite. 

Referinte

Articole din aceiasi categorie

suplimente cu bcaa cand urmezi o dieta low carb BCAA pentru masa musculara si slabire cand urmezi o dieta low-carb Daca vrei sa construiesti masa musculara si sa arzi grasime in acelasi timp este nevoie de o dieta low-carb, ceea ce inseamna si rezerve mici de glicogen. Pentru a te putea antrena cat mai eficient si a avea rezultate in aceasta stare ai nevoie sa te suplimentezi cu BCAA. 28 Aug, 2017
trebuie creatina ciclizata pentru a fi eficienta? Trebuie sa ciclizezi creatina? Creatina fiind cel mai cunoscut si utilizat supliment alimentar din culturism, este firesc ca lumea sa se intrebe cat timp si cum ar trebui sa o foloseasca. Raspunsul la intrebarea daca ar trebui ciclizata creatina il gasiti in acest articol. 14 Feb, 2016
suplimente sa te recuperezi dupa antrenamentele Cele mai bune suplimente pentru recuperarea dupa antrenamente Recuperarea dupa antrenamente este factorul cel mai important in determinarea progreselor tale. Iata ce suplimente te ajuta sa te recuperezi mai eficient pentru a iti atinge cu usurinta obiectivele si a avea mai putina febra musculara. 03 Apr, 2017
Cea mai ieftina cale de a iti creste testosteronul Cea mai ieftina cale de a iti creste testosteronul Daca iti place sa faci sport trebuie sa afli despre beneficiile pe care ti le pot aduce probioticele! 10 Feb, 2020
prohormoni 1 Prohormoni pt. 1 Multi au auzit de prohormoni, dar putini stiu exact ce sunt, cum se folosesc si mai ales unde anume se incadreaza, la suplimente sau la substante interzise in sport. Ne-am gandit ca printr-o serie de articole sa facem putina lumina in acest subiect controversat. 14 Feb, 2016
Ar trebui sa consumi proteine inainte de culcare Ar trebui sa consumi proteine inainte de culcare? Ar trebui sa consumi proteine inainte sa te bagi la somn si daca da, ce fel de proteine ar optimiza cresterile musculare? Citeste totul aici! 25 Nov, 2019
Urmareste-ne
pe facebook

Steroizi.ro - sursa ta de informatii pentru cele mai noi tehnici de antrenament,

cele mai bune planuri nutritionale si cele mai eficiente metode de slabire si definire.

Oricare ar fi scopul tau, noi iti punem la dispozitie uneltele de care ai nevoie pentru a iti construi corpul pe care il vrei.