Steroizii anabolizanti ofera avantaje in sporturile de forta ani dupa incetarea folosirii lor

Publicat in

Folosirea steroizilor anabolici si androgeni, precum si a hormonilor de crestere, pentru imbunatatirea performantelor sportive, este o practica folosita des, mai ales in sporturile care necesita mai multa forta decat anduranta.

Folosirea steroizilor anabolici si androgeni, precum si a hormonilor de crestere, pentru imbunatatirea performantelor sportive, este o practica folosita des, mai ales in sporturile care necesita mai multa forta decat anduranta. Un astfel de sport este si power liftingul.

O echipa de cercetatori a studiat impactul steroizilor anabolici asupra unor power lifteri, la ani dupa ce sportivii au incetat folosirea lor. Acestia au constata ca desi nu au ramas dovezi fizice ale steroizilor in organism, modificarile din umeri si cvadricepsi, inca dadeau un important avantaj sportivilor, chiar si dupa ani.

Powerliftingul este un sport de forta, necesitand o haltera incarcata de greutati, cu care se executa 3 repetari din fiecare dintre urmatoarele: genuflexiuni, indreptari si impins din culcat. Power lifterii pun accent in special pe forta, ceea ce se bazeaza pe muschi cat mai mari. Organismul dispune de 3 tipuri de firbe musculare: tipul I, tipul IIA si tipul IIB. Tipul I este cea mai slaba si cea mai inceata, dar are cea mai mare anduranta. Tipul IIA este mai puternica si mai rapida, dar are o anduranta foarte scazuta. Muschii umani sunt facuti dintr-un continuum de astfel de fibre. In cazul power lifterilor, tipul IIB de fibre, este cel mai utilizat, fiind cel mai puternic. Folosirea steroizilor anabolizanti pot adauga mai multi nuclei muschilor, marind densitatea acestor fibre.

Cercetatorii au examinat doua grupe musculare: vastus lateralis, un muschi care face parte din cvadriceps, si trapezul. Aceste doua grupe musculare sunt cheie pentru un power lifter.

Au fost examinati ptin comparatie, trei grupuri de power lifteri. Din prima grupa faceau parte 7 power lifteri care folosisera steroizi ani la rand dar incetasera administrarea lor cu mult timp in urma (PREV). Intr-un alt grup erau power lifteri care nu folosisera niciodata steroizi (P); iar in ultimul grup erau power lifteri care foloseau in acel moment steroizi (PAS). S-a examinat dispunerea si numarul fibrelor musculare, numarul nucleilor din muschi, numarul celulelor satelit, etc.

S-a descoperit ca dupa ani de la incetarea folosirii sterozilor anabolizanti, fara antrenamente de forta, numarul fibrelor si a nucleilor din muschi sunt la fel ca in cazul celor care se antreneaza activ si intens, iar la muschiul trapezului, au descoperit ca acestea sunt in numar mai mare chiar decat la cei care se antreneaza si folosesc steroizi.

Aceasta arata ca, desi s-a intrerupt administrarea lor, steroizii anabolizanti pot aduce avantaje si beneficii in ceea ce privetse forta si masa musculara, si la foarte mult timp dupa. Aceste beneficii se manifesta in special printr-o crestere a sintezei proteinelor, ceea ce duce la acumularea de masa musculara mult mai rapida. Asa ca cineva care face o pauza mare de la antrenamente, si care a folosit anterior steroizi anabolizanti, va avea or evenire mult mai rapida decat cineva care nu a folosit niciodata steroizi anabolizanti.

Prin aceste articol nu incurajam folosirea steroizilor anabolizanti, si aceste informatii nu au rol medical, de diagnostic sau tratament.

 

Referinte

Articole din aceiasi categorie

remedii pentru dureri umeri la sala de forta Cum sa rezolvi durerile de umeri cand impingi Te dor umerii cand impingi pentru piept sau deltoizi? Nu esti singurul! Iata cinci modalitati destepte de a te antrena eficient atunci cand ai umerii accidentati. 29 Nov, 2016
9 reguli de conduita in sala de forta 9 reguli de conduita in sala de forta Sala este sanctuarul tau. Poarta-te frumos cand esti in ea si vei avea o karma buna, cu progrese bune. Poarta-te urat si iti vei strica "karma muschilor". 15 Jan, 2019
Masa musculara mai mare asociata cu risc mai scazut de mortalitate Masa musculara mai mare asociata cu risc mai scazut de mortalitate Culturistii si cei care urmaresc sa isi creasca masa musculara au si un motiv legat de sanatate, pe langa aspectul fizic: masa musculara mai mare este asociata cu un risc mai mic de a muri de boli de inima. 18 Aug, 2016
se pot crea mai multe fibre musculare prin antrenamente? Poti crea mai multe fibre musculare? Cand spui ca iti cresti masa musculara, de fapt iti ingrosi fibrele musculare deja existente (hipertrofie). Dar exista si un fenomen mai rar, de a crea mai multe fibre musculare (hiperplastie). Poate hiperplastia fi atinsa de oricine? 25 Apr, 2017
Cand este cel mai bine sa te antrenezi Cel mai bun moment din zi pentru a face antrenamentele In acest articol amplu vom discuta despre cele mai bune momente din zi pentru a face antrenamentele cu greutati in functie de cronotipul tau, dar si despre cele mai bune momente pentru a face antrenamentele aerobice, si daca a face sport dimineata pe stomacul gol chiar te ajuta sa slabesti mai repede. 19 Jul, 2016
Cum te ajuta culturismul sa faci un sex mai calitativ Despre sex si culturism In ce mod ne afecteaza sexul performantele sportive si ne poate el ajuta sa avem un corp mai bun si sa fim mai sanatosi, atat fizic cat si mental? 14 Feb, 2016
Urmareste-ne
pe facebook

Steroizi.ro - sursa ta de informatii pentru cele mai noi tehnici de antrenament,

cele mai bune planuri nutritionale si cele mai eficiente metode de slabire si definire.

Oricare ar fi scopul tau, noi iti punem la dispozitie uneltele de care ai nevoie pentru a iti construi corpul pe care il vrei.