Nu ridica greutati in adidasi de alergare

Publicat in

Spune NU antrenamentelor cu greutati facute in adidasi de alergare. Iata de ce nu este ideal sa faci antrenamente cu greutati purtand adidasi conceputi pentru alergare.

Daca ar fi sa ofer un sfat general majoritatii celor care merg in salile de fitness ar fi acesta: nu mai purtati adidasi de alergare cand ridicati greutati, la exercitii precum genuflexiuni, indreptari, fandari, etc. 

Adidasii de alergare sunt misto! Toata lumea are macar o pereche (si da, daca iesi in oras cu o pereche de adidasi de alergare dedicata, esti cam taran!). Dar stii ce trebuie sa faci in adidasii de alergare? Sa alergi! Adidasii de alergare au fost conceputi special pentru...a alerga in ei! Cu toate acestea, adidasii de alergare au devenit adidasi pentru orice scop in sala de forta. 

In primul rand adidasii buni de alergare nu sunt ieftini, si pe buna dreptate. Au caracteristici speciale concepute pentru a face alergarea mai comoda, sigura si eficienta. Si nu sunt deloc utili pentru exercitii care nu implica alergatul, precum genuflexiuni, indreptari, fandari, urcari pe scarita, etc. 

Caracteristicile adidasilor de alergare care NU te ajuta sa ridici greutati

  1. Amortizarea. Adidasii de alergare sunt buni pentru alergare pentru ca sunt elastici si amortizeaza socurile la contactul cu solul. De asemena, sunt si usor pufosi, lasand loc piciorului sa se miste usor in ei pentru a face fata schimbarilor din teren precum pietre, denivelari, lemne, sau orice modificare de structura a terenului. 
  2. Forma. Designul si forma adidasilor de alergare sunt facute pentru a iti mentine piciorul in miscare. Au partea de jos usor curbata si degetele inaltate pentru a te ajuta sa rulezi talpa pe sol mai usor. 

Aceste doua aspecte sunt grozave pentru alergat, dar exact opusul a ceea ce vrei atunci cand ridici greutati. Vrei un suport cand mai stabil la contactul cu solul, dar si ca toata talpa sa poata impinge ferm in podea. Adidasii de alergare nu sunt conceputi pentru a oferi stabilitatea si suportul necesar cand ridici greutati.

Ce se poate intampla rau?

Cand faci genuflexiuni, indreptari, fandari sau alte exercitii care necesita stabilitate pe sol, piciorul ti se misca in interiorul adidasului si chiar tot adidasul se misca. Te vei misca dintr-o parte in alta si uneori chiar fata-spate. Aceste miscari ale piciorului sunt grozave cand alergi dar deloc bune cand ai o greutate mare pe tine. Daca corpul trebuie sa munceasca si pentru a isi gasi echilibrul, pierzi din putere si devii mai slab

Dar este si periculos! Daca simti disconfort in genunchi dupa ce faci genuflexiuni sau fandari, asculta! Sa faci aceste exercitii in adidasi de alergare poate cauza aducerea genunchilor catre interior (unul spre altul) , intr-o pozitie unde presiunea pe ei este foarte mare, ceea ce creste riscul de accientari. 

Ce ar trebui sa porti? 

Cand faci exercitii cu greutati care necesita buna stabilizare pe sol vrei sa ai in picioare incaltari care iti ofera un suport cat mai bun. Talpa tare si dreapta si suport bun pe margini. Cu cat este mai stabil adidasul cu atat poti canaliza energia muschilor mai bine si sa ridici mai mult, in loc sa pierzi o parte din energie in stabilizarea articulatiilor. 

Nu spun ca trebuie sa te duci sa iti cumperi incaltari specializate pentru haltere sau greutati (desi daca ai de gand sa iei in serios antrenamentele cu greutati, ar fi o idee buna). Spun doar sa nu mai porti adidasi de alergare mai ales cand lucrezi cu greutati ceva mai mari. Cauta adidasi de cross-training care au talpa solida si plata; s-ar putea sa vezi ca ai o forta mai mare decat credeai. 

Referinte

Articole din aceiasi categorie

Supraantrenamentul sistemului nervos  - un fenomen foarte periculos Cum sa combatem supraantrenarea sistemului nervos central Supraantrenamentul sistemului nervos central (SNC) este cel putin la fel de grav ca si supraantrenamentul sistemului muscular. 14 Feb, 2016
sfaturi despre cum sa cresti eficienta antrenamentelor la sala de forta 10 sfaturi pentru imbunatatirea antrenamentelor de forta Te duci la sala doar ca sa te duci la sala, fara a deveni mai puternic si mare? Inseamna ca undeva gresesti. Pune putin efort in antrenamentele tale si urmeaza sfaturile de aici pentru a progresa cat mai rapid. 17 Oct, 2017
9 reguli de conduita in sala de forta 9 reguli de conduita in sala de forta Sala este sanctuarul tau. Poarta-te frumos cand esti in ea si vei avea o karma buna, cu progrese bune. Poarta-te urat si iti vei strica "karma muschilor". 15 Jan, 2019
mai poti construi masa musculara pe masura ce imbatranesti? Mai poti construi masa musculara pe masura ce imbatranesti? Cand ai 18-20 ani si tragi de fiare, totul ti se pare posibil. Dar pe masura ce inaintezi in varsta, mai poti construi la fel de multa masa musculara? Afla raspunsul surprinzator de aici! 20 Oct, 2020
circuitele cu greutati pot afecta masa musculara Iti sunt afectate cresterile musculare de circuitele cu greutati? Antrenamentele de tip circuit sunt grozave cand vrei sa slabesti. Sunt folosite chiar si pentru acumularea de masa musculara. Dar sunt cu adevarat utile pentru asta sau din contra, pot afecta negativ cresterile musculare? 07 Nov, 2017
Poti construi masa musculara fara sala? Poti construi masa musculara fara sala? O intrebare foarte des pusa in timpul acesti pandemii. Toti se intreaba daca este posibil ca iti maresti masa musculara doar cu greutatea corpului, benzi elastice si eventual cateva perechi de gantere. Raspunsul aici! 27 Apr, 2020
Urmareste-ne
pe facebook

Steroizi.ro - sursa ta de informatii pentru cele mai noi tehnici de antrenament,

cele mai bune planuri nutritionale si cele mai eficiente metode de slabire si definire.

Oricare ar fi scopul tau, noi iti punem la dispozitie uneltele de care ai nevoie pentru a iti construi corpul pe care il vrei.