Despre sex si culturism

Publicat in

In ce mod ne afecteaza sexul performantele sportive si ne poate el ajuta sa avem un corp mai bun si sa fim mai sanatosi, atat fizic cat si mental?

Fiintele umane sunt fiinte sexuale! Psihiatrul austriac Sigmund Freud, credea ca sexualitatea si forta sexuala sunt bazele sufletului uman si determina comportamentul uman. Dar poate viata sexuala imbunatati sistemul imunitar? Poate viata sexuala imbunatati calitatea vietii? Si mai important in cazul de fata, poate viata sexuala sa ajute la imbunatatirea functiilor fizice -  inclusiv performantele sportive - prin marirea masei musculare? Raspunsul la toate acestea este: DA!

Multi atleti de performanta, dar si oameni obisnuiti iubitori de activitate fizica, au intrebari legate de sex, si de modul cum afecetaza acesta viata sportiva. Ar trebui un sportiv sa se abtina cu o seara inainte de o mare competitie? Sau, din contra? Activitatea sexuala creste sau descreste nivelele de testosteron? Raspunsurile la aceste intrebari se gasesc deja in literatura de specialitate. In acest articol o sa analizam ultimele cercetari legate de practica sexuala in corelatie cu programele de antrenament sportive.
Legatura dintre sex si functiile endocrine abia a inceput a fii stuidata de catre mediul academic.

Sexul si sistemul imunitar

Studiile recente au aratat ca exista fluctuatii hormonale dupa ejaculare, si ca ejacularea ajuta la cresterea nivelelor de adrenalina, prolactina si "celulelor criminale". Acest studiu este primul care da o explicatie efectelor benefice ale ejacularii in ceea ce priveste sistemul imunitar.

Activitatea sexuala ajuta si la eliberarea de dopamina. Dopamina este o monoamina si un neurotransmitator simplu, cu rol in sinteza si eliberarea adrenalinei. Cresterea ritmului cardiac in urma excitarii sexuale se datoreaza efectului dopaminei asupra eliberarii de adrenalina. Dopamina joaca un rol in comportamentul de dependenta legat de placeri, fiind un hormon al "starilor de bine".

Sexul si cancerul de prostata

Cancerul de prostata afecetaza aproximativ 70% din barbatii cu varste peste 65 de ani. In trecut se credea ca ejacularile dese cresc sansele cancerului de prostata. Dar noile cercetari au respins aceasta idee, demonstrand ca , din contra, ejacularile dese, mai ales la varstele cuprinse intre 20 si 30 de ani, reduc mult riscul de cancer la prostata. Ejacularea protejeaza de cancer prin curatarea prostatei de lichidul seminal care poate contine ADN cancerigen.

Sexul si sanatatea inimii

O buna sanatate a inimii este esentiala pentru orice sportiv, sau pentru oricine practica un sport, fie amator sau profesionit. Inima pompeaza sange oxigenat organelor si muschilor. O sanatate subreda a inimii duce la anduranta scazuta, stagnarea cresterilor musculare, etc.



O alta cauza care afecetaza inima este si obezitatea (cu toate celelate afectiuni cu care vine). Dar, s-a demonstrat, ca excitarea sexuala stimuleaza adrenalina si termogeneza (arderea grasimilor). Adrenalina intra in depozitele de grasimi pentru energie, iar asta explica de ce activitatea sexuala este asociata cu un corp suplu.

Profilul testosteronului

Testosteronul este responsabil pentru cresterea musculra, iar in lipsa lui aceasta crestere nu are loc. In consecinta, sportivii se chinuie mult sa isi creasca nivelele de testosteron. Acestia pot folosi o gama variata de ierburi, vitamine, mionerale, prohormoni, steroizi anabolizanti si androgeni, pentru a-si mari nivelele de testosteron din sange, si astfel a imbunatati performantele sportive.

Suplimentele nutritionale pot fii eficiente in alterarea nivelelor hormonale, dar in timp acestea isi peird efectul, pentru ca organismul se adapteaza la actiunea lor.
 
Cresterea nivelelor de testosteron in mod natural se face prin antrenament solid, nutritie buna si protocoale sexuale. Despre efectele antrenamentelor, nutritiei si suplimentatiei asupra nivelelor de testosteron se stiu multe, de mult timp. Dar rolul sexului in aceasta ecuatie abia a inceput a fii studiat.

Cercetatorii chinezi, au desfasurat un studiu in 2003, in care 28 de barbati au fost pusi sa se abtina de la ejaculare o perioada de o saptamana. Participantii au fost testati zilnic pentru deviatii ale nivelelor de testosteron serice. Acest studiu a fost primul care a masurat influenta ejacularii asupra nivelelelor serice de testosteron. Iar rezultatele sunt provocatoare!

Rezultatele obtinute au fost: abtinerea de la ejaculare pe o perioada de 6 zile nu a modificat cu nimic nivelele de testosteron; in a 7-a zi nivelel de testosteron au crescut cu 145,7% si au scazut dramatic in a opta zi. Cercetatorii cred ca acesta descrestere masiva in a opta zi se datoreaza feedback-ului negativ al hormonului luteinizant. Acest hormon este indispensabil producerii de testosteron, si el dicteaza cantitatea de testosteron liber din sange.

volum sperma

Mai pe scurt, prin acest studiu s-a demonstrat stiintific ca frecventa activitatii sexuale are un impact mare asupra nivelelor de testosteron. Prin amanarea ejacularii timp de 7 zile, nivelele tetsosteronului au crescut cu mult. Acesta crestere este foarte eficienta in cresterea tesutului musculare si recuperare.

Un protocol hormonal

Descoperirile stiintifice sunt bune atunci cand pot fii puse in palicare in viata de zi cu zi. Iata mai jos cum putem beneficia de ultimele descoperiri facute in acest domeniu:

1. Pentru ca nivelele de testosteron sunt reduse in prezenta insulinei, masa de dinainte de antrenament ar trebui sa fie alcatuita din lipide si proteine - ambele avand impact neglijabil asupra secretiei de insulina.

2. S-a aratat ca nivelele de testosteron cresc ca raspuns la un stimul sexual. Asa ca, un sportiv poate beneficia inainte de antrenament de expunerea la un stimul sexual. Astfel se poate antrena avand o agresivitate cerscuta si nivele de testosteron mai mari.

3. Dupa antrenament, trebuie consumata o bautura proteica alaturi de ulei de in sau de masline. Grasimile faciliteaza trecerea hormonilor sexuali prin peretii celulelor.

4. La o ora dupa antrenament, sportivul ar trebui sa ajunga la ejaculare. Asta va duce la o crestere a "celulelor criminale", intarind sistemul imunitar si grabind recuperarea. Cresterea acestor celule va preveni supraantrenamentul.

Se poate folosi si o abstinenta sexuala timp de sapte zile, pentru a beneficia de nivele crescute de testosteron intr-o zi la alegere (o competitie, ziua cu cel mai greu antrenament, etc.). Daca se face astfel, ejacularea trebuie sa aiba loc in a 7-a zi, dupa antrenament sau competitie, pentru a preveni caderea mare de testosteron din a 8-a zi.

Fluctuatiile naturale de testosteron pot fii manipulate numai in contextul unui antrenament si unei alimentatii corecte. Daca acestea sunt incorecte, si daca nivelele de insulina si estrogen cresc, cele de testosteron, hormon de crestere si IGF-1, scad.

Activitatea sexuala face parte din viata noastra, si poate fii folosita in avantajul nostru in ceea ce priveste performantele sportive. Protocoalele de mai sus pot fii aplicate de oricine, si vor fii cu siguranta de folos. Pentru cei care folosesc steroizi anabolizanti, aceste protocoale nu se aplica, productia proprie de testosteron fiind oricum suprimata, iar nivelele ale acestui hormon in sange sunt aduse exogen, asa ca viata sexuala nu afecteaza performanta sportiva (nici in rau, nici in bine) in cazul lor.

Referinte

Articole din aceiasi categorie

nu te comporta asa in sala de forta 10 semne ca esti un fraier care face de ras antrenamentele la sala Daca faci aceste 10 lucruri in sala de forta ar trebui sa fii dat afara si interzis pe viata. Nu fa de ras antrenamentele cu greutati! 19 Sep, 2017
Cum combati crampele musculare Prevenirea si tratarea crampelor musculare Daca ai avut crampe musculare, stii cat de neplacute sunt. Noi te vom invata cum sa scapi de ele. Daca nu ai avut, cu atat mai bine. Te vom invata cum a te feresti si pe viitor de ele. 14 Feb, 2016
sacrifiicile facute pentru a ajunge un culturist de top Culturisti mari si morti Exista un pret suprem de platit in culturismul profesionist de nivel inalt? Culturismul de categorie grea este un sport foarte nesanatos. Scopul sunt muschii, nu sanatatea! Iata la ce riscuri se expune un astfel de sportiv. 15 Nov, 2016
Refacerea dupa antrenamente - cel mai neglijat aspect al antrenamentelor cu greutati Refacerea dupa antrenamente - cel mai neglijat aspect al antrenamentelor cu greutati Antrenamentele sunt fundatia unui corp bine cladit, dar calitatea procesului de refacere de dupa antrenamente dicteaza cat de rapid si in siguranta iti atingi obiectivele. 26 Mar, 2019
ce trebuie sa faci si ce nu cand executi genuflexiuni 4 mituri despre genuflexiuni Genuflexiunile reprezinta cel mai bun exercitiu pe care il poti face, pentru a avea masa musculara si forta. Dar exista si multe mituri legate de ele. Iata care este adevarul despre utilizarea corecta a genuflexiunilor. 05 Jun, 2018
Cele 30 de minciuni ale culturismului - ce este adevarat si ce nu in culturism Cele 30 de minciuni ale culturismului Culturismul este un sport foarte raspandit si practicat de multi la nivel amator, pentru a arata mai bine si a fii in forma. Fiind atat de popular, este normal sa fie inconjurat de o multime de mituri, unele din ele minciuni in toata regula. Afla adevarul despre minciunile din culturism si nu te lasa amagit. 14 Feb, 2016
Urmareste-ne
pe facebook

Steroizi.ro - sursa ta de informatii pentru cele mai noi tehnici de antrenament,

cele mai bune planuri nutritionale si cele mai eficiente metode de slabire si definire.

Oricare ar fi scopul tau, noi iti punem la dispozitie uneltele de care ai nevoie pentru a iti construi corpul pe care il vrei.