Lupta cu inflamatiile prin acesti pasi simplii

Publicat in

Distruge inflamatia cronica pentru a te simtii mai bine, a avea performante mai bune in sala de forta, a fi mai sanatos si a arata mai bine. Iata cum!

Inflamatiile sunt prima reactie a corpului la accidentari sau infectii. Inflamatiile acute sunt normale si fac parte din viata. Beneficiul pe care il aduc umflarea si disconfortul temporar este permiterea aducerii unui numar mare de celule imunitare intr-o anumita zona unde este nevoie de ele pentru a omori microorganismele invadatoare si pentru a se incepe procesul de vindecare.

Inflamatiile care insotesc antrenamentele intense sunt si ele bune. Astfel de raspunsuri inflamatorii sunt normale si sunt implicate in orice, de la vindecarea unei taieturi pana la repararea muschilor. Dar ce se intampla cand inflamatiile devin cronice in loc de acute?

Inflamatii cronice

Inflamatioile cronice sunt sistemice (afecteaza tot corpul) si duc la dureri articulare si musculare. Iar in cazurile foarte grave pot duce la probleme de inima si rezistenta la insulina. Majoritatea bolilor degenerative si chiar cancerul pornesc de la inflamatiile cronice. Ideea este ca inflamatia cronica duce la scaderea performantelor si, mai grav, probleme serioase de sanatate.

 slabeste cu acai

10 metode de a reduce inflamatiile

1. Echilibreaza acizii grasi esentiali. Scapa de orice ulei rafinat si de orice ulei vegetal cu porumb, sofranel, floarea soarelui si alte uleiuri foarte bogate in omega-6. Mananca mai mult peste provenit din ape reci sau foloseste capsule cu ulei de peste. Somonul salbatic, sardinele si heringul sunt surse excelente de omega-3 fiind si sarace in mercur. Daca iti este teama de mercur si metale grele mananca nuci braziliene zilnic. Seleniul din ele se elaga de mercucur si il inactiveaza.
2. Limiteaza carbohidratii rafinati. Zaharurile rafinate cresc nivelele de insulina, ceea ce nu este catastrofic, dar a face asta in mod repetat poate duce la inflamatie cronica.
3. Slabeste daca esti supraponderal. Celulele grase produc IL-6, TNF si alte citokine inflamatorii. Cu cat ai mai multa grasime cu atat celulele grase produc mai multe elemente inflamatorii.
4. Fa masaje. Sa primesti un masaj este o modalitate excelenta de a te elibera de inflamatii. 
5. Mananca mai multe condimente precum curcumina, ghimbir si oregano. Mai ales curcumina este excelenta impotriva inflamatiilor. Exista peste 2000 de studii care sustin asta. Inhiba interleukina-6 alaturi de alte elemente inflamatorii.
6. Evita grasimile trans
7. Evita sau limiteaza alcoolul. Sa bei ca de revelion uneori este ok - de exemplu in noaptea de revelion - dar daca limitezi alcoolul la o zi da una nu, atunci ai probleme! De asemenea, limiteaza si cafeaua.
8. Mananca mai multe fructe si legume. Astfel iti vei creste nivelele de antioxidanti din organism 
9. Ia suplimente cu antioxidanti si vitamine. Daca nu poti manca suficienta mancare de calitate in timpul zilei, sau pur si simplu nu iti plac anumite alimente, ia suplimente. Suplimentele cu omega-3 sunt pe primul loc, dar este bine sa incluzi si suplimente cu vitaminele A, C, E si D. Ia si minerale precum magneziu, seleniu si zinc.

 

Referinte

Articole din aceiasi categorie

zaharul duce la aparitia bolilor de inima Zaharul are un rol mai mare in aparitia bolilor de inima decat grasimile saturate Bolile de inima sunt principala cauza de mortalitate in tarile dezvoltate. Pana acum doctorii se concentrau pe limitarea aportului de grasimi saturate pentru a preveni bolile de inima. Se pare ca s-au inselat, alta grupa de nutrienti fiind cei care puteau declansa astfel de boli. 12 Apr, 2016
Carnea de vita face parte dintr-o dieta sanatoasa si ar trebui mancata de toti 10 motive sa mananci carne de vita Carnea de vita, pe langa faptul ca este foarte gustoasa, este si o sursa excelenta de proteine si creatina, foarte utila in dieta unui culturist. 14 Feb, 2016
Beneficiile nutritionale ale pastarnacului Beneficiile nutritionale ale pastarnacului Pastarnacul este o radacinoasa delicioasa cu multe proprietati benefice pentru sportivi si cei interesati de sanatatea generala si performantele fizice. Aici gasesti 6 dintre ele. 17 Feb, 2019
alimente considerate sanatoase care de fapt sunt nesanatoase 4 alimente sanatoase care de fapt nu sunt atat de sanatoase Uita ce iti spun nutritionistii de carton pe la televizor. Aceste patru alimente sanatoase nu sunt chiar atat de sanatoase precum sunt prezentate de unii. 13 Mar, 2017
Ceai verde - tot ce trebuie sa stii despre el Totul despre ceaiul verde Ceaiul verde este o adevarata minune, la indemana oricui, si de care toti ar trebui sa profite, in special cei care fact sport. 14 Feb, 2016
somon salbatic sau somon de cultura? Somon salbatic vs somon de cultura Somonul este unul din cele mai sanatoase si nutritive alimente, si ar trebui inclus cat mai des in dieta oricarui sportiv. Are proteine, vitamine si acizi grasi esentiali. Dar exista doua tipuri de somon: salbatic si de cultura. Care este mai bun pentru tine? 14 Feb, 2016
Urmareste-ne
pe facebook

Steroizi.ro - sursa ta de informatii pentru cele mai noi tehnici de antrenament,

cele mai bune planuri nutritionale si cele mai eficiente metode de slabire si definire.

Oricare ar fi scopul tau, noi iti punem la dispozitie uneltele de care ai nevoie pentru a iti construi corpul pe care il vrei.