Cereale la micul dejun?

Publicat in

Este o idee buna sa mananci cereale integrale cu lapte la micul dejun? Aceasta este o optiune populara a celor care sunt interesati de sanatate si aspect fizic. Dar nu este deloc o idee buna!

Multi dintre cei preocupati de felul cum arata si de un stil de viata sanatos aleg sa manance cereale cu lapte la micul dejun. Aleg cereale integrale alaturi de lapte degresat si eventual o jumatate de banana pentru gust si vitamine. Motivatia este ca vor sa evite grasimile saturate din laptele integral si cred ca este util sa mananci carbohidrati complecsi dimineata, pentru a avea "energie constanta eliberata treptat". Sa lamurim cateva lucruri.

Puncte despre micul dejun sanatos

1) Grasimile saturate nu sunt rele. In categoria de "rau" intra Hitler, Stalin, razboiul chimic, marea parte a programnelor TV si ISIS.

2) Majoritatea cerealelor au un indice glicemic mare, intre 60 si 110. Indicele glicemic este o masuratoare a calitatii carbohidratilor dintr-un anumit aliment, si cat de rapid 50 de grame de carbohidrati cresc glucoza din sange (si implicit si secretia de insulina) pe masura ce sunt digerati.

Indexul glicemic al cerealelor:

  • Terci de ovaz: 60
  • Muesli: 60
  • Cheerios: 60
  • Fulgi de porumb: 76

Nu exista diferente de index glicemic intre muesli, unele cereale rafinate si ovaz (o optiune aleasa de multi care vor un mic dejun sanatos). 

Ca idee, cand vrei sa slabesti sau sa eviti ingrasarea, mananca alimente cu indice glicemic sub 50. 

3) Laptele degresat nu este deloc o idee buna, avand o incarcatura insulinica mare. 

4) Daca alegi alte produse de panificatie fara grasimi pentru micul dejun, este o idee si mai proasta. Astfel de alimente cresc glucoza din sange mai mult decat unele batoane sportive cu carbohidrati! Sunt si usor de mancat, fiind moi si mai usor de consumat cantitati mai mari. 

 supliment detoxifiere

5) Daca mananci margarina la micul dejun habar nu ai ce este sanatos! Este ca si cum ti-ai intinde placa pe artere. 

6) Daca iti indulcesti cerealele integrale cu miere, chiar daca este 100% naturala, este un zahar simplu cu aceleasi efecte ca zaharul alb asupra pancreasului si glicemiei. 

7) Fructele precum bananele au o incarcatura glicemica de 12, iar fructele precum ciresele au una de 3. Ce este incarcatura glicemica? Pe cand indexul glicemic clasifica alimentele in functie de cat de rapid 50g de carbohidrati cresc glucoza din sange, incarcatura glicemica indica cat de rapid o portie standard a unui anumit aliment (banane, cereale, etc.) creste glucoza din sange, dand un indiciu asupra raspunsului glicemic si insulinic. 

Solutia pentru micul dejun

Lasa laptele degresat si cerealele. Chiar daca laptele degresat are un index glicemic mic, are un index insulinic foarte mare. Combinat cu cereale, un aliment un index glicemic mare, creezi in corp conditiile ideale pentru boli si ingrasare si pentru cresteri musculare minime. 

Solutia o reprezinta micul dejun fara cereale. Arunca o privire asupra micului dejunc cu carne si nuci, aceasta fiind cea mai buna optiune fie ca vrei masa musculara, fie ca vrei sa slabesti. 

Referinte

  1. Pedersen JI, Ringstad J, Almendingen K, Haugen TS, Stensvold I, Thelle DS. Adipose tissue fatty acids and risk of myocardial infarction--a case-control study. Eur J Clin Nutr. 2000 Aug;54(8):618-25.

Articole din aceiasi categorie

Cele mai proaste si nocive alimente pentru sanatate si aspect fizic. Cele mai proaste alimente Se tot vorbeste de ce trebuie sa mananci, si de ce este sanatos. Dar iata si cateva exemple de alimente care trebuie evitate cu orice cost, fiind unele din cele mai nocive alegeri alimentare pe care le puteti face. Aceasta sunt alimentele pe care trebuie sa le eviti in 90% din situatii. 14 Feb, 2016
Consuma carne de vita slaba pentru a iti reduce tensiunea arteriala Carnea macra de vita scade tensiunea arteriala Tensiunea arteriala este foarte importanta pentru oricine si cu atat mai mult pentru cineva care face sport. Iata cum o sursa excelenta de proteine si savoare, carnea de vita, te poate ajuta si sa tii tensiunea arteriala sub control. 14 Feb, 2016
Sa incluzi grasimi in dieta este foarte important si nu poti avea masa musculara si arata bine fara ele. Beneficiile grasimilor din dieta Grasimile au fost mereu blamate si catalogate ca nocive. Nutritionistii au inceput sa se prinda ca totusi grasimile nu sunt atat de rele pe cat se spune, dar totusi exista multa reticenta in privinta consumului lor. Iata de ce ar trebui sa incluzi suficiente grasimi in dieta, si cum te pot ajuta ele. 14 Feb, 2016
grasimile un ghid despre cel mai neinteles macronutrient Grasimile: un ghid despre cel mai neinteles macronutrient Invinge frica si preconceptiile depsre grasimi, si paseste catre calea spre o viata mai buna, o sanatate mai mare a inimii si un profil lipidic mai bun. O analiza detaliata a grasimilor din dieta si efectul lor asupra organismului uman. 14 Feb, 2016
Ce este glutenul si cum te afecteaza Totul despre gluten Crezi ca trebuie sa mananci fara gluten? Iata tot ce trebuie sa stii despre gluten si cum poate afecta corpul uman. 14 Feb, 2016
Detoxifica-te cu lichide Detoxifierea cu lichide Detoxifierea cu lichide este o cura de detoxifiere, care implica numai consumul de legume crude, sucuri de fructe si legume, si apa, pentru o perioada scurta de timp, de cateva zile. 14 Feb, 2016
Urmareste-ne
pe facebook

Steroizi.ro - sursa ta de informatii pentru cele mai noi tehnici de antrenament,

cele mai bune planuri nutritionale si cele mai eficiente metode de slabire si definire.

Oricare ar fi scopul tau, noi iti punem la dispozitie uneltele de care ai nevoie pentru a iti construi corpul pe care il vrei.