Condimente pentru sportivi

Publicat in

Foloseste condimentele ca o unealta puternica pentru a sustine antrenamentele, indiferent de scopul urmarit.

Te-ai saturat de pieptul de pui fad, de legumele fierte si de orezul simplu? S-au nu mai vrei sa trisezi mancand mese inecate in sosuri grase, pline de condimente! Sanatos nu trebuie sa fie sinonim cu fara gust. Da aroma oricarui preparat fad, concomitent cu cresterea beneficiilor pentru sanatate si pentru performanta sportiva, prin adaugarea la mancaruri a condimentelor. Data viitoare cand iti gatesti o masa sanatoasa nu sari peste condimente. Iata cateva din cele mai utile condimente si mirodenii pentru un sportiv, in functie de scopul urmarit.

Savoarea de a fi suplu: trumericul (curcumin)

Poate ca exista un motiv pentru care populatia Indiei atinge 1,2 miliarde de suflete: curcumina. Te ajuta sa ramai suplu si fara multa grasime corporala prin umplerea organismului cu enzime care previn stocarea grasimilor. Aceasta proprietate este foarte utila daca ai un procent de grasime cu care esti multumit si vrei ceva care sa te ajute sa il mentii. 

Mai mult, cateva studii au confirmat ca curcumina poate ajuta la protejarea organismului importiva pesticidelor din alimente, reduce inflamatiile, previne arderea tesutului adipos cand se urmeaza diete restrictive si lupta impotriva cancerului. 

Cum se foloseste: pune cateva lingurite in orez, cand este aproape gata, sau foloseste-o intr-un curry, tocana sau supa pentru a da mai multa savoare. O poti pune chiar si peste legume la gratar. Combinata cu legumele, potenteaza efectele benefice ale acestora.

Gustul andurantei: sare roz de  Himalaya

Sarea are o reputatie proasta, fiind asociata cu tensiune arteriala crescuta, boli cardiovasculare si atacuri cerebrale. Pentru culturisti si sportivi, sarea mai inseamna si retentie de apa, ceea ce echivaleaza cu un aspect pufos. Dar, in bucatarie, sarea este indispensabila, dand viata farfuriilor fade. Din fericire iti poti satisface linistit pofta de sare, folosind sare roz de Himalaya.

Aceasta sare este extrasa din muntii Himalaya, si este foarte bogata in minerale, mai exact in cele 84 de minerale necesare pentru a avea un sistem imunitar perfect functional. Cei care au baut apa in care se dizolvase aceasta sare si-au imbunatatit problemele respiratorii, functiile organelor si sanatatea tesuturilor conjunctive. De asemenea, au dormit mai bine, au avut mai multa energie si s-au putut concentra mai bine.

Cum se foloseste: Aceasta sare este atat de sanatoasa incat poti presara putina si in apa pe care o bei in timpul antrenamentului. Te va ajuta sa retii mai multa apa astfel incat sa nu elimini prea multa si sa te deshidratezi. Iar celelalte solutii sunt de a o folosi in loc de sarea de masa clasica. Cel mai bine este sa o presari pe legume proaspat taiate.

Respiratie usoara: nasturtium

Aceste plante sunt deseori vazute ca ierburi fara valoare. Se gasesc in gradinile din toata lumea, dar putina lume stie ce impact puternic pot avea asupra sistemului imunitar si asupra performantei sportive. 

Cercetatori germani au publicat in jurnanul medical "Arzneimittelforschung" informatii conform carora nasturtium este eficienta la tratarea sinuzitei acute, bronsitei si a infectiilor tractului urinar. Cum creste peste tot in lume, este deseori folosita pentru stimularea sistemului imunitar, ceea ce poate duce si la cresterea capacitatii pulmonare. 

Cum se foloseste: frunzele crude sau uscate ale acestei plante se pot pune in orice sandwich sau pe orice friptura, dar pot fi puse si in orice fel de mancare gatita; au un gust intepator-picant.

Inima puternica: oregano

Intai trebuie sa militez pentru superputerile pe care oregano le are asupra gustului dat unei pizza fierbinti! Acestea fiind spuse, aceste frunze mici si verzi presarate pe masa trisata preferata fac mai mult decat sa dea un gust extraordinar! Oregano este plin de un component care poate reduce inflamatiile. Deci, daca ai avut un antrenament la picioare care te-a lasat aproape imobilizat, acesta este condimentul dupa care sa te uiti (totusi, incearca sa nu il pui numai pe pizza!). 

Cum se foloseste: Este un condiment extrem de versatil, asa ca il poti pune in orice; piept de pui, paste integrale, vita, mancaruri, etc. Il poti creste in gradina, sau daca stai la bloc, in ghivece, pe balcon.

Gustul muschilor: mustar

Sa adaugi o lingura buna de mustar urmatoarei mese te poate ajuta sa construiesti masa musculara. Asta se datoreaza unei enzime continute de boabele de mustar, care lupta impotriva cancerului si te ajuta sa absorbi mai multi nutrienti, mai ales cand la masa sunt incluse si legume. Aceeasi enzima se gaseste si in wasabi si in hrean. Asadar, data viitoare cand mananci sushi, nu te zgarci la consumul de wasabi - vei beneficia mai mult de pe urma proteinelor!

Cum se foloseste: Mustarul si wasabi sunt aditii excelente oricarei tocane sau curry. Daca mananci friptura, opteaza pentru mustar. Incearca totusi sa te abtii de la mici si carnati.

 

Referinte

Articole din aceiasi categorie

Aminoacizii din alimentele bogate in proteine sunt foarte importanti pentru a avea masa musculara si a arata cat mai bine. Aminoacizii, mai importanti decat crezi Afla care este rolul aminoacizilor si de ce sunt ei atat de importanti pentru cresterea masei musculare si a fortei. 14 Feb, 2016
Inlocuieste ovazul cu hrisca Inlocuieste ovazul cu hrisca Hrisca este ridicol de sanatoasa, satioasa, hranitoare si delicioasa. Iar cineva care face sport beneficiaza mult mai mult pe de urma ei. Iata de ce ar trebui sa iti inlocuiesti ovazul mancat dimineata cu hrisca! 04 Sep, 2016
Sensibilitate la insulina mai buna Strategii pentru o sensibilitate mai buna la insulina Gasiti aici 6 strategii nutritionale - 5 nutrienti si o metoda simpla - care sa va ajute sa va imbunatatiti sensibilitatea la insulina, pentru o sanatate mai buna si pentru cresteri mai mari. 14 Feb, 2016
cum stii ca mananci prea multic arbohidrati Semne ca mananci prea multi carbohidrati Carbohidratii nu sunt raul absolut al dietelor, si de multe ori sunt chiar utili. Dar sa mananci prea multi si mai ales cand nu trebuie si de care nu trebuie, poate avea consecinte nefaste asupra aspectului fizic si performantelor fizice. Afla cum iti poti da seama daca ai prea multi carbohidrati in dieta. 14 Feb, 2016
Culturismul este plin de mituri, iar nutritia nu este oe xceptie. iata 12 din cele mai populare mituri din acest sport 12 mituri alimentare din culturism Alimente post-antrenament, dulciuri care nu ingrasa, albusuri de oua si incarcarea metabolismului. Lumea culturismului are unele obiceiuri ciudate. Afla care sunt mit si care sunt realitate! 14 Feb, 2016
bea suc de rodii pentru a fi un sportiv mai bun Rodia pentru peformante mai bune Ai vazut rodii la supermarket, ai auzit de aceste fructe si pe la televizor. Oamenii consuma rodii de mii de ani; profita si tu de nutrientii din aceste fructe, care cresc performantele sportive si intaresc sanatatea. 14 Feb, 2016
Urmareste-ne
pe facebook

Steroizi.ro - sursa ta de informatii pentru cele mai noi tehnici de antrenament,

cele mai bune planuri nutritionale si cele mai eficiente metode de slabire si definire.

Oricare ar fi scopul tau, noi iti punem la dispozitie uneltele de care ai nevoie pentru a iti construi corpul pe care il vrei.