5 motive pentru care culturistii au nevoie de ulei de masline

Publicat in

Alaturi de uleiul de peste, uleiul extravirgin de masline este un adevarat superstar al grasimilor lichide pentru culturisti si sportivi. Iata de ce!

Uleiul extravirgin din nuca de cocos are parte de toata publicitatea. A devenit o vedeta in randul culturistilor probabil pentru ca este un ulei tropical, exotic. Plus ca exista credinta ca nu te ingrasa (te ingrasa daca este folosit la discretie, fara limite). 

Dar uleiul extravirgin de masline este adevarata vedeta, chiar daca deja te-ai obisnuit cu el si pare ceva banal. Alaturi de uleiul de peste si acidul linoleic conjugat (CLA), uleiul de masline extravirgin ar trebui sa fie principala sursa de grasimi a culturistilor.

5 motive sa consumi mai mult ulei de masline

1. O componenta din uleiul de masline extravirgin duce la arderea mai multor grasimi in corp. Uleiul de masline contine oleuropeina, un fenol care face celulele albe de grasime sa actioneze mai mult precum celulele brune de grasime. Celulele brune d g rasime contin multe mitocondrii flamande (organite care reprezinta sursa de energie a tuturor celulelor) care iau nutrientii si elibereaza caldura. 

Cu cat ai mai multa grasime bruna, sau cu cat ai mai multa grasime care se comporta precum cea bruna, cu atat arzi mai multe calorii. Si putina grasime bruna te duce departe. Sa zicem ca ai doar 50 de grame de grasime bruna in corp, sau grasime care actioneaza precum cea bruna. Aceasta mica cantitate poate duce la arderea a 300-500 calorii in plus pe zi! 

2. Uleiul de masline iti mareste "bijuteriile". Sa ai testiculele mai mari nu indica mare lucru, dar sa le ai mai grele indica o productie mai mare de testosteron. Uleiul de masline extravirgin ajuta celulele Leyding din testicule sa isi creasca greutatea prin absortia de mai mult colesterol, iar testiculele folosesc colesterolul pentru a produce testosteron. Mai mult, uleiul de masline creste numarul enzimelor care faciliteaza conversia in testosteron (dar ca sa fim cinstiti, si uleiul extravirgin din nuca de cocos face la fel). 

suplimente culturism de calitate

3. Uleiul de masline creste sensibilitatea la insulina. Uleiul de masline, prin fenolii si polifenolii continuti, creste sensibilitatea la insulina a muschilor (pe cand o dieta saraca in grasimi este mai eficienta la cresterea sensibilitatii la insulina in ficat). Sensibilitatea la insulina mai mare, si implicit o rezistenta mai mica la insulina, nu este bine doar pentru sanatatea ta ci si pentru talia si musculatura ta. Muschii sensibili la insulina sunt foarte receptivi la absortia nutrientilor, ceea ce duce la crestere. Daca celulele musculare nu sunt sensibile la insulina, nutrientii ajung sa fie stocati ca si grasime. 

4. Uleiul de masline scade riscul de imbolnavire. Datorita efectelor asupra sensibilitatii la insulina, polifenolilor continuti si antioxidantilor, uleiul de masline incetineste imbatranirea inimii, reduce riscul de cancer de colon si cancer de piele, mentine nivelele de calciu din oase, scade tensiunea si lupta chiar si cu depresia. 

5. Uleiul de masline este o unealta valoroasa cand urmezi o dieta de slabire. Sa iei cate o lingura de ulei de masline intre mese poate potoli foamea foarte mult, concomitent cu exercitarea celorlalte efecte pozitive listate mai inainte.

Exista multe feluri de a consuma mai mult ulei de masline. Cea mai eficienta este de a il pune in salate sau peste legume, apoi de a lua pur si simplu cate o lingura dimineata si intre mese, sau de a gati cu el la temperaturi mici. Foloseste ulei de masline cat mai de calitate, extravirgin. Uleiurile de calitate au listata aciditatea pe sticla, care ar trebui sa fie mai mica de 0,1%.

Referinte

  1. Oi-Kano Y, Kawada T, Watanabe T, Koyama F, Watanabe K, Senbongi R, Iwai K. Oleuropein, a phenolic compound in extra virgin olive oil, increases uncoupling protein 1 content in brown adipose tissue and enhances noradrenaline and adrenaline secretions in rats. J Nutr Sci Vitaminol (Tokyo). 2008 Oct;54(5):363-70.
  2. Galvao Cândido, Xavier Valente, da Silva, Gonçalves Leao Coelho, Gouveia Peluzio, Gonçalves Alfenas. Consumption of extra virgin olive oil improves body composition and blood pressure in women with excess body fat: a randomized, double-blinded, placebo-controlled clinical trial. Eur J Nutr. 2017 Aug 14. doi: 10.1007/s00394-017-1517-9. [Epub ahead of print].
  3. Graciela E. Hurtado de CatalfoMaría J. T. de AlanizCarlos Alberto Marra. Influence of Commercial Dietary Oils on Lipid Composition and Testosterone Production in Interstitial Cells Isolated from Rat Testis. Lipids. April 2009, 44:345.
  4. Beatriz Bermudez, Almudena Ortega-Gomez, Lourdes M. Varela, Jose Villar, Rocio Abia, Francisco J. G. Murianaa  and  Sergio Lopez. Clustering effects on postprandial insulin secretion and sensitivity in response to meals with different fatty acid compositions. Food&Function Issue 7, 2014. 

Articole din aceiasi categorie

Poti inlocui alimentele naturale si integrale cu suplimente nutritive? Se pare ca nu! Alimente vs. suplimente Este mai bine sa consumi o bautura proteica sau sa mananci o friptura? Mai bine iei multivitamine sau mananci fructe si legume multe? Exista mereu un singur raspuns corect la toate aceste intrebari? 14 Feb, 2016
Inflamatiile,  importanta lor in cresterile musculare Inflamatiile: importanta lor in cresterile musculare Inflamatiile sunt foarte importante in cresterea muschilor, desi multi nu stiu asta, si sunt unul din principalele motoare anabolice ale corpului, despre care nimeni nu vorbeste. 06 May, 2018
Mananca pentru a avea mai mult testosteron Testosteronul dezlantuit Aflati cum sa profitati la maxim de cel mai puternic hormon secretat de organism: TESTOSTERONUL. 14 Feb, 2016
Daca vrei muschi nu manca dupa ureche, fa-ti un plan nutritional De ce alimentatia intuitiva nu merge si cum sa o faci sa functioneze Exista adeptii teoriei de a numara caloriile, si cei care merg dupa "ureche", mancand cum simt si ce simt, bazandu-se ca organismul le spune ce au nevoie. La unii functioneaza, la altii nu. Exista persoane care nu au numarat o calorie in viata lor, si reusesc sa slabeasca sau sa se umple de muschi; iar altele care se chinuie din greu sa se mentina cat de cat. 14 Feb, 2016
cum stii ca mananci prea multic arbohidrati Semne ca mananci prea multi carbohidrati Carbohidratii nu sunt raul absolut al dietelor, si de multe ori sunt chiar utili. Dar sa mananci prea multi si mai ales cand nu trebuie si de care nu trebuie, poate avea consecinte nefaste asupra aspectului fizic si performantelor fizice. Afla cum iti poti da seama daca ai prea multi carbohidrati in dieta. 14 Feb, 2016
Mituri despre dietele sarace in carbohidrati Mituri despre dietele sarace in carbohidrati Exista multe mituri in jurul dietelor sarace in carbohidrati (low-carb); dar asa se intampla cu orice subiect popular care starneste interesul multor oameni. In acest articol o sa separam graul de neghina si o sa vedem ce este adevarat si ce nu. 04 Nov, 2018
Urmareste-ne
pe facebook

Steroizi.ro - sursa ta de informatii pentru cele mai noi tehnici de antrenament,

cele mai bune planuri nutritionale si cele mai eficiente metode de slabire si definire.

Oricare ar fi scopul tau, noi iti punem la dispozitie uneltele de care ai nevoie pentru a iti construi corpul pe care il vrei.