Doamnelor, nu va mai temeti de grasimi

Publicat in

Nu ma refer la grasimea de pe solduri, ci la grasimea din alimente si dieta. Femeile sunt mai predispuse la evitarea grasimilor din frica de a nu se ingrasa si imbolnavi. Dar acestea sunt mituri ramase din deceniile trecute. Iata care este adevarul despre grasimi, silueta femeilor si sanatate.

Doamnelor si domnisoarelor, digerati acest mesaj "Grasimile saturate nu infunda arterele: bolile coronariene au la baza o conditie inflamatorie cronica, riscul putand fi scazut prin modificarile in bine ale stilului de viata".

Acestea este titlul unui articol aparatul in "British Journal of Sports Medicine". Articolul spune, in urma analizei unor multitudini de studii asupra subiectului, ca: "Deceniile in care s-a pus accentul pe diminuarea colesterolului, ca si cum aceasta ar fi cel mai important lucru, si promovarea pietelor medicamentelor de scadere a colesterolului si alimentelor 'sarace in grasimi', au fost inselatoare". 

Femeile sunt mult mai predispuse sa cada in acest mit pentru ca de regula sunt mai interesate de sanatate si de felul cum arata, dar se informeaza mai ales din publicatii de masa, care dau informatii asupra unor subiecte care sunt la moda, nu neaparat si corecte

Mancatul ar trebui sa fie un lucru simplu. Este aproape instinctiv. Ai nevoie de mancare pentru a iti alimenta corpul; animalele nu au probleme in privinta dietelor. Da, animalele traiesc intr-un ecosistem Darwinsit, unde surpavietuieste cel mai puternic. Noi traim intr-un ecosistem cu KFC si McDonlad's. 

tipuri de grasimi

Timp de multi ani ni s-a spus ca exista grasimi bune - acelea care raman lichide la temperatura camerei, precum uleiul de masline - si grasimi asa zise rele care sunt solide la temperatura camerei, precum grasimea de pe o bucata de carne de vita. 

Ni s-a spus si despre colesterol ca nu este bun. Exista colesterol rau, LDL (lipoproteine cu densitate mica) si colesterol bun, HDL (lipoproteine cu densitate mare). Pana si asigurarea medicala privata iti creste daca ai colesterolul LDL mare. Se crede ca LDL duce la boli de inima si in cele din urma moarte timpurie.

Dar, cercetarile din meta-analiza prezentata mai sus, facute asupra grasimilor saturate, a descoperit ca bolile coronariene (de inima) sunt, ei bine, boli! Este ceva obisnuit sa te gandesti cum grasimea infunda arterele, dar nu asta se intampla de fapt! Intr-un studiu din meta-analiza s-a aratat ca femeile trecute de menopauza care sufereau de boli de inima, au avut de castigat de pe urma unui aport mai mare de grasimi saturate, consumul de grasimi saturate fiind asociat cu o progresie mai lenta a arterosclerozei, adica formarea de placa pe peretii arterelor.

grasimile nu provoaca boli de inima


Autorii meta-analizei, nefiindule teama sa ingrozeasca pe oricine citeste ce au de zis, au asemanat procesul efectiv care duce la inflamatiile care provoaca placa arteriala cu formarea unui cos ("The inflammatory processes that contribute to cholesterol deposition within the artery wall and subsequent plaque formation (atherosclerosis), more closely resembles a ‘pimple’"), lucru reprezentat grafic in imaginea de mai sus. Practic ei sugereaza ca riscul asociat cu LDL crescut a fost mult exagerat.

Asadar, care sunt vestile bune pentru toate femeile din lume cu o fobie serioasa de grasimi? Dieta mediteraneana. Este plina de grasimi, este delicioasa, si comparativ cu dieta tipica occidentala, eficienta in reducerea bolilor cardiovasculare, conform multor studii. Si te ajuta sa ai o talie asa cum iti doresti! 

Si exercitiile fizice - nu scapi de sport - iti fac bine. Vestile bune sunt si ca putin sport te duce departe. Comparativ cu a nu a face deloc miscare, o plimbare vioaie de 150 minute pe saptamana poate creste speranta de viata cu 3,5 - 4,5 ani, in functie de greutatea corporala.

Cand vine vorba de bolile coronariene, plimbarile vioaie sunt mai indicate decat joggingul. Si doar 30 de minute pe zi, de mai mult de 3 ori pe saptamana imbunatatesc semnificativ rezistenta la insulina, asoiciata cu ingrasare, obezitate, sanatate precara si aspect fizic neplacut. Alte forme utile de sport pentru sanatatea inimii sunt antrenamentele cu greutatile si cele facute pe intervale de intensitate, precum sprinturile

Da, grasimile au mai multe calorii decat alti macronutrienti (9 calorii pe gram, comparativ cu proteinele si carbohidratii care au cate 4 calorii pe gram). Te vei ingrasa daca vei arde mai putine calorii decat mananci. Dar, nu grasimile te ingrasa mai mult decat alti macronutrienti; foloseste bunul simt cand mananci si nu vei avea probleme. Ca idee, s-a aratat ca trendul dietelor sarace in grasimi a dus la ingrasare, comparativ cu dietele bogate in grasimi, din mai multe cauze. Principalele ar fi ca grasimile sunt inlocuite cu carbohidrati care cresc rezistenta la insulina si cei care consuma alimente sarace in grasimi tind sa creada ca pot manca mai multe astfel de alimente, asa ca ajunga sa manance mult mai multe calorii decat ar fi mancat printr-o dieta echilibrata.

Fa sport si mananca echilibrat si iti vei transforma corpul. Stai toata ziua jos si nu fa nimic si mananca alimente procesate dar sarace in grasimi si vei arata in consecinta. 

Morala pe care trebuie sa o tragem din astfel de studii este ca trebuie sa pastram lucrurile simple. Oamenii mananca alimente integrale, care contin si grasimi saturate, dintotdeauna. Fa alegeri destepte in privinta mancarii, fa sport si evita alimentele procesate chiar daca pe etichete scrie "fara grasimi", "putine calorii" sau "fitness" si vei arata asa cum iti doresti.

Referinte

  1. Aseem Malhotra, Rita F Redberg, Pascal Meier. Saturated fat does not clog the arteries: coronary heart disease is a chronic inflammatory condition, the risk of which can be effectively reduced from healthy lifestyle interventions. British Journal of Sports Medicine. Published online 25 April 2017. http://dx.doi.org/10.1136/bjsports-2016-097285
  2. Steven C. Moore, Alpa V. Patel, Charles E. Matthews, Amy Berrington de Gonzalez, Yikyung Park, Hormuzd A. Katki, Martha S. Linet, Elisabete Weiderpass, Kala Visvanathan, Kathy J. Helzlsouer, Michael Thun, Susan M. Gapstur, Patricia Hartge, I-Min Lee. Leisure Time Physical Activity of Moderate to Vigorous Intensity and Mortality: A Large Pooled Cohort Analysis. Journals.plos.org/ Published: November 6, 2012https://doi.org/10.1371/journal.pmed.1001335
  3. Rosenkilde, M., et al. Body fat Loss and Compensatory Mechanisms in Response to Different Doses of Aerobic Exercise. American Journal of Physiology. 2012. 303(6), R571­577.

 

Articole din aceiasi categorie

alimente pentru femei 5 alimente pe care orice femeie ar trebui sa le manance Daca vrei un corp sexy si tonifiat, fara grasime, calitatea alimentelor conteaza la fel de mult precum cantitatea. Daca esti o femeie care se antreneaza constiincios pentru a arata mai bine, ai nevoie de aceste 5 alimente in dieta ta. 19 Jan, 2017
tanara si frumoasa  - 27 alimente alcaline Ramai tanara si sanatoasa - 27 din cele mai alcaline alimente de pe planeta Corpul uman este facut sa se afle intr-o stare alcalina, dar viata moderna il pune tot timpul intr-o stare acida. In special femeile sunt predispuse la asta din cauza cantitatii mai mari de estrogeni din corp. Mananca cat mai multe alimente de pe aceasta lista pentru a te alcaliniza. 28 Jul, 2016
circuit pentru fund Circuit pentru fesieri puternici Este obligatoriu sa faci circuite speciale pentru fesieri puternici? Absolut nu! Dar daca vrei sa ai un fund cat mai puternic si obraznic, atunci acest circuit te va ajuta sa il obtii. 19 Apr, 2018
Antrenament brate sexy pentru femei Brate sexy - antrenament pentru femei cu seturi gigant Esti o femeie hotarata, de succes, dar fara mult timp de mers la sala? Iti doresti brate tonifiate si feminine? Fa acest antrenament scurt dar intens, care lucreaza bicepsii, tricepsii si umerii! 10 Nov, 2016
dietele sarace in calorii mai rau ingrasa decat sa te ajute sa slabesti De ce curele de slabire te ingrasa in loc sa te ajute sa slabesti Curele de slabire sunt in toate revistele de femei si iti promit corpul la care visezi intr-un timp foarte scurt. Din pacate nu functioneaza si mai rau, pe termen lung pot cauza chiar cresterea in greutate si procente de grasime mai mari. Iata despre ce este vorba. 09 Nov, 2017
Ce trebuie sa stii despre antrenamentul fesierilor Ce trebuie sa stii despre antrenamentul fesierilor Majoritatea femeilor vin la sala pentru a slabi si pentru a isi lucra fesierii. Daca esti o femeie care vrea sa isi dezvolte muschii fesieri citeste acest mic ghid pentru a invata sa o faci in cel mai eficient mod posibil! 04 Oct, 2018
Urmareste-ne
pe facebook

Steroizi.ro - sursa ta de informatii pentru cele mai noi tehnici de antrenament,

cele mai bune planuri nutritionale si cele mai eficiente metode de slabire si definire.

Oricare ar fi scopul tau, noi iti punem la dispozitie uneltele de care ai nevoie pentru a iti construi corpul pe care il vrei.