Agenti de repartitionare nutritionala

Publicat in

La moda incep sa fie suplimentele cu agenti de repartitionare nutritionala. Ce sunt acestia? Sunt nutrienti care ajuta corpul in utilizarea mai eficienta a macronutrientilor din mancare. Iata despre ce este vorba.

Avand in vedere diversitatea suplimentelor nutritive de pe piata, este uneori greu sa stii ce fac toate si cu ce te pot ajuta. Majoritatea aleg suplimente care ajuta la construirea de masa musculara, dau energie sau ard grasimi. Dar cea mai buna modalitate de a construi masa musculara sau de a slab, este prin ceea ce mananci. Mancarea ramane baza oricarei diete eficiente si iti da energia pentru antrenamentele viitoare. Daca ar exista suplimente care sa faca ceea ce mananci sa actioneze mai eficient in corp?

Aici intra in joc agentii de repartitionare nutritionala. Aceste produse ajuta corpul sa foloseasca mai eficient macronutientii din dieta. Cel mai important, modifica felul in care corpul rapsunde la carbohidrati! La cei care mananca multi carbohidrati aceste suplimente pot reduce cantitatile stocate ca grasime. Mai exact, ajuta corpul sa utilizeze cat mai eficient posibil carbohidratii mancati. Si astfel si proteinile si grasimile mancate sunt utilizate mai eficient.

Exista astfel de suplimente in care sunt amestecate mai muti agenti de repartitionare nutritionala, fiecare avand un efect separat asupra absortiei si utilizarii glucozei. Si in functie de nevoi uneori este bine sa combini astfel de agenti pentru a ataca problema din cat mai multe unghiuri. Atunci corpul poate utiliza alimentele mancate pentru construirea de masa musculara si sustinerea efortului fizic, in loc de ingrasare. 

Mai jos sunt 4 dintre principalii agenti de repartiionare nutritionala. Se gasesc sub diferite forme in suplimente sau ca suplimente de sine statatoare.

Acid Corosolic: Acest supliment are ca efect principal asupra corpului stimularea absortiei glucozei. Astfel ajuta la reglara glicemiei. Efectul este asemanator cu felul cum insulina regleaza glicemia. Transporta glucoza din sange la celule pentru a fi arsa pentru energie. Se gaseste de regula ca si extract, redus la o potenta de 30%. Acest acid se gaseste in cantitati mari si in frunzele de banana.

Castravete amar: Acest castravete ciudat este cunoscut mai ales pentru capacitatea sa de a controla glicemia. Extractul de castravete amar ajuta la o mai buna toleranta la glucoza si reduce glicemia. Poate scadea si nivelele de HbA1c, un marker care arata ce efecte nocive a avut glucoza in timp asupra corpului. Exista si studii care au aratat ca extractul de castravete amar poate ajuta la imbunatatirea metabolismului glucozei, ceea ce scade riscul de a stoca carbohidratii ca si grasime. 

Gymnema Sylvestre: Aceasta iarba din India are multe beneficii pentru corp. Luata inainte de mese poate scadea pofta de zahar cat si zaharul din sange. Gymnema Sylvestre are si capacitatea de a opri o parte din absortia zaharului de catre corp. De asta pot beneficia atat culturistii cat si diabeticii.

cetone din zmeura pentru repartitionare nutritionala

Cetone din zmeura: Probabil cel mai puternic ingredient de pe lista, cetonele din zmeura ajuta la transportul glucozei la muschi si reglarea sensibilitatii la insulina. Practic, duc carbohidratii in muschi si nu in depozitele de grasime. Astfel, daca te antrenezi cu greutati, ceea ce mananci se va transforma in masa musculara si in energie pentru viitoarele antrenamente. Cetonele din zmeura au influenta si asupra genelor care controleaza arderile grasimilor, stimuland arderea acizilor grasi si reducand absortia grasimilor in celulele grase. Cetonele din zmeura reduc si dimensiunea celulelor grase, reducand aspectul pufos de sub piele. 

Cine ar trebui sa foloseasca astfel de suplimente?

Oricine! Folositi corect, carbohidratii pot fi foarte importanti in dieta si la antrenamente. Dar prea multi carbohidrati iti pot stagna progresele si te pot ingrasa. Astfel de agenti pot fi luati inainte de mesele bogate in carbohidrati, sau zi de zi pentru a reduce pofta de mancare. Sa folosesti un produs care iti repartitioneaza nutrientii nu poate decat sa iti ajute progresele. Se pot folosi fie ca vrei masa musculara, fie ca vrei sa slabesti. Cu ele iti reduci poftele de junk food si te asiguri ca ceea ce mananci lucreaza pentru tine, nu impotriva ta. 

Referinte

Articole din aceiasi categorie

Este nevoie cu adevarat sa bei proteine dupa ce te antrenezi? Proteine dupa antrenament - sunt necesare? Este nevoie sa cumperi o pudra proteica? Este cazeina mai buna decat proteina din zer? Merita sa dai bani in plus pe izolat sau hidrolizat? Exista o cantitate anume de proteina care trebuie consumata dupa antrenamente? Nu pot sa mananc in loc sa beau shake-uri proteice? Raspunsurile le gasesti aici! 12 Dec, 2016
Acizii grasi omega-3 te ajuta sa faci exercitii fizice intense Acizii grasi omega 3 si exercitiile de intensitate Inflamatia tendoanelor si tendinita pot fii probleme serioase pentru sportivii care fac in mod frecvent exercitii fizice intense. Afla de ce acizii grasi omega-3 sunt o solutie foarte buna la aceasta problema. 14 Feb, 2016
Mai mult hormon de crestere pentru a arata mai bine si mai tanar 11 metode naturale de a mari nivelurile de hormon de crestere Hormonul de crestere uman este unul din cei mai importanti hormoni din corp cand vorbim de masa musculara, nivele mici de grasime si aspect fizic placut. Este si un hormon cheie in mentinerea sanatatii si longevitatii. Iata 11 metode naturale de a iti mari productia de hormon de crestere. 07 Nov, 2016
agmatine sau agmatina, supliment anabolic Agmatine Pentru cei care cauta metode naturale si eficiente de a isi mari masa musculara, sanatatea si calitatea vietii, iata un supliment nutritiv care va poate fi de folos: agmatine. 14 Feb, 2016
Suplimente nutritive pentru luptatorii de MMA Cele mai bune suplimente nutritive pentru luptatorii de MMA MMA (mixed martial arts) este un sport de contact care capata din ce in ce mai multi adepti. Nevoile unui luptator de MMA sunt diferite fata de cele ale altor sportivi, de aceea si suplimentele nutritive trebuie folosite intr-un anumit fel. 14 Feb, 2016
Shake proteic fara carbohidrati pentru cei grasi Shake proteic fara carbohidrati Shake-ul numit "Fat Boy" este un shake proteic fara carbohidrati care se bea dupa antrenamente, gandit pentru persoanele care au peste 10% grasime corporala si vor sa isi mai reduca acest procent. 20 Aug, 2018
Urmareste-ne
pe facebook

Steroizi.ro - sursa ta de informatii pentru cele mai noi tehnici de antrenament,

cele mai bune planuri nutritionale si cele mai eficiente metode de slabire si definire.

Oricare ar fi scopul tau, noi iti punem la dispozitie uneltele de care ai nevoie pentru a iti construi corpul pe care il vrei.