Testosteron mai mult in doua minute

Publicat in

Poate atitudinea si pozitia corpului sa duca la cresteri semnificative ale secretiei de testosteron?

Un barbat, lasat sa stea singur inr-o camera, la o masa. Este instruit sa stea intr-o anume pozitie. Ii este data o sarcina, sa o duca la bun sfarsit. Sarcina nu are importanta, pozitia in care sta are. Dupa doar cateva minute, barbatul incepe sa se simta mai puternic si sa aiba mai multa incredere in el. Simte impulsul de a risca. Se simte deodata excitat. Nivelele sale de testosteron, s-au dublat!!!

Un alt barbat, in alta camera; face parte din acelasi experiment. Nu se simte bine. Se simte slab si lipsit de vointa; stresat si fara putere. Si nu stie de ce! Cercetatorii stiu! Pentru ca i-au cerut sa stea intr-o pozitie submisiva. In consecinta, nivelel sale de testosteron au scazut drastic.
Esta asta stiinta adevarata sau S.F.?

   Elibereaza masculul afla

Asta este ce stii deja: limbajul trupului afecetaza starea ta de spirit si imaginea pe care o au altii despre tine. Ai o postura de "mascul alfa" si te vei simti mai puternic, si chiar mai popular.

Asta este ce nu stii: un studiu recent a demonstrat ca nu este vorba doar despre o stare mentala, de un sentiment. Exista efecte neuroendocrine: mai exact cresteri ale testosteronului si scaderi ale cortizolului.

Din moment ce nivele crescute de testosteron si reduse de cortizol, inseamna si performante mai bune la sala, poti sa iti modifici limbajul corpului, pentru a construi mai multi muschi?
Sa analizam stiinta!

   Mai mare este mai bine

Putere. Dominare. Control. Forta. In regnul animal mai mare este mai bine.

Asa cum au observat si cercetatorii, cimpanzeul isi umfla pieptul cu aer, si isi tine respiratia atunci cand sta deasupra unui adversar invins. Pisicile isi ataca oponentul cu corpul in pozitie transversala, pentru a parea mai mari.

Barbatii alfa fac acelasi lucru. Cercetatorii o numesc pozitie expansiva. Chiar si cand sta jos, un barbat cu un nivel mare de testosteron va ocupa mai mult spatiu, si va folosi posturi ale corpului "mari": maini incrucisate la ceafa, maini sau picioare larg deschise, etc.

Cei cu nivele scazute de testosteron, fac exact opusul, luand pozitii "contractive": picioarele si bratele stranse in jurul corpului, umerii lasati, asta facand corpul sa para mai mic, ocupand mai putin spatiu.

Dar daca cercetatorii ar lua oameni obisnuiti si i-ar pune sa stea in pozitii dominante? Si daca li s-ar spune ca se studiaza altceva, ei nefiind constienti ca sunt pusi sa stea in astfel de pozitii? Se vor mai simti puternici? Si cel mai important, le va creste cu adevarat nivelul testosteronului? Raspunsul este DA!

   Studiul

Cobaii umani din acest studiu (26 de femei si 16 barbati), au fost pusi in mod aleatoriu sa stea in pozitii dominante, sau in pozitii submisive. Fiecare participant a stat in doua pozitii, pentru un minut fiecare. Monstre de saliva au fost prelevate, pentru a se analiza nivelele de testosteron si cortizol, inainte si dupa aproximativ 17 minute de la manipularea pozitie corpului. Apoi, paritcipantii au fost pusi sa isi descrie starile, si s-a simulat un joc de noroc, pentru a vedea cat de dispusi sa riste sunt. Cu cat esti dispus sa risti mai mult, cu atat ai mai mult testosteron.
   Dar cu cat a crescut testosteronul si cu cat a scazut cortizolul?

"Examinand rezultatele, se pare ca testosteronul a crescut cu 14-19%, iar cortizolul a descrescut cu 23-25%. Cresterea testosteronului este mica, iar descresterea cortizolului nu entuziasmeaza pe nimeni".

Dar, se pare ca in anumite situatii in care este nevoie de putere, oamenii au abilitatea de a o "mima". In timp, aceste schimbari in postura, pot duce la o sanatate mai buna.

   Ar trebui sa stai mai des in pozitii dominante?

Asadar, adoptarea unei pozitii "de forta", iti va da cu adevarat un avant in ceea ce priveste progresul in sala? Daca iti imaginezi ca ai un spate mare si puternic, in timp ce il lucrezi la sala, vei avea rezultate mai bune? Poate! Cu siguranta nu strica! Chiar daca efectele fizice sunt minime, efectele psihologice pot avea un efect mai profund: te vei simti mai puternic, vei ridica mai multe greutati, cu mai multa dedicare, si astfel vei progresa mai repede.

Efectele adoptarii unor pozitii dominante, cu siguranta nu sunt steroidiale, dar daca poti provoca o modificare pozitiva a balantei hormonale anabolice (gratis!), si in acelasi timp sa emani si vibratii mai atragatoare pentru fete, atunci de ce sa nu incerci? Desigur, te poate ajuta si un supliment destinat cresterii nivelelor de testosteron, dar merita incercata si metoda mentinoata in acest articol.

Referinte

Articole din aceiasi categorie

utilitatea antrenamentelor cu gantere Ghid pentru antrenamentele cu gantere Ganterele fac parte din lumea antrenamentelor de forta. Dar cati stiu avantajele si dezavantajele folosirii ganterelor si cum se folosesc cel mai eficient pentru a dobandi masa musculara si forta maxima. Afla totul din acest mic ghid despre antrenamentele cu gantere. 10 Apr, 2018
Antrenamente cardio facute corect Intoarcerea la radacini: exercitiile cardio O lista cu cele mai populare forme de antrenamente cardiovasculare, fiecare cu avantajul si dezavantajul sau. 14 Feb, 2016
Cand este cel mai bine sa te antrenezi Cel mai bun moment din zi pentru a face antrenamentele In acest articol amplu vom discuta despre cele mai bune momente din zi pentru a face antrenamentele cu greutati in functie de cronotipul tau, dar si despre cele mai bune momente pentru a face antrenamentele aerobice, si daca a face sport dimineata pe stomacul gol chiar te ajuta sa slabesti mai repede. 19 Jul, 2016
Invinge anxietatea cu antrenamentele cu greutati Invinge anxietatea cu antrenamentele cu greutati Anxietatea iti poate distruge viata daca scapa de sub control. Din fericire un leac foarte eficient pentru anxietate sunt antrenamentele cu greutati! 28 Jan, 2020
9 reguli de antrenament pentru cei care NU iau steroizi 9 reguli de antrenament pentru cei care NU iau steroizi Regandirea regulilor din culturism, este timpul pentru o noua abordare si pentru rezultate mai bune si mai de durata! 19 Nov, 2019
5 motive sa te antrenezi pentru hipertrofie functionala 5 motive sa te antrenezi pentru hipertrofie functionala Hipertrofia functionala este cresterea masei musculare si a fortei in acelasi timp pentru a fi mai eficient in orice activitate fizica din sport sau viata de zi cu zi. Iata de ce ar trebui sa fie principalul tau obiectiv la antrenamente. 02 Sep, 2020
Urmareste-ne
pe facebook

Steroizi.ro - sursa ta de informatii pentru cele mai noi tehnici de antrenament,

cele mai bune planuri nutritionale si cele mai eficiente metode de slabire si definire.

Oricare ar fi scopul tau, noi iti punem la dispozitie uneltele de care ai nevoie pentru a iti construi corpul pe care il vrei.