Testosteron mai mult in doua minute

Publicat in

Poate atitudinea si pozitia corpului sa duca la cresteri semnificative ale secretiei de testosteron?

Un barbat, lasat sa stea singur inr-o camera, la o masa. Este instruit sa stea intr-o anume pozitie. Ii este data o sarcina, sa o duca la bun sfarsit. Sarcina nu are importanta, pozitia in care sta are. Dupa doar cateva minute, barbatul incepe sa se simta mai puternic si sa aiba mai multa incredere in el. Simte impulsul de a risca. Se simte deodata excitat. Nivelele sale de testosteron, s-au dublat!!!

Un alt barbat, in alta camera; face parte din acelasi experiment. Nu se simte bine. Se simte slab si lipsit de vointa; stresat si fara putere. Si nu stie de ce! Cercetatorii stiu! Pentru ca i-au cerut sa stea intr-o pozitie submisiva. In consecinta, nivelel sale de testosteron au scazut drastic.
Esta asta stiinta adevarata sau S.F.?

   Elibereaza masculul afla

Asta este ce stii deja: limbajul trupului afecetaza starea ta de spirit si imaginea pe care o au altii despre tine. Ai o postura de "mascul alfa" si te vei simti mai puternic, si chiar mai popular.

Asta este ce nu stii: un studiu recent a demonstrat ca nu este vorba doar despre o stare mentala, de un sentiment. Exista efecte neuroendocrine: mai exact cresteri ale testosteronului si scaderi ale cortizolului.

Din moment ce nivele crescute de testosteron si reduse de cortizol, inseamna si performante mai bune la sala, poti sa iti modifici limbajul corpului, pentru a construi mai multi muschi?
Sa analizam stiinta!

   Mai mare este mai bine

Putere. Dominare. Control. Forta. In regnul animal mai mare este mai bine.

Asa cum au observat si cercetatorii, cimpanzeul isi umfla pieptul cu aer, si isi tine respiratia atunci cand sta deasupra unui adversar invins. Pisicile isi ataca oponentul cu corpul in pozitie transversala, pentru a parea mai mari.

Barbatii alfa fac acelasi lucru. Cercetatorii o numesc pozitie expansiva. Chiar si cand sta jos, un barbat cu un nivel mare de testosteron va ocupa mai mult spatiu, si va folosi posturi ale corpului "mari": maini incrucisate la ceafa, maini sau picioare larg deschise, etc.

Cei cu nivele scazute de testosteron, fac exact opusul, luand pozitii "contractive": picioarele si bratele stranse in jurul corpului, umerii lasati, asta facand corpul sa para mai mic, ocupand mai putin spatiu.

Dar daca cercetatorii ar lua oameni obisnuiti si i-ar pune sa stea in pozitii dominante? Si daca li s-ar spune ca se studiaza altceva, ei nefiind constienti ca sunt pusi sa stea in astfel de pozitii? Se vor mai simti puternici? Si cel mai important, le va creste cu adevarat nivelul testosteronului? Raspunsul este DA!

   Studiul

Cobaii umani din acest studiu (26 de femei si 16 barbati), au fost pusi in mod aleatoriu sa stea in pozitii dominante, sau in pozitii submisive. Fiecare participant a stat in doua pozitii, pentru un minut fiecare. Monstre de saliva au fost prelevate, pentru a se analiza nivelele de testosteron si cortizol, inainte si dupa aproximativ 17 minute de la manipularea pozitie corpului. Apoi, paritcipantii au fost pusi sa isi descrie starile, si s-a simulat un joc de noroc, pentru a vedea cat de dispusi sa riste sunt. Cu cat esti dispus sa risti mai mult, cu atat ai mai mult testosteron.
   Dar cu cat a crescut testosteronul si cu cat a scazut cortizolul?

"Examinand rezultatele, se pare ca testosteronul a crescut cu 14-19%, iar cortizolul a descrescut cu 23-25%. Cresterea testosteronului este mica, iar descresterea cortizolului nu entuziasmeaza pe nimeni".

Dar, se pare ca in anumite situatii in care este nevoie de putere, oamenii au abilitatea de a o "mima". In timp, aceste schimbari in postura, pot duce la o sanatate mai buna.

   Ar trebui sa stai mai des in pozitii dominante?

Asadar, adoptarea unei pozitii "de forta", iti va da cu adevarat un avant in ceea ce priveste progresul in sala? Daca iti imaginezi ca ai un spate mare si puternic, in timp ce il lucrezi la sala, vei avea rezultate mai bune? Poate! Cu siguranta nu strica! Chiar daca efectele fizice sunt minime, efectele psihologice pot avea un efect mai profund: te vei simti mai puternic, vei ridica mai multe greutati, cu mai multa dedicare, si astfel vei progresa mai repede.

Efectele adoptarii unor pozitii dominante, cu siguranta nu sunt steroidiale, dar daca poti provoca o modificare pozitiva a balantei hormonale anabolice (gratis!), si in acelasi timp sa emani si vibratii mai atragatoare pentru fete, atunci de ce sa nu incerci? Desigur, te poate ajuta si un supliment destinat cresterii nivelelor de testosteron, dar merita incercata si metoda mentinoata in acest articol.

Referinte

Articole din aceiasi categorie

Cum iti afecteaza sexul performantele sportive Sex, haltere si performante Ar trebui sa te abtii de la sex inainte de o competitie sportiva? Cum afecteaza sexul nivelele testosteronului? Poti castiga masa musculara daca faci sex des? Si este adevarat ca femeile au antrenamente mai eficiente dupa sex? Afla raspunsurile aici! 14 Feb, 2016
semne ca te-ai antrenat corect Cum sa judeci daca un antrenament de hipertrofie a fost eficient Un antrenament de hipertrofie, adica care sa construiasca masa musculara, trebuie sa aibe echilibru intre intensitate si exces. Prea putin si nu stimulezi suficient muschii, prea mult si te dai singur inapoi. Iata cum sa iti dai seama daca faci ce trebuie in sala de forta. 20 Dec, 2016
construirea de masa musculara este foarte usoara Sa construiesti masa musculara este usor Am incercat orice si nu reusesc sa cresc. Este o afirmatie pe care o auzi des. Dar adevarul este ca a avea o masa musculara mai mare este cel mai usor proces din lumea sportului. 28 Nov, 2017
Centura de culturism - este utila sau nu? Ai nevoie cu adevarat de centura de culturism? Un accesoriu nelipsit pentru unii, urata de altii, centura de culturism isi are rolul ei, si poate fii utila daca este folosita corect. 14 Feb, 2016
ce trebuie sa faci si ce nu cand executi genuflexiuni 4 mituri despre genuflexiuni Genuflexiunile reprezinta cel mai bun exercitiu pe care il poti face, pentru a avea masa musculara si forta. Dar exista si multe mituri legate de ele. Iata care este adevarul despre utilizarea corecta a genuflexiunilor. 05 Jun, 2018
nu fa stretching static inainte de antrenamente cu greutati Evita stretchingul inainte de antrenamente A face stretching inainte de inceperea unei activitati sportive este aproape dogma in lumea sportului. Dar se pare ca aceasta practica nu este deloc benefica. 02 Oct, 2018
Urmareste-ne
pe facebook

Steroizi.ro - sursa ta de informatii pentru cele mai noi tehnici de antrenament,

cele mai bune planuri nutritionale si cele mai eficiente metode de slabire si definire.

Oricare ar fi scopul tau, noi iti punem la dispozitie uneltele de care ai nevoie pentru a iti construi corpul pe care il vrei.