Mancarea potrivita la timpul potrivit

Publicat in

Ce ar trebui sa mananci - si cand ar trebui sa mananci - ca sa obtii maximul din dieta ta?

Ce ar trebui sa mananci - si cand ar trebui sa mananci - ca sa obtii maximul din dieta ta? Fie ca vorbim de marcarea unui gol in ultima secunda, sau de o cerere in casatorie, stim ca totul se rezuma la sincronizare. Este valabil si in cazul alimentatiei. In functie de perioada zilei sau de situatia in care te afli, organismul are nevoie de anumiti nutrienti ca sa razbeasca - pentru ca tu sa poti trai si functiona la nivel optim.

Mancarea declanseaza tot felul de reactii hormonale in organism - reactii care iti afecteaza dispozitia, atentia, nivelele de energie, etc. Asa ca, indiferent daca stii deja ce trebuie sa mananci, trebuie sa stii si cand sa mananci. Urmeaza ghidul nostru despre ce alimente sunt bune de consumat indiferent de situatie.

Ce sa mananci...dupa un antrenament intens

Cand iti supui muschii la efort intens, sunt precum studentii la finalul sesiunii - stresati si infranti! Ca sa faca fata viitoarelor solicitari, vor creste (muschii, nu studentii!); asa devi mai puternic. Dar pentru a beneficia la maxim de aceste cicluri de crestere musculara, au nevoie si de o nutritie adecvata.

Foloseste aceasta formula post-antrenament: pe scurt, ratia carbohidrati-proteine trebuie sa fie de 2:1, pentru antrenamente de intensitate scazuta-medie; pentru antrenamente intense trebuie sa fie de 3:1. Carbohidratii vor reface rezervele de glicogen, iar proteinele vor reconstrui muschii.

Consumati acesti nutrienti intre 20 si 60 de minute dupa incheierea antrenamentului: este cea mai buna fereastra de timp pentru ca sa fie absorbiti optim. Incercati un pahar de lapte cu ciocolata sau unt de arahide pe o bucata de paine 100% integrala.

Ce sa mananci...dupa o sedinta lunga

Daca te simti in ceata dupa ce ai vazut 200 de slide-uri in PowerPoint, roade cateva migdale. Ofera grasimi sanatoase si cateva proteine. Proteinele, si nu zaharurile, activeaza celulele care ne mentin alerti si dau drumul arderii caloriilor. In timp ce carbohidratii complecsi sunt cei care ofera energie si glucoza pentru functionarea creierului (desi acesta poate functiona si cu grasimi - dar asta este alta poveste), proteinele sunt cele care te tin alert si in plus sunt cele mai termogenice alimente (cresc rata metabolica = arderi calorice mai mari). Partea cu atentia crescuta este adevarata mai ales in cazul surselor de proteine care contin multa tirozina, un aminoacid care actioneaza ca un neurotransmitator indispensabil bunei functionari a creierului ( 30 de grame de migdale, contin 127 mg tirozina).

Ce sa mananci...la linia de sosire

Pentru orice activitate de anduranta, prioritatea la final este sa inlocuiesti nutrientii pierduti prin transpiratie. Asta inseamna sa refaci rezervele de glicogen. Cele mai bune bauturi post-maraton contin carbohidrati, vitamine si minerale, si cantitati mici de proteine. Chiar si dupa o cursa scurta (de 5-6 km) trebuie sa refaci ce ai pierdut prin transpiratie, dar in cantitati mai mici.

Cum lichidul este mai usor digerabil decat mancarea solida si carbohidratii se digera mai usor decat proteinele, cei care alearga mult, dupa efort trebuie sa consume lapte sau lapte cu cacao/ciocolata. Laptele cu ciocolata sau cacao are ratia optima de 3:1, carbohidrati proteine, si reface si alti nutrienti. Este o sursa foarte buna de electroliti, in special potasiu. De exemplu, 250 ml de Gatorade are 30 mg de potasiu, fata de 400 mg cat are laptele degresat sau 425, in cazul laptelui degresat cu cacao. Este un aspect important, pentru ca la astfel de evenimente se pierde mult potasiu.

Ce sa mananci...dupa o noapte agitata

Ati petrecut noaptea "boxand" perna? Sentimentaul de discomfort si iritare pe care il veti avea dimineata nu este singura problema. Somnul prost in timpul noptii creste nivelele de ghrelina si le scade pe cele de leptina, ceea ce duce la o pofta de mancare crescuta si riscul de supraantrenament.

Ca sa preveniti asta, incepeti ziua cu proteina slaba. Incercati cu 30 de grame de nucifere sau 100 grame carne slaba; acestea va vor da senzatia de satietate pentru mai mult timp. O alta ideea buna este iaurtul gresesc amestecat cu o banana si ceva seminte de susan.

Ce sa mananci...dupa o noapte in oras

Cand te simti bine, timpul zboara fara sa iti dai seama. A doua zi bea un Bloody Mary virgin (fara vodka); este un remediu bun anti-mahmureala. Sucul de rosii va hidrata organismul si va inlocui electrolitii pierduti din cauza alcoolului.

Un alt remediu bun sunt capsulele care contin extract din fructe de cactus. Luate cu 5 ore inainte de a incepe sa consumi alcool, pot reduce starea de mahmureala cu 50%. Alcoolul este practic o otrava usoara pentru organism. Organimul reactioneaza la el prin reactii antiinflamatorii, pentru a preveni daunele provocate de alcool celulelor si organelor. Fructele de cactus reduc inflamarea.

Referinte

Articole din aceiasi categorie

Foloseste corect banda de alergat din sala de fitness Banda de alergat - cel mai utilizat echipament din salile de fitness Banda de alergat a devenit un echipament absolut obligatoriu intr-o sala de fitness. Nu de putine ori lumea sta la coada pentru a alerga 10 minute. Iata cateva sugestii cum sa utilizezi cel mai eficient banda de alergat. 14 Feb, 2016
mananca la anumite ore pentru a slabi Temporizeaza nutritia pentru a slabi mai usor Stii ca ce mananci si cat mananci este important. Dar cata importanta dai momentului cand mananci? 16 May, 2018
nu manca prost cand vrei sa slabesti - secretul meselor trisate Mese trisate: nu fa aceste greseli cand vrei sa slabesti In esenta mesele trisate pot fi bune. Dar astazi termenul a fost denaturat si de regula astfel de mese sunt folosite incorect si ajung sa iti faca mai mult rau decat bine. 24 Jan, 2018
programe de alergare pentru a slabi rapid si eficient Din dragoste pentru sprinturi Se apropie vremea frumoasa si este timpul sa iti intri in forma si sa mai slabesti. Sprinturile reprezinta cea mai eficienta forma de HIIT, mai ales cand vrei sa slabesti, sa economisesti timp si sa capeti conditie fizica. Iata 8 protocoale de sprinturi din care sa alegi. 13 Apr, 2016
hormonii foamei iti modifica creierul Hormonii eliberati cand iti este foame iti afecteaza deciziile Nu lua decizii cand iti este foame. Ghrelina - hormonul eliberat inainte de mese si care creste apetitul - are un efect negativ asupra deciziilor culinare si controlului poftelor alimentare. 20 Jul, 2016
HIIT contra cardio de joasa intensitate HIIT contra cardio de joasa intensitate De cardio nu scapi, indiferent care este scopul tau. Cardio te ajuta sa slabesti si sa fii in forma. Dar exista mai multe feluri de cardio. Ce versiune este cea mai buna pentru tine? 11 Dec, 2019
Urmareste-ne
pe facebook

Steroizi.ro - sursa ta de informatii pentru cele mai noi tehnici de antrenament,

cele mai bune planuri nutritionale si cele mai eficiente metode de slabire si definire.

Oricare ar fi scopul tau, noi iti punem la dispozitie uneltele de care ai nevoie pentru a iti construi corpul pe care il vrei.