Mai mult testosteron si mai putin cortizol

Publicat in

Se pare ca exiata o solutie simpla pentru a avea nivele mai mari de testosteron, si mai mici de cortizol, imediat dupa antrenament: fosfatidilserina.

Fosfatidilserina imbunatateste raspunsul hormonal al corpului la antrenamente. Barbatii care au primit 600 mg/zi de fosfatidilserina timp de 10 zile consecutive au produs mai mult testosteron si mai putin cortizol fata de barbatii care nu au luat fosfatidilserina; exercitiile fizice au durat 15 minute. 

Acestea au fost concluziile trase de cercetatorii de la Universitatea din Mississippi , dupa experimentul de mai sus, care a inclus 10 barbati sanatosi. Subiectii au trebuit sa mearga pe bicicleta statica 15 minute, de cateva ori, si au facut si 5 "seturi" de cate 3 minute. Fiecare set a inceput cu un efort moderat - aproximativ 65% din capacitatea pulmonara maxima - si s-a incheiat cu o intensitate de 85%. Cercetatorii au masurat concentratiile de cortizol, testosteron, lactat si hormon de crestere in sangele subiectilor, inainte si dupa exercitiile fizice. In una din sesiuni subiectii au luat fosfatidilserina si in alta un placebo.

Fosfatidilserina se gaseste in membranele celulare. Cand este luata sub forma de supliment alimentar imbunatateste functiile receptorilor si rezistenta la stres. Cum functioneaza exact nu se stie, dar studiile umane la scara redusa au aratat ca fosfatidilserina scade cortizolul dupa exercitii fizice si expunere la diferiti stimuli de stres. Aceasta a fost si motivarea din spatele experimentului de care tocmai am vorbit. S-a vrut sa se afla daca se poate imbunatati raspunsul hormonal la exercitii fizice folosind un supliment alimentar simplu. Pana la urma, mai mult testosteron si mai putin cortizol inseamna progrese mai mari.

S-a constatat ca suplimentul cu fosfatidilserina a redus productia de cortizol, asa cum se arata in graficul de mai jos.

undefined

Consumul acestui supliment a crescut si productia de testosteron.

undefined

Cercetatorii sportivi folosesc raportul dintre testosteron si cortizol pentru a prezice usurinta cu care poate corpul construi masa musculara. De aceea unii antrenori recomanda ca antrenamentele de forta sa fie facute seara devreme: chiar daca nivelele de testosteron pot fi mai mici decat mai devreme in zi, cele de cortizol sunt semnificativ mai reduse seara. Graficele de mai jos arata cum s-a schimbat raportul dintre cortizol si testosteron dupa ingerarea suplimentului cu fosfatidilserina. Negrul reprezinta grupul care a luat fosfatidilserina. 

undefined

Graficul din stanga arata efectul asupra totalului de testosteron din sange in timpul experimentului. Bara neagra reprezinta grupul care a luat fosfatidilserina, iar totalul testosteronului a crescut cu 35% la acest grup. Graficul din mijloc arata totalul cortizolului, care este cu 35% mai putin la grupul care a luat fosfatidilserina. Raportul dintre cei doi hormoni s-a imbunatatit cu cel putin 180%.

Cercetatorii nu au constatat nicio modificare a lactatului din sange, si statistic vorbind, fosfatidilserina, nu a avut niciun impact asupra hormonului de crestere. 

Fosfatidilserina se gaseste in lecitina, dar ar trebui sa consumi foarte multa lecitina pentru a atinge dozele folosite in acest experiment. 100 de grame de lecitina contin cam 15 mg de fosfolipide, si doar o mica parte din acestea sunt fosfatidilserina. Cel mai bine va orientati catre suplimente cu concentratii mult mai mari de fosfatidilserina.

 

Referinte

Articole din aceiasi categorie

Bicarbonatul de sodiu poate fi folosit ca supliment pentru intarzaierea oboselii. Anduranta Bicarbonat de sodiu ca supliment sportiv? Exista o substanta ascunsa in bucataria ta care te poate ajuta sa treci mai usor de antrenamentele de intensitate. Este vorba de bicarbonatul de sodiu. Iata ce trebuie sa stii despre acesta substanta care devine un adevarat supliment sportiv. 14 Feb, 2016
curcumina sporeste efectele pozitive ale exercitiilor fizice asupra vaselor de sange Curcumina sporeste efectele pozitive ale exercitiilor fizice asupra vaselor de sange Antrenamentele cardiovasculare iti fac vasele de sange mai sanatoase. Cresterea pulsului reintinereste stratul epitelial care captuseste vasele de sange. Acest proces este incurajat nu numai de exercitii fizice dar si prin administrarea de curcumina, un compus al turmenicului. 22 Jun, 2016
suplimente sportive pentru antrenamente intense Suplimente nutritive pentru antrenamente de mare intensitate Exercitiile de mare intensitate iti permit sa te antrenezi mai mult si mai intens intr-o perioada de timp mai scurta. Invata cum sa profiti la maxim de aceste antrenamente folosind suplimentele nutritive corespunzatoare. 14 Feb, 2016
betaina, masa musculara, slabire Betaina Poate ai vazut scris pe unele suplimente pre-antrenament, la ingrediente, betaina. Poate te intrebi daca este un fel de beta-alanina, si la ce foloseste. Confuzia se opreste aici! Afla ce este si ce face cu adevarat betaina. 14 Feb, 2016
Suplimente nutritive pentru luptatorii de MMA Cele mai bune suplimente nutritive pentru luptatorii de MMA MMA (mixed martial arts) este un sport de contact care capata din ce in ce mai multi adepti. Nevoile unui luptator de MMA sunt diferite fata de cele ale altor sportivi, de aceea si suplimentele nutritive trebuie folosite intr-un anumit fel. 14 Feb, 2016
vitamina d poate actiona precum un antiestrogen la barbati si femei Vitamina D poate actiona precum un antiestrogen Conform unui nou studiu pe animale, forma activa a vitaminei D - calcitriol - este un anti-estrogen. Descoperirea este de interes pentru culturisti, aceste proprietati anti-estrogenice fiind manifestate mai ales in tesuturile grase. 27 Feb, 2017
Urmareste-ne
pe facebook

Steroizi.ro - sursa ta de informatii pentru cele mai noi tehnici de antrenament,

cele mai bune planuri nutritionale si cele mai eficiente metode de slabire si definire.

Oricare ar fi scopul tau, noi iti punem la dispozitie uneltele de care ai nevoie pentru a iti construi corpul pe care il vrei.