Dormi suficient pentru a nu te ingrasa

Publicat in

Daca iti este frica sa nu te ingrasi, una din cele mai simple si la indemana strategii pentru a preveni ingrasarea este de a dormi suficient. Si atunci cand incerci sa slabesti, un somn de calitate si suficient de lung este esential.

Somnul este esential daca vrei sa iti mentii corpul fara grasime sau vrei sa slabesti. Somnul este atat de important pentru ca atunci cand esti obosit si nedormit balanta hormonala se deregleaza si apar pofte alimentare intense dupa alimente bogate in calorii si hedonistice (care sa provoace o placere cat mai mare).

Un studiu din "American Journal of Clinical Nutrition" a descoperit ca indivizii sunt privati de somn mananca mai mult si tanjesc dupa alimente foarte grase, in special cele care contin multe grasimi saturate. Este important de notat ca studiul se bazeaza pe date culese de la persoane care au fost private de somn doar cateva nopti la rand; nu sufera de insomnii cronice, cum se intampla in cazul multor persoane.

Populatia folosita pentru studiu nu era supraponderala. S-a analizat aportul de hrana dupa o perioada scurta de somn pe noapte (4 ore) comparativ cu aportul de hrana dupa un somn de 9 ore. Femeile au avut un aport mai mare de calorii de 15,2%, comparativ cu aportul de hrana dupa un somn de 9 ore iar barbatii au avut o crestere de 9,2%.

Femeile si-au marit consumul de grasimi si grasimi saturate cu 39% si respectiv 61%, iar barbatii cu 10,3% si 9,6%. Si consumul de proteine a crescut la ambele grupuri, pe cand cel de carbohidrati a ramas la fel. Atat barbatii cat si femeile au ars mai putine calorii dupa noptile de somn scurt, dar au mancat cu aproximativ 300 de calorii mai mult decat de obicei.

Lipsa somnului a fost legata semnificativ de aport crescut de calorii si grasimi, si o reducere a caloriilor arse. In timp, acest comportament va duce rapid la ingrasare si obezitate: 300 de calorii in plus pe zi vor duce la o ingrasare de 1 kg pe luna. 

REFERINTE:

  1. St­Onge, M., Roberts, A., Chen, J., Kelleman, M., O­Keeffe, M., Choudhury, R., Jones, P. Short Sleep Duration 
  2. Increases Energy Intakes but Does not Change Energy Expenditure in Normal­Weight Individuals. The American Journal of Clinical Nutrition. 2011. 94, 410­416.
  3. Chen, X., Beydoun, M., Wang, Y. Is Sleep Duration Associated with Childhood Obesity? A Systematic Review and Meta­Analysis. Obesity. 2008. 16, 265­274.
  4. Patel, S., Malhortra, A., White, D., Gottlieb, D., Hu, F. Association Between Reduced Sleep and Weight Gain in Women. American Journal of Epidemiology. 2006. 164, 947­954.

 

Referinte

  1. St. Onge, M., Roberts, A., Chen, J., Kelleman, M., O.­Keeffe, M., Choudhury, R., Jones, P. Short Sleep Duration 
  2. Increases Energy Intakes but Does not Change Energy Expenditure in Normal­Weight Individuals. The American Journal of Clinical Nutrition. 2011. 94, 410-­416.
  3. Chen, X., Beydoun, M., Wang, Y. Is Sleep Duration Associated with Childhood Obesity? A Systematic Review and Meta­Analysis. Obesity. 2008. 16, 265-­274.
  4. Patel, S., Malhortra, A., White, D., Gottlieb, D., Hu, F. Association Between Reduced Sleep and Weight Gain in Women. American Journal of Epidemiology. 2006. 164, 947Â-954.

Steroizi.ro - sursa ta de informatii pentru cele mai noi tehnici de antrenament,

cele mai bune planuri nutritionale si cele mai eficiente metode de slabire si definire.

Oricare ar fi scopul tau, noi iti punem la dispozitie uneltele de care ai nevoie pentru a iti construi corpul pe care il vrei.