Statul jos este noul fumat

Publicat in

Sa stai jos mult timp este ca si cum ai fuma. Afla de ce statul jos este atat de nociv.

Multumita societatii moderne ne transformam in legume. Acasa stai in fund. La munca stai in fund. Iesi in oras...stai pe scaune/canapele. Stai 9 ore in fata calculatorului, la munca, si restul zilei stai jos pe canapea, acasa. 

Acest stil de viata sedentar este greu de invins. Iar daca rutina zilnica te face sa stai jos la calculator sau in masina ore in sir, intri si tu la categoria sendentare. 

Statul jos ore intregi poate fi la fel de nociv ca fumatul? 

Sa stai jos la birou ore in sir isi pune amprenta asupra sanatatii. Iti poate reduce speranta de viata si de aceea statul jos este numit "noul fumat". De la scaunul de la birou, la scaunul masinii, la canapeaua de acasa...stam mult timp in fund! 

Sa stai jos prea mult timp are consecinte urate. In afara ca te relaxeaza, ridica numeroase probleme pentru sanatate. Sa nu te misti deloc pune presiune multa pe coloana vetebrala si treptat te apleci pe fata, ducand la posturi incorecte. 

Intrebarea este - ce se intampla in corp cand stai prea mult jos?

Statul jos iti afecteaza coloana

Sedentarismul iti afecteaza curbura naturala a coloanei vertebrale. Asta nu numai ca afecteaza postura dar si lungimea muschilor si forta. Cei care stau jos mai mult sunt mai susceptibili la afectiuni ale discurilor intervertebrale si rupturi. 

Corpul este proiectat sa se miste

Muschii raman sanatosi si puternici cand sunt folositi. Daca nu ii folosesti, nu numai ca se deterioreaza, dar procesul are multe efecte negative in corp. Statul jos nu lasa muschii sa se miste. Mai rau, duce la obezitate, lene si inactivitate crescuta. 

Cand te misti, stai in picioare sau te ridici de jos, muschii abdominali iti mentin postura. Dar cand te-ai asezat in fund, fesierii, soldurile si abdomenul nu fac nimic si devin scurti si contractati. Retine ca raza de miscare este foarte importanta pentru oricine, nu doar pentru sportivi. 

Problemele cauzate de statul indelungat la birou incep cu dureri de gat si de spate, care in timp devin intense. Aplecarea capului spre ecarnul computerului sau inclinarea capului pentru a vedea in ecran pune o presiune aditionala pe coloana. 

Durerile fizice cauzate de stat pot fi tratate cu fizioterapie si chiar medicamente, dar au rezultate provizorii. Statul indelungat deformeaza coloana. Muschii spatelui vor lucra mai mult pentru a iti sustine corpul contra gravitatii. 

Organele pot fi vatamate

Studiile arata ca daca stai jos (pentru mult timp sau in pozitii incorecte) pot aparea diferite boli inclusiv tensiune arteriala, probleme cardiovasculare, atacuri cerebrale, depresie, anxietate, cancer de colon, cancer de san si diabet. 

Cand stai jos mult timp, fluxul de sange incetineste, ceea ce permite acizilor grasi sa infunde inima. Poate duce si la cresterea colesterolului.

De ce poate creste riscul de cancer de colon nu se stie clar. Studiile spun ca stilul de viata sedentar declanseaza eliberarea de insulina ceea ce prolifereaza celulele canceroase. 

Nu poti gandi corect

Cand creierul nu primeste suficient oxigen, totul incetineste, inclusiv concentratia si atentia. Pe de alta parte, activitatea fizica pompeaza sange cu oxigen catre creier. 

 slabeste cu acai

Ce poti face? 

Care sunt alternativele sanatoase la stat jos? Exista mai multe solutii. Intai trebuie inteles ca statul jos face parte din viata cotidiana. Este important sa il modificam intr-un fel care sa fie mai sanatos.

Ca statul jos sa nu iti afecteze coloana, trebuie sa folosesti o perna lombara care iti corecteaza pozitia pe scaun. Tine trunchiul drept pentru ca greutatea sa fie dsitribuita egal  si sa nu se puna presiune pe coloana vertebrala. 

Pe langa corectarea posturii de stat jos, sunt si alte lucruri pe care le poti face, inclusiv stretching, sa faci pauze scurte in care sa te ridici si sa mergi, sa ai o dieta echilibrata, etc. 

Ridica-te si fa stretching

Daca locul tau de munca presupune sa fii lipita de scaun toata ziua, este crucial sa te misti. Sa te ridici de doua ori pe ora si sa faci cativa pasi, timp de cateva minute va conta. Nu numai ca te vei relaxa dar se reduce si presiunea pe coloana. Mai mult, se vor odihnii si ochii, gatul si muschii umerilor. 

Poti face stratching stand jos, prin inatinderea bratelor si picioarelor. Exista si birouri la care se sta in picioare, dar asta depinde de angajator mai mult decat de tine. 

Incepi sa faci sport

Pe langa cele de mai sus, iti trebuie si un plan de fitness pe care sa il urmezi. 

Un program aerobic moderat ca intensitate de cel putin 2,5 ore saptamanal, este obligatoriu pentru a evita durerile de spate cauzate de statul jos. De preferat ar fi sa faci antrenamente cu greutati in sala de fitness, sau o combinatie intre cele doua. 

Important este sa fii consecventa si sa te tii de antrenamente. Fitness-ul te va ajuta sa iti imbunatatesti postura si sa arzi grasimea in plus. 

Pentru a evita efectele adverse ale statului jos trebuie sa ai un stil de viata activ. Poti integra activitati fizice in viata de zi cu zi. Ma refer la practicarea de diferite sporturi, curatarea casei, plimbari, mers pe jos in loc de mers cu masina, etc. 

Ai grija la ce mananci

In final, trebuie sa fii atenta la ce mananci. Trebuie ca prin dieta sa iti intaresti corpul si sistemul imunitar. Sa mananci alimente prajite si junk food, nu numai ca te ingrasa, dar iti creste mult si inflamatiile. Ceea ce va inrautati efectele statului jos.

Si sa fim seriosi, cand mananci multe prostii, devii lenesa si mai putin activa fizic. Si greutatea corporala poate fi un motiv al durerilor de spate.

Dupa ce iti schimbi dieta si adopti un stil de viata activ, o sa ai muschi mai puternici si o sanatate cardiovasculara mai buna. Un corp mai sanatos si in forma va face fata mai bine efectelor negative ale statului jos. 

 

Referinte

Articole din aceiasi categorie

Cum sa te antrenezi in timpul sarcinii Cum sa te antrenezi in timpul sarcinii Femeile gravide pot fi in continuare active si face exercitii fizice, dar trebuie sa urmeze anumite reguli si sa nu exagereze cu intensitatea efortului. 11 May, 2017
fitness femei la sala de forta Antrenament la aparate pentru incepatoare Greutatile la liber sunt grozave atat pentru barbati cat si pentru femei. Dar pot fi intimidante mai ales daca esti o domana sau domnisoara care abia a inceput sa mearga la sala de fitness. Asa ca pentru o incepatoare este mult mai simplu sa isi faca antrenamentele cu greutati la aparate. 09 Mar, 2017
daca esti femeie evita aceste alimente pentru a arata mai bine Alimente pe care femeile ar trebui sa le evite 10 dintre alimentele cele mai nocive pentru femei. Aceste alimente duc la cresterea cortizolului, hormonul de stres al corpului si impiedica o buna compozitie a corpului (raportul dintre masa musculara si grasime). 07 Sep, 2017
exercitiu abdomen pentru incepatoare Scandura este pentru incepatoare Faimosul exercitiu numit scandura (plank), atat de indragit de doamenele si domnisoarele din orice sala, nu este prea eficient decat pentru incepatoare. Iata de ce si o alternativa mai buna. 13 Apr, 2017
sprinturi in alergare pentru femei Cele mai bune antrenamente cu sprinturi pentru femei Sprinturile iti dau inapoi cele mai multe beneficii in raport cu timpul investit. Te ajuta sa slabesti rapid si sa ai o conditie fizica de fier. Iata ce ar trebui sa stie orice femeie despre sprinturi. 06 Apr, 2017
redu durerile musculare si febra musculara prin metode naturale Diminuarea febrei musculare si durerilor dupa antrenamente Multe femei evita sa se antreneze prea intens si din cauza febrei musculare si durerilor care apar dupa astfel de antrenamente. Aici gasesti tehnici de reducere a acestor dureri pentru a nu avea nicio scuza sa nu depui suficient efort la antrenamente. 04 May, 2017

Steroizi.ro - sursa ta de informatii pentru cele mai noi tehnici de antrenament,

cele mai bune planuri nutritionale si cele mai eficiente metode de slabire si definire.

Oricare ar fi scopul tau, noi iti punem la dispozitie uneltele de care ai nevoie pentru a iti construi corpul pe care il vrei.