Muzica pentru antrenamentele din sala de forta

Publicat in

Muzica iti poate alimenta antrenamentele surprinzator de eficient, dar genul neadecvat de muzica iti poate afecta negativ sistemul nervos si implicit randamentul in sala.

Cercetarile arata ca muzica potrivita ascultata la antrenamente te poate ajuta sa faci fata mai bine oboselii si iti poate imbunatati performantele fizice in sala a de forta. Face asta prin diminuarea efortului perceput, cresterea fluxului de sange si indepartarea mai rapida a lactatului din muschi, ceea ce scade durerea si disconfortul, permitandu-ti sa te antrenezi mai mult si mai intens. 

Dar nu este nevoie ca stiinta sa ne spuna asta. Muzica este folosita de sute de ani pentru cresterea testosteornului la luptatorii si soldatii care merg la lupta, dar trebuie folosita intelept. Muzica nepotrivita, la momentul nepotrivit, iti poate face mai mult rau decat bine

Iata esenta: nu asculta nimic agresiv cand introduci un exercitiu nou la antrenamente (sau cand esti spre finalul unui ciclu de antrenament) pentru ca iti poate afecta negativ performantele. 

Muzica tare si dura iti omoara performantele?

Pentru a intelege cum muzica iti poate afecta performanta, ne ajuta graficul clasic al curbei inversate a excitarii. Imagineaza-ti ca la un capat este muzica soft si la celalalt muzica dura, gen heavy metal. 

raport muzica si performante fizice

Daca vii la antrenament plin de cafeina, ascultand Metallica, nu vei avea rezultatele la care speri. Te poate suprastimula si iti poate trimite sistemul nervos in iad, mai ales la exercitiile tehnice. Nu este nevoie nici sa asculti Kenny G, dar probabil ca ai performa mai bine daca nu ai asculta nimic (unora le merge bine cu muzica clasica in fundal, daca va vine sa credeti). 

Cand sa dai volum

Pe masura ce obosesti o sa ai nevoie si de stimulare. Atunci este momentul sa dai volum muzicii si sa scoti la inaintare death metalul ala (nu asculti death metal? probabil de asta nu ai inca muschi!). Un sfat bun este sa pastrezi cantecul preferat pentru exercitiile grele, compuse, sau cand vrei sa stabilesti un nou record personal. Apelezi la artileria grea doar cand ai nevoie de ea - nu tot timpul - altfel te vei desensibiliza si isi va pierde efectul.

Ca fapt divers, muzica in general pare sa creasca performanta cand faci cardio, asa ca o poti asculta mereu cand faci asta. Doar nu da prea tare din cap pe banda de alergare (da, tot la death metal ma refer)!

Referinte

  1. Biagini MS, Brown LE, Coburn JW, Judelson DA, Statler TA, Bottaro M, Tran TT, Longo NA. Effects of self-selected music on strength, explosiveness, and mood. J Strength Cond Res. 2012 Jul;26(7):1934-8. doi: 10.1519/JSC.0b013e318237e7b3.
  2. Bacon CJ, Myers TR, Karageorghis CI. Effect of music-movement synchrony on exercise oxygen consumption. J Sports Med Phys Fitness. 2012 Aug;52(4):359-65.

Articole din aceiasi categorie

Trebuie sa stai o ora in sala de forta ca sa ai rezultate? Mituri: regula de o ora Poate ca ati auzit ca un antrenament de culturism nu trebuie sa dureze mai mult de o ora, ideal 45 de minute, pentru a nu favoriza aparitia hormonilor catabolici.. Dar este doar un mit, sau exista ceva real in aceasta afirmatie? 14 Feb, 2016
Ai grija sa nu te supraantrenezi pentru ca poti da de probleme de sanatate serioase Supraantrenamentul te poate omori Supraantrenamentul este o conditie medicala deseori ignorata pana cand este prea tarziu. Invata care sunt etapele supraantrenamentului si cum te pot afecta, chiar pe viata. 14 Feb, 2016
sfaturi despre cum sa cresti eficienta antrenamentelor la sala de forta 10 sfaturi pentru imbunatatirea antrenamentelor de forta Te duci la sala doar ca sa te duci la sala, fara a deveni mai puternic si mare? Inseamna ca undeva gresesti. Pune putin efort in antrenamentele tale si urmeaza sfaturile de aici pentru a progresa cat mai rapid. 17 Oct, 2017
Secrete din culturism Trei lucruri din culturism pe care trebuie sa le uiti Aceste trei mituri din culturism sunt inradacinate atat de puternic in acest sport incat sunt considerate parte integra a lui, si uneori dicteaza strategia dupa care se ghideaza cei care vor rezultate mai bune in sala de forta. 14 Feb, 2016
7 motive pentru care sa faci genuflexiuni cu bara in fata 7 motive pentru care sa faci genuflexiuni cu bara in fata Genuflexiunile cu bara in fata sunt adesea evitate pentru ca nu se pot folosi greutati la fel de mari ca la genuflexiunile cu bara in spate si au un nivel de tehnicitate mai ridicat. Dar ele pot aduce beneficii imense pentru orice sportiv. 26 Jul, 2016
5 exercitii pe care trebuie sa le faci 5 exercitii cu reputatii proaste nemeritate Exista unele exercitii foarte bune pentru masa musculara si pentru conditia fizica in general, care sunt catalogate ca distructive pentru articulatii. O catalogare eronata! Iata 5 exercitii cu reputatie proasta dar de care nu trebuie sa va feriti! 14 Feb, 2016

Steroizi.ro - sursa ta de informatii pentru cele mai noi tehnici de antrenament,

cele mai bune planuri nutritionale si cele mai eficiente metode de slabire si definire.

Oricare ar fi scopul tau, noi iti punem la dispozitie uneltele de care ai nevoie pentru a iti construi corpul pe care il vrei.