Proteinele din mazare: o metoda buna de a construi masa musculara

Publicat in

Cand vine vorba de shake-ul proteic de dupa antrenament, proteina din zer este cea mai tare! Dar iata ca noi cercetari scot la iveala un alt candidat pentru proteina suprema si anume porteinele derivate din mazare.

Daca te duci la sala pentru a avea o masa musculara mai mare, este bine sa stii ca shake-urile proteice facute din proteine din mazare sunt la fel de bune ca cele facute din proteine din zer. Unele studii noi au ajuns la aceste concluzii.

Aminoacid Mazare Zer
Alanina 3,3 4,1
Arginina 6,6 2,1
Acid aspartic 8,9 8,7
Cisteina 0,8 1,9
Acid glutamic 13,2 13,9
Glicina 3,1 1,5
Histidina 1,9 1,5
Izoleucina 3,7 4,9
Leucina 6,4 8,6
Metionina 0,8 1,6
Fenilalanina 4,2 2,6
Prolina 3,4 4,7
Serina 3,9 4,2
Treonina 2,8 5,7
Triptofan 0,7 1,5
Tirozina 3,1 2,8
Valina 4 4,6
Lizina 5,7 7,2

Studiul

Cercetatorii (francezi) au racolat peste 150 de barbati cu varste intre 18 si 35 de ani si i-au pus sa faca antrenamente cu greutati timp de 12 saptamani. Barbatii s-au dus la sala de trei ori pe saptamana si si-au antrenat grupele mari de muschi ale partii superioare prin impins din cuclat cu haltera, tractiuni la helcometru si flexii pentru biceps

Un grup de 50 de barbati a primit doua shake-uri pe zi, care contineau cate 25 de grame de proteine din mazare. Produsul folosit a fost Nutralys, facut de Roquette, o firma frantuzeasca de extracte din plante. Trebuie mentionat ca cei de la Roquette au finantat studiul. Produsul folosit a fost un izolat proteic cu 85% proteine, 7% grasime si 3% carbohidrati.

Un alt grup de 50 de barbati a primit doua shake-uri pe zi, cu cate 25 de grame de proteina din zer. Mai sus este un tabel care compara cele doua tipuri de proteina, in functie de profilul aminoacizilor. Valoarea nutritionala a proteinei vegetale este mai mica decat cea a zerului, dar cantitatea de BCAA - si implicit de leucina - este la ambele preparate la fel.
Un al treilea grup de subiecti a primit un placebo.

Rezultatele studiului

Cercetatorii au masurat acumularea de forta si ingrosarea fibrelor musculare ale bicepsilor. De asemenea, in cadrul grupurilor au exista subiecti care nu au mai facut niciodata antrenamente cu greutati sau au facut pauze foarte mari. Dintre acestia, cei care au consumat proteine din mazare au acumulat cantitatile cele mai mari de muschi si si-au crescut cel mai mult forta musculara.

D0 = inainte de inceperea protocolului de antrenament. D42 = dupa 6 saptamani. D84 = dupa 12 saptamani.

undefined

Diferentele statistice mici dintre protiena din mazare si cea din zer se pot explica prin profilul foarte asemanator al aminoacizilor, dar si prin cinetica digestiei. Proteina din zer se digera rapid, in sange ajungand cantitati mari de aminoacizi, rapid. Dar efectul este trecator, lucrurile revenind la normal in 2-3 ore de la ingestie. Proteina din mazare are o absortie rapida cu rata intermediara, ceea ce va duce la o crestere rapida a aminoacizilor in sange, si o disponibilitate mai lunga a lor, fata de cea din zer

Mai mult, proteina din mazare este si nutritiva, avand un indice al nutritiei de 92 din 100, la fel ca proteina din zer si cazeina, iar proteinele din fructe au o valoare de 76 pe cand cele din cereale de 59. 

 

Referinte

Cel mai bun stimulator al masei musculare

Articole din aceiasi categorie

Suplimentele cu carbohidrati te pot ajuta sa ai mai multi muschi A te suplimenta cu carbohidrati sau a nu te suplimenta cu carbohidrati? Carbohidratii si suplimentele cu carbohidrati au fost arma secreta a sportivilor de performanta de decenii. Dar sunt ei necesari oricui? Se poate face performanta si fara carbohidrati? Afla daca trebuie sau nu sa te bazezi pe carbohidrati, in functie de efortul pe care il faci. 14 Feb, 2016
Cum sa te suplimentezi inteligent Dand un sens suplimentatiei Prin acest articol facem putina lumina in lumea suplimentelor nutritive, care poate parea intimidanta pentru cineva nou in domeniu. 14 Feb, 2016
Minerale pentru un corp mai bun Minerale pentru un corp mai bun Mineralele sunt micronutrienti care nu atrag mai deloc atentia amatorilor de sport si sala in special. O mare greseala din partea lor, acestea fiind esentiale pentru sanatate si progresele antrenamentelor. 14 Feb, 2016
Libidou mai mare folosind extracte din ierburi Ierburi pentru un libidou mai mare Ierburile si plantele au fost folosite pentru cresterea libidoului la barbati de mii de ani. Daca esti in cautarea unui stimulent, incearca aceste sase ierburi care ajuta la imbunatatirea libidoului. 14 Feb, 2016
agmatine sau agmatina, supliment anabolic Agmatine Pentru cei care cauta metode naturale si eficiente de a isi mari masa musculara, sanatatea si calitatea vietii, iata un supliment nutritiv care va poate fi de folos: agmatine. 14 Feb, 2016
L-glutamina hraneste flora intestinala buna L-glutamina, flora intestinala si slabirea L-glutamina este un supliment nutritiv asociat cu culturismul si cresterea masei musculare. Dar noi studii sugereaza ca l-glutamina poate juca un rol si in combaterea supraponderalitatii prin modificarea florei intestinale, astfel incat sa pacaleacsa corpul ca a facut exercitii fizice. 14 Feb, 2016

Steroizi.ro - sursa ta de informatii pentru cele mai noi tehnici de antrenament,

cele mai bune planuri nutritionale si cele mai eficiente metode de slabire si definire.

Oricare ar fi scopul tau, noi iti punem la dispozitie uneltele de care ai nevoie pentru a iti construi corpul pe care il vrei.