Proteinele din mazare: o metoda buna de a construi masa musculara

Publicat in

Cand vine vorba de shake-ul proteic de dupa antrenament, proteina din zer este cea mai tare! Dar iata ca noi cercetari scot la iveala un alt candidat pentru proteina suprema si anume porteinele derivate din mazare.

Daca te duci la sala pentru a avea o masa musculara mai mare, este bine sa stii ca shake-urile proteice facute din proteine din mazare sunt la fel de bune ca cele facute din proteine din zer. Unele studii noi au ajuns la aceste concluzii.

Aminoacid Mazare Zer
Alanina 3,3 4,1
Arginina 6,6 2,1
Acid aspartic 8,9 8,7
Cisteina 0,8 1,9
Acid glutamic 13,2 13,9
Glicina 3,1 1,5
Histidina 1,9 1,5
Izoleucina 3,7 4,9
Leucina 6,4 8,6
Metionina 0,8 1,6
Fenilalanina 4,2 2,6
Prolina 3,4 4,7
Serina 3,9 4,2
Treonina 2,8 5,7
Triptofan 0,7 1,5
Tirozina 3,1 2,8
Valina 4 4,6
Lizina 5,7 7,2

Studiul

Cercetatorii (francezi) au racolat peste 150 de barbati cu varste intre 18 si 35 de ani si i-au pus sa faca antrenamente cu greutati timp de 12 saptamani. Barbatii s-au dus la sala de trei ori pe saptamana si si-au antrenat grupele mari de muschi ale partii superioare prin impins din cuclat cu haltera, tractiuni la helcometru si flexii pentru biceps

Un grup de 50 de barbati a primit doua shake-uri pe zi, care contineau cate 25 de grame de proteine din mazare. Produsul folosit a fost Nutralys, facut de Roquette, o firma frantuzeasca de extracte din plante. Trebuie mentionat ca cei de la Roquette au finantat studiul. Produsul folosit a fost un izolat proteic cu 85% proteine, 7% grasime si 3% carbohidrati.

Un alt grup de 50 de barbati a primit doua shake-uri pe zi, cu cate 25 de grame de proteina din zer. Mai sus este un tabel care compara cele doua tipuri de proteina, in functie de profilul aminoacizilor. Valoarea nutritionala a proteinei vegetale este mai mica decat cea a zerului, dar cantitatea de BCAA - si implicit de leucina - este la ambele preparate la fel.
Un al treilea grup de subiecti a primit un placebo.

Rezultatele studiului

Cercetatorii au masurat acumularea de forta si ingrosarea fibrelor musculare ale bicepsilor. De asemenea, in cadrul grupurilor au exista subiecti care nu au mai facut niciodata antrenamente cu greutati sau au facut pauze foarte mari. Dintre acestia, cei care au consumat proteine din mazare au acumulat cantitatile cele mai mari de muschi si si-au crescut cel mai mult forta musculara.

D0 = inainte de inceperea protocolului de antrenament. D42 = dupa 6 saptamani. D84 = dupa 12 saptamani.

undefined

Diferentele statistice mici dintre protiena din mazare si cea din zer se pot explica prin profilul foarte asemanator al aminoacizilor, dar si prin cinetica digestiei. Proteina din zer se digera rapid, in sange ajungand cantitati mari de aminoacizi, rapid. Dar efectul este trecator, lucrurile revenind la normal in 2-3 ore de la ingestie. Proteina din mazare are o absortie rapida cu rata intermediara, ceea ce va duce la o crestere rapida a aminoacizilor in sange, si o disponibilitate mai lunga a lor, fata de cea din zer

Mai mult, proteina din mazare este si nutritiva, avand un indice al nutritiei de 92 din 100, la fel ca proteina din zer si cazeina, iar proteinele din fructe au o valoare de 76 pe cand cele din cereale de 59. 

 

Referinte

Cel mai bun stimulator al masei musculare

Articole din aceiasi categorie

trebuie creatina ciclizata pentru a fi eficienta? Trebuie sa ciclizezi creatina? Creatina fiind cel mai cunoscut si utilizat supliment alimentar din culturism, este firesc ca lumea sa se intrebe cat timp si cum ar trebui sa o foloseasca. Raspunsul la intrebarea daca ar trebui ciclizata creatina il gasiti in acest articol. 14 Feb, 2016
proteina din zer sau leucina Leucina vs. proteina din zer Leucina este starul rock al aminoacizilor si al cresterilor musculare. Dar este leucina luata de una singura mai eficienta decat proteina din zer? Un studiu profesionist a vrut sa afle asta. Iata ce concluzii s-au tras. 14 Feb, 2016
apa - beneficiile hidratarii corecte Apa - beneficiile hidratarii corecte Curios sa gasesti apa la sectiune de suplimente nutritive, nu? Dar apa este atat de importanta, si consumarea cantitatii corecte in functie de greutatea ta poate avea un impact atat de mare asupra performantelor si felului in care arati, incat poate fi trecuta cu usurinta in capul listei cu suplimente nutritive care trebuie folosite! 09 Aug, 2016
Efectele a 600 mg/saptamana de deca-durabolin Studiu: efectele a 600 mg Deca-Durabolin pe saptamana Nu exista multe studii umane privind efectele dozelor mari de steroizi anabolizanti si androgeni. Aici gasesti unul din putinele astfel de studii; efectele dozelor suprafiziologice de Deca-Durabolin. 14 Feb, 2016
prohormoni 4 Prohormoni pt. 4 A parta parte din seria de articole dedicate prohormonilor. 14 Feb, 2016
Bergamota ajuta la combaterea obezitatii Bergamota - aliatul impotriva obezitatii si bolilor de inima Bergamota este o planta misterioasa, din familia citricelor, care are proprietati puternice, utile in lupta cu obezitatea si bolile de inima. 14 Feb, 2016

Steroizi.ro - sursa ta de informatii pentru cele mai noi tehnici de antrenament,

cele mai bune planuri nutritionale si cele mai eficiente metode de slabire si definire.

Oricare ar fi scopul tau, noi iti punem la dispozitie uneltele de care ai nevoie pentru a iti construi corpul pe care il vrei.