Hidratarea

Publicat in

A bea apa este cel mai simplu si eficient gest pe care il poti face sa fii sanatos, sa construiesti mai multa masa musculara si sa arzi mai multe grasimi.

Sunt destule persoane care urasc ideea de a bea un lichid incolor si care nu are niciun gust, de aceea apa nu este atat de populara pe cat ar trebui. Poate suna absurd, dar este un fapt! Cu totii am auzit ca a bea suficienta apa este un lucru esential cand ne dorim un corp mai bun (sanatos, musculos si definit). Asa ca, o voi spune din nou: trebuie sa bei suficienta apa zilnic, dar nici nu trebuie sa te "ineci" cu apa in incercarea de a bea prea multa.

Apa potabila este definita ca un lichid incolor, fara miros si insipid, avand formula chimica de H2O. Apa este esentiala pentru viata orcarei plante sau organism. Apa este si cel mai utilizat solvent, si pe buna dreptate. 70% din corpul uman este apa, asa ca a bea suficienta ar trebui sa fie la mintea cocosului. In orice functie din organism, apa are un rol, pentru ca totul sa se desfasoare normal.

Specialistii sustin ca femeile ar trebui sa bea 2.2 litrii de apa pe zi, si barbatii 3 litrii de apa pe zi. Este doar o estimare, o medie, si cantitatile exacte pe care trebuie sa le bea fiecare persoana sunt individualizate. Un adult cu o greutate medie urineaza aproximativ 1.5 litrii de apa pe zi. Un alt litru se pierde prin transpiratie si respiratie. Asadar, e logic ca cel putin aceste cantitati trebuie consumate zilnic.

Deshidratarea apare cand nu exista suficienta apa in organism. Deshidratarea cauzeaza slabiciune musculara si nu permite alimentelor sa fie digerate corect. Paradoxal, te poti astepta si la retentia de apa, si implicit o crestere in greutate, plus un aspect "pufos". Asta se intampla pentru ca organismul va retine orice cantitate de apa, pentru a avea suficiente resurse pentru a supravietui. Alte simptome ale deshidratarii sunt durerile de cap, oboseala, gura uscata si chiar constipare.

Cel mai simplu mod de a determina daca esti hidratat sau nu, este de a te uita la culoarea urinii. Trebuie sa fie perfect curata, si orice nuanta inseamna ca ai nevoie de a bea mai multa apa. Aceasta metoda este folosita de armata, si in opinia mea este cea mai simpla metoda de a determina daca esti hidratat sau nu. Trebuie sa ai grija nici sa nu beai mai multa apa decat ai nevoie. Prea multa apa este la fel de rau ca prea putina. 

Chiar daca nu este la fel de interesant precum a manca x grame de proteina sau a citi despre o anumita tehnica de antrenament, hidratarea este foarte importanta pentru orice sportiv, de aceea trebuie sa i se dea aceeasi atentie ca nutritia sau antrenamentul.

Referinte

Articole din aceiasi categorie

Alimentele ideale si mai putin ideale pentru a fi amncate inainte sau dupa antrenamente Cele mai bune si mai proaste alimente pentru antrenamente Unele alimente sunt mai potrivite decat altele atunci cand te antrenezi si vrei sa ai masa musculara cat mai multa, fara grasime. Iata care sunt 5 dintre cele mai bune si mai proaste alimente cu care sa iti sustii antrenamentele. 14 Feb, 2016
mananca ca sa te recuperezi dupa sport Top 10 alimente pentru accelerarea recuperarii dupa antrenamente Majoritatea cand aude de alimente care te ajuta la recuperare dupa efort se gandeste la pudre proteice, creatina si alte suplimente. Desi acestea pot fi grozave nu inlocuiesc hrana adevarata, care ar trebui sa fie principala sursa de nutrienti. 29 Oct, 2017
Recuperarea dupa antrenamente este garantia ca muschii se vor adapta si vor creste. Iata cateva sfaturi nutritionale despre cum sa eficientizezi procesul de recuperare fizica. 40 de metode pentru a grabi recuperarea dupa antrenament Un antrenament bun nu inseamna nimic fara o recuperare adecvata. Iata nu mai putin de 40 de modalitati prin care sa te refaci mai usor dupa efort pentru a continua sa progresezi. 14 Feb, 2016
Mananca proteine pentru a avea muschi dar ai grija cum o faci Greseli in ceea ce priveste consumul de proteine Proteinele sunt baza nutritiei oricarui culturist. De fapt, sunt baza nutritiei oricarui sportiv si oricarei persoane vrea sa urmeze un mod de viata sanatos. Dar exista o serie intreaga de greseli care iti pot da planurile peste cap. Sa aruncam o privire! 14 Feb, 2016
iti place sa bei cateva beri dupa ce emrgi la sala de forta? Mai gandeste-te inainte sa mai faci asta! Alcoolul si culturismul

Alcoolul este unul din cele mai raspandite si mai vechi droguri ale omenirii, are multe efecte asupra corpului uman, unele benefice , dar multe negative. Si nu mereu se impaca cu modul de viata al unui culturist.

14 Feb, 2016
consuma carbohidrati pentru a arata mai bine si a fi mai sportiv 5 motive pentru a consuma carbohidrati In prezent mai toata lumea se fereste de carbohidrati. Pentru sedentari este o strategie buna, dar pentru cineva activ fizic nu. Iata de ce sportivii au nevoie de carbohidrati! 11 Dec, 2016

Steroizi.ro - sursa ta de informatii pentru cele mai noi tehnici de antrenament,

cele mai bune planuri nutritionale si cele mai eficiente metode de slabire si definire.

Oricare ar fi scopul tau, noi iti punem la dispozitie uneltele de care ai nevoie pentru a iti construi corpul pe care il vrei.