Hidratarea

Publicat in

A bea apa este cel mai simplu si eficient gest pe care il poti face sa fii sanatos, sa construiesti mai multa masa musculara si sa arzi mai multe grasimi.

Sunt destule persoane care urasc ideea de a bea un lichid incolor si care nu are niciun gust, de aceea apa nu este atat de populara pe cat ar trebui. Poate suna absurd, dar este un fapt! Cu totii am auzit ca a bea suficienta apa este un lucru esential cand ne dorim un corp mai bun (sanatos, musculos si definit). Asa ca, o voi spune din nou: trebuie sa bei suficienta apa zilnic, dar nici nu trebuie sa te "ineci" cu apa in incercarea de a bea prea multa.

Apa potabila este definita ca un lichid incolor, fara miros si insipid, avand formula chimica de H2O. Apa este esentiala pentru viata orcarei plante sau organism. Apa este si cel mai utilizat solvent, si pe buna dreptate. 70% din corpul uman este apa, asa ca a bea suficienta ar trebui sa fie la mintea cocosului. In orice functie din organism, apa are un rol, pentru ca totul sa se desfasoare normal.

Specialistii sustin ca femeile ar trebui sa bea 2.2 litrii de apa pe zi, si barbatii 3 litrii de apa pe zi. Este doar o estimare, o medie, si cantitatile exacte pe care trebuie sa le bea fiecare persoana sunt individualizate. Un adult cu o greutate medie urineaza aproximativ 1.5 litrii de apa pe zi. Un alt litru se pierde prin transpiratie si respiratie. Asadar, e logic ca cel putin aceste cantitati trebuie consumate zilnic.

Deshidratarea apare cand nu exista suficienta apa in organism. Deshidratarea cauzeaza slabiciune musculara si nu permite alimentelor sa fie digerate corect. Paradoxal, te poti astepta si la retentia de apa, si implicit o crestere in greutate, plus un aspect "pufos". Asta se intampla pentru ca organismul va retine orice cantitate de apa, pentru a avea suficiente resurse pentru a supravietui. Alte simptome ale deshidratarii sunt durerile de cap, oboseala, gura uscata si chiar constipare.

Cel mai simplu mod de a determina daca esti hidratat sau nu, este de a te uita la culoarea urinii. Trebuie sa fie perfect curata, si orice nuanta inseamna ca ai nevoie de a bea mai multa apa. Aceasta metoda este folosita de armata, si in opinia mea este cea mai simpla metoda de a determina daca esti hidratat sau nu. Trebuie sa ai grija nici sa nu beai mai multa apa decat ai nevoie. Prea multa apa este la fel de rau ca prea putina. 

Chiar daca nu este la fel de interesant precum a manca x grame de proteina sau a citi despre o anumita tehnica de antrenament, hidratarea este foarte importanta pentru orice sportiv, de aceea trebuie sa i se dea aceeasi atentie ca nutritia sau antrenamentul.

Referinte

Articole din aceiasi categorie

sfaturi nutritionale pentru sarbatorile de iarna si craciun 5 sfaturi nutritionale pentru sarbatorile de iarna Cea mai frumoasa parte a anului se apropie cu pasi repezi. Si probabil ca iti rozi unghiile de frica sa nu mananci alimente interzise si sa sa te ingrasi. Ca sa iti pastrezi sanatatea mentala si corpul la care ai muncit tot anul urmeaza aceste 5 sfaturi nutritionale pentru sarbatorile de iarna. 27 Nov, 2016
Iata regulile de baza pe care trebuie sa le stii despre carbohidrati 11 reguli privind carbohidratii Cum si ce fel de carbohidrati trebuie sa mananci? Iata 11 reguli care iti vor raspunde la intrebari. 14 Feb, 2016
partitionarea nutrieintilor. cum foloseste corpul nutrientii mancati Partitionarea nutrientilor Daca partitionezi nutrientii foarte bine, atunci cresterea in greutate va fii numai de la masa musculara. Daca nu, vei acumula si multa grasime. Iti poti dezvolta abilitatea de a partitiona nutrientii folosind cateva trucuri simple. 14 Feb, 2016
6 semne care arata ca ai o deficienta de proteine si ce sa faci 6 semne care arata o deficienta de proteine Proteinele sunt nutrienti esentiali corpului pentru repararea si cresterea muschilor, dar si pentru unghii sanatoase, par sanatos si piele sanatoasa. Dar este greu sa iti dai seama daca mananci suficiente proteine in functie de nevoile tale. Iata 6 semne care iti spun ca trebuie sa iti cresti aportul de proteine. 07 Aug, 2016
cum te ajuta gglicogenul sa ai masamusculara mai mare Glicogen - ce trebuie sa stie despre el oricine trage de fiare Oricine se antreneaza cu greutati trebuie sa stie ce este glicogenul, ce face si cum afecteaza capacitatea de a construi masa musculara si forta. Afla totul de aici! 18 Feb, 2018
Celule musculare mai mari, muschi mai mari! Volum celular mai mare - muschi mai mari Creste volumul celulelor pentru a avea masa musculara mai mare. Aici vei invata ce trebuie sa faci pentru a volumiza celulele musculare. 14 Feb, 2016

Steroizi.ro - sursa ta de informatii pentru cele mai noi tehnici de antrenament,

cele mai bune planuri nutritionale si cele mai eficiente metode de slabire si definire.

Oricare ar fi scopul tau, noi iti punem la dispozitie uneltele de care ai nevoie pentru a iti construi corpul pe care il vrei.