Doua grasimi care cresc testosteronul

Publicat in

Cu cat ingerezi cantitati mai mari ale acestor doua grasimi cu atat corpul iti produce mai mult testosteron.

Cu cat mananci mai multa grasime cu atat corpul iti produce mai mult testosteron. Este un fapt de baza si irefutabil al fiziologiei umane. Desigur, daca mananci untura pe paine toata ziua, sau echivalentul caloric, ajungi o balena, ceea ce va anula toate efectele pozitive ale nivelelor mari de testosteron. 

Grasimea corporala este principalul depozit pentru enzima de aromataza, enzima care converteste testosteronul in estrogen - multa grasime corporala, multa aromataza! Multa aromataza, nu foarte mult testosteron!

In mod evident nu poti sa mananci grasimi toata iua fara sa te ingrasi. Dar trebuie sa consumic eva grasimi, si trebuie sa alegi intelept ce grasimi sa mananci! Unele garsimi au un impact mai mare asupra nivelelor de testosteron

Cercetatori de la "Instituto de Investigaciones Bioquimicas de La Plato" au testat efectele a 4 tipuri de grasimi asupra unor soareci de laborator. Soarecii au fost hraniti cu ulei de soia, ulei de masline, ulei de cocos si ulei din samburi de struguri, timp de 60 de zile. Soarecii nu au primit doar ulei, ci uleiul le-a fost amestecat cu hrana de zi cu zi.

Uleiurile de masline si nuca de cocos au dus la cresterea nivelelor de testosteron la soareci, alaturi de cresterea greutatii testiculelor. Uleiurile de soia si din samburi de struguri au fost un rateu total, neducand la cresteri semnificative de testosteron sau cresterea greutatii testiculelor.

Uleiuri care cresc testosteronul

Lucrurile functioneaza asa: celulele Leyding din testicule convertesc colesterolul in testosteron si sa mananci mult ulei de masline sau ulei din nuca de cocos ajuta celulele Leyding sa absoarba mai mult colesterol. Mai mult, aceste doua uleiuri cresc activitatea unei enzime implicata in procesul de productie al testosteronului.

Ce inseamna toate acestea pentru noi, non-soarecii?

Daca esti un sportiv care vrea sa aibe nivele mai mari de testosteron fa-ti din uleiul de masline extravirgin si uleiul din nuca de cocos presat la rece principalele surse de grasimi din dieta. Gateste cu uleiul din nuca de cocos presat al rece (cel de masline se denatureaza relativ rapid la caldura) si pune-le pe ambele in salate, in cafea, peste legume sau chiar consuma cate o lingura ca atare, pe stomacul gol, fie dimineata, fie intre mese. Pe langa producerea de mai mult testosteron ajuta si la mentinerea satietatii! 

Referinte

  1. Graciela E. Hurtado Catalfo, María J. T. de Alaniz, Carlos Alberto Marra, "Influence of Commercial Dietary Oils on Lipid Composition and Testosterone Production in Interstitial Cells Isolated from Rat Testis." Lipids, April 2009, 44:345

Articole din aceiasi categorie

Elementele comune ale ditelor de succes Ce au in comun cele mai de succes diete Exista numeroase diete care dau rezultate bune, atat in privinta acumularii de masa musculara cat si a arderii grasimilor. Unele sunt destul de diferite cand sunt puse una langa cealalta, dar toate au cateva puncte comune, pe care ar trebui sa le retinem. 14 Feb, 2016
Recuperarea dupa antrenamente este garantia ca muschii se vor adapta si vor creste. Iata cateva sfaturi nutritionale despre cum sa eficientizezi procesul de recuperare fizica. 40 de metode pentru a grabi recuperarea dupa antrenament Un antrenament bun nu inseamna nimic fara o recuperare adecvata. Iata nu mai putin de 40 de modalitati prin care sa te refaci mai usor dupa efort pentru a continua sa progresezi. 14 Feb, 2016
mancare pentru muschi mari Alimente uitate care construiesc muschi Vrei masa musculara fara grasime si pentru asta mananci aceleasi lucruri zi de zi? Daca te-ai plictisit pana peste cap de dieta ta actuala, iata cateva alimente uitate care sa te ajute sa construiesti masa musculara de calitate, fara sa te ingrasi. 02 Jul, 2017
Mananca precum Jay Cutler ca sa fii un culturist Planul nutritional al lui Jay Cutler Ia aminte la ce, cum si cat mananca Jay Cutler, campioan de 4 ori la Mr. Olympia. Mananca ce trebuie, in cantitatile necesare la timpul potrivit si vei fii un mic monstru in devenire. 14 Feb, 2016
Ce si cum sa mananci in preajma antrenamentelor Ghid nutritie peri-antrenament In acest articol vei gasi informatii 100% sigure despre ce sa manaci in perioada antrenamentului pentru un trup definit si sanatos. 14 Feb, 2016
mananca ca sa te recuperezi dupa sport Top 10 alimente pentru accelerarea recuperarii dupa antrenamente Majoritatea cand aude de alimente care te ajuta la recuperare dupa efort se gandeste la pudre proteice, creatina si alte suplimente. Desi acestea pot fi grozave nu inlocuiesc hrana adevarata, care ar trebui sa fie principala sursa de nutrienti. 29 Oct, 2017

Steroizi.ro - sursa ta de informatii pentru cele mai noi tehnici de antrenament,

cele mai bune planuri nutritionale si cele mai eficiente metode de slabire si definire.

Oricare ar fi scopul tau, noi iti punem la dispozitie uneltele de care ai nevoie pentru a iti construi corpul pe care il vrei.