Doua grasimi care cresc testosteronul

Publicat in

Cu cat ingerezi cantitati mai mari ale acestor doua grasimi cu atat corpul iti produce mai mult testosteron.

Cu cat mananci mai multa grasime cu atat corpul iti produce mai mult testosteron. Este un fapt de baza si irefutabil al fiziologiei umane. Desigur, daca mananci untura pe paine toata ziua, sau echivalentul caloric, ajungi o balena, ceea ce va anula toate efectele pozitive ale nivelelor mari de testosteron. 

Grasimea corporala este principalul depozit pentru enzima de aromataza, enzima care converteste testosteronul in estrogen - multa grasime corporala, multa aromataza! Multa aromataza, nu foarte mult testosteron!

In mod evident nu poti sa mananci grasimi toata iua fara sa te ingrasi. Dar trebuie sa consumic eva grasimi, si trebuie sa alegi intelept ce grasimi sa mananci! Unele garsimi au un impact mai mare asupra nivelelor de testosteron

Cercetatori de la "Instituto de Investigaciones Bioquimicas de La Plato" au testat efectele a 4 tipuri de grasimi asupra unor soareci de laborator. Soarecii au fost hraniti cu ulei de soia, ulei de masline, ulei de cocos si ulei din samburi de struguri, timp de 60 de zile. Soarecii nu au primit doar ulei, ci uleiul le-a fost amestecat cu hrana de zi cu zi.

Uleiurile de masline si nuca de cocos au dus la cresterea nivelelor de testosteron la soareci, alaturi de cresterea greutatii testiculelor. Uleiurile de soia si din samburi de struguri au fost un rateu total, neducand la cresteri semnificative de testosteron sau cresterea greutatii testiculelor.

Uleiuri care cresc testosteronul

Lucrurile functioneaza asa: celulele Leyding din testicule convertesc colesterolul in testosteron si sa mananci mult ulei de masline sau ulei din nuca de cocos ajuta celulele Leyding sa absoarba mai mult colesterol. Mai mult, aceste doua uleiuri cresc activitatea unei enzime implicata in procesul de productie al testosteronului.

Ce inseamna toate acestea pentru noi, non-soarecii?

Daca esti un sportiv care vrea sa aibe nivele mai mari de testosteron fa-ti din uleiul de masline extravirgin si uleiul din nuca de cocos presat la rece principalele surse de grasimi din dieta. Gateste cu uleiul din nuca de cocos presat al rece (cel de masline se denatureaza relativ rapid la caldura) si pune-le pe ambele in salate, in cafea, peste legume sau chiar consuma cate o lingura ca atare, pe stomacul gol, fie dimineata, fie intre mese. Pe langa producerea de mai mult testosteron ajuta si la mentinerea satietatii! 

Referinte

  1. Graciela E. Hurtado Catalfo, María J. T. de Alaniz, Carlos Alberto Marra, "Influence of Commercial Dietary Oils on Lipid Composition and Testosterone Production in Interstitial Cells Isolated from Rat Testis." Lipids, April 2009, 44:345

Articole din aceiasi categorie

cum apar procesele anabolice in corp in urma carora cresc muschii Ghid complet despre anabolism, catabolism si metabolismul proteinelor Cel mai complet ghid pe care il vei gasi despre rolul hormonilor in construirea sau degradarea masei musculare. Invata cum sa contruiesti masa musculara adevarata prin manipularea hormonilor anabolici produsi de propriul corp. 12 Apr, 2016
Masa musculara mancand proteine ambalate sub forma de conserva Proteine la conserva Desfa capacul la 5 surse de proteine calitative, ieftine si gustoase. Da, poti construi muschi si cand ai un buget limitat! 14 Feb, 2016
Daca vrei muschi nu manca dupa ureche, fa-ti un plan nutritional De ce alimentatia intuitiva nu merge si cum sa o faci sa functioneze Exista adeptii teoriei de a numara caloriile, si cei care merg dupa "ureche", mancand cum simt si ce simt, bazandu-se ca organismul le spune ce au nevoie. La unii functioneaza, la altii nu. Exista persoane care nu au numarat o calorie in viata lor, si reusesc sa slabeasca sau sa se umple de muschi; iar altele care se chinuie din greu sa se mentina cat de cat. 14 Feb, 2016
Alimentele ideale si mai putin ideale pentru a fi amncate inainte sau dupa antrenamente Cele mai bune si mai proaste alimente pentru antrenamente Unele alimente sunt mai potrivite decat altele atunci cand te antrenezi si vrei sa ai masa musculara cat mai multa, fara grasime. Iata care sunt 5 dintre cele mai bune si mai proaste alimente cu care sa iti sustii antrenamentele. 14 Feb, 2016
Condimente caare ajuta sportivii sa aibe mai multa masa musculara si sa fie mai performanti. Condimente pentru sportivi Foloseste condimentele ca o unealta puternica pentru a sustine antrenamentele, indiferent de scopul urmarit. 14 Feb, 2016
Ce sa mananci dupa antrenamente pentru cresteri musculare uriase Sfaturi nutritionale post-antrenament Ai avut un antrenament reusit. Ai muncit mult, eficient si simti muschii pompati si lucrati. Nu lasa acest efort sa fie in zadar si ai grija la nutritia post-antrenament, urmand aceste sfaturi. 22 May, 2016

Steroizi.ro - sursa ta de informatii pentru cele mai noi tehnici de antrenament,

cele mai bune planuri nutritionale si cele mai eficiente metode de slabire si definire.

Oricare ar fi scopul tau, noi iti punem la dispozitie uneltele de care ai nevoie pentru a iti construi corpul pe care il vrei.