5 motive pentru care culturistii au nevoie de ulei de masline

Publicat in

Alaturi de uleiul de peste, uleiul extravirgin de masline este un adevarat superstar al grasimilor lichide pentru culturisti si sportivi. Iata de ce!

Uleiul extravirgin din nuca de cocos are parte de toata publicitatea. A devenit o vedeta in randul culturistilor probabil pentru ca este un ulei tropical, exotic. Plus ca exista credinta ca nu te ingrasa (te ingrasa daca este folosit la discretie, fara limite). 

Dar uleiul extravirgin de masline este adevarata vedeta, chiar daca deja te-ai obisnuit cu el si pare ceva banal. Alaturi de uleiul de peste si acidul linoleic conjugat (CLA), uleiul de masline extravirgin ar trebui sa fie principala sursa de grasimi a culturistilor.

5 motive sa consumi mai mult ulei de masline

1. O componenta din uleiul de masline extravirgin duce la arderea mai multor grasimi in corp. Uleiul de masline contine oleuropeina, un fenol care face celulele albe de grasime sa actioneze mai mult precum celulele brune de grasime. Celulele brune d g rasime contin multe mitocondrii flamande (organite care reprezinta sursa de energie a tuturor celulelor) care iau nutrientii si elibereaza caldura. 

Cu cat ai mai multa grasime bruna, sau cu cat ai mai multa grasime care se comporta precum cea bruna, cu atat arzi mai multe calorii. Si putina grasime bruna te duce departe. Sa zicem ca ai doar 50 de grame de grasime bruna in corp, sau grasime care actioneaza precum cea bruna. Aceasta mica cantitate poate duce la arderea a 300-500 calorii in plus pe zi! 

2. Uleiul de masline iti mareste "bijuteriile". Sa ai testiculele mai mari nu indica mare lucru, dar sa le ai mai grele indica o productie mai mare de testosteron. Uleiul de masline extravirgin ajuta celulele Leyding din testicule sa isi creasca greutatea prin absortia de mai mult colesterol, iar testiculele folosesc colesterolul pentru a produce testosteron. Mai mult, uleiul de masline creste numarul enzimelor care faciliteaza conversia in testosteron (dar ca sa fim cinstiti, si uleiul extravirgin din nuca de cocos face la fel). 

suplimente culturism de calitate

3. Uleiul de masline creste sensibilitatea la insulina. Uleiul de masline, prin fenolii si polifenolii continuti, creste sensibilitatea la insulina a muschilor (pe cand o dieta saraca in grasimi este mai eficienta la cresterea sensibilitatii la insulina in ficat). Sensibilitatea la insulina mai mare, si implicit o rezistenta mai mica la insulina, nu este bine doar pentru sanatatea ta ci si pentru talia si musculatura ta. Muschii sensibili la insulina sunt foarte receptivi la absortia nutrientilor, ceea ce duce la crestere. Daca celulele musculare nu sunt sensibile la insulina, nutrientii ajung sa fie stocati ca si grasime. 

4. Uleiul de masline scade riscul de imbolnavire. Datorita efectelor asupra sensibilitatii la insulina, polifenolilor continuti si antioxidantilor, uleiul de masline incetineste imbatranirea inimii, reduce riscul de cancer de colon si cancer de piele, mentine nivelele de calciu din oase, scade tensiunea si lupta chiar si cu depresia. 

5. Uleiul de masline este o unealta valoroasa cand urmezi o dieta de slabire. Sa iei cate o lingura de ulei de masline intre mese poate potoli foamea foarte mult, concomitent cu exercitarea celorlalte efecte pozitive listate mai inainte.

Exista multe feluri de a consuma mai mult ulei de masline. Cea mai eficienta este de a il pune in salate sau peste legume, apoi de a lua pur si simplu cate o lingura dimineata si intre mese, sau de a gati cu el la temperaturi mici. Foloseste ulei de masline cat mai de calitate, extravirgin. Uleiurile de calitate au listata aciditatea pe sticla, care ar trebui sa fie mai mica de 0,1%.

Referinte

  1. Oi-Kano Y, Kawada T, Watanabe T, Koyama F, Watanabe K, Senbongi R, Iwai K. Oleuropein, a phenolic compound in extra virgin olive oil, increases uncoupling protein 1 content in brown adipose tissue and enhances noradrenaline and adrenaline secretions in rats. J Nutr Sci Vitaminol (Tokyo). 2008 Oct;54(5):363-70.
  2. Galvao Cândido, Xavier Valente, da Silva, Gonçalves Leao Coelho, Gouveia Peluzio, Gonçalves Alfenas. Consumption of extra virgin olive oil improves body composition and blood pressure in women with excess body fat: a randomized, double-blinded, placebo-controlled clinical trial. Eur J Nutr. 2017 Aug 14. doi: 10.1007/s00394-017-1517-9. [Epub ahead of print].
  3. Graciela E. Hurtado de CatalfoMaría J. T. de AlanizCarlos Alberto Marra. Influence of Commercial Dietary Oils on Lipid Composition and Testosterone Production in Interstitial Cells Isolated from Rat Testis. Lipids. April 2009, 44:345.
  4. Beatriz Bermudez, Almudena Ortega-Gomez, Lourdes M. Varela, Jose Villar, Rocio Abia, Francisco J. G. Murianaa  and  Sergio Lopez. Clustering effects on postprandial insulin secretion and sensitivity in response to meals with different fatty acid compositions. Food&Function Issue 7, 2014. 

Articole din aceiasi categorie

Rezistenta la insulina impiedca acumularea de masa musculara Rezistenta la insulina si acumularea de masa musculara Nu lasa rezistenta la insulina sa transforme o dieta de acumulare de masa musculara in una de acumulare de grasime. Invata cum sa mananci pentru a acumula masa musculara fara a dezvolta rezistenta la insulina si a te ingrasa. 14 Feb, 2016
O lista cu alimente foarte bogate in proteine, ideale pentru culturisti si cei care vor masa musculara mai mare. 20 de alimente bogate in proteine Cand vrei masa musculara, proteinele sunt primordiale. Si cele mai calitative proteine vin din alimente si mai putin din suplimente. Nu poti consuma doar pudre proteice, ai nevoie de alimente bogate in proteine. Aici gasesti 20 de sugestii de surse proteice delicioase. 14 Feb, 2016
Alimente care te pot ajuta sa iti cresti nivelele de igf-1, un puternic hormon anabolic. Alimentatie pentru cresterea IGF-1 Factorul de crestere de tip insulinc 1, sau IGF-1 pe scurt, este o componenta foarte puternica din mecanismul anabolic al organismului. Nivelele sale pot fii crescute prin alimentatie si suplimentatie, intr-un mod 100% natural. 14 Feb, 2016
cum sa iti alegi cea mai buna dieta pentru masa musculara si slabire Care este cea mai buna dieta Sa mananci cum trebuie este baza unui fizic performant, sanatos si aratos. Iar cea mai buna dieta este cea de care te poti tine. Aici gasesti principiile de baza ale unei diete optime pentru tine. 18 Jun, 2018
alimente pentru anduranta si recuperare 10 super-alimente din lumea ultra-maratonistilor Multi dintre noi au auzit de acai, goji si seminte de chia. Super-alimente care apar in toate tabloidele. Dar fac pariu ca multi nu au auzit de alimentele de pe aceasta lista, folosite cu succes de sportivii de anduranta extrema. 28 May, 2017
De ce este important sa ai nivele mari de testosteron daca faci sala si sport Pentru ce este bun testosteronul Stiai ca nivelul tau de testosteron poate prezice cat de gras vei fi si cata masa musculara vei avea? Afla de ce este important sa ai nivele ridicate de testosteron si cum le poti obtine. 14 Feb, 2016

Steroizi.ro - sursa ta de informatii pentru cele mai noi tehnici de antrenament,

cele mai bune planuri nutritionale si cele mai eficiente metode de slabire si definire.

Oricare ar fi scopul tau, noi iti punem la dispozitie uneltele de care ai nevoie pentru a iti construi corpul pe care il vrei.