Motivul stiintific pentru care femeile trebuie sa se antreneze cu greutati mari

Publicat in

Putem spune ca este oficial! Exista argumente stiintifice solide pentru care femeile trebuie sa foloseasca greutati mari la antrenamente. Cat de mari? Iata ce spune stiinta!

Din fericire multe femei au inceput sa ia antrenamentele cu greutati in serios si nu se tem de o gantera mai mare! Dar exista multe care inca se tem de orice greutate provocatoare ca dracul de tamaie! Cand spun greutati mari ma refer la greutati care sa nu iti permita sa depasesti 3-4 repetari facute corect. Daca este si cazul tau, ai numai de pierdut pentru ca cercetarile asupra subiectului arata ca femeile care se antreneaza cu greutati mari au beneficii chiar mai multe decat barbatii!

Hormonul de crestere si sportivele

Totul se rezumala hormonul de crestere. Organismul barbatilor se bazeaza mai mult pe testosteron (hormonul sexual masculin) pentru a beneficia de pe urma antrenamentelor cu greutati, pe cand organismul femeilor se bazeaza mai ales pe hormonul de crestere. Hormonul de crestere natural joaca un rol important in dezvoltarea tesuturilor musculare si osoase. De asemenea are functii importante in imbunatatirea metabolismului si conservarea masei slabe

In ciuda numelui nu va dezvolta excesiv masa musculara, de fapt este un anabolic (agent de crestere musculara) destul de slab, dar sustine sinteza proteinelor si multe alte procese din corp care te mentin tanara, sanatoasa si in forma. Asadar, hormonul de crestere este bun si greutatile mari stimuleaza eliberarea de mai mult hormon de crestere.

Studiul

Un studiu facut pe femei a analizat efectele diferitelor protocoale de antrenamente cu greutati asupra hormonului de crestere. Cercetatorii au descoperit ca hormonul de crestere raspundea la stimuli moderati (12 repetari) si intensi (3 repetari).

"Cum corpul feminin se bazeaza pe hormonul de crestere pentru intarirea muschilor si oaselor, cu cat un exercitiu stimuleaza mai mult eliberarea de hormon de crestere cu atat are rezultate mai bune", spun cercetatorii.

Experimentul a pus grupuri de voluntare sa se antreneze cu diferite greutati timp de 24 de saptamani. In tot acest timp voluntarelor li s-au facut analize de sange. Cu cat greutatile erau mai mari cu atat se producea mai mult hormon de crestere activ biologic. William J. Kraemer, cel care a condus studiul, nota: "Femeile trebuie sa aibe un ciclu de antrenament cu greutati mari in programul lor".

Exista avantaje in privinta aspectului fizic si cand se folosesc greutati mai mici, pentru ca acestea cresc timpul sub tensiune (cand se folosesc greutati mai mici poti face repetari mai multe, setul durand mai mult timp asa ca muschii sunt supusi unei tensiuni mai indelungate). Dar studiul ne arata ca femeile nu trebuie sa ramana blocate in programe de antrenament care folosesc doar greutati mici-medii si repetari multe. Periodic trebuie sa includa in rutina lor si programe de antrenament cu greutati mari, de 3-4 repetari pe set, pentru un numar mai mare de seturi

Referinte

  1. American Physiological Society. "Varying Weight Training Intensity Increases Growth Hormone In Women." ScienceDaily.

Cel mai bun stimulator al masei musculare

Articole din aceiasi categorie

exercitii pentru abdomen pentru femei Exercitii pe mingea elvetiana pentru abdomen Femeile iubesc sa isi antreneze abdomenul. Este un fapt. Dar daca tot o faci, fa-o cum trebuie. Aici gasesti 4 exercitii facute cu mingea elvetiana, exercitii care iti vor provoca tot corpul si iti vor intari abdomenul. 12 Oct, 2017
orice femeie trebuie sa invete sa faca tractiuni Femeile adevarate fac tractiuni Femeile sunt perfect capabile sa faca flotari si tractiuni, cel putin la fel de bine ca orice barbat. Poate ca tu inca nu esti, dar cu acest ghid vei reusi rapid! 17 Nov, 2016
ce sa faci ca sa nu imbatranesti 3 lucruri simple pentru a ramane tanara Cea mai mare frica a femeilor nu este de a muri de cancer sau de o boala de inima ci de a imbatrani prematur. Aici gasesti trei trucuri simple si la indemana oricui de a ramane tanara. 30 Jun, 2016
alice fields - impatimita de cardio isi transforma corpul prin powerlifting Impatimita de cardio a renuntat la efortul aerob pentru powerlifting si a slabit 17 kg Povestea unei regine cardio care si-a invins frica de greutati si a reusit sa isi transforme corpul, slabind 17 kg si capatand un corp atletic. 09 Feb, 2017
Antrenament fitness rapid pentru femei Antrenament scurt pentru femei Daca esti o femeie de cariera, sau pur si simplu nu ai suficient timp dar vrei sa ai antrenamente eficiente, ai aici un exemplu de program de antrenament pentru intregul corp care nu dureaza mult si este foarte eficient. 19 May, 2016
cum trebuie sa manance o femeie activa care face sport si vrea sa arate bine Nutritie de top pentru femeile care fac sport Iti place sa mergi la sala si nu iti este frica sa te antrenezi intens. Dar oricat de mult efort ai depune in sala de fitness, daca nutritia nu este pusa la punct nu vei avea rezultate. In acest articol o sa discutam cum difera metabolismul femeilor de cel al barbatilor si care sunt cele mai bune recomandari nutritionale pentru tine. 03 Nov, 2016

Steroizi.ro - sursa ta de informatii pentru cele mai noi tehnici de antrenament,

cele mai bune planuri nutritionale si cele mai eficiente metode de slabire si definire.

Oricare ar fi scopul tau, noi iti punem la dispozitie uneltele de care ai nevoie pentru a iti construi corpul pe care il vrei.