Motivul stiintific pentru care femeile trebuie sa se antreneze cu greutati mari

Publicat in

Putem spune ca este oficial! Exista argumente stiintifice solide pentru care femeile trebuie sa foloseasca greutati mari la antrenamente. Cat de mari? Iata ce spune stiinta!

Din fericire multe femei au inceput sa ia antrenamentele cu greutati in serios si nu se tem de o gantera mai mare! Dar exista multe care inca se tem de orice greutate provocatoare ca dracul de tamaie! Cand spun greutati mari ma refer la greutati care sa nu iti permita sa depasesti 3-4 repetari facute corect. Daca este si cazul tau, ai numai de pierdut pentru ca cercetarile asupra subiectului arata ca femeile care se antreneaza cu greutati mari au beneficii chiar mai multe decat barbatii!

Hormonul de crestere si sportivele

Totul se rezumala hormonul de crestere. Organismul barbatilor se bazeaza mai mult pe testosteron (hormonul sexual masculin) pentru a beneficia de pe urma antrenamentelor cu greutati, pe cand organismul femeilor se bazeaza mai ales pe hormonul de crestere. Hormonul de crestere natural joaca un rol important in dezvoltarea tesuturilor musculare si osoase. De asemenea are functii importante in imbunatatirea metabolismului si conservarea masei slabe

In ciuda numelui nu va dezvolta excesiv masa musculara, de fapt este un anabolic (agent de crestere musculara) destul de slab, dar sustine sinteza proteinelor si multe alte procese din corp care te mentin tanara, sanatoasa si in forma. Asadar, hormonul de crestere este bun si greutatile mari stimuleaza eliberarea de mai mult hormon de crestere.

Studiul

Un studiu facut pe femei a analizat efectele diferitelor protocoale de antrenamente cu greutati asupra hormonului de crestere. Cercetatorii au descoperit ca hormonul de crestere raspundea la stimuli moderati (12 repetari) si intensi (3 repetari).

"Cum corpul feminin se bazeaza pe hormonul de crestere pentru intarirea muschilor si oaselor, cu cat un exercitiu stimuleaza mai mult eliberarea de hormon de crestere cu atat are rezultate mai bune", spun cercetatorii.

Experimentul a pus grupuri de voluntare sa se antreneze cu diferite greutati timp de 24 de saptamani. In tot acest timp voluntarelor li s-au facut analize de sange. Cu cat greutatile erau mai mari cu atat se producea mai mult hormon de crestere activ biologic. William J. Kraemer, cel care a condus studiul, nota: "Femeile trebuie sa aibe un ciclu de antrenament cu greutati mari in programul lor".

Exista avantaje in privinta aspectului fizic si cand se folosesc greutati mai mici, pentru ca acestea cresc timpul sub tensiune (cand se folosesc greutati mai mici poti face repetari mai multe, setul durand mai mult timp asa ca muschii sunt supusi unei tensiuni mai indelungate). Dar studiul ne arata ca femeile nu trebuie sa ramana blocate in programe de antrenament care folosesc doar greutati mici-medii si repetari multe. Periodic trebuie sa includa in rutina lor si programe de antrenament cu greutati mari, de 3-4 repetari pe set, pentru un numar mai mare de seturi

Referinte

  1. American Physiological Society. "Varying Weight Training Intensity Increases Growth Hormone In Women." ScienceDaily.

Cel mai bun stimulator al masei musculare

Articole din aceiasi categorie

Cum sa te antrenezi in timpul sarcinii Cum sa te antrenezi in timpul sarcinii Femeile gravide pot fi in continuare active si face exercitii fizice, dar trebuie sa urmeze anumite reguli si sa nu exagereze cu intensitatea efortului. 11 May, 2017
antrenament pentru subtierea si tonifierea picioarelor la femei Antrenament pentru picioare sexy si suple - faza 1 Un antrenament pentru femei care vor sa slabeasca la picioare si sa aiba forme tonifiate si atragatoare. Este prima partea a unui astfel de program de antrenament, faza de anduranta. 15 Jun, 2017
cum sa ramai tanara toata viata Sfaturi anti-aging care functioneaza Imbatranirea este inevitabila. Dar sa imbatranesti frumos este foarte posibil. Dieta si exercitiile fizice te pot ajuta sa ramai tanara si sanatoasa pe masura ce anii trec, pentru a te simti si a arata fantastic. Aici gasesti cele mai bune sfaturi anti-imbatranire. 13 Jul, 2017
antrenamentul german de volum pentru femei partea 2 Antrenamentul german de remodelare corporala pentru femei - partea II A venit momentul sa accelerezi putin lucrurile. Partea a doua a antrenamentului german de remodelare corporala pentru femei este mai intensa decat prima, ceea ce va ajuta la arderea grasimii incapatanate si tonifierea musculara. 25 May, 2017
femeile trebuie sa manance mai multe proteine Femeile au nevoie de mai multe proteine In fitness, cand vine vorba de a manca mai multe proteine, de regula lumea se gandeste la culturisti, sportivi si barbati. A devenit ceva macho sa mananci proteine, de parca acest macronutritent ar fi destinat exclusiv sexului tare. Dar ca femeie ai o multitudine de beneficii daca iti cresti aportul de proteine. 18 Apr, 2016
antrenament fund bombat si tonifiat Hipertrofie pentru fesieri Un antrenament simplu dar extrem de eficient pentru cresterea si tonifierea fesierilor. Ideal pentru doamne si domnisoare dar si pentru barbatii care au curajul sa il incerce. 15 Dec, 2016

Steroizi.ro - sursa ta de informatii pentru cele mai noi tehnici de antrenament,

cele mai bune planuri nutritionale si cele mai eficiente metode de slabire si definire.

Oricare ar fi scopul tau, noi iti punem la dispozitie uneltele de care ai nevoie pentru a iti construi corpul pe care il vrei.