Cati muschi poti construi intr-o luna?

Publicat in

Depinde de experienta ta in sala de forta si alte cateva lucruri. Iata la ce te poti astepta.

Multi tineri intra in sala de forta si se asteapta ca intr-un ciclu de antrenament de 4 saptamani sa se transforme din tocilari in The Rock. Normal, asta nu le iese, si incep sa caute pe internet informatii despre "cum sa" sau renunta.

Construirea de masa musculara este o calatorie in sine. Una lunga. Este nevoie de rabdare si de un simt realist asupra a ceea ce te poti astepta intr-o anumita perioada de timp. Rata maxima de constructie a muschilor este divizata in felul urmator:

  • Incepator: de la 1 la 1,5% din greutatea corporala totala.
  • Intermediar: 0,5% - 1% din greutatea corporala totala.
  • Avansat: 0,25% - 0,5% din greutatea corporala totala. 

Sa punem aceste prcoente in cifre concrete. Sa zicem ca Andrei este un tip obisnuit cu un program incarcat, care nu prea a facut mult sport la viata lui. Are 70 de kg si 19 ani si profilul hormonal al unui taur intaratat. Daca Andrei se antreneaza intens de 3-5 ori pe saptamana, are o dieta impecabila si se recupereaza bine dupa antrenamente, iata la ce se poate astepta.

Anul 1: Andrei are 70 kg si 14% masa grasa

  • 70 x 0,01= 0,7 kg de muschi pe luna. Intr-un an asta inseamna 8,4 kg de muschi. 
  • 70 x 0,015 = 1,05 kg de muschi pe luna. Intr-un an asta inseamna 12,6 kg de muschi.

Daca Andrei este serios, ar putea avea intre 78,4 si 82,6 kg intr-un an. O sa zicem ca are 80, ca sa fie undeva la jumatate.

hormon de crestere natural

Anul 2: Andrei are 80 kg

  • 80 x 0,0075 = 0,6 kg de muschi pe luna, adica 7,2 kg de muschi pe an. 

Andrei are un progres bun si ajunge la 87 de kg. 

Anul 3: Andrei are 87 kg

  • 87 x 0,0025 = 0,21 kg de muschi pe luna sau 2,5 kg de muschi pe an. 

Andrei ajunge sa aibe 82,5 kg de muschi si 15% grasime corporala, in 3 ani de antrenamente serioase. Suna bine pentru doar 3 ani, dar multi tineri incepatori nu se pot vizualiza peste 3 ani. Ei vor totul acum! 

Cei cu potential genetic sau care folosesc steroizi anabolizanti pot castiga si 1 - 1,5 kg de masa musculara pe luna, ca incepatori. Retentia de apa si grasimea adauga si ele ceva kilograme, dar dureaza ceva sa construiesti tesut muscular slab, chiar si cand faci totul corect. 

Fii realist in privinta asteptarilor din sala de forta si pregateste-te pentru o cursa lunga. Sa construiesti masa musculara fara sa te ingrasi nu este simplu si nu este o aventura de o noapte; este o relatie de durata! 

Referinte

Articole din aceiasi categorie

Sfaturi pentru adolescentii care vor sa faca sala Sfaturi pentru adolescentii care vor sa faca sala Daca esti un adolescent care vrea sa isi creasca masa musculara si forta in siguranta si eficient, trebuie sa citesti acest articol! 27 Feb, 2018
Ce trebuie sa stie incepatorii in sala de forta legat de antrenamente Sfaturi despre antrenamente pentru incepatori Cand te apuci de antrenamentele cu greutati esti plin de entuziasm, dar este si provocator, pentru ca nu stii exact care este cea mai buna metoda de a aborda antrenamentele la sala. Aici vei gasi 10 sfaturi despre cum sa lucrezi eficient pentru a avea progrese foarte rapide. 14 Feb, 2016
La ce varsta este cel mai bine sa incepi antrenamentele cu greutati La ce varsta este cel mai bine sa incepi antrenamentele cu greutati? Toti tinerii vor sa mearga la sala de forta, din ce in ce mai devreme, pentru a arata mai bine si a avea muschi, desigur. Dar exista inca controverse in privinta varstei optime pentru a incepe antrenamentele de forta. 12 Sep, 2016
motive pentru a incepe sa mergi la sala 10 motive sa incepi sa faci sport Multi incep sa faca sport (si sala in special) din dorinta de a construi masa musculara si a slabi. Sa arati mai bine este ceva urmarit de oricine. Dar pe langa construirea de masa musculara si arderea grasimilor exista si alte beneficii pentru care sa incepi sa faci sport. 06 Jun, 2017
incepatorii la sala trebuie sa faca corect exercitiile Importanta tehnicii corecte de executie a exercitiilor cu greutati Pentru incepatori si cei care sunt seriosi in privinta antrenamentelor cu greutati iata cateva recomandari in privinta executiei corecte a exercitiilor de forta si performante optime la fiecare exercitiu din sala de forta. 27 Jun, 2017
Program de antrenament pentru un an de zile destinat incepatorilor Program de antrenament pentru un an 20 Apr, 2016

Steroizi.ro - sursa ta de informatii pentru cele mai noi tehnici de antrenament,

cele mai bune planuri nutritionale si cele mai eficiente metode de slabire si definire.

Oricare ar fi scopul tau, noi iti punem la dispozitie uneltele de care ai nevoie pentru a iti construi corpul pe care il vrei.