Femeile si barbatii nu se pot antrena impreuna

Publicat in

Ok, femeile si barbatii se pot antrena impreuna, dar exista unele diferente in felul cum se antreneaza, in special legate de odihna dintre seturi.

Multe cupluri incep sa se antreneze impreuna la sala, dar in timp descopera ca nu este ideal, asa ca ajung sa se antreneze separat, Exista un motiv pentru asta. De fapt mai multe. 

Fete contra baieit, in sala de forta

Cand vine vorba de antrenamentele cu greutati, barbatii si femeile nu sunt atat de diferiti. Dar cu cat o femeie devine mai avansata, cu atat trebuie sa egaleze mai fin antrenamentele. Iata diferentele acceptate de toata lumea:

  • Femeile nu au aceeasi capacitate de a activa la fel de multe fibre musculare ca barbatii. Asa ca, de regula, au nevoie de cateva repetari in plus pe set pentru a stimula complet muschii. Daca un program de antrenament pentru o femeie a fost conceput avand in minte un barbat si sa zicem ca presupune sa faca 10 repetari pe set, ar fi mai bine sa faca 12 repetari. Daca forta este scopul, femeile beneficiaza mai mult daca fac 3-6 repetari, spre deosebire de barbati care fac 1-5 repetari. 
  • Pentru a stimula la fel de mult muschii ca un barbat, o femeie are nevoie de 1-2 seturi in plus ale aceluiasi exercitiu. 
  • Femeile necesita mai putina odihna intre seturi. Si aici apare discrepanta majora intre cuplurile care se antreneaza impreuna. 

cetone din zmeura pentru repartitionare nutritionala

Odihna

Iata ce observa majoritatea cuplurilor care se antreneaza impreuna. Sa zicem ca Bobita si Leana decid sa faca ramat din sezut. Leana face prima, ca asa este elegant! Cat timp se odihneste, Bobita isi face setul lui. Dupa un set de fiecare, incep sa apara problemele.

Femeile se recupereaza mai repede intre seturi. Au o capacitate de anduranta mai buna decat barbatii. Asa ca Bobita nu este gata de urmatorul set cand termina Leana. Iar Leana este gata sa isi faca setul inainte sa termine Bobita. 

Bobita nu are parte de suficienta odihna intre seturi si asta ii va afecta forta de la set la set. Daca se odihneste suficient, Leana se plictiseste, se raceste si posibil sa isi piarda concentrarea. 

De ce se intampla asta?

Un studiu de la Universitatea din Waterloo ne spune ca femeile pot procesa oxigenul mai rapid decat barbatii. Totul se rezuma la absortia oxigenului si extractia oxigenului muscular. Femeile din acest studiu care a utilizat benzi de alergare "...au intrecut barbatii cu 30% manipulare mai rapida a oxigenului in tot corpul". Practic, muschii fetelor extrag oxigen din sange intr-un ritm mai alert decat muschii baieitilor

Daca esti incepatoare, acest fapt nu va fi prea vizibil si nu il vei simti prea tare. Dar cu cat ai mai multa experienta la antrenamente, cu atat devine mai evident. 

Mergi impreuna cu iubitul la sala, fa si dus impreuna cu el dupa antrenament, dar nu fa aceleasi exercitii in acelasi timp, cu aceleasi perioade de odihna. Veti avea de suferit amandoi!

Referinte

  1. Thomas Beltrame, Rodrigo Villar, Richard L. Hughson. Sex differences in the oxygen delivery, extraction, and uptake during moderate-walking exercise transition. Applied Physiology, Nutrition, and Metabolism, 2017; 42 (9): 994 DOI: 10.1139/apnm-2017-0097

Articole din aceiasi categorie

exercitii fizice pentru un fund rotund si sexy Cum sa iti faci fundul sa creasca Un fund ferm si vizibil este visul oricarei femei. O sa disctam despre antrenamentul fesierilor si care sunt cele mai bune exercitii pentru a dezvolta acesti muschi. Fii gata pentru un fund sexy! 18 Apr, 2016
probleme de sanatate unice sportivelor 4 probleme critice de sanatate care apar la sportive Cand vine vorba de razboiul dintre sexe sportul este marele egalizator. Performantele sunt similare atat la femei cat si la barbati. Dar femile sunt mai predispuse la riscuri atunci cand fac sport comparativ cu barbatii. Iata cum sa rezolvi patru din cele mai comune probleme. 24 Nov, 2016
O femeie care vrea sa aratemai bine nu trebuie sa se lasa pacalita de aceste trucuri comerciale Nu te lasa pacalita de aceste trucuri comerciale Tot ce ti-au spus reclamele despre yoga, alergare, detoxifiere si sucuri naturale este gresit. Iata care este adevarul. 05 Jan, 2017
Program de antrenament intens pentru femei si sportive Antrenament dur pentru femei Pentru femeile care stiu ce vor si nu se feresc sa munceasca in sala de fitness, un program de antrenament de 10 saptamani, care le va transforma complet corpul. Este ideal pentru sportive, dar poate fi folosit si de amatoarele de fitness. 14 Jul, 2016
Cum sa te antrenezi in timpul sarcinii Cum sa te antrenezi in timpul sarcinii Femeile gravide pot fi in continuare active si face exercitii fizice, dar trebuie sa urmeze anumite reguli si sa nu exagereze cu intensitatea efortului. 11 May, 2017
femeile trebuie sa doarma mai mult decat barbatii pentru a fii sanatoase Femeile au nevoie de mai mult somn Perioada ideala de somn difera de la persoana la persoana, dar se stie cu certitudine ca femeile au nevoie de mai mult somn decat barbatii, si cand nu dorm suficient au mai mult de suferit. Iata despre ce este vorba. 26 Oct, 2017

Steroizi.ro - sursa ta de informatii pentru cele mai noi tehnici de antrenament,

cele mai bune planuri nutritionale si cele mai eficiente metode de slabire si definire.

Oricare ar fi scopul tau, noi iti punem la dispozitie uneltele de care ai nevoie pentru a iti construi corpul pe care il vrei.